[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 506
72 484
113
Szombaton Pápán zárt körű rendezvényen ünnepelték a légierő elmúlt 100 évét.
A készültségi géppár is áthúzott a bázis felett, barna csíkos AIM-120-asokkal.
Azaz továbbra sincs AIM-9 rakéta....

38917542_2609248282434361_3755672905753559040_o.jpg


38975555_2609248245767698_4651747673773178880_o.jpg


(Tamás, jók lettek a fotóid!)
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 702
93
Szombaton Pápán zárt körű rendezvényen ünnepelték a légierő elmúlt 100 évét.
A készültségi géppár is áthúzott a bázis felett, barna csíkos AIM-120-asokkal.
Azaz továbbra sincs AIM-9 rakéta....

38917542_2609248282434361_3755672905753559040_o.jpg


38975555_2609248245767698_4651747673773178880_o.jpg


(Tamás, jók lettek a fotóid!)
Köszönöm ! Néha meg kellett küzdeni érte az elemekkel...
A készenléti géppár egy gyors, és alacsony érkezést követően egészen sok kört lenyomott, majd (a hírek szerint) benéztek a Fő térre is. Talán kicsit kevésbé lebutított minőségben itt elérhető az album:
https://www.flickr.com/photos/123598839@N08/albums/72157698463107441

Ami érdekes volt, hogy a két gyakorló Maverickkel kiállított 44-es sem volt elkerítve , a rendezvény végén az eredeti helyén indították a többi kiállított gép mellett, majd felszállás után megpakolva is nyomott pár szűk kört.
 

Mokiengine

Active Member
2018. január 12.
219
239
43
Köszönöm ! Néha meg kellett küzdeni érte az elemekkel...
A készenléti géppár egy gyors, és alacsony érkezést követően egészen sok kört lenyomott, majd (a hírek szerint) benéztek a Fő térre is. Talán kicsit kevésbé lebutított minőségben itt elérhető az album:
https://www.flickr.com/photos/123598839@N08/albums/72157698463107441

Ami érdekes volt, hogy a két gyakorló Maverickkel kiállított 44-es sem volt elkerítve , a rendezvény végén az eredeti helyén indították a többi kiállított gép mellett, majd felszállás után megpakolva is nyomott pár szűk kört.
Egy Glomaster Badacsonynal mev a balcsi partot is svancolta alacsonyan.....szombaton. na akkor tudom mar miert volt ilyen virgonc
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 702
93
6a0a2e2f8a22b6648c76ff4a036fadaf.jpg

A 44-es gép montázsa Terjék Tamás 3 képével kiegészítve.
Szép lett ! Lassan külön topicot lehet indítani ennek az oldalszámnak :)
Viccet félretéve, tényleg nagyon jól áll neki, hogy ennyire szép tiszta még. Lassan az egyes gépeket oldalszámok nélkül is meg lehetne különböztetni, de a 30, 40, 43, 44-et már most is.
Sok gép kapott mostanában új tözsféklapot, ezek jelentősen tisztábbak, mint az azt körülvevő borítás. E mellett a fényszórók nehezen viselik a keményebb földet éréseket, ilyenkor könnyen elpattan bennük a wolfram-szál, emiatt a svédek a gépek egy részén ezeket inkább LED-esre cserélték.
Hogy a jobb-baloldali fényszórót lehet-e külön kapcsolni, azt nem tudom, mindenesetre múlt héten láttunk ilyen leszállást:
43090876694_05b8f7f32d_o.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 506
72 484
113
Szép lett ! Lassan külön topicot lehet indítani ennek az oldalszámnak :)
Viccet félretéve, tényleg nagyon jól áll neki, hogy ennyire szép tiszta még. Lassan az egyes gépeket oldalszámok nélkül is meg lehetne különböztetni, de a 30, 40, 43, 44-et már most is.
Sok gép kapott mostanában új tözsféklapot, ezek jelentősen tisztábbak, mint az azt körülvevő borítás. E mellett a fényszórók nehezen viselik a keményebb földet éréseket, ilyenkor könnyen elpattan bennük a wolfram-szál, emiatt a svédek a gépek egy részén ezeket inkább LED-esre cserélték.
Hogy a jobb-baloldali fényszórót lehet-e külön kapcsolni, azt nem tudom, mindenesetre múlt héten láttunk ilyen leszállást:
43090876694_05b8f7f32d_o.jpg


A 41-esről van valami infód? Te mikor láttad legutóbb a levegőben?
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 702
93
A 41-esről van valami infód? Te mikor láttad legutóbb a levegőben?
Április 10-én valamiért lent jártunk, akkor pont kesziből repült - de inkább helybélieket kéne kérdezni, én viszonylag ritkán járok arrafelé...
Egyébként az az üzemeltetési kultúra része, hogy egyes gépeket kevesebb össz. üzemidővel visszatartanak a repüléstől, hiszen a cél az, hogy ne egyszerre, hanem egymás után érjék el azt a repült órát, amely után javításra ki kell szedni őket az aktív állományból.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 506
72 484
113
Április 10-én valamiért lent jártunk, akkor pont kesziből repült - de inkább helybélieket kéne kérdezni, én viszonylag ritkán járok arrafelé...
Egyébként az az üzemeltetési kultúra része, hogy egyes gépeket kevesebb össz. üzemidővel visszatartanak a repüléstől, hiszen a cél az, hogy ne egyszerre, hanem egymás után érjék el azt a repült órát, amely után javításra ki kell szedni őket az aktív állományból.

A 41-esnek kb. azóta nincs "elektronikus nyoma". Azóta az összes többi gép repült már, különböző gyakorisággal. Tudok a hangárkapacitással összehangolt repült óra tervezésről, de ez egy elég kiugró érték, hogy ennyi idő óta nem repült egy gép.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 506
72 484
113
Az volt hír valahol, hogy az előző héten (08.03 - 08.09.) a németországi Büchel-ben jártak a magyar Gripen-ek (32,39,40,44) és az Északi tenger felett is gyakorlatoztak?
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
Na srácok! Végre haza látogatok kisfalumba, Pécsre és rögtön Griffektől hangos a légtér?? :DSajna csak a fodrász ablakából láthattam ahogy elhúz alacsonyan keletről északra fordúlva. Jó volt látni újra!
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka and emel

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Egyszer talán majd visszaáll a régi rend és már nem jelentik külön be az esti repüléseket. A nyolcvanas-kilencvenes években ha egy random nyári hétre lent voltam Kecskeméten, akkor az az egy biztos volt, hogy kedd-csütörtük az délelőtti és délutáni váltás volt este 11-ig, szerda pedig csak délutáni. Már nem emlékszem, de a visszaemlékezések szerint kb 88-ig létezett még az úgynevezett éjszakai repülési váltás intézménye is, hetente legalább egyszer, amikor valamikor éjfél körül kezdtek és hajnalban fejezték be a repülést.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 587
5 190
113
Tudja esetleg valaki, hogy az Amraam-oknál hogyan van az üzemidő? Előfordulhat, hogy úgy járunk velük, mint a Sidewinderekkel? Vagy azoknál ilyen fura mód oldották meg a kivonást? :)
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 244
24 249
113
"A jövőben meg kell térítenie a légitársaságnak, illetve a repülőgépek üzembentartóinak a légvédelmi készenléti szolgálat gépeinek költségeit, amennyiben azokat a pilóták gondatlansága miatt kellett riasztani - egyebek mellett ezt tartalmazza az a rendelettervezet, amely a kormány honlapján jelent meg."

https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/gripen-legitarsasag-kormany.668500.html