F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Allesmor Obranna

Nagyon jó a videó!
Számomra az volt az érdekes benne, hogy nagyon alacsony sebességeken is repüli a gépet, 200 km/h alatt.
Néha 30 km/h-át mutat a számláló és közben is képes fordulni:eek:
Adott sebesség alatt nem mér pontosan, az F-16C-n 50-60 csomó alatt kis sem jelez emiatt sebességet. Nézd meg hogyan ugrik fel a skála 60-ra 0-ról.


Ez még jobban látszik.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 107
113
Dp4zjcuWoAEdsSL.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 430
18 856
113
A mostani szliácsi spanyol Hornet-demo belső kamerás videója. Érdemes megfigyelni a sebesség értékeket.

Jó nagyot esik a gép sebessége egy fordulóban
Az f-35-nél meg nézve a videot 0:3-0nál alig veszít sebességet egy forduló után .Mintha egy hollywoodi filmből lenne
Inkább itt mutatkozik meg a nagy tolóerő mintsem a végsebességben

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 170
113
Jön az F414GE400 a US Navy még meglévő klasszikus Hornetjeibe:


Gondolom, a kisebb szívócsatorna átmérő miatt lesz valamivel kisebb a tolóereje a Super Hornetbe építettekhez képest, de így is 18%-al lesz erősebb, mint az eddigi F404GE400.
Ez azt is jelentheti, hogy ez a köztes verzió akkor a Gripen RM12-eseit is váltani tudná a C/D verziókon.
 
M

molnibalage

Guest
Jön az F414GE400 a US Navy még meglévő klasszikus Hornetjeibe:


Gondolom, a kisebb szívócsatorna átmérő miatt lesz valamivel kisebb a tolóereje a Super Hornetbe építettekhez képest, de így is 18%-al lesz erősebb, mint az eddigi F404GE400.
Ez azt is jelentheti, hogy ez a köztes verzió akkor a Gripen RM12-eseit is váltani tudná a C/D verziókon.
Na erre a húzásra nem számítottam. Főleg ennyire az élettartamuk végén. Ennyire elfogyott az F404...???
 
M

molnibalage

Guest
Ugye? Én ezt már mikor javasoltam!
Csak én a javaslataimat a HTKA-n teszem és nem a Pentagonban...
Ok, csak ennek fényében irtó nehéz megmegyarázni azt, hogy az F-15C GE miért nem kapott legalább -229-es F100-ast, mert elférne benne. Vagy a továbbszolgáló F-15E gépek 60%-án miért van -220-as.

A GE F110 már komoly átépítést igényelne, azért az már tényleg erős álom, na de egy -220 ---> 229 csere az nem olyasmi lenne, mint F404 ---> F414? Ez megy strukturális átépítés nélkül? Ha nem megy, akkor meg simán lehetne álmodni GE F110-est is a Sasokba. Na, az obaszna...
 
  • Tetszik
Reactions: Python

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 789
75 839
113
Ok, csak ennek fényében irtó nehéz megmegyarázni azt, hogy az F-15C GE miért nem kapott legalább -229-es F100-ast, mert elférne benne. Vagy a továbbszolgáló F-15E gépek 60%-án miért van -220-as.

A GE F110 már komoly átépítést igényelne, azért az már tényleg erős álom, na de egy -220 ---> 229 csere az nem olyasmi lenne, mint F404 ---> F414? Ez megy strukturális átépítés nélkül? Ha nem megy, akkor meg simán lehetne álmodni GE F110-est is a Sasokba. Na, az obaszna...

A NAVY-nak nincsenek olyan költséges programjai mint ami az AIR FORCE-ak vannak.Szerintem egész egyszerűen nincs rá pénzük.