Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
A szimulátor konkrétan sokkal nehezebb, mint egy repülőgép, mivel nem repülőgép. Szörnyű vele repülni, mivel nem érzed, de igazából nem is arra való.
Igazából az FNPT II arra jó, hogy műszerezz vele, meg hogy begyakorold ezeket a dolgokat ösztön szinre - pl. hajtóműleállásnál belépsz, döntesz, közben pitch, power, stb... a procedure lépéseit olyan szintre, hogy ne gondolkozz.
Szóval aki ebből szimen levizsgázik, annak élőben nemigen lehet vele gondja... (+ mindenki propon tanulja ezt meg, ott meg ugye feathering is van, szal macerásabb :D)
A repszimekben is minden RL pilóta azt mondja, hogy sokkal nehezebba légitankolás pont emiatt, hogy nem érzed az erőket. Én pl. a BMS4 családdal soha nem tudtam rendesen tankolni és akkor is úgy, ahogy a valóságban nem csinálják. Állandó gázkar állással és féklapot nyitottam-zártam.
 
  • Tetszik
Reactions: angelsoul

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
1 040
4 967
113
De5yfHjX4AIFRJx.jpg

American Airlines San Antonio és Phoenix közötti járata erős jégesőbe került, ezért sikeres kényszerleszállást hajtott végre El Paso-ban. Csúnya hangja lehetett amikor belerepültek.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
De5yfHjX4AIFRJx.jpg

American Airlines San Antonio és Phoenix közötti járata erős jégesőbe került, ezért sikeres kényszerleszállást hajtott végre El Paso-ban. Csúnya hangja lehetett amikor belerepültek.
Hát a jégverés hangja az egyik dolog, de ilyen szétvert, átláthatatlan szélvédővel leszállni se lehetett valami egyszerű mutatvány!!! Gratula a pilótáknak, biztos nem kezdők voltak!! :):)
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
De5yfHjX4AIFRJx.jpg

American Airlines San Antonio és Phoenix közötti járata erős jégesőbe került, ezért sikeres kényszerleszállást hajtott végre El Paso-ban. Csúnya hangja lehetett amikor belerepültek.
Ezek nem nézik az időjárást meg hogy belemennek-e viharfelhőbe meg hasonlóba?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Először a vontató gyulladt ki és arról terjedt át a tűz a gépre, szerencsére ennyivel megúszták, gyorsak voltak a reptéri tűzoltók. Alig 18 éves a 340-es (ez középkorú gépnek számít), úgyhogy talán még nem selejtezik ki, van esély a felújítására.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
552
1 252
93
Először a vontató gyulladt ki és arról terjedt át a tűz a gépre, szerencsére ennyivel megúszták, gyorsak voltak a reptéri tűzoltók. Alig 18 éves a 340-es (ez középkorú gépnek számít), úgyhogy talán még nem selejtezik ki, van esély a felújítására.

Sajnos gazdasági totálkár, komplett orr-részt kellene kapnia + újrakábelezés/-csövezés.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
A felszállási ponttól két kilométere földbe csapódott az UTair orosz légitársaság helikoptere a szibériai Igarka közelében szombat reggel. A Mi-8-as gépen háromfős legénység és a 15 utas tartózkodott, mindannyian életüket vesztették.