MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 536
113
pa_afLeH2NQ.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 415
44 028
113
Ez egy nagyon jó videó volt, és valóban van még sok nagyon jó ezen a csatornán.

Érdekes azért a volt Nyugat-Német top pilótától hallani, hogy mennyire nagy tisztelettel beszélt a Mig-29-ről, ahogy kikéri magának hogy a típus primitív lett volna, elmondta hogy egyáltalán nem volt gyenge az elektronika, talán egy picit gyengébb mint a nyugati, de ott sem az abszolút paraméterek miatt mondta hogy gyengébb volt, hanem azért mert nem annyira felhasználó-barát módon tárta eléd az infótömeget, illetve a sisakcélzót+R-73-at, és a flare kivetésének megoldását zseniálisnak tartotta abban az időben.

Azt gondolom, magáért beszélt ez az interjú, sehol nem volt olyan vélemény itt hogy szuperszónikus sportrepülő, a fegyverzet meg áramlásrontó tényező...
 
M

molnibalage

Guest
Ez egy nagyon jó videó volt, és valóban van még sok nagyon jó ezen a csatornán.

Érdekes azért a volt Nyugat-Német top pilótától hallani, hogy mennyire nagy tisztelettel beszélt a Mig-29-ről, ahogy kikéri magának hogy a típus primitív lett volna, elmondta hogy egyáltalán nem volt gyenge az elektronika, talán egy picit gyengébb mint a nyugati, de ott sem az abszolút paraméterek miatt mondta hogy gyengébb volt, hanem azért mert nem annyira felhasználó-barát módon tárta eléd az infótömeget, illetve a sisakcélzót+R-73-at, és a flare kivetésének megoldását zseniálisnak tartotta abban az időben.

Azt gondolom, magáért beszélt ez az interjú, sehol nem volt olyan vélemény itt hogy szuperszónikus sportrepülő, a fegyverzet meg áramlásrontó tényező...
Azért a videót óvatosan megfelelően értelmezve szükséges hallgatni.
  • F-4F-fel repült, ami akárhogyan nézem egy '60-as évek végi F-4E modifikáció. Na ahhoz méri a 29-es kicsit lesztisztultabb kabinját, így kell nézni a dolgot. A kettő között 15 év van a szovjet gép javára. Egy '80-as évek közepi F-16 Block 25-höz képest a 9.12 kabinja azért picit megmosolyogtató pedig echte kortárs a két gép.
  • A radar teljesítményét jónak értékeli, de a kijelzést - azt hogy a HUD-ra rakja fel - kb, igen gyengének tartja ő is, általánosan a ember-gép kapcsolatot.
  • A gép repteljesítmény és sisakcélzó + R-73 az, ami miatt respektje volt.
  • A gépek a KWS/ICE előtti állapotban veti össze emlékeim szerint, ahol nem volt még BVR fegyverzet sem.
  • A gép hatótávolsága olyan kicsi, ez többször is visszatérő téma volt. Harcásztailag és a Red Flag áttelepüléshez a gépeket át kellett alakítani, hogy a két belső pont nedves függesztési pnot legyen.
  • Az is igen beszédes, hogy a VSz felfogás szerint kb. "robotok" ültek a pilótafülkében - szó szerint ezt mondta - amikr az AVR nem automatizálható funkcióit hajtottág végre a gépben, nevezetesen vezették azt és kezelték a rendszereket, de a gép képességei ellenére nagyon sokszor csak úgy használták, mint egy őskori 21-est. A lejobb keletnémet pilóták is évi 80 órát ha repültek.
  • A videó egyik legérdekesebb pontja a vége, hogy 57 évesen ő legöregebb EF pilóta.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Az is igen beszédes, hogy a VSz felfogás szerint kb. "robotok" ültek a pilótafülkében - szó szerint ezt mondta - amikr az AVR nem automatizálható funkcióit hajtottág végre a gépben, nevezetesen vezették azt és kezelték a rendszereket, de a gép képességei ellenére nagyon sokszor csak úgy használták, mint egy őskori 21-est. A lejobb keletnémet pilóták is évi 80 órát ha repültek.

Arra lennék kíváncsi, hogy mennyire terjedt el és később hogyan evolválódott a szovjet- orosz Front Légierőnél az az 1988-89 körül megindult trend, miszerint elkezdték elhagyni a földi rávezetést és különféle géppár-raj-század kötelékekben az önálló célleküzdésre álltak rá. Idehaza a lacházi 9.13-asokkal ekkor már csak ez ment. Nem is véletlen, hogy 89-ben kétszer is jött az A-50-es.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 415
44 028
113
Azért a videót óvatosan megfelelően értelmezve szükséges hallgatni.
  • F-4F-fel repült, ami akárhogyan nézem egy '60-as évek végi F-4E modifikáció. Na ahhoz méri a 29-es kicsit lesztisztultabb kabinját, így kell nézni a dolgot. A kettő között 15 év van a szovjet gép javára. Egy '80-as évek közepi F-16 Block 25-höz képest a 9.12 kabinja azért picit megmosolyogtató pedig echte kortárs a két gép.
  • A radar teljesítményét jónak értékeli, de a kijelzést - azt hogy a HUD-ra rakja fel - kb, igen gyengének tartja ő is, általánosan a ember-gép kapcsolatot.
  • A gép repteljesítmény és sisakcélzó + R-73 az, ami miatt respektje volt.
  • A gépek a KWS/ICE előtti állapotban veti össze emlékeim szerint, ahol nem volt még BVR fegyverzet sem.
  • A gép hatótávolsága olyan kicsi, ez többször is visszatérő téma volt. Harcásztailag és a Red Flag áttelepüléshez a gépeket át kellett alakítani, hogy a két belső pont nedves függesztési pnot legyen.
  • Az is igen beszédes, hogy a VSz felfogás szerint kb. "robotok" ültek a pilótafülkében - szó szerint ezt mondta - amikr az AVR nem automatizálható funkcióit hajtottág végre a gépben, nevezetesen vezették azt és kezelték a rendszereket, de a gép képességei ellenére nagyon sokszor csak úgy használták, mint egy őskori 21-est. A lejobb keletnémet pilóták is évi 80 órát ha repültek.
  • A videó egyik legérdekesebb pontja a vége, hogy 57 évesen ő legöregebb EF pilóta.
Nyilván így néztem a videót én is, és el is mondta hogy ahogy Ő fogalmaz, a 3. gen gépekhez képest a Mig-29 egy más dimenzió, volt olyan rész ahol leírta hogy Tornado/F-4 ellen olyan volt lőhelyzetbe kerülni mint kb. egy rutin csatlakozás a saját kötelékedhez. Azért én arra is emlékszem, hogy hasonlította F-16/18/15 el is, és azokra mondta hogy már komoly ellenfelek voltak, de ÍGY nézd amikor dícséri az egekbe a Miget, hogy ilyenek ellen is repült, nem keveset, ez volt kb. a dolguk fő állásban, és a világ legjobb légierejei a legjobb tesztpilótáikat küldték ellenük.

Irak előtt az amik is rengeteget tanultak tőlük, ezt konkrétan így elmondta, többször is.

Az ember repült EF-el is, és mikor megkérdezték a legvégén, hogy mindent egybe véve mi nőtt a legjobban a szívéhez, elmondta hogy az F-4 azért mert az volt az első gépe, amit repült és megcsókolta a fekete orrkúpot, meg a Mig-29 azért ahogy repült. A többivel persze egyet értek, a Flare-re mondta hogy nagyon okos volt hogy felfelé dobálta a csalit, a SZU csali ellen nem igen volt védett az ami sidewinder, és állítólag vica - versa. Az elektronikára meg azt mondta, hogy korrekt volt, csak a szituációs figyelem szintjén valóban ahogy írod, ember-gép viszony/ergonómia elmaradt a nyugati normáktól, de főleg a más ideológia miatt volt ez, valóban a földi rávezetés dominált még.

Összeségében akkor nekem más a kicsengése még ennek a videónak is, mint neked.
Na ilyenekből vannak aztán a félreértések közöttunk többek közt...
 
M

molnibalage

Guest
Nyilván így néztem a videót én is, és el is mondta hogy ahogy Ő fogalmaz, a 3. gen gépekhez képest a Mig-29 egy más dimenzió, volt olyan rész ahol leírta hogy Tornado/F-4 ellen olyan volt lőhelyzetbe kerülni mint kb. egy rutin csatlakozás a saját kötelékedhez. Azért én arra is emlékszem, hogy hasonlította F-16/18/15 el is, és azokra mondta hogy már komoly ellenfelek voltak, de ÍGY nézd amikor dícséri az egekbe a Miget, hogy ilyenek ellen is repült, nem keveset, ez volt kb. a dolguk fő állásban, és a világ legjobb légierejei a legjobb tesztpilótáikat küldték ellenük.

Irak előtt az amik is rengeteget tanultak tőlük, ezt konkrétan így elmondta, többször is.

Az ember repült EF-el is, és mikor megkérdezték a legvégén, hogy mindent egybe véve mi nőtt a legjobban a szívéhez, elmondta hogy az F-4 azért mert az volt az első gépe, amit repült és megcsókolta a fekete orrkúpot, meg a Mig-29 azért ahogy repült. A többivel persze egyet értek, a Flare-re mondta hogy nagyon okos volt hogy felfelé dobálta a csalit, a SZU csali ellen nem igen volt védett az ami sidewinder, és állítólag vica - versa. Az elektronikára meg azt mondta, hogy korrekt volt, csak a szituációs figyelem szintjén valóban ahogy írod, ember-gép viszony/ergonómia elmaradt a nyugati normáktól, de főleg a más ideológia miatt volt ez, valóban a földi rávezetés dominált még.

Összeségében akkor nekem más a kicsengése még ennek a videónak is, mint neked.
Na ilyenekből vannak aztán a félreértések közöttunk többek közt...
Az Irak előtt tanulást nem vágtam. 1990 októberéig meg sem történt az áttelepülés. Érdemi idő semmit nem volt tenni a Sivatagi Viharig.
 
M

molnibalage

Guest
Infracsali felfele dobása az miért jó?
HT összefoglalóban ott a válasz az IR részletesebb kifejtésénél és generáls résznél. Tovább van a rakéta látózmezejében a csali és a szűrést is nehezíti, hogy kétféle sebességvektora is lehet a csalink úgy, hogy a gép egyenesen repülve szórja ki.

Palástorsóval persze lehet minden irányba szórni...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A háttér és heat blur tetszik, de a szétHDR-ezett képeket sose értettem, teljesen természetellenes. Meg pont a legrandább 29-es változat van rajta, ennél még az UB is szebb pedig az sem szerettem. :)
Nana, van/volt még ennél is rondább, még púposabb, még nagyobb gerinctartállyal!!