DCS World (Eagle Dynamics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Most keresnek ED-nél RTS specialista developert. Gondolom dinamikus hadjárathoz, bár ezt sehol senki nem erősítette meg. AI újraíráshoz valszeg nem kéne kifejezetten ilyen előképzettség szóval szerintem más nem igazán lehet. Mondjuk mire ebből bármi lesz az szerintem minimum 2 év..
Whoa, erről infót hol találtál?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113
A Flanker-LockOn-DCS szimulatorokban mindig a repülési modelleket szerettem, főleg, mióta beköszöntött a PFM-ek kora. Az mondjuk kissé zavart, hogy az AI továbbra is standard flight mode-ban képes repülni, de mindent mindig nem lehet. A DCS program strukturája egy jókora kupleráj, a Bazar folderben még számos, Flanker 2.5-ből eredő file is van, mint régi MiG-29K, vagy F-117 skinek.

Mindettől függetlenül jópár, élőben és youtubeon látott manővert elő lehetett idézni akár a 21-essel, akár a Flanker két verziójával, vagy akár az F-15-össel is. És visszafele is igaz, a DCS kiváló volt arra, hogy az ember megértse, hogy egy típus egy demo közben mit és hogyan hajt végre. Vagy akár egy légikatasztrófa esetleges végbemenetelét is jól lehetett modellezni.

Csakhogy meguntam már az egészet...
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 362
113
A Flanker-LockOn-DCS szimulatorokban mindig a repülési modelleket szerettem, főleg, mióta beköszöntött a PFM-ek kora. Az mondjuk kissé zavart, hogy az AI továbbra is standard flight mode-ban képes repülni, de mindent mindig nem lehet. A DCS program strukturája egy jókora kupleráj, a Bazar folderben még számos, Flanker 2.5-ből eredő file is van, mint régi MiG-29K, vagy F-117 skinek.

Mindettől függetlenül jópár, élőben és youtubeon látott manővert elő lehetett idézni akár a 21-essel, akár a Flanker két verziójával, vagy akár az F-15-össel is. És visszafele is igaz, a DCS kiváló volt arra, hogy az ember megértse, hogy egy típus egy demo közben mit és hogyan hajt végre. Vagy akár egy légikatasztrófa esetleges végbemenetelét is jól lehetett modellezni.

Csakhogy meguntam már az egészet...

Ezzel én is találkoztam, mikor elkeztem hivatásból repülni - mikor nem szórakozás már a repülés, máshogy nézel az egészre. Viszont ez az érzés minden játékra vonatkozott, így idővel rájöttem, elkezdett bedarálni az IRL, és az rettenetes.

Totál hülyének fogsz nézni, de ami engem visszatett a játékok élvezetébe, az a WoW lett. Pontosabban a klán, amihez csatlakoztam. A játékok maguk egy felnőttet annyira már nem kötnek le, mivel az élet teletömi az agyunkat, de ha ott van egy valóságtól elszakadt közösség, azért fogsz majd feljárni. Azért erősíted a geared, hogy le bírjátok csapni a raidet vagy azért gyakorolsz, hogy sikerüljön az alacsony támadás a többiekkel.
Azóta hülyülök meg megint a szimulátorozásért, mióta másokkal repülök, a klán/század, a bajtárisasság szimulálása miatt, amit mi teszünk bele (ha egyszer visszavonulok, benyel majd a VRMMORPGk világa XD).

Magában játszani felnőttként már nem nagyon megy - szóval keress egy hozzád hasonló elborult bandát és majd meglátod, alig várod, hogy felszállj és profi legyél a gépedben :D
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Whoa, erről infót hol találtál?

https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=208586&highlight=rts+specialist

A leírás szerint én kb. arra tippelek, hogy most akarják létrehozni a dinamikus kampány motorját. Szóval ebből nem holnap lesz termék..

Ezzel én is találkoztam, mikor elkeztem hivatásból repülni - mikor nem szórakozás már a repülés, máshogy nézel az egészre. Viszont ez az érzés minden játékra vonatkozott, így idővel rájöttem, elkezdett bedarálni az IRL, és az rettenetes.

Totál hülyének fogsz nézni, de ami engem visszatett a játékok élvezetébe, az a WoW lett. Pontosabban a klán, amihez csatlakoztam. A játékok maguk egy felnőttet annyira már nem kötnek le, mivel az élet teletömi az agyunkat, de ha ott van egy valóságtól elszakadt közösség, azért fogsz majd feljárni. Azért erősíted a geared, hogy le bírjátok csapni a raidet vagy azért gyakorolsz, hogy sikerüljön az alacsony támadás a többiekkel.
Azóta hülyülök meg megint a szimulátorozásért, mióta másokkal repülök, a klán/század, a bajtárisasság szimulálása miatt, amit mi teszünk bele (ha egyszer visszavonulok, benyel majd a VRMMORPGk világa XD).

Magában játszani felnőttként már nem nagyon megy - szóval keress egy hozzád hasonló elborult bandát és majd meglátod, alig várod, hogy felszállj és profi legyél a gépedben :D

Jól megragadtad a lényeget.. offline vagy akár egyedül multiplayerben is rendkívül hamar ki lehet égni a DCS-el. Én néhány hónapja kezdtem el komolyabban repülni megint kb. 2 éves szünet után. Kezd megint újra aktivizálódni az ezred, vannak újak is akik ügyesek és sokat repülnek. Még ha csak simán 2-en repülünk multiban és kitalálunk magunknak valami feladatot valamelyik féldinamikus kampányban, az is fantasztikus tud lenni.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Hát amíg nem lesz IFF meg amíg "bugos" a radar addig iskolakörre meg 80-as évekbeli bombázásra jó max. Befogsz valakit STT-be és ha rántasz egyet a gépen akkor elszáll a lock :D nem követi a célt a nyaláb mert azt minek, helyette a nyalábszélességet tudod állítani STT-ben (lol), tegnap sikerült feltolni 260 fokig.. :D mondjuk azt nemtudom, hogy ez csak az MFD bugja, vagy akkor az tényleg annyi.

Ezen a 2 dolgot kívül egyébként viszonylag jó, csak a featurek több mint fele hiányzik egyelőre.
 
M

molnibalage

Guest
Hát amíg nem lesz IFF meg amíg "bugos" a radar addig iskolakörre meg 80-as évekbeli bombázásra jó max. Befogsz valakit STT-be és ha rántasz egyet a gépen akkor elszáll a lock :D nem követi a célt a nyaláb mert azt minek, helyette a nyalábszélességet tudod állítani STT-ben (lol), tegnap sikerült feltolni 260 fokig.. :D mondjuk azt nemtudom, hogy ez csak az MFD bugja, vagy akkor az tényleg annyi.

Ezen a 2 dolgot kívül egyébként viszonylag jó, csak a featurek több mint fele hiányzik egyelőre.
Síkantennávall fizikai képtelenség ilyen nyalábot csinálni. A nyalábszélesség növelésnek is csak dogfight radar üzemmódok esetén van értelme. (HT összefoglalóban van idevágó rész.)
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Síkantennávall fizikai képtelenség ilyen nyalábot csinálni. A nyalábszélesség növelésnek is csak dogfight radar üzemmódok esetén van értelme. (HT összefoglalóban van idevágó rész.)

Persze. De amennyire tudom STT-ben alapból nem tudod állítani, hogy mekkora a nyaláb. Ja és most a PRF-et sem tudod állítani egyik üzemmóodban sem :D
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63

Állítólag bekerült a szerdai open beta patchbe az új augmented PN (APN) az AIM-7M-be illetve az AIM-120B/C-be is. Kíváncsi vagyok, hogy mekkora difi lesz a viselkedésben, este talán ki tudom próbálni.

A 9X-et próbáltam múlt hétvégén, elég godmode on érzés.. és még a képalkotó szenzor le sincs modellezve :D
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Hétvégén próbálgattam kicsit. Sajnos a viszonyítási alap hiányos mert korábban nem teszteltem részletesen.. viszont úgy tűnik, hogy az APN-el egyenletesebb a rávezetés.. az esetek nagy részében szinte a teljes utvonalat lerepüli a rakéta < 5 G-vel, végfázisban ha komolyabban manővereznek akkor láttam 10 G körüli értékeket néha de az is ritka volt.

Ami érdekesség, hogy azt figyeltem meg, hogyha a feltételezett HPRF körüli távon megszakadt a géppel való összeköttetés, akkor durván oszcillált a rakéta.. viszont ha MPRF távon belül akkor nem történt semmi. Viszont szerintem ez nem az APN hibája.

Notcholni viszont felettébb könnyű, mert még mindig nincs semmilyen memória a rakétában.. annyi elég, hogy átfordulsz a notchon valamelyik irányban és máris a semmibe repül a rakéta.. azt sem értettem, hogy sokszor amikor elveszti a lockot a rakéta, akkor vízszintbe akar állni (lehet ez csak véletlen volt), aztán amikor újra befogja akkor meg rángatózik (ez érthető). Csak amikor az AI ugyanabból az indítási scenarioból kb. 10-ből legalább 8x ugyanazzal a 2 G megforduló manőverrel ki notcholja a rakétát az kicsit a röhely kategória :D
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Eszméletlen lett a bemutató. Ami külön tetszett benne, hogy valami fantasztikus a hangzás és a személyzet kidolgozottsága / mozgása némi életet visz a játékba.

Csak lehetne már vele repülni.. :D
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113
Azt láttam a demoban, hogy ez F-14B a GE hajtóművével, viszont a hajóról forszázzsal szállt fel, ami egyátalán nem volt jellemző. Anno a Leatherneck, illetve Heatblur azt írta, hogy ez F-14A és B is lesz, azaz két modell, nem egy. Ebből maradt volna meg csak a B?
 
M

molnibalage

Guest
Azt láttam a demoban, hogy ez F-14B a GE hajtóművével, viszont a hajóról forszázzsal szállt fel, ami egyátalán nem volt jellemző. Anno a Leatherneck, illetve Heatblur azt írta, hogy ez F-14A és B is lesz, azaz két modell, nem egy. Ebből maradt volna meg csak a B?
Egyelőre csak a B modellt mutatták meg videóban, ez nekem is feltűnt. Az, hogy egy szimben mit csinál egy repcsi az nem mérvadó sajnos sokszor. A valóságban lehet, hogy károsodott (?) volna a katapult full AB-n, ilyen mélységű modellezés nincs a DCS-ben sem.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 162
113
Az F-14B-nél és még a jóval nehezebb D-nél is az F110GE400-asokkal csak maximál rezsimmel szálltak fel és még a fedélzetelhagyás után se kapcsoltak fáklyát (nem igaz, egy ilyen jelenetet láttam már).
Ami esetleg sokakat megtéveszthet az a hőtől felizzó lángstabilizátorok látványa alkonyati körülmények közt.

2.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Az F-14B-nél és még a jóval nehezebb D-nél is az F110GE400-asokkal csak maximál rezsimmel szálltak fel és még a fedélzetelhagyás után se kapcsoltak fáklyát (nem igaz, egy ilyen jelenetet láttam már).
Ami esetleg sokakat megtéveszthet az a hőtől felizzó lángstabilizátorok látványa alkonyati körülmények közt.

2.jpg
Te is tudod, én is, sanszosan a készítők is, csak sanszosan erre nem figyeltek videózáskor. Ha volt utánégetős felszállás.
 
M

molnibalage

Guest
Az F-14A esetén kíváncsi leszek, hogy a hajtómű pompázs hajlama modellezve lesz-e.