Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
A statisztika szépen javul, csak éppen a near miss és findings szépen megvannak.
Az igazság iinkább az, hogy a technika fejldődése menti meg a dolgot (megbízhatóság, fejlettebb diagnosztikai rendszerek, újabb berendezések, stb...), meg az egyre szigorodó előírások, de nagyon hajszálon egyensúlyoz az ipar, a fenntarható költségek és a biztonság tekintetében, mivel a management nem enged biztonsági gap-et növelni, hanem azt igyekszik betömni a még több haszonért.
A balesetek száma javul (esetleg néha stagnál), de egyre többször megyünk el a határig, kezdve a pilóta pihenőidők kipercelésétől an NDT vizsgálatok kicentizésén át a CAMO által ahol lehet megengedett meghosszabbításokig.

Én akárhogy nézem összességében utasszámra nézve ha 95-98%al esett a balesetben elhunytak száma 40év alatt. És ez azért nagyon durva előrelépés.

és akkor nagyon nem vettük kevertük ide, hogy mennyibe kerül most egy pl BP London és mennyibe került 90es években és mennyibe a 70es években.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
M

molnibalage

Guest
Én akárhogy nézem összességében utasszámra nézve ha 95-98%al esett a balesetben elhunytak száma 40év alatt. És ez azért nagyon durva előrelépés.

és akkor nagyon nem vettük kevertük ide, hogy mennyibe kerül most egy pl BP London és mennyibe került 90es években és mennyibe a 70es években.
Hát ja. Ehhez képest az autózásban a biztonságosabb autók miatt nem csökken ennyire az esetek száma, mert a volán mögé ülők számottevő arányánál nem sikerült semmiféle fejlődést felmutatni közlekedési kultúra javításában.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
Az önvezető autók elterjedése majd sokat visszavág a balesetek számában.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 535
72 525
113
Dcc6CEeXcAEFVVU.jpg

https://www.devonlive.com/news/light-aircraft-crash-lands-beach-1537601
Szerencsére jól végződött.

 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
  • Tetszik
Reactions: endre

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 535
72 525
113
Hát ja. Ehhez képest az autózásban a biztonságosabb autók miatt nem csökken ennyire az esetek száma, mert a volán mögé ülők számottevő arányánál nem sikerült semmiféle fejlődést felmutatni közlekedési kultúra javításában.

Erről vannak pontos számadataid az autózásra vonatkozóan?
Az ABS, az ESP, a légzsák rendszerek bevezetése azért elég sokat javított a balesetek során bekövetkező halálozási arányon az elmúlt kb. 30 évben.
Most terjedtek el a mindenféle vezetéssegítő rendszerek (videó- és "radar" alapú), amelyek szükség esetén be is avatkoznak. A cél persze önvezető elektromos autó, ami tökéletesen működik.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
M

molnibalage

Guest
Erről vannak pontos számadataid az autózásra vonatkozóan?
Az ABS, az ESP, a légzsák rendszerek bevezetése azért elég sokat javított a balesetek során bekövetkező halálozási arányon az elmúlt kb. 30 évben.
Most terjedtek el a mindenféle vezetéssegítő rendszerek (videó- és "radar" alapú), amelyek szükség esetén be is avatkoznak. A cél persze önvezető elektromos autó, ami tökéletesen működik.
Közlekedési kultúrát írtam, nem biztonságot. Ugyanúgy száguldoznak egyesek, a sebességhatár csak dísz, ahogy a záróvonal, nem tekintik egymást partnernek az emberek egy társasjátékban stb.

Az, hogy csökkent a halálozási arány az nem a kultúra hatása. Amibe régen belehalt a sok hülye, azt most túl lehet élni az autóban. A zebrán átkelő gyalogost meg ugyanúgy elcsapja a zenbránál előző felelőtlen köcsög...

Igazából az ilyes eseteken nem is értem, hogy miért nem szándékos emberölésnek kezelik...
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Status
Not open for further replies.