Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Eme kis csörte után se hagy nyugodni a dolog, hogy vajon én hülyültem-e meg, vagy rudi látja totál máshogy a világot. Tekintve, hogy ez a topic nem erről szól, hanem a repülőszerencsétlenségekről, repbiztonságról, azért csak bemasolom ide az egyik hazai repülőklub alapfokú tanfolyamának oktatási tematikáját, de én bizony isten nem találok benne egyetlen pontot se az ernyőhasználatról...

://www.google.hu/url?sa=t&source=web&r...FjAHegQIAhAB&usg=AOvVaw1qPYym03iht4lPAEIDWQTC

Ez egy PDF.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
M

molnibalage

Guest
Eme kis csörte után se hagy nyugodni a dolog, hogy vajon én hülyültem-e meg, vagy rudi látja totál máshogy a világot. Tekintve, hogy ez a topic nem erről szól, hanem a repülőszerencsétlenségekről, repbiztonságról, azért csak bemasolom ide az egyik hazai repülőklub alapfokú tanfolyamának oktatási tematikáját, de én bizony isten nem találok benne egyetlen pontot se az ernyőhasználatról...

://www.google.hu/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.albatroszre.hu/downloads/N%C3%B6vend%C3%A9k%20anyagok/Vitorl%C3%A1z%C3%B3rep%C3%BCl%C5%91k%20oktat%C3%A1si%20tematik%C3%A1ja.pdf&ved=2ahUKEwikh-rqu9ncAhVNyKQKHVJsDt8QFjAHegQIAhAB&usg=AOvVaw1qPYym03iht4lPAEIDWQTC

Ez egy PDF.
5. oldal. Vagy ez nem vág a felvetett témába?

mentőernyő szemléltető ismertetése, használatának és alkalmazásának magyarázata.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Natessék. És tényleg. Ezek után már nem volna szép kötnöm az ebet a karóhoz, de ítélje meg mindenki maga, hogy ez vajon elégséges-e a helyes használathoz.

Legyen elég annyi, hogy azt érdekesmód rudi se tagadta, hogy milyen körülmények közt tárolódnak az ernyők, azt meg főleg, hogy egyesek milyen módon viselték. Igaz, az általa kiszámolt 50%-os sikeres alkalmazási arány mellett idáig lehet, hogy csupa olyan ember ugrott, aki helyesen tudta felvenni. Akiket anno én láttam, azok közül nem egy bizony jobb, ha inkább nem ugrott volna.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Talán az egyik hajtómű leállt és emellé még esetleg örvénygyűrű is lehozta a gépet. Ha hajtóműleállás, a pilóta előrenyomta a botot, hogy legyen vízszintes kompones is, de a gép a laza talajon előrevágódott az orrfutó elmerülése miatt. Erre tippelek.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 366
113

Mikor még szerelő voltam, mindig mennyit flasheltünk a rámpán álló gépben, hogy de könnyű is lenne ellopni most (üzemanyag van, földi táp fenn, all greens, stb...), de valahogy egyikünknek sem fordult meg a fejében komolyan a gondolat - ott volt a "hamarosan" érzés :D

Viszont nem értem, mikor tudta elkötni. Ha nem a műszaki területen volt, akkor jó eséllyel vontatóval mozog egy gép, vagyis kellett gurulnia nem keveset, hogy a pályáig elérjen (nem ismerem a repteret, de kizárt nem a pályáról szállt fel), azt viszont a -gurító vagy a -tower simán látnia kellett volna és visítania a biztonságiaknak. (Mondjuk S. elég nagy reptér). A toronyból azért feltűnik, ha a gurulón olyan van, aki nem oda való.
Már maga az engedély nélküli hajtóműindítást is észlelniük kellett volna (ha csak nem hajtóműpróbán volt, de akkor meg be van tuskózva a gép, több személy végzi, stb... szal lehetetlen), ami pedig ennél sem rövid procedúra, szóval nem igazán értem, a dolog hogy nem szúrt szemet. Talán a hangár előtt indított és ezért nem figyeltek fel?

Itt egypár fej le fog hullani a földi személyzet tagjai közül az biztos (+ előre várom, ezután milyen csodás szigorítások jönnek... :S)
 
  • Tetszik
Reactions: endre and szuvorov

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Hangja alapján ez a srác is úgy fest, túltolta az antidepresszánsokat. A fentanilfüggés mellett ez a másik legsúlyosabb ügy az USA-ban, mármint a sok öngyilkosság. A rendkívül felszínes világban, ahol kifelé mindenki 32 foggal vigyorog, mert "látszódj sikeresnek, hogy sikeres legyél", a biztosítók által erősen támogatott antidepresszánsok kontrol nélküli zabálása üt vissza ezekkel az elharapózó öngyilkossági hullámokkal. A terapeuta drága és kényes téma, főleg, ha kitúdódik, még az állását is elveszítheti az ember. Még egy repülőgépszerelő is inkább bedob pár ilyen isten tudja miféle következményekkel járó szert, a gyógyszergyárak legnagyobb örömére, aztán szépen hozzászokik, ami miatt a szar kedv egyre súlyosabb lesz, a gyógyszeradag meg egyre magasabb. Aztán jönnek a valóságtól elrugaszkodott lépések, lásd, repülőgép elkötése és a hisztérikus rádióforgalmazás... majd halál.
 
M

molnibalage

Guest
Érdekes új magyarázat.
Forrás?
A TV szerint rövidzár volt.
A forrás az a hosszú emlékezetem, és vagy Flight International vagy Air International úgy legalább 20-25 éve (akkoriban ezekhez jutottam hozzá). Szóval szerintem sem 100% hogy pont ez a ZUNI-eset volt, de nekem csak a rakéta típusa és a váratlan beindulás oka ragadt meg. Egyébként rövidzárlat nehezebben képzelhető el ha a személyzet bent sem ül a kabinban, mert akkor mire föl van áram alatt a gazdátlan gép, ez szerintem nem nagyon szokás (legalábbis mifelénk nem nagyon szabad úgy kiszállni a kabinból hogy áram alatt hagyom a gépet - hacsak nincs ott a váltás, aki azonnal beül a helyemre, akár másik műszaki akár pilóta).
Mert keveritek az eseteket, mivel több is volt. Három nagy tűzeset volt hordozókon.

USS Oriskany 1966
https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Oriskany_fire

USS Forrestal 1967, ez volt a rövidzárlatos eset.
https://en.wikipedia.org/wiki/1967_USS_Forrestal_fire

USS Enterprise 1969, ez meg az "felmelegítős"
https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Enterprise_fire
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113
Mikor még szerelő voltam, mindig mennyit flasheltünk a rámpán álló gépben, hogy de könnyű is lenne ellopni most (üzemanyag van, földi táp fenn, all greens, stb...), de valahogy egyikünknek sem fordult meg a fejében komolyan a gondolat - ott volt a "hamarosan" érzés :D

Viszont nem értem, mikor tudta elkötni. Ha nem a műszaki területen volt, akkor jó eséllyel vontatóval mozog egy gép, vagyis kellett gurulnia nem keveset, hogy a pályáig elérjen (nem ismerem a repteret, de kizárt nem a pályáról szállt fel), azt viszont a -gurító vagy a -tower simán látnia kellett volna és visítania a biztonságiaknak. (Mondjuk S. elég nagy reptér). A toronyból azért feltűnik, ha a gurulón olyan van, aki nem oda való.
Már maga az engedély nélküli hajtóműindítást is észlelniük kellett volna (ha csak nem hajtóműpróbán volt, de akkor meg be van tuskózva a gép, több személy végzi, stb... szal lehetetlen), ami pedig ennél sem rövid procedúra, szóval nem igazán értem, a dolog hogy nem szúrt szemet. Talán a hangár előtt indított és ezért nem figyeltek fel?

Itt egypár fej le fog hullani a földi személyzet tagjai közül az biztos (+ előre várom, ezután milyen csodás szigorítások jönnek... :S)


Nem szerelő lopta el az utasszállítót. Miért fontos, hogy nem szerelő volt az elkövető?

https://legikozlekedes.com/2018/08/...allitot-ha-mar-ijeszgetunk-ertsuk-meg-a-bajt/
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
252
958
93
Natessék. És tényleg. Ezek után már nem volna szép kötnöm az ebet a karóhoz, de ítélje meg mindenki maga, hogy ez vajon elégséges-e a helyes használathoz.

Legyen elég annyi, hogy azt érdekesmód rudi se tagadta, hogy milyen körülmények közt tárolódnak az ernyők, azt meg főleg, hogy egyesek milyen módon viselték. Igaz, az általa kiszámolt 50%-os sikeres alkalmazási arány mellett idáig lehet, hogy csupa olyan ember ugrott, aki helyesen tudta felvenni. Akiket anno én láttam, azok közül nem egy bizony jobb, ha inkább nem ugrott volna.

Sziasztok!

Kicsit késve, de elolvastam Allesmor és Rudi diskurzusát.

Sok tekintetben Allesmort kell megerősítenem.

Én a MÁV-nál kezdtem repülni 1992-ben, majd 1993-tól a MALÉV-nál folytattam. Az ejtőernyős előkészítést a MÁV-nál komolyabban, a MALÉV-nál könnyedebben vették, ez utóbbinál a hétközbeni tantermi elméleti oktatások és vizsga után volt egy reptéri hétvégére eső típusismereti oktatás és vizsga, valamint és ejtőernyő használatról tájékoztatás, ez utóbbinak elvégzését a Repülés Napló "Hivatalos Bejegyzések" rovatába beírt "1/E EJE Földi előkészítésen részt vett" sor tanúsította, legalábbis az én repülési naplómba ez lett bejegyezve. Az ejtőernyő használatát is oktatták elméleti oktatáson, így kitértek a gépelhagyásra, illetve a háztetőre, fára, erdőbe, mezőre, helyes földetérésre, stb. való landolásra - legalábbis nekem ezek maradtak meg. MALÉVNÁL aki a reptéri oktatáson nem vett részt, annak volt egy pár héttel későbbre kitűzött időpontban pótolnia kellett, anno.

Az ejtőernyők tényleg anno sokszor homokzsák helyett voltak, legalábbis D vizsga szintjéig mindenképpen. Én arra emlékszem, hogy az ejtőernyőknek a szavatossága egy évre szült, utána át kellett vizsgáltatni az ejésekkel és újra kellett hajtogattatni velük, hogy megint használni lehessen, ennek ellenére sokszor repültünk lejárt szavatosságú ejtőernyőkkel, Allesmor által említett szöveg miatt (ép ember, ép gépből...). Az ejtőernyő felvételét is oktatták (nálunk Tetzl Gyuri bácsi, ha jól emlékszem), és volt olyan oktató, aki a laza hevederrel való gépbe szállást szóvá tette a starton ("tökvágás"), ha észrevette (ezért a gépben bekötve lazítottuk meg a hevedert).

MÁV-nál az eje képzést komolyabban vették, aki az ejtőernyős bekötött ugrást ki akarta próbálni, az mehetett egyet ugorni, igaz, nem volt kötelező.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Sziasztok!

Kicsit késve, de elolvastam Allesmor és Rudi diskurzusát.

Sok tekintetben Allesmort kell megerősítenem.

Én a MÁV-nál kezdtem repülni 1992-ben, majd 1993-tól a MALÉV-nál folytattam. Az ejtőernyős előkészítést a MÁV-nál komolyabban, a MALÉV-nál könnyedebben vették, ez utóbbinál a hétközbeni tantermi elméleti oktatások és vizsga után volt egy reptéri hétvégére eső típusismereti oktatás és vizsga, valamint és ejtőernyő használatról tájékoztatás, ez utóbbinak elvégzését a Repülés Napló "Hivatalos Bejegyzések" rovatába beírt "1/E EJE Földi előkészítésen részt vett" sor tanúsította, legalábbis az én repülési naplómba ez lett bejegyezve. Az ejtőernyő használatát is oktatták elméleti oktatáson, így kitértek a gépelhagyásra, illetve a háztetőre, fára, erdőbe, mezőre, helyes földetérésre, stb. való landolásra - legalábbis nekem ezek maradtak meg. MALÉVNÁL aki a reptéri oktatáson nem vett részt, annak volt egy pár héttel későbbre kitűzött időpontban pótolnia kellett, anno.

Az ejtőernyők tényleg anno sokszor homokzsák helyett voltak, legalábbis D vizsga szintjéig mindenképpen. Én arra emlékszem, hogy az ejtőernyőknek a szavatossága egy évre szült, utána át kellett vizsgáltatni az ejésekkel és újra kellett hajtogattatni velük, hogy megint használni lehessen, ennek ellenére sokszor repültünk lejárt szavatosságú ejtőernyőkkel, Allesmor által említett szöveg miatt (ép ember, ép gépből...). Az ejtőernyő felvételét is oktatták (nálunk Tetzl Gyuri bácsi, ha jól emlékszem), és volt olyan oktató, aki a laza hevederrel való gépbe szállást szóvá tette a starton ("tökvágás"), ha észrevette (ezért a gépben bekötve lazítottuk meg a hevedert).

MÁV-nál az eje képzést komolyabban vették, aki az ejtőernyős bekötött ugrást ki akarta próbálni, az mehetett egyet ugorni, igaz, nem volt kötelező.
Akkor mi találkoztunk.
 
Status
Not open for further replies.