F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
1 039
4 965
113
Dio8k3NVsAAk-ZJ.jpg

Naplemente a felkelő nap országában, Yokota légibázis.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
Hűtés a magasabb hőmérsékleten csökkenő szilárdság meg forgácsleválasztás miatt kell (a bevonat általában felszín alá is diffundál).

Ez oké, de ez minden erősen felmelegedő megmunkálószerszámra vonatkozik. Én viszont úgy értelmeztem (lehet, rosszul) fapp_supervisor írását, hogy más hasonló célra használt, de nem bevonatos szerszámokhoz képest kell ezeknek erősebb hűtés.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 507
15 677
113
Ez oké, de ez minden erősen felmelegedő megmunkálószerszámra vonatkozik. Én viszont úgy értelmeztem (lehet, rosszul) fapp_supervisor írását, hogy más hasonló célra használt, de nem bevonatos szerszámokhoz képest kell ezeknek erősebb hűtés.
Hát passz. Viszont van az UHST eljárás, amikor nagyon nagy a megmunkáló sebesség és nem keletkezik forgács (elég-elpárolog), ott egyáltalán nincs hűtés. A szerszám meg simán bírja.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 471
113
M

molnibalage

Guest
F-35B?Vagy az a buzi nagy hajtómű semmitől nem vesz el helyet?Számomra az is természetes,hogy az olcsóság és a nagy fokú azonosság miatt az A és C variánsok is olyan teherviselő szerkezettel készülnek mint a B csak számukra ez tök felesleges így a B hülyesége miatt feleslegesen erős(nehezebb)a szerkezetük.
Az F-35B nem az F-16 váltótípusa...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
M

molnibalage

Guest
De F-35 ésa hülyesége hatással van az A variánsra ami az F-16 váltótípusa.Esszük nem esszük a B-t nyögi a C és az A is!
Igen, de ettől még nem változott meg az, hogy mit képzeltek el a vázának. Az nem változott.

Az F-35A repteljesítménye nem szenvedte meg a későbbi változásokat. Csak kurvára nehéz "olcsó stealth F-16-ost" csinálni úgy, hogy a TGP, a HTS pod a gép része és ehhez jön még AESA radar és DAS főleg úgy, hogy ezeket integrálod és nem célhardverek egy feladatra, mint pl. a MAWS az A-10-en. A gép repteljesítményének változását annak üres tömeg változása befolyásolta. Az, hogy alapvetően közös sárkány kell méretben A, B, C-hez az nem utólagos ötlet...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
A JSF eleve haromféle verzióval számolt a kezdetek kezdetén, csak menet közben meghízott, ami egy lavinát indított el a B-nél és ez áthatott a másik két verzióra is. Minden esetre van még némi potenciál a tolóerőben és talán a gép tömegének lefaragásában is.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
Hát passz. Viszont van az UHST eljárás, amikor nagyon nagy a megmunkáló sebesség és nem keletkezik forgács (elég-elpárolog), ott egyáltalán nincs hűtés. A szerszám meg simán bírja.

Erről az UHST eljárásról még nem hallottam. Érdekesnek tűnik.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Nem olyan nagy az a részegység, hogy a Lockheed vagy más ne tudna egy gyártósort felhúzni neki. Ettől az F-35 program és gyártás bíztosan nem állna le.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Nem olyan nagy az a részegység, hogy a Lockheed vagy más ne tudna egy gyártósort felhúzni neki. Ettől az F-35 program és gyártás bíztosan nem állna le.

Fél év. Ál a sor. -100db F-35. Persze kibírnák. De sztem itt nem ez a lényeg hanem az adnak e el 5gen gépet Törököknek. Kicsit F-14 Irán érzés.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 761
17 817
113
A
Erről az UHST eljárásról még nem hallottam. Érdekesnek tűnik.
A gond ott van, hogy brutál hűtést igényel és atomstabil vezetéket és befogást. Itt az a stratégia, hogy kis fogásmélységgel nagyon gyorsan dolgoznak, amivel az egységnyi idōre mért forgácsleválasztást növelik.

A repülōgépes anyagoknál ez indokolt is lenne, mivel ezek az anyagok kedvezō tulajdonságait a szemcseerōsítés, szemcsenövelés (egyedül itt elōnyös a nagyméretű szemcse, minden máshol kifejezetten káros...) és diszperz kiválások adják. Forgácsolás energiamérlege mindig egy ilyen játék, ahol a hōvel kell játszani. "Szerencsére" ezek az anyagok (nikkel-ötvözetek, ausztenites-acélok, titán-ötvözetek) mind durvaszemcsés anyagok, azok meg emiatt annyira szarul forgácsolhatóak, hogy ott kénytelen vagy kis fogásmélységgel dolgozni.

Így a bevitt energiából kevesebb megy az anyagba, a forgács így vékonyabb (a felülete kisebb mértékben nō a fogásmélységgel, szemben a helyes bevezetéssel), így a forgácsleválasztással hűteni lehet az anyagot - a beépített hűtés mellett...

A török cuccokat pótolni meg csak pénz kérdése
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Azért a Török beszállítással kapcsolatban jó lenne tudni, hogy a Türkish Aerospace az mennyiben magán s mennyiben állami vállalat. Amennyiben magán tulajdon, akkor nem is annyira egyszerű a szállítások letiltása, mert ha egy élő szerződésbe a Török állam belenyúl, akkor a Türkish Aerospace-nek az állam részéről kárpótlás jár, no és kevesebb lessz az export értéke és a Török állami bevételek is megsínylik. Ráadásul mivel a Törökök kinyilvánított célja (valamikorra) egy saját 5. generációs gép megépítése, abban a pillanatban hogy belenyúlnak az F 35 beszállításokba, abban a pillanatban csúsznak 20-25 évet a saját gép megépítésével, mivel egy ilyen politikai alapu szankcionálás után egyetlen nyugati, piaci alapon működő beszállítós em fog szóbaállni velük komolyan a saját gépük megépítése kapcsán.
Persze ettől függetlenül a politikai döntés miatt simán belemászhatnak egy ilyen szituba, de a Törökök komplett programokat bukhatnak, az F 35 meg kicsit csúszik....
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 471
113
file.php


"323TES F-35A F-002 on its way to the runway at Edwards AFB for another mission as Bomb truck in/or Beast mode, on a hot summer day in the desert."