Sz-200 Angara,Vega,Dubna / S-200 / SA-5 Gammon (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1945

Guest
Jó pap holtig tanul. A HT összefoglaló téves, úgy tűnik volt még egy 5 db osztályos Vega osztálycsoport itt.
https://www.google.com/maps/@59.1084519,38.1712603,3052m/data=!3m1!1e3?hl=hu

5b6e68df39875e86c9a9eb8a1264d021.jpg


Az infó Volt Tüzértől származik a Légrakos blogon. A HT összefoglaló kmz mellékletében levő régi site alapján találtam meg.

+1 5 osztályos Vega
Bezbozhnik
 
M

molnibalage

Guest
Pontosabban...

Célkutatáskor a cél távolságának függvényében 0.7º vagy 1.4º nyalábot használunk.
A cél felderítése után, annak követése minden esetben 0.7º nyalábbal történik.

nyaláb átmérője - d
cél távolsága - r = 53km

d = r * sin 0.7º = 53km * sin 0.7º ≈ 650m
Na, akkor folytassuk itt.

Az ebben elhangzottak szerint és azt látom és értelmezem, hogy azt próbálják elmondani, hogy akkor azonos nyalábon belül voltak az izraeli gépek. Csak éppen a 650 méteres táv éjszaka finoman szólva rohadt közeli. Ha nincs kivilágítva a gép, akkor azt nem könnyű tartani, kivéve, ha NVG-vel repültek.

Hpasp-tól kapott infó szerint indításkor a rakéta ismeri a cél sebességét, és azt sebességben (doppler) követi. (persze ez kötelék célok esetén nem működik)
Namármost a bibi az, hogy ez nem egyezik meg aszerint a történet szerint, amit az oroszok mondanak bár ez nyilván csak segítség lehet a rakéta számára, mert egy manőverező vadászgépet pusztán ezzel nem tudna beazonosítani, ha több is van nyalábon belül. Csak ugyebár az Il-20 tökegyenesen repül, az IAF gépek meg a videó és ábrák szerint nem.

Hm....
Miért van az az érzésem, hogy operátori hibát akarnak rákenni másra? [fejvakarás]
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Na, akkor folytassuk itt.

Az ebben elhangzottak szerint és azt látom és értelmezem, hogy azt próbálják elmondani, hogy akkor azonos nyalábon belül voltak az izraeli gépek. Csak éppen a 650 méteres táv éjszaka finoman szólva rohadt közeli. Ha nincs kivilágítva a gép, akkor azt nem könnyű tartani, kivéve, ha NVG-vel repültek.

Hpasp-tól kapott infó szerint indításkor a rakéta ismeri a cél sebességét, és azt sebességben (doppler) követi. (persze ez kötelék célok esetén nem működik)
Namármost a bibi az, hogy ez nem egyezik meg aszerint a történet szerint, amit az oroszok mondanak bár ez nyilván csak segítség lehet a rakéta számára, mert egy manőverező vadászgépet pusztán ezzel nem tudna beazonosítani, ha több is van nyalábon belül. Csak ugyebár az Il-20 tökegyenesen repül, az IAF gépek meg a videó és ábrák szerint nem.

Hm....
Miért van az az érzésem, hogy operátori hibát akarnak rákenni másra? [fejvakarás]

A fenti videó szerint ráadásul egymással szemben repült az Il-20 és az F-16...

2018_09_24_07_15_11_4_Special_briefing_by_The_Russian_Mo_D_on_curcumstances_of_the_Il_20_aircraft_c.jpg


... ha van kedved, számold ki, hogy mennyi ideig tartózkodik egy 650m átmérőjű nyalábban az egymással szemben repülő két gép. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu
M

molnibalage

Guest
A fenti videó szerint ráadásul egymással szemben repült az Il-20 és az F-16...

2018_09_24_07_15_11_4_Special_briefing_by_The_Russian_Mo_D_on_curcumstances_of_the_Il_20_aircraft_c.jpg


... ha van kedved, számold ki, hogy mennyi ideig tartózkodik egy 650m átmérőjű nyalábban az egymással szemben repülő két gép. ;)
Értelmezhetetlenül rövid ideig a történtekhez képest.
 

drqv

Well-Known Member
2015. február 20.
722
1 144
93
A prezentáció alapján Homsz mellől indították a rakétát, amitől indításkor kb 130km-re lehetett az Il-20.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Na, akkor folytassuk itt.

Az ebben elhangzottak szerint és azt látom és értelmezem, hogy azt próbálják elmondani, hogy akkor azonos nyalábon belül voltak az izraeli gépek. Csak éppen a 650 méteres táv éjszaka finoman szólva rohadt közeli. Ha nincs kivilágítva a gép, akkor azt nem könnyű tartani, kivéve, ha NVG-vel repültek.

Hpasp-tól kapott infó szerint indításkor a rakéta ismeri a cél sebességét, és azt sebességben (doppler) követi. (persze ez kötelék célok esetén nem működik)
Namármost a bibi az, hogy ez nem egyezik meg aszerint a történet szerint, amit az oroszok mondanak bár ez nyilván csak segítség lehet a rakéta számára, mert egy manőverező vadászgépet pusztán ezzel nem tudna beazonosítani, ha több is van nyalábon belül. Csak ugyebár az Il-20 tökegyenesen repül, az IAF gépek meg a videó és ábrák szerint nem.

Hm....
Miért van az az érzésem, hogy operátori hibát akarnak rákenni másra? [fejvakarás]

Mert azt nem mondhatják, hogy hát...

  • Igazság szerint rohadt bénák a Szíriai légvédelmisek.
  • Igazság szerint nincs RWR az IL-20M-en, vagy ha van, akkor nem képes figyelmeztetni a személyzetet arra, hogy egy Sz-200 alávilágító lokátorának a nyalábjába kerültek.
  • Igazság szerint nincs megfelelő összekötés az orosz és szír katonai erők között.
  • Igazság szerint el kéne dönteni, hogy az orosz erők kivel vannak és ki ellen. Ha a Szírekkel együtt harcolnak, akkor információmegosztás és információáramlást, esetleg közös IFF-et kell biztosítani (bár mint tudjuk, az IFF finoman szólva se tökéletesen megbízható)
Elég nevetségesnek hat, hogy az IAF-re próbálják rákenni, hogy a szírek lelőttek egy orosz gépet...
Mindenki bűnös, csak a Szír légvédelem és persze az Il-20M személyzete nem. :)
 
M

molnibalage

Guest
A prezentáció alapján Homsz mellől indították a rakétát, amitől indításkor kb 130km-re lehetett az Il-20.
Hpasp és mások eddig kb. 50 km-ről beszéltek.

Ahhoz, hogy az oroszok által tett kijelentések igazak legyen, hogy az IAF úgymond pajzsként használta az Il-20-at elég sok dolog hibázik és talán nem véletlenül egy árva szót sem ejtenek róla.

  • Célkövetéskor 0,7 fok széles a nyaláb. 50 km-nél ez 650 méteres nyalábszélesség, és 50 km-ereként ennyivel nő.
  • Az orosz prezentáció körözgető IAF gépeket mutat, de távolságokról még véletlenül sem ejtett szót. Hm... Navajon miért?
  • Éjszaka volt. Éjszaka hogyan körözgettek akár NVG-vel is folyamatosan 650 méteren belül, a prezentáció szerinti helyzetben a céltávolság 50 km tája volt?
Na, akkor ezek után tegyük fel a következő kérdéseket

  • Az Il-20M-en nincs RWR? Nem volt képes figyelmeztetni a legénységet, hogy egy Sz-200 célrávezető radar nyalábjában halad, ami 50+ éves alapokkal bíró rendszer? Mert egyesek szerint ELINT gépen még jó kis ECM is van...
  • Az IAF fog majd arra figyelni, hogy egy orosz gép "útban" van-e vagy sem, ha ez nem szándékos volt? Vagy mégis mi a fittyfenét csináltak az Sz-200 operátorok? Annak a lőszabályzatában az van, hogy ha baráti cél kerül a nyalábba az ellenséges cél mellé, akkor rávezetés megszakít. Erre miért is nem került sor...? Az osztálycsoport felderítő radarja nem látta az összes célt? Az operátorok akkor most milyen célokat is követtek tűzmegnyitás előtt, közben és után...?
  • Miért is nem tudtak szírek az orosz gépről? Az oroszoknak el kellene gondolkozni, hogy akkor most ki kivel van ebben a konfliktusban. Ha ők a szíriaiakkal, akkor esetleg az összekötő feladatokat ellátó tiszteket, kapcsolatokat kell felülvizsgálni, és valamiféle IFF kompatibilitást megoldani vagy, ha hardveres akadálya van az AVR kapcsolatnak és IFF-nek, akkor talán másfajta "RoE"-t kialakítani.

Az, hogy egyesek mindenféle műszaki és egyéb háttér miatt egy irányba köpködnek (nem feltétlen itt) valahol egészen nevetséges. Amennyiben az IAF tényleg mégis pajzsként használta a gépet szándékosan, az bizony patkányság, csak éppen erre semmiféle bizonyíték nincs, csak a szokásos orosz mismásolás és "mindenki hibás, csak mi nem".

A tipikus orosz mentalitás. A saját nyilvános anyaguk az Sz-200-ról finoman szólva ellentmond annak, amit prezentálnak. Most erre mégis mit kellene mondani? [fejvakarás]

(A fentiek nem csak a saját kútfőből származó gondolatok.)
 

aamen

Well-Known Member
2015. november 28.
1 414
6 896
113
A tipikus orosz mentalitás. A saját nyilvános anyaguk az Sz-200-ról finoman szólva ellentmond annak, amit prezentálnak. Most erre mégis mit kellene mondani? [fejvakarás]

azt gondolom hogy az orosz reakciókat az esetre nem műszaki-haditechnikai szempontból kellene értékelni
ez inkább katona- és külpolitikai természetű kérdés
amikor a ruszkik bementek szíriába, a fél internet azon molyolt hogy akkor hogy fognak alakulni a ruszki-izraeli kapcsolatok tekintettel a lehetséges bonyodalmakra mi lesz ha ezek elkezdenek lőni egymásra
és jöttek azok a látogatások moszkvába és ezeket a bonyodalmakat mindkétoldali konstruktív hozzáállással megelőzték
most meg az eddigi háború a zöldek ellen a végéhez közeledik, változtak a viszonyok, ott van az iráni kapcsolat és ott van a bimbózó török kapcsolat
úgy látszik hogy a ruszkiknak szükségük van egy kis feszültségre izraellel, és ehhez kapóra jött ennek az il-20-nak az ügye
a többi meg a propagandahadosztályok dolga
 

drqv

Well-Known Member
2015. február 20.
722
1 144
93
Hpasp és mások eddig kb. 50 km-ről beszéltek.

Gyorsan pontosítanám magam, nem az Il-20 volt 130km-re(127-re), hanem az F-16, az Il-20 kb 103-ra volt.

test.jpg


Ez a radarkép 22:04-es helyzetet ábrázolja, ekkor a két gép helyzete között kb 3 fok eltérés van.
A prezentációban 05:59-nél elhangzik, hogy 22:03-kor történt az indítás(szerintem, bár oroszol értők ezt leellenőrizhetnék), szóval a rakéta már úton volt.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 559
113
Mert azt nem mondhatják, hogy hát...

  • Igazság szerint rohadt bénák a Szíriai légvédelmisek.
  • Igazság szerint nincs RWR az IL-20M-en, vagy ha van, akkor nem képes figyelmeztetni a személyzetet arra, hogy egy Sz-200 alávilágító lokátorának a nyalábjába kerültek.
  • Igazság szerint nincs megfelelő összekötés az orosz és szír katonai erők között.
  • Igazság szerint el kéne dönteni, hogy az orosz erők kivel vannak és ki ellen. Ha a Szírekkel együtt harcolnak, akkor információmegosztás és információáramlást, esetleg közös IFF-et kell biztosítani (bár mint tudjuk, az IFF finoman szólva se tökéletesen megbízható)
Elég nevetségesnek hat, hogy az IAF-re próbálják rákenni, hogy a szírek lelőttek egy orosz gépet...
Mindenki bűnös, csak a Szír légvédelem és persze az Il-20M személyzete nem. :)

A szír PVO parancsnoki központok orosz automatizált irányítási rendszert kapnak, amit csak az orosz hadsereg használ.Így már garantáltan azonosítani tudja az orosz gépeket a szír PVO.
Bővebben:
https://ria.ru/syria/20180924/1529201581.html?referrer_block=index_most_popular_6
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
A szír PVO parancsnoki központok orosz automatizált irányítási rendszert kapnak, amit csak az orosz hadsereg használ.Így már garantáltan azonosítani tudja az orosz gépeket a szír PVO.
Bővebben:
https://ria.ru/syria/20180924/1529201581.html?referrer_block=index_most_popular_6
Ha átadják, egy hét múlva a zsidóknál lessz.

Lehetnek itt titkos dolgok, amit az oroszok nem akarnak emlegetni. Arra gondolok, hogy esetleg ők biztosan tudják, hogy a zsidók sárosak, de nem mondhatják el, hogy honnan. Volt már ilyen.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 960
113
Srácok, a légvédelem már csak ilyen sport. Régen is lőttek mindenre ami a levegőben volt, most is. Lőttek le amit nem kellett volna már Szovjetek, jenkik, izraeliek, szóval mért pont a szírek ne?
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Srácok, a légvédelem már csak ilyen sport. Régen is lőttek mindenre ami a levegőben volt, most is. Lőttek le amit nem kellett volna már Szovjetek, jenkik, izraeliek, szóval mért pont a szírek ne?

Itt nem is ezzel van a nagyobbik gond. Hanem azzal, hogy az orosz politika az egészet az IAF nyakába akarja varrni.
Akik meg közben valószínűleg két kézzel fogják vissza a röhögést, mert ez csak még nagyobb égés, mint maga a lelövés ténye...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 960
113
Az oroszok mindig maszatolnak el vissza, általában akkor ha valami nem kerek nekik. Ez már kiismerhető. Az a kérdés mi a cél az izraeli szál bolygatásával? Mindenki tudja mi történt, viszont ha ezzel az a cél hogy végre Szíria légteréből minden más repülő xart kitiltsanak ami nem iráni,orosz, szír gép?
 
  • Tetszik
Reactions: szegcsab

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Itt nem is ezzel van a nagyobbik gond. Hanem azzal, hogy az orosz politika az egészet az IAF nyakába akarja varrni.
Akik meg közben valószínűleg két kézzel fogják vissza a röhögést, mert ez csak még nagyobb égés, mint maga a lelövés ténye...

Azért ez az IAF mosdatás is megmosolyogtató, ami itt megy.
Ugyan minek rohantak izraelből Moszkvába magyarázni a bizonyitványt?
Az én nézetem szerint is elbénázta a szir légvédelem, az orosz gép meg rosszkor volt rossz helyen, sőt szerintem nem is használta önvédelmi rendszereit, csak belefutott az ép aktivizálódó szir légvédelembe.
Elképzelhető az is, hogy tényleg megközelithette ez egyik zsidó gép az oroszt, lehetséges hogy nem is rossz szándékból, csak résen voltak a szirek és elengedték a rakétákat. A legnagyobb baj, hogy jellemzően szakmaiatlan infógrafikákkal meg animációkkal próbálnak magyarázatot adni az oroszok úgy, hogy még véletlenül se legyen tiszta a kép -még nekünk se. :confused:
 
M

molnibalage

Guest
Azért ez az IAF mosdatás is megmosolyogtató, ami itt megy.
Ugyan minek rohantak izraelből Moszkvába magyarázni a bizonyitványt?
Az én nézetem szerint is elbénázta a szir légvédelem, az orosz gép meg rosszkor volt rossz helyen, sőt szerintem nem is használta önvédelmi rendszereit, csak belefutott az ép aktivizálódó szir légvédelembe.
Elképzelhető az is, hogy tényleg megközelithette ez egyik zsidó gép az oroszt, lehetséges hogy nem is rossz szándékból, csak résen voltak a szirek és elengedték a rakétákat. A legnagyobb baj, hogy jellemzően szakmaiatlan infógrafikákkal meg animációkkal próbálnak magyarázatot adni az oroszok úgy, hogy még véletlenül se legyen tiszta a kép -még nekünk se. :confused:
Mosdatás? Izé, az oroszok a saját publikus adataiknak mondanak ellent és fabrikálnak a plebsznek mindenféle látványos, de vicces CGI-t.

A HT Összefoglalóban számtalan radar indikátor kép van van, dokumentálták a zavarásokat és minden mást is Közel-keleten és Vietnámban is. Ez ment 50+ éve, amikor voltak akkori filmes gépek, de ma nem, amikor mindenki - igen ott is - kamerás mobillal rohangál?

A szírek quadcopter full HD felvételeket is pakoltak fel már YT-re, de akkor az Sz-200-ban semmivel sem dokumentálták a dolgokat...? Bocsánat, esti mesének ez jól hangzik, de máskülönben...

Picit kapjunk már a fejünkhöz.

Hogyan is volt a DCS-sel hamisított "műholdkép", amit az MH17-nél oda és vissza röhögtünk ki.

Elnézést, hogy nem vagyok humoromnál.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Mosdatás? Izé, az oroszok a saját publikus adataiknak mondanak ellent és fabrikálnak a plebsznek mindenféle látványos, de vicces CGI-t.

Mondom még 1x, minek szaladtak Moszkvába magyarázkodni...valamiben tuti sárosak.
A többiben kb. egyet értünk...ez az utólag magyarázás nem az erősségük. Lehet most inkább politikailag próbálják kihasználni a szitut...és próbálnak fogást találni Izraelen.