Sajnos az MH a transzparencia teljes hiányával küzd. Miért? Nem tudom, de sok országban nem így működik pl.: USA, GBR, Lengyelország, Románia, csehek stb.Szerintem csak a vadászpilóták képzéséhez van szükség sugárhajtású gyakorlógépekre. A többiekéhez nincs. (Legalábbis máshol sem használják erre.)
Ha az NFTC-n végző évi két ember 2021-ig tudja pótolni a Gripenről távozókat, akkor majd hány új vadászpilótára lesz szükség évente? Kb. ugyanennyire?
Nekem az nem világos, hogy az a tudás, amit jelenleg Kanadában a Harvard II gépeken szereznek meg a pilóták, az a magyar képzésben hogyan és milyen típuson fogják megkapni. Biztos ki van ez már találva, csak mi kívülállók nem tudjuk még. Illetve valószínű, hogy sok olyan dolog lesz, amit itthon nem fognak tanulni, gyakorolni.
http://www.nftc.hu/a-phase2b.htm
http://www.aranysas.hu/cikk_juharfalevelesek.php
Megtanulnak majd Zlinen repülni, aztán mindenkit egyből ráültetnek az L39-re és akinek nem megy, majd abból lesz a helikopteres vagy teherszállítógép pilóta?
Aki meg tudja/bírja, az meg gondolom megtanulja az L39-en azt, amit Kanadában a Hawk-on kellett 40 repült óra alatt.
http://www.nftc.hu/a-phase4.htm
Ezek az országok már évekre előre tudják melyik évben, mit, mennyit szereznek be, melyik terület kapja a fő hangsúlyt, mik a céljaik, mindezt titkolózás nélkül.