[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 535
72 530
113
A topicban többször is idézett, Simon Róbert honlapján is megtalálható magyar MiG-29-esek összesített órái, leszállásainak "dicső" száma (http://www.simonrobert.hu/02-repulo...29_Nagyvas/Volt_egyszer_a_MiG-29_Nagyvas.html) jutott eszembe a napokban, amikor Prágában jártam a Kbely-ben lévő repülőmúzeumban.

Az ott kiállított "Nagyvas" 1989 júniusában érkezett, és 1996-os kivonásáig (utolsó leszállása 1996.11.20) összesen 239 órát és 7 percet repült, leszállásainak száma pedig 425 volt (7 év 5 hónap alatt !), ami szinte Magyar Légierős szint, igaz, a gép először a csehszlovák légierőt, utána pedig Szlovákia légierejét erősítette (?).

Lehet, hogy a típus kissé dicstelen pályafutása nem egyedi magyar betegség, hanem a 90-es évek közepén jellemző, közép-kelet-európai pénztelenség?


Azert a lengyel adatokra meg kivancs lennek. De mas orszagokra ugy tunik, ez a jellemzo.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and gacsat

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 535
72 530
113
Szolnokon milyen szépen le van takarva még mindig a MiG-29-es....

29683219_1688149747906789_7588575281145287400_n.jpg


Fotó: 2018.03.29.



6 éve van ez a gép a szolnoki bázison.

(Ez nem a RepTárban található gép.)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Na, ez a fotó tökéletesen megmutatja, mivel lehet szerkezetileg tönkretenni a 29-est. Jól látható, hogy a szárnytőről nagy állásszögnél leváló örvényáramlásba pontosan beleesnek a függőleges vezérsíkok. Minél nagyobb sebességnél és túlterheléssel csinálja ezt a manővert a pilóta annál erősebb lesz az örvénylés és a mechanikai terhelés, amik a vezérsík bekötéseinek és szerkezetének repedését, sérülését okozhatják. Így "repülték szét" két gépünket a bemutatókon és gyakorlásokon (le kellett korlátozni aztán leállítani a gépeket), Szergejéknél meg a vezérsík leszakadása miatt katasztrófa és pilótahalál is volt belőle legalább egyszer.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 535
72 530
113
Szomorú évforduló - In memoriam Rácz Zsolt

"20 évvel ezelőtt, 1998. július 23-án következett be a magyar MiG-29-esek egyetlen katasztrófája, amelynek során Rácz Zsolt alezredes életét veszítette. Az eseménynek szemtanúja volt a média, hiszen a légierőnk megalapításának 60. évfordulója alkalmából rendezendő nemzetközi légi bemutató „beharangozó” eseménye volt aznap, és a HM vezetése szerette volna a sajtó munkatársainak bemutatni a Fulcrum manőverező képességeit..."

http://www.aranysas.hu/cikk_szomoru_evfordulo.php
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz