Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Még nem derült ki (számomra) az amerikai áldozat személyazonossága, de könnyen lehet, hogyha egy ukrán ezredes volt az egyik, akkor a gesztus értékű vegyes reptetések során szokásos módon a vendégpilóta is hasonló rendfokozatú lehetett.
Továbbá kérdés, hogy az ukrán ezredes rutinja mennyire lehetett a repülési feladathoz elegendő.

Plusz: Más források Iván Petrenko-ként azonosították az ukrán pilótát.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
A két szóba jöhető érintett alakulat (Lakenheath 48th Fighter Wing és a California ANG 144th FW) honlapjain semmiféle infó sincs magáról a lezuhanásról se.
 
M

molnibalage

Guest
Nyikolaj Petrenko ezredes volt az egyik áldozat
PRjxSkzgPfM.jpg
Ha ő volt a pilóta. Mondjuk úgy, hogy egy vadászpilóta korban és fizikai állapotban nem ilyen kéne hogy legyen.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 583
63 950
113
Azt hiszem, kicsit elbeszélünk egymás mellett. Másképp fogalmazok. Nem tudom, de valószínűleg, ha már épp ott tartanak gyakorlatot, akkor esélyesen az Sz-300-asok is be vannak vonva. De ennek nagyjából semmi köze nincs konkrétan a mostani szíriai rakétaszállításhoz. Enélkül is gyakorolnának velük, ha épp ez is szerepelt a gyakorlat tervében.
És én sem gondolom veszélytelennek az Sz-300-as rendszert. Csak a hatásvadász marhaságoktól mászok már a falra.



Ebben tökéletesen egyetértek. Gyakorolni sohasem árt és nyilván ki is használnak minden efféle lehetőséget. Csak épp nem egy vadiúj dolog teszteléséről van szó, ami pont most lett hirtelen sürgős. Hanem egy már minimum hónapokkal ezelőtt leegyeztetett dologról.



Ugyan már, szegény ukriknak szerinted lenne pénzük kitelepülni a "tanárokhoz"? :D



Ahogy elnézhettem-tük az elmúlt négy év videóit, az ukrán katonákra szerintem bőven ráfér bármilyen pluszképzés, mert nem nagyon látszik az eddigi teljesítményükön a professzionalizmus. Hanem inkább az alkoholizmus, képzetlenség, jóformán bármilyen hadianyag eladása bárkinek, aki fizet, meg hasonlók látszanak inkább rajtuk. :D
Nah, tulajdonképp erre akartam kilyukadni csak éjszaka nehezebben fogalmazok. Nem azért tesztelnek, gyakorolnak hogy megismerjék az oroszra hajazó technikát és harceljárásokat, hanem hogy minél többen megismerjék azt. Az egykori utódállamok már a 90-es években átadtak mindent az usának amire kíváncsi volt. Szóval ezért is ülhetett ott az amerikai pilóta. Vagy gyakoroltak és "belülről figyelt" vagy adott tanácsot (mit tudom én kommunikáció), vagy sétarepülés volt és az ukrán pilóta menőzött, sak mivel megkopott a tudása vagy sok volt a G, így megszívták.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 583
63 950
113
A balesetben részt vevő amerikai szolgálat tagja volt a Kaliforniai Fresno (California) Air National Guard, a 144. Fighter Wingnek. Az Airman részt vett egy repülőgépes ismeretségi járatnál egy ukrán partnerrel. Egyetlen más repülőgép sem érintett az eseményben. A szolgálati tag személyazonosságát 24 órán keresztül visszatartják a bejelentés következő időpontjától.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Ha Petrenko ezredes egy alacsony zömök emberke, relatíve magas vérnyomással, akkor igazán jól bírhatja a túlterheléseket. A rövid artériás utak nagyban segítik a nagy túlterhelés elviselését.
Ha azonban Petrenko ezredes légi jártassága megkopott, rutinja már nem elégséges, akkor kis magasságon könnyen elkövethet olyan reptechnikai hibát, ami végzetes lehet, függetlenül attól, hogy milyen testi adottságokkal bír.

A rutintalanság egyeseknél elbizonytalanodást, félelmet, leblokkolást okoz, másoknál indokolatlan magabiztossághoz vezet, ez habitus kérdése.
Az esetleges rutintalanság a váratlanul bekövetkező műszaki probléma kezelésénél is gondot jelenthet.

És akkor mindezeken felül jön képbe az, hogy esetleg Petrenko ezredes kondíciója volt a szűk keresztmetszet, illetve - most rosszmájú leszek - netán a csillagjai révén ült gépbe, nem a valós jártassága alapján.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Az orosz az aktív, az amerikai a passzív, de a sztori csak az ő szemszögéből van tálalva. Így válik áldozattá. És válunk vele mi is, hiszen az egész úgy van előadva, hogy mi, olvasók vagyunk az USA, ergo így válik az USA a történetben a jóvá, míg az arctalan orosz kapja a különféle jelzős szerkezeteket, mint "felelőtlen", "bunkó bmw-s", stb, tehát ők lesznek a rosszak. Az utánégetővel kifordulás is "odapörkölés", felelőtlen hazárdírozás. Mindehhez a drámaibb infraszenzor felvétele mellékelve.