F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Nem maga a "vas" kerülne sokba, hanem az hogy ha újratervezed a fél gépet, akkor gyakorlatilag 0-ról kell újra tesztelni az új terméket, tehát a teljes gépet mint technikai rendszert.
A kerek fúvócsőre való áttérés pedig - tekintve hogy a Raptor szögletes fúvócsöve részt vesz a FBW-al együtt a gép kormányzásában is - gyakorlatilag egy teljesen új kormány és repülésvezérlő szoftvert is jelent annak széleskörű tesztelésével együtt. Úgy tudom ez se nem olcsó, se nem gyors munka, főleg ha beköszön egy-két váratlan hiba is és javítani, újraírni kell a programot ...

inkább a kérdés, hogy minek bele "kerek fuvocső" amikor ott az F-119. LM avval meg F-35 avionika upgraddel szállítja 190m$/db áron 140es redelés estén.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 264
76 819
113
inkább a kérdés, hogy minek bele "kerek fuvocső" amikor ott az F-119. LM avval meg F-35 avionika upgraddel szállítja 190m$/db áron 140es redelés estén.

Az F-119-et már nem gyártják és 2018-ban a szögletes fúvócs egy nagyon elavult dolog.
Kizárólag annyi előnye van a kerekkel szemben,hogy kisebb a refleksziója de ezért cserébe nehéz,bonyolult,kicsi az élettartama, nagy a szervízigénye és nagyon drága is.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
aminél nem sokkal drágábban egy alapjaitól vadiúj platformot kapsz.

szten amiknál egy HI gép tervezése tesztelése... nem áll meg 30b$alatt. Ekkor van 0db géped. Vagy rendslesz uannyiból F-35 avionika upgraden átestt F-22t és kapsz 157db gépet. 0db gép vs 157db gép.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Az F-119-et már nem gyártják és 2018-ban a szögletes fúvócs egy nagyon elavult dolog.
Kizárólag annyi előnye van a kerekkel szemben,hogy kisebb a refleksziója de ezért cserébe nehéz,bonyolult,kicsi az élettartama, nagy a szervízigénye és nagyon drága is.

F-22t se gyártják.
radarreflexio szempontjából meg a kerek a nagyon elavult. A +10m$... meg kb soha nem zavarta USAFet HI gépnél.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 264
76 819
113
F-22t se gyártják.
radarreflexio szempontjából meg a kerek a nagyon elavult. A +10m$... meg kb soha nem zavarta USAFet HI gépnél.

A kereket is lehet alacsony reflexiójúra csinálni lásd F-135(bár nem értem ezt a dolgot mert hátulról a lapátoknak van nagy reflexiója nem a fúvócsőnek).Ami pedi elkerülte a fogyelmed,hogy nem a 90-es és 2000-es években vagyunk,Trump ide vagy oda komoly megszorítások vannak a haderőben így egyáltalán nem mind1,hogy egy esetleges fejlesztés eredményezhet-e költségcsökkenést vagy sem.Az F-22 annak a kornak a gyermek amikor nem számított a pénz csak az,hogy mindenből a legújabb és lwgjobb kerüljön a gépbe,ma már nem ez a szemlélet az uralkodó.
 
M

molnibalage

Guest
inkább a kérdés, hogy minek bele "kerek fuvocső" amikor ott az F-119. LM avval meg F-35 avionika upgraddel szállítja 190m$/db áron 140es redelés estén.
Mert "nincs ott" nem gyártják már.

F-22t se gyártják.
radarreflexio szempontjából meg a kerek a nagyon elavult. A +10m$... meg kb soha nem zavarta USAFet HI gépnél.
Csak az új "Super Raptor esetén értelmetlen visszatérni ahhoz, ami igazából zsákutcának és feleslegesnek bizonyult.Lásd lenti.

A szögletes fúvócső egy repüléstörténeti érdekesség, ma már senki se tervezne ilyet, még stealth feladatra se.
Igen, kifejtetted már, hogy repedésektől kezdve mit összeszívtak vele. A 2D-s vektorálásnak sincs túl sok haszna.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 328
13 661
113
szten amiknál egy HI gép tervezése tesztelése... nem áll meg 30b$alatt. Ekkor van 0db géped. Vagy rendslesz uannyiból F-35 avionika upgraden átestt F-22t és kapsz 157db gépet. 0db gép vs 157db gép.

Igen, és elmegy rá 10+ éved, ami alatt az ellenség viharos sebességel hozza be a gapot, amíg te egy 80/90-es években tervezett alappal tökölődsz.
Csakhogy ezzel a géppel nem hozol ki az újgen kínai/orosz gépek ellen azt a 243:2 win-lose ratiot, amit megcsináltak a 4.th gen gépek ellen az F-22-esek. Hanem egy parity állapotra elegendő max. Na ezt add be a Pentagonnak, a DARPA nagyokosainak, de főleg a pilótáknak.
Ez a terv a saját technikai fölény feladása lenne. Az USAF azért a best, mert sosem adott alá a legjobból és az igényből, hogy a bolygón más ne kérdőjelezhesse meg az elsőségét. Ha te elkezdesz valami modernizált vassal egy olyan ellenfél ellen dolgozni, mint Kína (és részben Oo.), akikről annyi biztos, hogy tizen valahány éve le voltak nézve, ma meg a J-20al szennyezik a levegőt, így pedig a jövőben meg nem mondható, mivel állnak elő (lásd hipersonic weapon tests), akkor alapból hátrányba kergeted magad.
Még a 90-es, kora 2000-es évek világbéke hangulata is tolta a fejlesztéseket, ma pedig van több kihívó és feltámadó, kizárt, hogy az USAF beérné valami nem egy gen előnyt jelentő vassal.
 
M

molnibalage

Guest
Igen, és elmegy rá 10+ éved, ami alatt az ellenség viharos sebességel hozza be a gapot, amíg te egy 80/90-es években tervezett alappal tökölődsz.
Csakhogy ezzel a géppel nem hozol ki az újgen kínai/orosz gépek ellen azt a 243:2 win-lose ratiot, amit megcsináltak a 4.th gen gépek ellen az F-22-esek. Hanem egy parity állapotra elegendő max. Na ezt add be a Pentagonnak, a DARPA nagyokosainak, de főleg a pilótáknak.
Ez a terv a saját technikai fölény feladása lenne. Az USAF azért a best, mert sosem adott alá a legjobból és az igényből, hogy a bolygón más ne kérdőjelezhesse meg az elsőségét. Ha te elkezdesz valami modernizált vassal egy olyan ellenfél ellen dolgozni, mint Kína (és részben Oo.), akikről annyi biztos, hogy tizen valahány éve le voltak nézve, ma meg a J-20al szennyezik a levegőt, így pedig a jövőben meg nem mondható, mivel állnak elő (lásd hipersonic weapon tests), akkor alapból hátrányba kergeted magad.
Még a 90-es, kora 2000-es évek világbéke hangulata is tolta a fejlesztéseket, ma pedig van több kihívó és feltámadó, kizárt, hogy az USAF beérné valami nem egy gen előnyt jelentő vassal.
Nem értem a kommentet. A F-35 avionikás Super Raptor repteljesítményben sanszosan űberelné bármelyik kínai vasat, ezen felül nem látok sem kínai sem orosz stealth gépen DAS-t, ahogy mostani Raptoron sincs. Ez a Super Raptor igenis "best" lenne.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 264
76 819
113
Nem értem a kommentet. A F-35 avionikás Super Raptor repteljesítményben sanszosan űberelné bármelyik kínai vasat, ezen felül nem látok sem kínai sem orosz stealth gépen DAS-t, ahogy mostani Raptoron sincs. Ez a Super Raptor igenis "best" lenne.

De az csak egy 5.gen. gép lenne.Megállna a fejlődél.187 gépes flottáról beszélünk a legokosabb az lenne,ha hagynák kifutni és amit a modernizálásra költenének azt inkább odaadnák a 6.gen. fejlesztésnek.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 328
13 661
113
Nem értem a kommentet. A F-35 avionikás Super Raptor repteljesítményben sanszosan űberelné bármelyik kínai vasat, ezen felül nem látok sem kínai sem orosz stealth gépen DAS-t, ahogy mostani Raptoron sincs. Ez a Super Raptor igenis "best" lenne.

R&D fenntartása és nyomása az, amire itt gondolok.
Az USAF nem engedheti meg, hogy Sherman-t játszanak ("Hárman kilőjük azt a Tigrist, bár kettő közölünk is meg fog halni"), a kínaiak pedig nagyon is megmutatták, hogy mit képesek áldozni a csúcsra törésért. És it most a 2025-2030+ idősíkról beszélünk, azalatt a kínai ipar bizisten kiköp egy még újabb gépet, ha nagyon akar. Én a pénzem rátenném, hogy fognak.
A Raptor hozta meg a stealth/SC/internal bay kombót a vadászok közé és uralkodott vele, az F-35 ugye DAS és társait, hozta, - egy modernizált F-22 nagyon mást nem hozna ugyebár ezeken kívül. A bajt abban látom, hogy az F-35 nem csúcsvadász, hanem vadászbombázó. Ami ott csúcs, az ADben nem elég, ha a világ égboltjait akarod korlátlanul uralni (amit elvárnak tőlük). Én csak annyit látok, hogy a 2019-es büdzsébe a NAVY is kérte már az NGAD bevételét. (NGAD egy összefoglal név csak, ebből ered majdan az F/A-XX meg a légierős F-XX)
Egyszerűen az óceán túloldalán, a Pentagonban máshogy látnak dolgokat, és a pénz részükről inkább ilyesmire folyna (erre jó példa a mostani F-35 elleni mizéria egyik epizódja pár éve - mennyire erőlködött pár cég meg politikus, hogy a jelenlegi gen továbbfejlesztése mennyivel olcsóbb lenne, csak bele kéne tenni az új elektronikát és de jó lenne mert fenntartja az előnyt, stb.... Ez most ugyan az a mese).
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Nem értem a kommentet. A F-35 avionikás Super Raptor repteljesítményben sanszosan űberelné bármelyik kínai vasat, ezen felül nem látok sem kínai sem orosz stealth gépen DAS-t, ahogy mostani Raptoron sincs. Ez a Super Raptor igenis "best" lenne.

Azzal kiegészítve, hogy az F 22 avionika csere a Raptor 2020-tól kezdődő félidős nagyjavítása címü műsorban az USAF nél tervben van, tehát egy Super Raptor fejlesztéstől függetlenül menni fog....
 
M

molnibalage

Guest
De az csak egy 5.gen. gép lenne.Megállna a fejlődél.187 gépes flottáról beszélünk a legokosabb az lenne,ha hagynák kifutni és amit a modernizálásra költenének azt inkább odaadnák a 6.gen. fejlesztésnek.
Erről a generációzásról le kellene szokni, mert céltalan. Ameddig egyesek még az 5. gen. feltételekben sem képesek megállapodni és a TVC-t odaveszek (rajtad a szemem kele...) addig miről is beszélünk...?

A céltalan címkézgetés helyett inkább azon kellene elgondolkozni, hogy mitől lenne radikálisan effektívebb bármilyen vadászgép a ma fejlesztés alatt álló gépek ellen. Nehéz már előrelépni...
  • Stealth ellen cm és dm-es radarral kb. semmit nem tudsz tenni a fizikai mai állása szerint. A stealth koncepció 40 éves és semmit sem tudtak felmutatni a pusztán fejlettebb radar ellen. A HT összefoglalóban ott van, hogy miért cm-es a tűzvezető radar és az, hogy ennek milyen következményei vannak az antennarácsra nézve. Méteres radart nem teszel vadászgépre, mert a fizika nem engedi.
  • A légiharc-rakéták terén lehet előrelépni, de annak semmi köze magához a géphez. Kettős ARH-IR lehetne, illetve az ARH lehetne AESA/PESA a vontatott csali miatt. Csak ezt bármilyen vadászgépre teheted, ahogy az német F-4 is hordozta (első F-4 változat még 2. gen korszak vége...) és az F-22 is. Ettől az F-4 ICE/KWS nem volt 5. gen. vadász.
  • Repteljesítményt ésszerűen nem lehet növelni és értelme is kevés lenne.
  • Új szenzor-rendszerek jelentek meg az elmúlt 20 éveben, ezt lehet adaptálni.
Akkor mi marad, hogy az USAF dominancia maradjon? Hát növelik az csúcsvadászok arányát és azokat is méginkább felpolírozzák, ahogy tették az F-15C-vel a Golen Eagle programmal. (Hívhatod Super Eagle-nek, ha jobban tetszik, csak a sárkány régi, nem úgy, mint az Super Hornetnél...)

Tehát a Raptor tervezéséhez képest kijavítják / korrigálják annak azóta félrement vadhajtásait és jövőbeli üzemeltetési lehetőség megteremtik az F-35A-val párhuzamosan.
  • F-119 és téglalap fúvócső kuka a TVC-vel. Túl sokba kerül, már elavult, harcászati haszna szinte semmi. A múlt öröksége, helyette jön F135 valamilyen módon, amiből ráadásul már az erősebbet kapja meg, lesz ugyebár +10% kraft - 10% körüli fogyasztással.
  • DAS kerül a gépre jelenleg csak MAWS van rajta, bár képalkotós, félúton a DAS felé.
  • Finomíthatják a gép méreteit a felmerült igényeknek megfelelően, hogy Európán kívül is jobban alkalmazható legyen. Radikálisan új dolog lenne CFT rajta úgy, hogy a stealth marad. Európában használva nem kell, de mondjuk Csendes-Óceánon igen.
  • Vontatott csali.
  • A többi ötletem, most nem írom le, van pár...
De ettől gyökeresen más generációs címként adni neki értelmetlen. Egyesek túlságosan folyamatosnak látják a fejlődést. Ahogy a II. vh alatt beleütköztek a légcsavaros meghajtás korlátaiba benzinmotorral ki mondta, hogy nem lesz olyan avionika és más téren is a költség vagy más miatt? Ki mondta, hogy 40 éven belül márpedig lesz olyan ugrás, mint az F-4 --->F-15/F-16 ---> F-22 között volt...? Ez ne törvényszerűség...

R&D fenntartása és nyomása az, amire itt gondolok.
Az USAF nem engedheti meg, hogy Sherman-t játszanak ("Hárman kilőjük azt a Tigrist, bár kettő közölünk is meg fog halni"), a kínaiak pedig nagyon is megmutatták, hogy mit képesek áldozni a csúcsra törésért. És it most a 2025-2030+ idősíkról beszélünk, azalatt a kínai ipar bizisten kiköp egy még újabb gépet, ha nagyon akar. Én a pénzem rátenném, hogy fognak.
A Raptor hozta meg a stealth/SC/internal bay kombót a vadászok közé és uralkodott vele, az F-35 ugye DAS és társait, hozta, - egy modernizált F-22 nagyon mást nem hozna ugyebár ezeken kívül.
Ez ebben a formába nem igaz, lásd fent. Lehet, hogy eleve nagyobb Raptor kéne a nagyon hatósugárért és ezért cserébe engednek más téren.

A bajt abban látom, hogy az F-35 nem csúcsvadász, hanem vadászbombázó. Ami ott csúcs, az ADben nem elég, ha a világ égboltjait akarod korlátlanul uralni (amit elvárnak tőlük). Én csak annyit látok, hogy a 2019-es büdzsébe a NAVY is kérte már az NGAD bevételét. (NGAD egy összefoglal név csak, ebből ered majdan az F/A-XX meg a légierős F-XX)
Ehhez képest a Navy Hornet óta elégedettebb a kisebb repteljesítménnyel az USAF gépekhez képest - az F-4 először Navy gép volt - sőt, a stealth koncepcióért sincs annyira oda, mint a USAF. Ők a SOJ + SH-t favorizálják jelenleg, az F-35C csak kieg. Az USAF számára az F-35A meg a taktikai csapásmérő..
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Igen, és elmegy rá 10+ éved, ami alatt az ellenség viharos sebességel hozza be a gapot, amíg te egy 80/90-es években tervezett alappal tökölődsz.
Csakhogy ezzel a géppel nem hozol ki az újgen kínai/orosz gépek ellen azt a 243:2 win-lose ratiot, amit megcsináltak a 4.th gen gépek ellen az F-22-esek. Hanem egy parity állapotra elegendő max. Na ezt add be a Pentagonnak, a DARPA nagyokosainak, de főleg a pilótáknak.
Ez a terv a saját technikai fölény feladása lenne. Az USAF azért a best, mert sosem adott alá a legjobból és az igényből, hogy a bolygón más ne kérdőjelezhesse meg az elsőségét. Ha te elkezdesz valami modernizált vassal egy olyan ellenfél ellen dolgozni, mint Kína (és részben Oo.), akikről annyi biztos, hogy tizen valahány éve le voltak nézve, ma meg a J-20al szennyezik a levegőt, így pedig a jövőben meg nem mondható, mivel állnak elő (lásd hipersonic weapon tests), akkor alapból hátrányba kergeted magad.
Még a 90-es, kora 2000-es évek világbéke hangulata is tolta a fejlesztéseket, ma pedig van több kihívó és feltámadó, kizárt, hogy az USAF beérné valami nem egy gen előnyt jelentő vassal.

kizárt, hogy az USAF beérné valami nem egy gen előnyt jelentő vassal.

Hát a fél hidegháborúban beérte 0, fél gen elönnyel. Nem mellesleg ld Vietnam nem feltétlen a gen előny a lényeg.

Hamár Vietnám. USAFnek akkor volt elege amikor 4:1et hoztak Vietnamban. A koreai 8:1el boldog volt. Ettől még persze USAF 8.gent akarna és most izibe, csak hát a források és a tudás és a technologia USAban se végtelen.

Egy új HI gép az alsó hangon 10év. Egy avionika upgraden átesett F-22 meg 2.

Eközben megkérdezhetem, hogy a 6gen nálad mit fog hozni?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and borisz

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
R&D fenntartása és nyomása az, amire itt gondolok.
Az USAF nem engedheti meg, hogy Sherman-t játszanak ("Hárman kilőjük azt a Tigrist, bár kettő közölünk is meg fog halni"), a kínaiak pedig nagyon is megmutatták, hogy mit képesek áldozni a csúcsra törésért. És it most a 2025-2030+ idősíkról beszélünk, azalatt a kínai ipar bizisten kiköp egy még újabb gépet, ha nagyon akar. Én a pénzem rátenném, hogy fognak.
A Raptor hozta meg a stealth/SC/internal bay kombót a vadászok közé és uralkodott vele, az F-35 ugye DAS és társait, hozta, - egy modernizált F-22 nagyon mást nem hozna ugyebár ezeken kívül. A bajt abban látom, hogy az F-35 nem csúcsvadász, hanem vadászbombázó. Ami ott csúcs, az ADben nem elég, ha a világ égboltjait akarod korlátlanul uralni (amit elvárnak tőlük). Én csak annyit látok, hogy a 2019-es büdzsébe a NAVY is kérte már az NGAD bevételét. (NGAD egy összefoglal név csak, ebből ered majdan az F/A-XX meg a légierős F-XX)
Egyszerűen az óceán túloldalán, a Pentagonban máshogy látnak dolgokat, és a pénz részükről inkább ilyesmire folyna (erre jó példa a mostani F-35 elleni mizéria egyik epizódja pár éve - mennyire erőlködött pár cég meg politikus, hogy a jelenlegi gen továbbfejlesztése mennyivel olcsóbb lenne, csak bele kéne tenni az új elektronikát és de jó lenne mert fenntartja az előnyt, stb.... Ez most ugyan az a mese).

A lényeg, hogy ha kell akkor van. ha Japánnak 2év alatt szállítani tudják az avioniak upgraden átesett F-22t akkor az USAFnek is.

@molnibalage : OFF de TVCnek értelmet adhat egy X-44 dizájn.
 
M

molnibalage

Guest
A lényeg, hogy ha kell akkor van. ha Japánnak 2év alatt szállítani tudják az avioniak upgraden átesett F-22t akkor az USAFnek is.
@molnibalage : OFF de TVCnek értelmet adhat egy X-44 dizájn.
A 2 évet az LM nyilatkozta le?

Az X-44 estén a gép kormányozhatósághoz szükséges a 3D TVC, tehát ez nem harcászati előny, ez olyan minimum követelmény, mint autónál a kerék. Ha nincs, akkor nem mész sehova.

A funkciót ne keverjük össze valami puszta létével. Az F-22 és Szu-35 is röpképes TVC hiba esetén az X-44 meg nem.

Ez kb. olyan, mint az F-35-t TVC-s vadásznak hívni, amikor az csak a STOL/VTOL képességet biztosítja, szó nincs vele olyan pörgésforgásról, mint a Szu-35 esetén.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 291
17 360
113
DmPGkd0UUAABjK_.jpg

DmPGmXrU4AAGmSZ.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed