Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 429
18 850
113
Ez lenne a szögvisszaverő?

vmVEskQ.jpg

gzvKEco.jpg

Mert ha igen ! Akkor a legtöbbször észre lehet venni a j-20-okon is .

j-20-vapor-trail.jpg

j-20.jpg

31983043163_599fb77820_o.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 504
113
Indiai Szu-30MKI radarja látta a kínai J-20 lopakódót Tibetben.

http://aviators.news/article/radar-su-30-zasek-kitaiskii-samolet-nevidimku/

Ugyanez indiai forrásból:

http://zeenews.india.com/india/iafs...se-chengdu-j-20-stealth-fighters-2110095.html


Mi is volt az előző hír? ..... India a Rafale helyett inkább Szu-30-asokat vegyen mert olcsóbb .... és most már a lopakodót is látja.... kíváncsi leszek mi lesz erre a válasza a francia marketingeseknek :)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 165
113
A 902-es prototípus, vagyis a második Szu-35BM is már elég rég volt szem előtt (jópár évig Aktyubinszkban volt fegyvereket tesztelni), az elsőről, a 901-esről nem is beszélve.
A 902-esről most került elő ez a fotó, ami tavaly december végén készült Zsukovszkijban. Itt épp egy célzókonténer van a törzse alá függesztve:

230593.jpg


Érdekes, hogy már több, mint 60 Szu-35Sz szériagépet adtak át a légierőnek, több bázison is szolgálnak, kísérleti jelleggel éles harci feladatokat is repülnek háborús övezetben, de a program egyik prototípusa még mindig kap munkát. Végül is, van benne üzemidő, miért ne?
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
A 902-es prototípus, vagyis a második Szu-35BM is már elég rég volt szem előtt (jópár évig Aktyubinszkban volt fegyvereket tesztelni), az elsőről, a 901-esről nem is beszélve.
A 902-esről most került elő ez a fotó, ami tavaly december végén készült Zsukovszkijban. Itt épp egy célzókonténer van a törzse alá függesztve:

230593.jpg


Érdekes, hogy már több, mint 60 Szu-35Sz szériagépet adtak át a légierőnek, több bázison is szolgálnak, kísérleti jelleggel éles harci feladatokat is repülnek háborús övezetben, de a program egyik prototípusa még mindig kap munkát. Végül is, van benne üzemidő, miért ne?


Akkor csak zajlik az a célzókonténer fejlesztés, és integráció! És nem csak a Mig-35, hanem a Szuhoj gépekhez is.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
M

molnibalage

Guest
A 902-es prototípus, vagyis a második Szu-35BM is már elég rég volt szem előtt (jópár évig Aktyubinszkban volt fegyvereket tesztelni), az elsőről, a 901-esről nem is beszélve.
A 902-esről most került elő ez a fotó, ami tavaly december végén készült Zsukovszkijban. Itt épp egy célzókonténer van a törzse alá függesztve:

230593.jpg


Érdekes, hogy már több, mint 60 Szu-35Sz szériagépet adtak át a légierőnek, több bázison is szolgálnak, kísérleti jelleggel éles harci feladatokat is repülnek háborús övezetben, de a program egyik prototípusa még mindig kap munkát. Végül is, van benne üzemidő, miért ne?
Elég kedvezőlen helyen van a TGP.
 
M

molnibalage

Guest
Miért? A gép legalján, ahol a legkisebb esély van rá, hogy valami kitakarja a kamerát. Gyakorlatilag minden gépen oda rakják.
Előrefelé és felfelé nem lát, AA módban szinte használhatatlan. Balra - jobbra adott szögben meg a függesztmények is belógnak.

Az F-16 orrán levő elhelyezés szerencsésebb rálátásnál, csak az meg asszim függesztés...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 165
113
Azért oldalra nem sok minden takar ki, előre/felfelé meg ott az OLSz-35.
Oldalra hátrafelé/felfelé meg csak akkor lenne dolga a rendszernek, ha nagy bedöntésű fordulóban is a célon kéne maradnia. De erre jóformán egyik gépnél sincs lehetőség, mert az egyik oldalra mindig kitarak a gép, vagy a függesztmény.
 
M

molnibalage

Guest
Igen, mechanikusan is ki lehet téríteni, és ez bizony jó dolog szerintem is.
Korszerű fegyverzet alatt mit értesz hogy nincs hozzá? Légiharc rakéta van(R-77,R-73), és támadó fegyverzetből is hordozhat igen nagy hatótávolságú akár ARM és AS rakétákat, CM-eket is. Stand off fegyverek alkalmazásánál még az sem igazán hátrány hogy nem stealth karakterisztika a saját túlélőképessége szempontjából, a fegyverterhelése meg hatósugara viszont helyből átlépi az F-16-ot.
  • Nincs hozzá korszerű TGP, ergo a lézervezérlés használata korlátozott, mert csak az előrenézni többfunckiós lézertávmérő használható erre. Már, ha igaz az orosz PR és tényleg használható lézeres célmegjelölésre is.
  • A műholdas vezérlésű fegyverből legfeljebb orosz van, ami korlátozott és akkor most a GPS GLONASS? Ebből bajok lehetnek...
  • Az AAM terén az oroszok nagyon le vannak maradva. Az R-77 a jelek szerint még mindig generációval le van maradva és az R-73/74 is. Nincs képalkotós R-74, nics LoAL módja amivel nagyobb távolságú szembetámadás lehetséges, mindkettő füstől, mint egy gyárkémény. A rakéta alapvető kinematikája roszabb, ezt nyilvános adatok alapján ki lehet jelenteni. Az átmérője nagyobb 10%-kal, ami 20%-kal nagyobb keretmetszet azonos Cd/Cl esetén is 20%-kal nagyobb ellenállási erő. Az l/D aránya is rosszabbi igen valószínű, hogy nem csak keresztmetszed, de a Cd/Cl értéke is rosszabb.
  • A többi török géppel és assettel nem tud együttűködni, mert Link 16 az bizony nincs rajta. Tehát lehet rádiózgatni bárki mással. Erősen a 70-es és '80-as évek színvonala vagy az alatti.
  • Légitankolás menni fog? Mert eddig minden török vadászgép boom-os és nem kosaras módszert használt.
A hatósugara biztosan nagyobb valamennyivel, de ez csak azonos mennyiségű fegyverzet alkalmazása esetén számottevő. Ha agyonpakolod a gépet, akkor annyira már nem, de ennek azért utána kéne nézni legalább Szu-27Sz vagy más manulaban, ami nekem van. Ezt a részt ne vedd véresen komolyan, a fenti pontok a lényegesek.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 420
44 072
113
Az a glonass szerintem a törököknek kisebb kockázat a jelenlegi geopolitikai helyzetben mint a Navstar GPS. Ha ők ott összerúgják a port valakivel a térségben, és ez nem tetszik az USA-nak(Izrael, kurdok) ugyan úgy le lehet ám tiltani előlük az amiknak is a hozzáférést.

Lézer irányítású bombát dobáltak Szíriában is, nem volt probléma hogy szárazföldi egységek vezessék nekik célra, más felfogás mint a TGP de a feladatot ellátja így is a bomba. Egyszerű és működik mint megoldás.

Az R-77 Aim-120 vonalat átbeszéltük számtalanszor, máshova van téve a hangsúly. Az amik oda tették, hogy nagy magasságban közeledő nem intenzíven manőverező célpont ellen messzebbről lehet indítani mert sokáig elvitorlázik az övék, az oroszok meg arra tették a hangsúlyt hogy kb. 30km távolságig lehetőleg intenzívebb manővereket végrehajtva gyorsabb rakétát kapjanak. Nem tudom melyik a jobb koncepció. Én olyan marha nagy különbséget nem mondanék azért, pláne nem több generációs hátrányt még akkor sem, ha esélyesen valóban az AIM-120 van előnyben.
Az R-73/74 et szintén nem becsülném le, hiába ott is az AIM-9X a nyerő nálam is.

Légitankolás/adatkapcsolat valós felvetés mint probléma szerintem is, de jelenleg a realitás az, hogy Törökország távolodik a NATO-tól de egyre gyorsabban. Majd megoldják valahogy ezt is, pont úgy ahogy be fogják integrálni a saját orosz eredetű SAM-et is a légvédelmi hálózatukba.

A muszáj nagy úr, és nem őket választotta az USA, hanem a kurdokat és izraelt ez most már nekik is egyértelmű.
 
M

molnibalage

Guest
Az R-77 Aim-120 vonalat átbeszéltük számtalanszor, máshova van téve a hangsúly. Az amik oda tették, hogy nagy magasságban közeledő nem intenzíven manőverező célpont ellen messzebbről lehet indítani mert sokáig elvitorlázik az övék, az oroszok meg arra tették a hangsúlyt hogy kb. 30km távolságig lehetőleg intenzívebb manővereket végrehajtva gyorsabb rakétát kapjanak.
Ezt a hülyeséget honnan veszed...? Az R-77 kisebb HMZ-je pont a fentiekből jön. Ha kisebb átmérője és jobb hajtóműve lenne, akkor azonos HMZ lenne vele elérhető. Ez nem koncepcióbeli difi. Ennyi sikerült. Te megy gyártasz mögé ideológiát (forrás...?), hogy azért kicsi, mert így akarták. Most mondjam, hogy ezt vártam tőled...? Senki nem épít ponéból nagyobb átmérjű raktétá, mint kell, mert a légellenállás az megjelenik, de keményen.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 420
44 072
113
Ezt a hülyeséget honnan veszed...? Az R-77 kisebb HMZ-je pont a fentiekből jön. Ha kisebb átmérője és jobb hajtóműve lenne, akkor azonos HMZ lenne vele elérhető. Ez nem koncepcióbeli difi. Ennyi sikerült. Te megy gyártasz mögé ideológiát (forrás...?), hogy azért kicsi, mert így akarták. Most mondjam, hogy ezt vártam tőled...? Senki nem épít ponéból nagyobb átmérjű raktétá, mint kell, mert a légellenállás az megjelenik, de keményen.
Gondolom csak elírtad ezt a részt "Ha kisebb átmérője és jobb hajtóműve lenne, akkor azonos HMZ lenne vele elérhető".
Nézd, nem fogok én bizonygatni semmit, pláne amit már néhány emberrel körbelihegtem korábban több napon keresztül. Kormányfelületek közti méret és megoldás beli különbségek, normál/kettős karakterisztikájú hajtómű vagy füstöl - nem füstöl, melyik milyen hamar ég ki és mekkora sebességre hogy és mennyi idő alatt gyorsít ki majd ott hogyan lassul vissza etc.
Amit írtam nem hülyeségből írtam, hiába vársz tőlem bármit prekoncepcióidtól vezérelve, általában ilyenkor megy el a kedvem attól hogy komolyabban válaszoljak neked.