T-X tender (USAF)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 508
113
Én is erre a gépre szavaztam volna :)

De a Lockheed (F-22/35) gépekre csak egy Lockheed gépen lett volna ésszerűbb pilótát képezni...

Én is örülök, mert így valószínűleg a svédek is rendszeresíteni fogják a típust. És talán mások is Európában, így láthatjuk majd élőben is.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 508
113
Mellesleg, ha a Boeing megvenné/többséget szerezne a Saab-ban, akkor teljes kínálattal rendelkezne a vadászgép piacon: lesz kiképző gépe, lesz egyhajtóműves kis vadászgépe (Gripen), kéthajtóműves nagy vadászgépe (F-18E/F) és még az F-15 Silent Eagle-lel is próbálkozhat. Nem tud mindenki F-35-öst venni.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 842
113
Mellesleg, ha a Boeing megvenné/többséget szerezne a Saab-ban, akkor teljes kínálattal rendelkezne a vadászgép piacon: lesz kiképző gépe, lesz egyhajtóműves kis vadászgépe (Gripen), kéthajtóműves nagy vadászgépe (F-18E/F) és még az F-15 Silent Eagle-lel is próbálkozhat. Nem tud mindenki F-35-öst venni.
Ebben benne sejlik a tökéletes piaci lefedés (felosztás). Értem ez alatt a "közepesen gazdag" vásárlói erővel rendelkező országokat. Borítékolható a Boeing nyomulása a Saab ban.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 678
32 328
113
A Saab ettol a gyozelemtol tette fuggove az 5 gen gepe fejleszteset. Mindenesetre en kivancsian varom.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
De a Lockheed (F-22/35) gépekre csak egy Lockheed gépen lett volna ésszerűbb pilótát képezni...

Nem értem, hogy a gyártó miért jelent összefüggést.
A pilótaképzés nem típusképzést jelent, eleve ezért is nincs két személyes F-35 változat, mert a Légierő a szimulátort elégségesnek látja erre a célra.
A pilótaképzéshez szükséges légi gyakorlat megszerzése teljesen más kategória, főleg, hogy a Lockheed egy meglévő géppel pályázott...[/quote]

Én is örülök, mert így valószínűleg a svédek is rendszeresíteni fogják a típust. És talán mások is Európában, így láthatjuk majd élőben is.

Hát azért erre kíváncsi leszek. De tény, hogy a Saab 105 / Sk60 eléggé öregecske már...
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 842
113
A Saab ettol a gyozelemtol tette fuggove az 5 gen gepe fejleszteset. Mindenesetre en kivancsian varom.
Ahhoz igen kedvező ár érték arányal kellene majd rendelkeznie. Attól tartók hogy igen kis db számú szériák lesznek abból a generációbol. Feltéve ha tényleges lesz belőle valami. A Saab "Boeing" konszern ha lesz ilyen vagy csak magába a Saab szerintem hosszú távon inkább meg fog maradni a "olcsóbb" kategoriáknál. 4-4+ gen gépeknél. Értem ez alatt az elkövetkező 15-20 évben.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 364
113
Teljesen megfelel a döntés a mára kialakult hozzáállásnak (szerintem).
Az LM Washington és a Pentagon egyöntetű undorát vívta ki az utóbbi években az F-35 programmal. Ahogy helyzetüknél fogva hívták le a pénzt folyamatosan és amit ezért nyújtottak. Az LM nagy katasztrófája immáron viszont az, hogy a többi cég ezt jórészt elkererülte.
Erre a legjobb példa a B-21. Az ugyanis költségeken és határidőkön belül szépen halad - és itt egy interkontinentális hadászati bombózóról beszélünk, szóval semmivel sem egyszerűbb szerkezet. Az NGAD/PCA pedig éppen emiatt erősen favorizált a Northrop csapatának, és ezért jöttek elő az LM-nél a halva született ötlettel, hogy a PCA helyett egy F-22/35 hibridet csinálnak. Hogy pozícióban tartsák magukat a vadászok piacán.
Az USA törvényhozása és fegyveres erői viszont rohadtul beleuntak az LM árképzés és problémamegoldás arányába felmutatott teljesítményébe, és igyekeznek más cégekre támaszkodni. az F-35 megmarad nekik a következő évtizedekre, de ahogy nézem, más pozíciókból túrják ki őket.
Az F-X eredménye pont ugyanezt követi, ez is egy jól futó program, ütközőkön belül.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 678
32 328
113
A Saab nem lessz leanycege a boeingnak. Igy a konszern szerintem feljtos.
A saab eddig se a nagy darabszamrol volt hires. Megis eleg jol megy a cegnek... Vannak terveik. Besegitrenek a torokoknek 5 genbe meg ide oda segitenek tehat tapasztalat megvan.

Kereslet egy konnyu 5 gen gepre szerintem akkora van mint konnyu 5+ os gepre. /talan meg tobb is a valasztek szukossege miatt./

En meg mimdig tartom magam ahhoz hogy saab lessz az elso 5 gen vadasz europaba... Egyebkent most eleg jol fit a saabnak szarazfoldon es tengeren is szep uzleteket csinalnak... Plusz hogy a leonardoval is szorosabbra fuzik a szalakat vegulis mimden rendelkezesre all egy 5 gen gep kifejlesztesehez./ svedeket ismerve nem is fogjak olyan sokaig huzni a dolgot.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 508
113
Nem értem, hogy a gyártó miért jelent összefüggést.
A pilótaképzés nem típusképzést jelent, eleve ezért is nincs két személyes F-35 változat, mert a Légierő a szimulátort elégségesnek látja erre a célra.
A pilótaképzéshez szükséges légi gyakorlat megszerzése teljesen más kategória, főleg, hogy a Lockheed egy meglévő géppel pályázott...

Én arra gondoltam, hogy 10-15 múlva csak LM által gyártott vadászgépe lesz az USAF-nak és ez utána ki tudja még mennyi ideig lesz így. Logisztikai szempontból lehet kedvezőbb lett volna az USAF-nak. Persze az is lehet hogy csak a gyártónak lett volna az.
 
M

molnibalage

Guest
Teljesen megfelel a döntés a mára kialakult hozzáállásnak (szerintem).
Az LM Washington és a Pentagon egyöntetű undorát vívta ki az utóbbi években az F-35 programmal. Ahogy helyzetüknél fogva hívták le a pénzt folyamatosan és amit ezért nyújtottak. Az LM nagy katasztrófája immáron viszont az, hogy a többi cég ezt jórészt elkererülte.
Erre a legjobb példa a B-21. Az ugyanis költségeken és határidőkön belül szépen halad - és itt egy interkontinentális hadászati bombózóról beszélünk, szóval semmivel sem egyszerűbb szerkezet. Az NGAD/PCA pedig éppen emiatt erősen favorizált a Northrop csapatának, és ezért jöttek elő az LM-nél a halva született ötlettel, hogy a PCA helyett egy F-22/35 hibridet csinálnak. Hogy pozícióban tartsák magukat a vadászok piacán.
Az USA törvényhozása és fegyveres erői viszont rohadtul beleuntak az LM árképzés és problémamegoldás arányába felmutatott teljesítményébe, és igyekeznek más cégekre támaszkodni. az F-35 megmarad nekik a következő évtizedekre, de ahogy nézem, más pozíciókból túrják ki őket.
Az F-X eredménye pont ugyanezt követi, ez is egy jól futó program, ütközőkön belül.
Öööö, azért pislogok. A KC-X program hogyan is zajlik?

Már elnézést, de egy "tetves" tankert nem tud a Boeing határidőn belül megcsinálni. Még hír is volt róla, hogy többen nem értik*, hogy miért tart majdnem tovább egy tanker kifejlesztése és hadrendben állítása egy létező civil platformot felhasználva, mint amennyi idő alatt az USA a Kennedy féle bejelentéstől az USA eljutott a Holdra. Nem volt akkor semmiféle Saturn rakéta, meg holdkomp és semmi hardver, kvázi nulláról vágtak bele minimális alapokkal.

2011-ben lett kihirdetve a KC-X győztesr, 2018-ban még mindig nincs hadrendben a gép. Ez 7 év. Kennedy beszéde 1962 ősze és 1969 nyarán már a Holdon voltak, ez is hét év. Hát izé.

Nem érdekel, hogy sztereo 3D miatököm kamera van rajta meg új fedélzeti rendszerek és stb. Ez egy tanker és szállító. Semmi mást nem tud, mint amit az elődje, csak jobban és nagyobb a gép picivel. Ennyi. És nem elég rá 7 év....? Úgy, hogy a B767, mint platform 30+ éves...? Úgy, hogy a pályázathoz előtervek is kellenek és nem 0-ról indult a tervezés 2011-ben?

Ehhez képest az F-35 finoman szólva olyan forradalmi és komplex, hogy segget csókolhat neki a világ összes vadászgépe. Olyan érzékelő rendszerek és SW van mögötte, hogy kb. a C64 vs mai PC összehasonlítás kb. megállja a helyét. Azért számoljunk már el húszig és kapjunk már a fejünkhöz ilyen egyoldalú véleményalkotás előtt....

Vagy soroljam még az egyéb más cégek által elhúzódó és akár törölt programokat is? Ez nem LM sajátosság, csak valahogy divat őket ütni ma az F-35 miatt...

A B-21 meg egy ráncfellvart B-2 jelen állás szerint, alá Super Hornet. Érdekes módon akkor még ment a Boeingnek a felvarrás.

*Talán még Cifu linkelte.

Én arra gondoltam, hogy 10-15 múlva csak LM által gyártott vadászgépe lesz az USAF-nak és ez utána ki tudja még mennyi ideig lesz így. Logisztikai szempontból lehet kedvezőbb lett volna az USAF-nak. Persze az is lehet hogy csak a gyártónak lett volna az.
Ez 99%, hogy nem igaz. Ha nem ment el a józan eszük, akkor az F-15C Golden Eagle és az F-15E is fog repülni bőven 2030-on túl. A GE gépek kvázi strukturálisan újak 6-8 ezer óra mehet beléjük. Az évi 400 órával is 20 év.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Én inkább arra lennék kiváncsi,hogy ennek a gépnek lesz-e könnyűvadász változata?Mint anno a T38/F5 páros.Mert kéne.Nekünk is.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Miért lenne?
Nem kéne. Van Gripen.
1százados légierő elég karcsú.És ha lenne egy vadászváltozata,az a nagyobb darabszámú alapgép miatt alighanem olcsbb gép lenne.És közel a Gripen teljesitményét hozhatná.A harcelektronika is származhatna más,nsgyobb darabszámban rendszeresitett technikákbol.És elég valőszinű,hogy ezt a gépet a hosszú ideig való intenziv használatra tervezték,lehetőőleg klcséghatékony üzemeltetéssel.Vagyis nagyon is ideális lenne nekünk,és egy halom másik országnak.Amiknak ráadásul lassan lépniük kell valamit üzletileg(politikailag is),vagy a kinaiak kisajátitják a szegmenst
 
M

molnibalage

Guest
1százados légierő elég karcsú.És ha lenne egy vadászváltozata,az a nagyobb darabszámú alapgép miatt alighanem olcsbb gép lenne.És közel a Gripen teljesitményét hozhatná.A harcelektronika is származhatna más,nsgyobb darabszámban rendszeresitett technikákbol.És elég valőszinű,hogy ezt a gépet a hosszú ideig való intenziv használatra tervezték,lehetőőleg klcséghatékony üzemeltetéssel.Vagyis nagyon is ideális lenne nekünk,és egy halom másik országnak.Amiknak ráadásul lassan lépniük kell valamit üzletileg(politikailag is),vagy a kinaiak kisajátitják a szegmenst
És akkor ki mondta, hogy másik típus kell...?