Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 680
80 141
113
1.jpg
 

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 173
2 918
113
Két Tu-160, RF-94100 és RF-94108 jelenleg úton a Venezuela fele..... Ott van már orosz védelmi minisztérium egy Ruszlánja és Il-62-ese. Információ egyelőre csak az amerikaiktól származik.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Meddig bírja egy Hattyú teljes gázzal?
A kérdés ebben a formában értelmezhetetlen...
  • Teljes gáz = teljes utánégetés?
  • Mekkora harcászati hatósugár mellett? Egy F-15 is képes teljes utánégető elfogásra felszállástól az elfogás végéig majd csontszáraz tankkal határon hazarepülni, de ez kb. értelmezhetetlen hatósugár mellett van...
Ha csak faék egyszerűségű becslést akarsz, akkor megnézed a publikusan elérhető fajlagos fogyasztási adatait az összes hasonló kategóriás hajtóműnek, megnézed azt, hogy a sebességgel hogyan változik a tolóerő az AL-31 és F100 vagy más hajtómű esetén, belősz egy középértéket úgy, hogy tolóerő nő sebességgel, fajlagos fogyasztás meg konstans érték.

Aztán ezekből számolhatsz idő * tolóerő * fajlagos fogyasztással fuel flow-ot és aztán már te döntöd el, hogy a teljes belső kapacitás hány %-a mehet utánégetésre.
Publikus adatot erre szerintem nem találsz, ehhez a gép FM-je kéne...

B-1A-ra van néhány adat itt találsz M2.1-es sebességgel számoló profilt légi utántöltéssel.
http://www.alternatewars.com/SAC/

Kétféle diagramot látsz. Az egyiknél útközben van tankolás és finoman szólva vicces, mert kb. európai leszállás van benne. Célpont elérése után 170 tmf-fel már lassít és 500 tmf-re leszáll. Ez kb. skandináviai leszállás vagy NSZK-Dánia, ha Moszkva vagy Leningrád a cél.

tn1wga0vhkixuhtuekdz.png


Ez low level. Nézd meg mekkora difi van hatótávolságban az oldás után és előtte is. Kb. semmi értelme a szuperszonikus száguldozgatásnak, a Vega esetén rohadtul mindegy volt, hogy M2-vel rohangál a gép. A SRAM esetén közel kellett menni, de hát kit érdekel az is, ha van AGM-86. Lehet, hogy lassú, de 2000 km-ről indul. Gravitációs nukival meg szórakozzon az akinek elment az esze... (Vagy egyáltalán nukival....)
kr6w5i59kk7djicqnl1k.png


Ez meg azt mutatja, hogy ha közvetlenül tankolás után gyorsít és behatol, akkor mekkora hatótávolság lehetséges mekkora behatolási táv esetén. Még fél terheléssel is 600 mérföldes behatolás esetén a hatótáv 3000-3300 tfm tája. Ha megelégedsz kisebb szuperszonikus behatolással, mondjuk 300 tfm-fel, akkor kijön 6000 tfm hatótáv is.

Nagyságrendileg ezt tudhatja a Tu-160 is. Tehát, ha egy töltéssel repül kevés fegyverzettel szubszonikusan mondjuk 7000 tfm-et, akkor kb. 45 perc száguldás kb. a hatótáv felét megeszi. Durva becslés, de azért aki ennél többet bemond, arra én picit ferde szemmel kezdek nézni, mert csodák nincsenek.

A gyorsítást is figyelembe véve, ha 2000 km/h az átlagsebesség, akkor is 1000 csomó/óra-nál 40 perc alatt lesz 660 tfm a távolság.
6j9bnqhgp7m2e2mjje5s.png



u.i. Érdemes nézegetni a forrásaiban feltüntetett linkeket. Ez is onnan van, amit még az F-15 könyv írása idején találtam. A fizikai törvények miatt a titkosítás alól feloldott doksikban mint látjuk igen érdekes dolgok vannak.