Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Arra a hajóra nem jell több gép.
Dudi, dudi...
Ezt is magyaráztam már. A jenkiknek kb. összesen 600+ db F-14 készült úgy, hogy decken ~160 db-nál soha nem volt több hely... Hordozónként két század F-14 az 24 db gép és sose volt 8-9 db aktív F-14-gyel üzemelő hordozó.
 
M

molnibalage

Guest
Az indiaiak önerőből arra nem voltak képesek,hogy a gyártó által előírt olajat használják a hajtóművekhez. Még erre sem! Ennyire alap dologra. Nem, ők jobban tudják...
Az nem furcsa,hogy csak náluk hullanak állandóan a TVC-s hajtóművel szerelt Szu-30-asok?! Miért van az,hogy az algériai,a malajaziai, vagy éppen az orosz Szu-30-asok nem hullanak így. Pedig a hajtóműveik ugyanazok a TVC-s AL-31-esek. Mégis máshol nincs vele baj, csak az indiaiaknál. Tudom szerinted szar mert orosz és TVC-s is,de attól az a körülmény,hogy máshol messze nem voltak vele ilyen gondok (Szu-30MKA,Szu-30MKM,Szu-30SZM) az erősen arra utal, hogy az indiaiak csesznek el valamit,amit azt hiszik,hogy jobban tudnak, aztán kiderül,hogy mégsem és leesik a repülőgép. Utána pedig sírnak. Önerőből olyat nem tudnak fejleszteni,mint amilyet az oroszok gyártottak nekik, csak ezerszer rosszabbat. Ha nem megy nekik a gyártás akkor vegyék meg amit kell, és fizessék ki! Az amerikai technikával ugyanúgy nem fognak semmire menni. Az orosz gép úgy van tervezve, hogy bár modern elektronika de el kell viselje a szabad ég alatti tárolást hosszú távon. Egy F-35 egy generációval újabb,és modernebb, de jóval kényesebb is. Ott, ha nem tartják be a gyártó előírásait az valószínűleg jóval hamarabb megbosszulja majd magát. Szóval akik tapsolnak az indiai F-35-höz, meg "jaj de jó,hogy nem oroszt vesznek" azok azért arra is felkészülhetnek,hogy az üzlet megvalósulása esetén nagy valószínűséggel látni fognak egy két lezuhanó F-35-öst. Majd ott is ráfogják a gépet kifejlesztő cégre?!
A MiG-29 egy "másik kávéház" kb 20 éve gödörben vannak,amiből baromi lassan másznak kifelé. A Szuhoj fényévekre elhúzott tőlük.
Már megint úgy belelovalltad magad valamibe, amiről szó sem volt. (Mondjuk nem is vártam mást.)

A hajtómű probléma arra vonakozotot, hogy a kezdeti időszakban a 250 órás hajtóművezés miatt kb. 3:1 volt a gép/hajtómű aránya...
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
1 040
4 967
113
DbVR1SWWsAAtLA4.jpg
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
A besugárzás-jelzőn miért van radioaktív jel? Az elméletileg nem csak egy vevő? Vagy hátul is kerűlt valami radar?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Nincs általános IQ-teszt, esetleg amit sikerűl kizárólag matematikaira kovácsolni. Régiónként változik, annak megfelelően módosul, hogy mi van ott, és az átlag az a 100. Az egyik 100 meg nem olyan, mint a másik 100, pl amerikai teszten írtam olyan pontot, hogy tudtam teljesen irreális. Emiatt is nem értem az afrikai adatokat, arra a régióra rájuk szabott teszteket kellene készíteni, hogy ott is meglegyen a 100-as átlag, még ha az nem is egyezik az európai 100-as pontszámmal, hanem inkább a 80-nal. Egy pszichológus ismerősömet idézve " a 70-es IQ-jú ember vígan eljárszik a szarával". Akkor egész afrika olyan? Mondjuk néha nekem is úgy tűnik, hogy pont olyan.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Nincs általános IQ-teszt, esetleg amit sikerűl kizárólag matematikaira kovácsolni. Régiónként változik, annak megfelelően módosul, hogy mi van ott, és az átlag az a 100. Az egyik 100 meg nem olyan, mint a másik 100, pl amerikai teszten írtam olyan pontot, hogy tudtam teljesen irreális. Emiatt is nem értem az afrikai adatokat, arra a régióra rájuk szabott teszteket kellene készíteni, hogy ott is meglegyen a 100-as átlag, még ha az nem is egyezik az európai 100-as pontszámmal, hanem inkább a 80-nal. Egy pszichológus ismerősömet idézve " a 70-es IQ-jú ember vígan eljárszik a szarával". Akkor egész afrika olyan? Mondjuk néha nekem is úgy tűnik, hogy pont olyan.
A világ öszes hugyagyú PCbajnoka azon dolgozik, hogy olyan IQtesztet produkáljon, amin Afrika kikerülne a gyengeelméjű kategóriából. Száz év alatt sem sikerült.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
M

molnibalage

Guest
Nincs általános IQ-teszt, esetleg amit sikerűl kizárólag matematikaira kovácsolni. Régiónként változik, annak megfelelően módosul, hogy mi van ott, és az átlag az a 100. Az egyik 100 meg nem olyan, mint a másik 100, pl amerikai teszten írtam olyan pontot, hogy tudtam teljesen irreális. Emiatt is nem értem az afrikai adatokat, arra a régióra rájuk szabott teszteket kellene készíteni, hogy ott is meglegyen a 100-as átlag, még ha az nem is egyezik az európai 100-as pontszámmal, hanem inkább a 80-nal. Egy pszichológus ismerősömet idézve " a 70-es IQ-jú ember vígan eljárszik a szarával". Akkor egész afrika olyan? Mondjuk néha nekem is úgy tűnik, hogy pont olyan.
Az IQ teszteknek semmi értelme.
 
M

molnibalage

Guest
Jobban örültem volna, ha arra reaglász, hogy miért van a besugárzásjelzőn radioaktív jelzés.
A gép farokkúpára gondolsz? Mert az alatt bármi lehet, nem csak RWR. Az RWR burkolata ennél sokkal kisebb szoktott lenni. Saszosan az integrált ECM antennái vannak ott. Ahogy a ECM konténereken is elöl és hátul is van antenna, úgy a repülőgépeken is több ECM antanna van, lásd F-15-ös írást...