Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 678
34 573
113
Az önjáró autók a legfontosabb témája a magyar-izraeli vegyes gazdasági bizottság ezen a héten tartott kétnapos ülésének

Az innovációs és technológiai miniszter a hétvégi nyugat-magyarországi Zalaegerszegi megnyitó ünnepségén mondta. Palkovics László elmondta, hogy Magyarország és Izrael közötti együttműködési lehetőségek bővelkednek a vállalkozások, a kutatás és a tudományos élet területén.

A kormány feladata, hogy megteremtse a környezetet a vállalkozások számára, és az üzletemberek élvezni fogják ezt a felhasználást" - mondta Cohen. Fina Aristic Cohen szerint a tesztpálya építése jól halad, hozzátéve, hogy az önjáró autók fejlesztésére specializálódott izraeli cégek is ellenőrzik a pályát a vegyes bizottsági ülés során. Balaicz Zoltán, Zalaegerszeg polgármestere megjegyezte, hogy a város 265 hektáros helyszínt ad a pályára, amely 45 milliárd forintba (140,6 millió euró) fog kerülni.
https://dailynewshungary.com/self-d...at-hungarian-israeli-mixed-committee-meeting/
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 338
113
20358983_d89bb1dbb63c24592cf854178f8cf927_wm.jpg


https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/06/20/hogyan_mentik_meg_az_opelt_a_franciak/

"...
Aztán az előadások között elkaptam a szakembert, aki a hidrogéncellás autókról nem mondhatott semmit, és megkérdeztem, hogy miért van olyan érzésem: mintha egy időre mindenki elengedte volna ezt a témát, és csak most kaparták volna elő a kutatási anyagokat. Érdekes módon nem kertelt: egyszerűen a dízelek rossz imidzse miatt indultak újra a fejlesztések, mivel az akkus villanyautókkal belátható időn belül nemigen lesz elég hosszú a hatósugár és elég rövid a töltési idő. Közben Németországban hamarosan meglesz a 400 hidrogénkút, tehát van mire alapozni...

...Ekkor áttereltem a témát a nemesfémekre: állítólag nincs a Földön annyi platina, ami elég lenne több százmillió autó celláiba – mivel a hidrogén-oxigén egyesítéséhez katalizátorra van szükség, ahhoz kellene a nemesfém. Erre emberem csak annyit mondott: húsz éve meg valaki azt mondták, hogy húsz év múlva egyáltalán nem lesz benzin. Ezen nevettünk egyet, és elköszöntünk egymástól..."


Na most akkor van elég platina, vagy nincs?
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
T

torsen

Guest
Irtak korabban az egyik cikkukben, hogy ma kabe egy sima, hetkoznapi katalizatorban levo mennyiseg is eleg egy hidrogen cellaba.

Mit értesz cella alatt? Mert egy cella feszültsége (cca. 2V) miatt ezeket sorba kötve készítik (stack). A stacken belül a sorbakötést az ún. bipolár lemezek biztosítják amiben egyrészt áramlik a hidrogén,másrészt a levegő ( a PEM kétoldalához) harmadrészt az ionmentesített (szigetelő) hűtőfolyadék. A cellák száma adja a feszültésget, a cellák felülete a kivehető áramot. Egyébként jelenleg (tudomásom) szerint a cellák legdrágább része éppen a bipolárlemez, mert a PEM "filléres" anyag, a platina szükséges mennyisége kicsi (ezt nem tudom mennyi, ezért kérdezem) viszont a bipolár lemezeket -állítólg-tömörített grafitból készítik a benne lévő csatornákkal együtt valami sajátos eljárással,amit nem ismerek. (Valaki?) Mivel egy becsületes hajtófeszültséghez (250-300V) 100...200db cella kell,így nem mindegy, hogy a bipolár lemez 1mm (stack hossz 100-200mm- ilyen nincs!)) vagy 5 mm.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 701
113
A hatszázezres, évente kétévente cserélendő gumikat leszámítva nagyon is élhetőnek tűnik.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 338
113
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Volt szerencsém kipróbálni nyílt napon a 2015-ben bemutatott Subaru Outback-et. Természetesen a CVT váltós benzines (2.5i) erőforrással szereltet kértem.:rolleyes:

A szalon értékesítője erősködött, hogy próbáljam ki az EyeSight rendszert a péntek délutáni miskolci csúcsforgalomban. (Sokkal rosszabb, mint a budapesti; türhőbbek az autósok, agresszívebbek, semmi előzékenység, de bevágnak eléd, a cipzárt csak a sliccükön ismerik, ha haladni akarsz ilyenkor Miskolcon, akkor élj úgy, mint a miskolciak:mad:)

Hát jó...legyen...kegyet gyakorlok; kipróbálom.:rolleyes:
Láss csodát, volt olyan ügyes, mint az átlagautós, ha meg még azóta fejlesztettek is rajta, akkor kötelezővé tenném.
Most nem találok rá linket, de akkoriban összehasonlító teszten talán egyedül a Subaru nem csapta el 60 km/h órával az elé lökött tesztbábut, a "prémiumok" még elvéreztek. (Azóta nyilván rengeteget fejlődhettek)

Szóval a második videó elég elgondolkoztató.