MiG-41 / PAK DP (Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
A 3D fémnyomtatás ott jelent előnyt, ahol bennszülött alkatrészt, vagy olyan furatot, csatornát, komplex formát kell létrehozni, ami hagyományos alakadó eljárással fizikailag lehetetlen. Viszont a 3D nyomtatás egyelőre lassú és a felület minősége messze elmarad a finomforgácsolt felületekétől. Viszont nincs forgács és öntésnèl is precízebb. Ezért van létjogosultsága, de csak jókora továbbfejlesztéseket követően.
 
M

molnibalage

Guest
A 3D fémnyomtatás ott jelent előnyt, ahol bennszülött alkatrészt, vagy olyan furatot, csatornát, komplex formát kell létrehozni, ami hagyományos alakadó eljárással fizikailag lehetetlen. Viszont a 3D nyomtatás egyelőre lassú és a felület minősége messze elmarad a finomforgácsolt felületekétől. Viszont nincs forgács és öntésnèl is precízebb. Ezért van létjogosultsága, de csak jókora továbbfejlesztéseket követően.
Milyen felületi érdesség tartományokról van szó?
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 677
34 560
113
Nincsen ipari bázisuk, náluk a veteményesből nőnek a nagy repülőgépfák és onnan szüretelik az érett gépeket.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 417
23 609
113
Tudjuk, hogy az oroszoknak soha nincs semmilyen ipara, aztán mégis ők járnak fel az űrbe....
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 838
113
Egy kis trollkodás. Inkább fogjanak össze a kínaikkal. A terveket megosztani (átadni). A hajtóművön kívül meg egy két apróságban szálljanak be. Plusz némi szakikkal ha a szükség úgy kívánja. 2-3 év múlva várják meg az első kézelfogható eredményt. Egyébként nem is értem hogy 5 generációs szinten vagy e felett miért nem állnak össze a kis kínaikkal.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Oroszország láthatóan nem képes érdemben fejleszteni a haderejét, részint a jelentős technológiai elmaradottság (ez jóval több már mint gyártástechnológiai, a k+f háttér is fejlettlen), a pénzhiány és a kevéske forrás eszement pazarlása miatt. Az USA, finanszírozási lehetőségeket megtörni akaró embargós politikája elsöprő győzelmet aratott, az oroszok saját hülyeségével karöltve tartósan a másodvonalban tartja ezt a hatalmat.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Nincsen ipari bázisuk, náluk a veteményesből nőnek a nagy repülőgépfák és onnan szüretelik az érett gépeket.
Tudjuk, hogy az oroszoknak soha nincs semmilyen ipara, aztán mégis ők járnak fel az űrbe....
Sojuz az 50es évek technológiája,némileg korszerűsitve.A 70es évek amerikai technológiai szintjén vannak kb. ipari szinten.Ez elég a Su27 leszármazottak sorozatgyártásához-ami az F15A ipari technológiai szintje.F22/35 technológiai szintjét nem képessek ipari szinten produkálni-anélkül meg nincs sorozatgyártás.Nincs pénzük a megfelelő ipari tecnológia kiépitésére.A Tu154óta még egy versenyképes polgári utasszállitót sem tudnak öösszehozni.Mi38 helik 20éve kinlódnak,mert nincs sorozatgyártásérett orosz hajtómű hozzá,soroljam még?Nem szebed lebecsülni az oroszokat-de túlbecsülni sem kéne őket.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 677
34 560
113
Csak megkérdezem honnan tudod milyen technológiai szinten vannak, bejáratos vagy a kutatointézeteikbe? Utasszállítók: MS21, Superjet 100, ott van még a IL96, TU214. Az usa még mostanában is vett rakétahajtóművet a muszkáktól . Az F35 F22 a csúcsszuper lopakodó technológiájával szerintem nagy lebőgés lesz, emlékeztetőül amikor a nato szétbombázta Szerbiát a szerbek lelőttek egy csúcsmodern lopakodo F117 et ez majdnem 20 éve történt.
A székely hős- aki legyőzte a szupertechnikát
Az oroszok nem fektetnek akkora hangsúlyt a lopakodó képességekre mivel nem tartják olyan fontosnak, szerintük a manőverezőképesség, a sebesség és a rádióelektronikai és optikai zavarás a fontosabb és a radarjaik nagyon is látják ezeket a "láthatalan" csodamasinákat.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
Feltételezem, hogy ez a gép valamilyen MIG-31 utód lenne, csak hát annak ugye minek lopakodnia...
A Szu-57 pedig más jellegű gép, annak ez nem helyettesítője és ez fordítva is igaz. A fő bibi viszont az, hogy nincs rá pénz.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Az általad felsorolt típusok problémáiról oldalakat lehetne megtölteni Nemerson és egyre gyakoribb a különféle részegységek fejlesztésének az el- vagy lemaradása. A szovjet időkben a kutatóintézetek legalább működtek, míg most se fejlesztés, se minőség! Csak példa:
https://www.flightglobal.com/news/articles/irkut-confirms-need-to-reinforce-mc-21-wing-436051/
https://www.aviation24.be/airlines/...ityjet-with-sukhoi-superjet-100-aircraft/amp/
https://www.aeroinside.com/incidents/type/su95/sukhoi-superjet-100-95
etc...

Ott a félkész PakFa leállítva, szóval jöjjön a Dp!
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
@Nemerson ezek az érvek lehet jó működnek a Nők Lapja Fórumon, de itt ez kevés lesz.
A vakhit nem legyőzhető érvekkel.Csak a keserű tapasztalás rengetheti meg-esetlegessen
Csak megkérdezem honnan tudod milyen technológiai szinten vannak, bejáratos vagy a kutatointézeteikbe? Utasszállítók: MS21, Superjet 100, ott van még a IL96, TU214. Az usa még mostanában is vett rakétahajtóművet a muszkáktól . Az F35 F22 a csúcsszuper lopakodó technológiájával szerintem nagy lebőgés lesz, emlékeztetőül amikor a nato szétbombázta Szerbiát a szerbek lelőttek egy csúcsmodern lopakodo F117 et ez majdnem 20 éve történt.
A székely hős- aki legyőzte a szupertechnikát
Az oroszok nem fektetnek akkora hangsúlyt a lopakodó képességekre mivel nem tartják olyan fontosnak, szerintük a manőverezőképesség, a sebesség és a rádióelektronikai és optikai zavarás a fontosabb és a radarjaik nagyon is látják ezeket a "láthatalan" csodamasinákat.
Ezen utasszállitók hol vannak alkalmazva?Milyen példányszámban?Az Embraer gépekböl több van üzemben a világpiacon,mint az emlitett orosz gépekböl.
Egyébbként tévedsz.A Szuhoj már a 80nas években javasolt a Tu22M leváltására egy lopakodó közepes bombázó tervezetét rendszeresitésre-de elvetették az ipari problémák és az ára miatt.Vagy nézz utána a T4MS200 stratégiai bombázó tervezetnek,ami szintén a lopakodóképesség figyelembevételével készült-a 70es(!) években gondolkodtak el rajta.Maga a matematikai model,ami alapján a lopakodokat tervezték az amik-orosz eredetű.A kutatóintézetek elméleti tudása nem azonos a gyakorlati ipari sorozatgyártási lehetőségeivel