Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 559
113
Kartúm(Szudán)
<iframe src="" width="640" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 559
113
Kartúm(Szudán)
<iframe src="" width="640" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Egy An-26 és An-30 összeütközött
H3XKdcxeto8.jpg

54GGyr2c7Oc.jpg
H3XKdcxeto8.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
15 másodperccel korábban....

Na ja, hát úgy tényleg rohadt nagy lesz a féktávolság ha a kerekek csak tizedmásodpercekre érintik a betont, akkor megvan hogy miből lett a ráfutásos karambol. Már csak arra vagyok kíváncsi hogy ennyire szarul szálltak le, vagy ez esetleg egy túl "bátran" és korán indított start volt (a másik Ancsa ugye még a pályán gurult előttük!), amit valamiért meg kellett szakítaniuk?!!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 169
113
Technikus figyelmetlenségéből adódó földi gépmegsemmisítésről nekem a kunmadarasi jut eszembe, mikor gyakorló bombázó feladatra előkészítés közben a zónában az egyik Szu-17-esről téves kapcsolóállásnál oldották a világítóbombát, az pedig a 3000 fokos magnézium fáklyáját elműködtetve hátrafelé szétégette a gépbe becsatlakoztatott tankolócsövet, ezzel fölgyújtva előbb ezt a gépet. A lángoló gép pedig felgyújtotta a mellette levőt. A többit sikerült megmenekíteni, de ez a két példány beleégett a zóna betonjába. A fekete nyomuk még idén is látható volt.

Az csak mellékes eleme a történetnek, hogy egyrészt a másik század épp visszatérő gépeit a szana szét repülő gépágyú lövedékek is veszélyzettették így szokatlanul rövidre kellett fékezni a pályán és egyből le kellett gurulni arról az átellenes oldalra (miközben jókora gombafelhő díszelgett a reptér felett), de minderre ráadásképp a reptér légterébe érkezett Mátyásföldről egy vezérőrnagy aki épp szúrópróbaszerűen jött repbiztonságot ellenőrizni.
Volt is mit...
 
M

molnibalage

Guest
Technikus figyelmetlenségéből adódó földi gépmegsemmisítésről nekem a kunmadarasi jut eszembe, mikor gyakorló bombázó feladatra előkészítés közben a zónában az egyik Szu-17-esről téves kapcsolóállásnál oldották a világítóbombát, az pedig a 3000 fokos magnézium fáklyáját elműködtetve hátrafelé szétégette a gépbe becsatlakoztatott tankolócsövet, ezzel fölgyújtva előbb ezt a gépet. A lángoló gép pedig felgyújtotta a mellette levőt. A többit sikerült megmenekíteni, de ez a két példány beleégett a zóna betonjába. A fekete nyomuk még idén is látható volt.

Az csak mellékes eleme a történetnek, hogy egyrészt a másik század épp visszatérő gépeit a szana szét repülő gépágyú lövedékek is veszélyzettették így szokatlanul rövidre kellett fékezni a pályán és egyből le kellett gurulni arról az átellenes oldalra (miközben jókora gombafelhő díszelgett a reptér felett), de minderre ráadásképp a reptér légterébe érkezett Mátyásföldről egy vezérőrnagy aki épp szúrópróbaszerűen jött repbiztonságot ellenőrizni.
Volt is mit...
A fejek lehullása után már csak a vért kellett felmosni a látogatást követően?
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 169
113
Az a szerencsétlen jóember másnap már nem a kunmadarasi gárdaezrednél szolgálta a Szovjetúniót, hanem valahol máshol.
Az volt az igazi hős, aki beakasztotta avontatóvillát a már égő másik gépbe, hogy a többitől arrébb vontassa. Volt elég lélekjelenléte.
 
M

molnibalage

Guest
Az a szerencsétlen jóember másnap már nem a kunmadarasi gárdaezrednél szolgálta a Szovjetúniót, hanem valahol máshol.
Az volt az igazi hős, aki beakasztotta avontatóvillát a már égő másik gépbe, hogy a többitől arrébb vontassa. Volt elég lélekjelenléte.
Akkoriban ezért mi járhatott?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 169
113
Ez 86-ban történt, de kb ugyanaz, mint előtte. Fogalmam sincs, mi lett az illetővel, de az oroszok szerint a reptéren többet nem látták.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Status
Not open for further replies.