[Kantin] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 259
5 295
113
Ismered a viccet, amikor 2 alkesz leszavazza a reaktormérnököt, hogy miért nem kell atomerőmű...?

Épp ma olvasom, hogy mekkora a tanárhiány. Csudaszép. Fizetem a TAJ-t, az mindenféle adót, hogy magándokihoz járjak. A gyereket meg majd én fogom tanítani (legfeljebb matekra és fizikára), mert nem lesz aki megtegye?

Egyre jobb ez gyerekek...
Pláne, hogy nemsokára a fizikát, kémiát, biológiát egyben fogják oktatni.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 259
5 295
113
A tanárhiányt a pedagógusképzés és a tanítás liberális elvek mentén történt ellehetetlenítése groteszkké tétele sokkal inkább okozza, mintsem az anyagi megbecsülésük hiánya.
Ez viszont még kőkeményen a Magyar Bálinti oktatáspolitika által átformált és kinevelt mai pedagógustársadalom saját problémája, amin nem képes felülemelkedni.

A magánegészségügyre én is átszoktam, de rá kellett jönnöm, hogy az se jobb. Ugyanazok a dokik rendelnek magánban délután, azonnalira, akik a kórházban délelőtt még 3 hónapos listára tettek. A nővér ismerősöm szerint többszöröse vizsgálatot tudnának elvégezni a gépekkel, mint ami most megy, de a dokik nem néznek meg több leletet, hogy inkább menj hozzá délután és fizess.
A múlkor voltam egy apró bőrelváltozással magánrendelésen. Ránézett, felírt egy kenőcsöt és adott egy beutalót a sebész kollégája szintén magánrednelésére, hogy ha nem múlik el, akkor műttessem le vele. 3 perc - 7000 HUF - következő!
Szerintem itt leginkább a dokik a ludasak, viszont ha odacsapna a kormány nekik akkor meg dobbanta az a kevés is aki még itt maradt.
Magyar Bálint 2006 óta nem oktatási miniszter. Ráadásul csak néhány évig volt hatalmon. Meddig lehet még visszamutogatni?
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 665
12 367
113
Magyar Bálint 2006 óta nem oktatási miniszter. Ráadásul csak néhány évig volt hatalmon. Meddig lehet még visszamutogatni?
Amíg az általa behozott szemlélet el nem tűnik. Ez eséllyel a mostani pedagogus elit generációval együtt fog csak elsüllyedni. A mezei pedagógus aki csak tanítana az meg sziv a hülye elvek miatt. Mondjam azt, hogy régen (30 évvel ezelőtt) jobb volt? Akkor legalább belénk verték a tudást is meg a tisztelet is. Magyarék óta csak a liberális semmittevés meg az alibizés megy persze hogy egyre romlanak a mutatók. Félreértés ne essék Pokorni se volt jobb ebben. Se Hoffmann. Drasztikus beavatkozás kellene, de akkor meg jönnek a Sargentinik és ajvekolnak. Melyik ujjamat harapjam meg?
 
2018. július 22.
138
23
18
Amíg az általa behozott szemlélet el nem tűnik. Ez eséllyel a mostani pedagogus elit generációval együtt fog csak elsüllyedni. A mezei pedagógus aki csak tanítana az meg sziv a hülye elvek miatt. Mondjam azt, hogy régen (30 évvel ezelőtt) jobb volt? Akkor legalább belénk verték a tudást is meg a tisztelet is. Magyarék óta csak a liberális semmittevés meg az alibizés megy persze hogy egyre romlanak a mutatók. Félreértés ne essék Pokorni se volt jobb ebben. Se Hoffmann. Drasztikus beavatkozás kellene, de akkor meg jönnek a Sargentinik és ajvekolnak. Melyik ujjamat harapjam meg?
A 2010 előtti hibákat korrigálhatta a mindenkori kormány, ha szándékában állt. Az a baj 2010 óta tartó hazai folyamatok véglegesen tönkretették Magyarország jövőjét az élet minden területén. Mintha szándékosan mindenhol rombolni küldték volna az odaültetett embereket.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 425
44 139
113
Amíg az általa behozott szemlélet el nem tűnik. Ez eséllyel a mostani pedagogus elit generációval együtt fog csak elsüllyedni. A mezei pedagógus aki csak tanítana az meg sziv a hülye elvek miatt. Mondjam azt, hogy régen (30 évvel ezelőtt) jobb volt? Akkor legalább belénk verték a tudást is meg a tisztelet is. Magyarék óta csak a liberális semmittevés meg az alibizés megy persze hogy egyre romlanak a mutatók. Félreértés ne essék Pokorni se volt jobb ebben. Se Hoffmann. Drasztikus beavatkozás kellene, de akkor meg jönnek a Sargentinik és ajvekolnak. Melyik ujjamat harapjam meg?
Gyakorlatilag addig amíg kötelező megtűrni az összeférhetetlen, SNI-s kölyköket, 1-2 ilyen teljesen kinullázza a hatékonyságot a 30 fős osztályban. Ezeket régen összecsapták gyűjtőbe, kisegítő iskolába, egy két pofon jókor elcsattant még alsóban, azt vigyázban ültek a gyerekek, és tanultak. Az működött, akkor is ha nem volt EU kompatibilis.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
A 2010 előtti hibákat korrigálhatta a mindenkori kormány, ha szándékában állt. Az a baj 2010 óta tartó hazai folyamatok véglegesen tönkretették Magyarország jövőjét az élet minden területén. Mintha szándékosan mindenhol rombolni küldték volna az odaültetett embereket.

Igen. A 2010 előtti elkúrás alapvetően semmittevést jelentett és az országot is komoly gondok mellett, de rendezetten adták át. 2010 óta viszont aktív elkúrás megy. Megszámlálhatatlan mennyiségű ingyenpénz ömlött az országra, majd 8 év teljhatalom mellett az ország szinte minden mutatója romlani kezdett. Ennél jobban elkúrni nem is lehetett volna.

Az oktatáspolitikát jól szimbolizálja az az iskola, ahol a nedves fal miatt bottal kapcsolják fel a villanyt, nehogy megrázza őket az áram...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 001
9 976
113
Amíg az általa behozott szemlélet el nem tűnik. Ez eséllyel a mostani pedagogus elit generációval együtt fog csak elsüllyedni. A mezei pedagógus aki csak tanítana az meg sziv a hülye elvek miatt. Mondjam azt, hogy régen (30 évvel ezelőtt) jobb volt? Akkor legalább belénk verték a tudást is meg a tisztelet is. Magyarék óta csak a liberális semmittevés meg az alibizés megy persze hogy egyre romlanak a mutatók. Félreértés ne essék Pokorni se volt jobb ebben. Se Hoffmann. Drasztikus beavatkozás kellene, de akkor meg jönnek a Sargentinik és ajvekolnak. Melyik ujjamat harapjam meg?
Nekem 30 éve kínszenvedés volt az általános iskola, pedig jó tanuló voltam. Belénk verték, ja. Az óvoda is kínszenvedés volt. Élek összesen 70 évet, ebből az iskola+óvoda 11 év, és szar volt. tényleg jó ez a belénkverősdi, ha nekem szar volt de túléltem legyen a gyereknek is szar.
 
  • Tetszik
Reactions: torsen and Robur
T

torsen

Guest
Gyakorlatilag addig amíg kötelező megtűrni az összeférhetetlen, SNI-s kölyköket, 1-2 ilyen teljesen kinullázza a hatékonyságot a 30 fős osztályban. Ezeket régen összecsapták gyűjtőbe, kisegítő iskolába, egy két pofon jókor elcsattant még alsóban, azt vigyázban ültek a gyerekek, és tanultak. Az működött, akkor is ha nem volt EU kompatibilis.

Egy halk kérdés: amihez legjobban értesz, amit legjobban szeretsz csinálni azt a suliban verték beléd vagy érdeklődésből olvasgatva, kutakodva élvezettel szívtad magadba a tudást, mit sejtve arról, hogy Te abban a pillanatban valójában tanulsz? Na, így működne a jó iskola...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 425
44 139
113
Egy halk kérdés: amihez legjobban értesz, amit legjobban szeretsz csinálni azt a suliban verték beléd vagy érdeklődésből olvasgatva, kutakodva élvezettel szívtad magadba a tudást, mit sejtve arról, hogy Te abban a pillanatban valójában tanulsz? Na, így működne a jó iskola...


Ezzel szemben a valóság MA az, hogy mivel nincs a tanárnak hathatós eszköze a rend fenntartására, sőt a szemtelen/neveletlen/kezelhetetlen nebulónak vannak többletjogai és bukik a fegyelem miatt a tanítás hatékonysága, nagyon sok okos-tehetséges gyermek sem tud olyan szintű oktatást megkapni, amit meg tudna ha az oda nem való elemeket ki lehetne szanálni/leállítani.

Én jó tanuló, tisztelettudó gyerek voltam, nem igen volt problémám a tanáraimmal, szerettek és én is szerettem nagyon nagy százalékban őket. Ellenben 1-ben volt egy bukott kis cigánygyerek az osztályunkban, az próbálkozott az akkor már nyugdíj előtt álló tanárnéninél, kapott olyan csicskalángost menetett vágott a nyakába a takony. Többet nem próbálkozott. Szerintem rendben volt a beavatkozás.
Ahogy azt is elmondanám, hogy abban az időben azért a tanárok azt is tudták kezelni, ha az erősebb/erősebbek terrorizálták a gyengét. Ma ha a gyereked a rangsor aljára kerül, szerintem igen szar élete lesz a suliban. Fizikailag, és lelkileg is bántalmazva lesz, a tanár meg kb. könyöröghet hogy ne csináljanak a terrorizálok semmit, azok meg majd jól kiröhögik, és folytatják tovább.

Nem ilyen fekete-fehér ez sem azért...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
T

torsen

Guest
Amíg az általa behozott szemlélet el nem tűnik.
Ez a jelenlegi tehetetlen és tehetségtelen oktatásirányítás bűnbak keresése. (Mármint a Magyar Bálintra mutogatás a múlt ködébe, aki amúgy szintén nem volt tehetséges...)

Ez eséllyel a mostani pedagogus elit generációval együtt fog csak elsüllyedni.
Nincs olyan, hogy elit generáció. Egyetlen generáció van szinte, és ha az eltűnik, megszűnik a magyar iskola... Tanári átlagéletkor 47 év. Köztük sok a nő, akik 40 év után elmehetnek nyugdíjba. 2003-2016 között a 30 év alattiak aránya 15%-ról 6%-ra csökkent.Az 50-59 éves pedagógusok aránya ugyanakkor 20-ról 34%-ra nőtt 50 év felett van a magyar pedagógusok 37%-a.Számolj utána...

A mezei pedagógus aki csak tanítana az meg sziv a hülye elvek miatt. Mondjam azt, hogy régen (30 évvel ezelőtt) jobb volt? Akkor legalább belénk verték a tudást is meg a tisztelet is. Magyarék óta csak a liberális semmittevés meg az alibizés megy persze hogy egyre romlanak a mutatók. Félreértés ne essék Pokorni se volt jobb ebben. Se Hoffmann. Drasztikus beavatkozás kellene, de akkor meg jönnek a Sargentinik és ajvekolnak. Melyik ujjamat harapjam meg?

Drasztikus beavatkozás kellene, ebben egyetértek, de nem olyan amilyenre Te gondolsz. A világ megváltozott és benne a gyerekek is. Ma már nem tudod őket a padhoz kötni és erővel, fegyelemmel a figyelmüket megszerezni. Ezzel azt éred el, hogy egyre több lesz a tanulászavaros, deviáns viselkedésű, de többet tuti nem fognak tudni. Ilyen lett a világ, ehhez kellene az oktatást alakítani. Nem szabad elővenni dohos, idejétműlt elveket mert azok működtek 1920-ban a Fasori Gimnáziumban és mennyi Nobel-díjasunk lett...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Ez a jelenlegi tehetetlen és tehetségtelen oktatásirányítás bűnbak keresése. (Mármint a Magyar Bálintra mutogatás a múlt ködébe, aki amúgy szintén nem volt tehetséges...)


Nincs olyan, hogy elit generáció. Egyetlen generáció van szinte, és ha az eltűnik, megszűnik a magyar iskola... Tanári átlagéletkor 47 év. Köztük sok a nő, akik 40 év után elmehetnek nyugdíjba. 2003-2016 között a 30 év alattiak aránya 15%-ról 6%-ra csökkent.Az 50-59 éves pedagógusok aránya ugyanakkor 20-ról 34%-ra nőtt 50 év felett van a magyar pedagógusok 37%-a.Számolj utána...



Drasztikus beavatkozás kellene, ebben egyetértek, de nem olyan amilyenre Te gondolsz. A világ megváltozott és benne a gyerekek is. Ma már nem tudod őket a padhoz kötni és erővel, fegyelemmel a figyelmüket megszerezni. Ezzel azt éred el, hogy egyre több lesz a tanulászavaros, deviáns viselkedésű, de többet tuti nem fognak tudni. Ilyen lett a világ, ehhez kellene az oktatást alakítani. Nem szabad elővenni dohos, idejétműlt elveket mert azok működtek 1920-ban a Fasori Gimnáziumban és mennyi Nobel-díjasunk lett...
Namost magamra vonom a köz haragját....Szerintem fizetőssé kéne tenni az iskolát.Majd ha közvetlenül a zsebén érzik,apuci.anyuci is jobban odafigyel,hogy mit tanul,és milyen oktatást kap a gyerek.Ugylátszik,amig a nagy közös kalapbol megy a dolog,senki sem figyel oda igazán.
 
  • Tetszik
Reactions: szuvorov and Robur
T

torsen

Guest
Ezzel szemben a valóság MA az, hogy mivel nincs a tanárnak hathatós eszköze a rend fenntartására, sőt a szemtelen/neveletlen/kezelhetetlen nebulónak vannak többletjogai és bukik a fegyelem miatt a tanítás hatékonysága, nagyon sok okos-tehetséges gyermek sem tud olyan szintű oktatást megkapni, amit meg tudna ha az oda nem való elemeket ki lehetne szanálni/leállítani.

Azt gondolom, hogy régen se a rettegés/megfélemlítés volt a legfontosabb eszköz, hanem a JELENLÉT. Az, hogy a jó tanár betöltötte a teret. Személyiségével és tudásával, jellemével kivívta a tiszteletet. És ebben benne volt a korszellemnek megfelelően az időnként leadott jól irányzott pofon is! Ma már ez nincs, sajnos a többi sincs! Így esnek szét osztályok, közösségek. A tanárképzés úgy szar, ahogy van. Nem hiszem, hogy egy középiskolai matektanárnak valaha is alkalma és feladat lesz hiányos differenciálegyenletekkel, vagy többdimenziós tenzorokkal foglalkoznia. Ellenben jól jönne neki egy kis segítség, hogy hogyan tudná látványosan kézzel foghatóan megtanítani a Pithagorasz tételt. Módszertant kellene nekik oktatni, nagyon-nagyon sokat. Benne azt, hogy hogyan tudja kor eszközeit a diák a maga javára a tudása gyarapítására fordítani. Nem csak idióta weboldalakat és videokat nézne.

Én jó tanuló, tisztelettudó gyerek voltam, nem igen volt problémám a tanáraimmal, szerettek és én is szerettem nagyon nagy százalékban őket. Ellenben 1-ben volt egy bukott kis cigánygyerek az osztályunkban, az próbálkozott az akkor már nyugdíj előtt álló tanárnéninél, kapott olyan csicskalángost menetett vágott a nyakába a takony. Többet nem próbálkozott. Szerintem rendben volt a beavatkozás.
Ahogy azt is elmondanám, hogy abban az időben azért a tanárok azt is tudták kezelni, ha az erősebb/erősebbek terrorizálták a gyengét. Ma ha a gyereked a rangsor aljára kerül, szerintem igen szar élete lesz a suliban. Fizikailag, és lelkileg is bántalmazva lesz, a tanár meg kb. könyöröghet hogy ne csináljanak a terrorizálok semmit, azok meg majd jól kiröhögik, és folytatják tovább.

Nem ilyen fekete-fehér ez sem azért...
Az iskolai terror kezelésére nagyon sok dolog kell, kell a tehetséges, felkészített pedagógus (lsd. fent)kell többek között idő, hogy felismerd, kitaláld a megoldását. Amikor Te jártál iskolába (nem tudom mikor lehetett, de valszeg 1995 előtt) akkor egy tanárnak 18 órát kellett megtartania a béréért. Ma 26-t. Ne csak azt nézd, hogy ez durván 50% óranövekmény, mert ugyanilyen mértékben nőtt a felkészülésre és mondjuk a dolgozatjavításrafordított idő. Tudom, látom a családon belül, hogy mi folyik manapság. (csak egy példa. A Te idődben az iskola rögzítette az adataidat: Születés, anya, apa, lakcím. Ma a szerencsétlen osztályfőnök ezeken kívül beírogatja az elektronikus naplóba az oktatási azonosítót, adószámot, Taj-számot, diákigazolvány számát, email címet, telefonszámot, apuka, anyuka telefonszámait, email címeit, lakcímeiket, a tanuló állampolgárságát, anyanyelvét, minden tanulóra a képzésre vonatkozó adatokat, finanszírozásmódját, az 50 órás közösségi szolgálatot könyvelgeti, levelezget a szülővel, gyermekvédelemmel, jegyzővel, ha hiányzik a gyerek és így tovább) Na ezt hívják úgy, hogy adminisztrációs teher...

Hát én úgy látom, hogy a magyar iskolarendszernek lőttek. Senki nem tudja, és főleg nem akarja gyökeresen átalakítani a tanárképzést, a tanári béreket (különben nem lesz okos tanár), a tanrendet, a tananyagot, az eszközöket, feltételeket. Toldozgatás, foldozgatás időnként történik, de fos az egész. Talán még az alsó tagozatig ér valamit a magyar iskola.
 
T

torsen

Guest
Namost magamra vonom a köz haragját....Szerintem fizetőssé kéne tenni az iskolát.Majd ha közvetlenül a zsebén érzik,apuci.anyuci is jobban odafigyel,hogy mit tanul,és milyen oktatást kap a gyerek.Ugylátszik,amig a nagy közös kalapbol megy a dolog,senki sem figyel oda igazán.

Az biztos, hogy a tudásnak és az iskolának az értékét helyre kellene állítani. Lesüllyedünk....olyan buta az ország nagy része, hogy az katasztrófa.
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 259
5 295
113
Namost magamra vonom a köz haragját....Szerintem fizetőssé kéne tenni az iskolát.Majd ha közvetlenül a zsebén érzik,apuci.anyuci is jobban odafigyel,hogy mit tanul,és milyen oktatást kap a gyerek.Ugylátszik,amig a nagy közös kalapbol megy a dolog,senki sem figyel oda igazán.
Teljesen egyetértek. Ehhez mondjuk kéne valami átmenet, hogy ne egyik holnapról a másikra következzen be, de akkor biztos, hogy a szülőkön lenne egy nyomás, hogy mennyire neveletlen gyereket engednek iskolába, meg jobban odafigyelnek az oktatás minőségére is.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 425
44 139
113
Azt gondolom, hogy régen se a rettegés/megfélemlítés volt a legfontosabb eszköz, hanem a JELENLÉT. Az, hogy a jó tanár betöltötte a teret. Személyiségével és tudásával, jellemével kivívta a tiszteletet. És ebben benne volt a korszellemnek megfelelően az időnként leadott jól irányzott pofon is! Ma már ez nincs, sajnos a többi sincs! Így esnek szét osztályok, közösségek. A tanárképzés úgy szar, ahogy van. Nem hiszem, hogy egy középiskolai matektanárnak valaha is alkalma és feladat lesz hiányos differenciálegyenletekkel, vagy többdimenziós tenzorokkal foglalkoznia. Ellenben jól jönne neki egy kis segítség, hogy hogyan tudná látványosan kézzel foghatóan megtanítani a Pithagorasz tételt. Módszertant kellene nekik oktatni, nagyon-nagyon sokat. Benne azt, hogy hogyan tudja kor eszközeit a diák a maga javára a tudása gyarapítására fordítani. Nem csak idióta weboldalakat és videokat nézne.


Az iskolai terror kezelésére nagyon sok dolog kell, kell a tehetséges, felkészített pedagógus (lsd. fent)kell többek között idő, hogy felismerd, kitaláld a megoldását. Amikor Te jártál iskolába (nem tudom mikor lehetett, de valszeg 1995 előtt) akkor egy tanárnak 18 órát kellett megtartania a béréért. Ma 26-t. Ne csak azt nézd, hogy ez durván 50% óranövekmény, mert ugyanilyen mértékben nőtt a felkészülésre és mondjuk a dolgozatjavításrafordított idő. Tudom, látom a családon belül, hogy mi folyik manapság. (csak egy példa. A Te idődben az iskola rögzítette az adataidat: Születés, anya, apa, lakcím. Ma a szerencsétlen osztályfőnök ezeken kívül beírogatja az elektronikus naplóba az oktatási azonosítót, adószámot, Taj-számot, diákigazolvány számát, email címet, telefonszámot, apuka, anyuka telefonszámait, email címeit, lakcímeiket, a tanuló állampolgárságát, anyanyelvét, minden tanulóra a képzésre vonatkozó adatokat, finanszírozásmódját, az 50 órás közösségi szolgálatot könyvelgeti, levelezget a szülővel, gyermekvédelemmel, jegyzővel, ha hiányzik a gyerek és így tovább) Na ezt hívják úgy, hogy adminisztrációs teher...

Hát én úgy látom, hogy a magyar iskolarendszernek lőttek. Senki nem tudja, és főleg nem akarja gyökeresen átalakítani a tanárképzést, a tanári béreket (különben nem lesz okos tanár), a tanrendet, a tananyagot, az eszközöket, feltételeket. Toldozgatás, foldozgatás időnként történik, de fos az egész. Talán még az alsó tagozatig ér valamit a magyar iskola.
Ebben így egyben ahogy megfogalmaztad sok igazság van, sajnos csak egyet érteni lehet vele.
 
Status
Not open for further replies.