Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Van egy amerikai pasi, akinek Mig29ese van, de az Mig29esnek is használja. Nem meglepő módon minden arra jó, amire tervezték. Persze harapófogóval is lehet kalapálni, csak nem célszerű.
Sóval lenne egy "biznisz repülőd", aminek rossz a hatótávja, bár az út egyes részein tud szuperszónni.
Olyan menetdinamikája van, hogy elájulsz, vagy összehányod a plafont.
Nem felel meg semmilyen szabványnak, így nem is használhat polgári reptereket.
Az Utazás előtt egy órával el kell kezdened beöltözni. Sisakban, oxigénnel, belső kommunikációs rendszerrel kell repülni.
Pár havonta hajtóművet cserélni, teherautó számra venni a petrót.
Klotyó nincs.
Csini sztyuvi nincs.
És egy csomó minden, ami eszembe se jut.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
2 machos üzleti gépre lenne igény. De ahhoz olyan gép kell, ami tudja is a Mach 2-őt tartósan. Ilyen még katonai gépek között se nagyon van.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
2 machos üzleti gépre lenne igény. De ahhoz olyan gép kell, ami tudja is a Mach 2-őt tartósan. Ilyen még katonai gépek között se nagyon van.
A Mig31es az egyetlen. Ezért mondom, erre tervezni kell egyet. Akkor sem a Tupoljevet keresném meg vele, hanem valamelyik bizniszjet gyártót.
 

szegcsab

Well-Known Member
2015. január 25.
6 904
15 156
113
DViHcZRU0AAP45n.jpg:large
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
Érdekes. Először azt hittem, a nagy látószögű optika torzít, de jobban megnézve a szárnytőben felhajló felület pozícióját, azt látom, hogy ez a gép most valamiért nagyobb szárnynyilazással száll fel.
Ez egy Tu-160M. 2017-es kép, talán Kubinkában készült.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 244
24 249
113
jani22

Gyönyörű képet találtál! Gratula :)
operátor: Oroszország - Légierő - RF-94114
Repülőgép: Tupolev - Tu-160
repülőtér: Oroszország - Kubinka (UUMB)
Kategória: Fő adatbázis
Fénykép a(z)2017-8-? by Alexander Shukhov [Kapcsolatfelvétel ]
Kamera beállítás: Canon EOS 5D Mark III, 1/1000, f / 8,0, 12 mm ISO 320
https://www.airplane-pictures.net/photo/952601/rf-94114-russia-air-force-tupolev-tu-160/
Az expozíciót kell már csak eltalálni térben és időben, ha oda engedtek, és van hardware.
:)

( valószínűleg közel suhant a vas a talajtárgyakhoz, és lehet, hogy gödörben volt a foto apparát, hogy jó kilátása legyen.)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Na, asszem kinyomoztam a dolgot. Addig bámultam a russinaplanes-t, míg rá nem jöttem a turpisságra. A Tu-160M jelölésű RF-94114 sárkányán megtaláltam az első szembeötlő eltérést a korábbi gépekhez képest.
Ennek a gépnek a szárnya tövét érdemes figyelni, ugyanis feltűnik, hogy a fel és leszállásnál a legjobban kitérített szárnynyilazásnál is jóval nagyobb a nyilazás, mint a korábbi Tu-160-asoknak és ennek oka a szárny belépőéléánek tövében van. Ez az elem módosult. A Tu-160M nem tudja úgy kinyitni a szárnyait, mint a korábbi gépek, viszont ennek miértje számomra továbbra is rejtély.

https://russianplanes.net/regs/RF-94114

vs Tu-160:

https://russianplanes.net/regs/RF-94113
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 332
113
Na, asszem kinyomoztam a dolgot. Addig bámultam a russinaplanes-t, míg rá nem jöttem a turpisságra. A Tu-160M jelölésű RF-94114 sárkányán megtaláltam az első szembeötlő eltérést a korábbi gépekhez képest.
Ennek a gépnek a szárnya tövét érdemes figyelni, ugyanis feltűnik, hogy a fel és leszállásnál a legjobban kitérített szárnynyilazásnál is jóval nagyobb a nyilazás, mint a korábbi Tu-160-asoknak és ennek oka a szárny belépőéléánek tövében van. Ez az elem módosult. A Tu-160M nem tudja úgy kinyitni a szárnyait, mint a korábbi gépek, viszont ennek miértje számomra továbbra is rejtély.

https://russianplanes.net/regs/RF-94114

vs Tu-160:

https://russianplanes.net/regs/RF-94113

Írtam neked a közelmúltban privát üzeneteket- gondolom eddig elkerülte a figyelmedet - pont a szovjeteknek az erősebb szárnynyilazás iránti vonzódásuk kapcsán.
Lehet, hogy onnan eredeztethető a fejlemény?:confused::rolleyes:
(Természetesen nyilván teljesen más korszaka volt az az aerodinamikai kutatásoknak)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Bocsáss meg, nem láttam az üzenetet.
Amúgy nem tudom, hogy ennek van-e köze az ötvenes-hatvanas évek szovjet nyilazott szárny koncepcióihoz (nyilván semmi).

Valamiért ez az egyetlen Tu-160M példány nem terpeszti szét a szárnyait fel és leszálláskor annyira, mint korábban gyártott társai. Mivel a variaszárny lényeges tulajdonsága, hogy a felhajtóerő nyomásközéppontja vándoroltatható, valamiért a kis sebességű repüléshez a nyomásközéppontott hátrébb hangolták.
Elképzelhető, hogy ennél a gépnél (és a most soron következő M2-eseknél is majd) a súlypont is hátrébb került.

De gondolok még olyanra is, hogy így a szárny felhajlása is kisebb, ami miatt kevésbé van igénybe véve a sárkány.