MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 173
2 918
113
DKp3mDqXUAMZItM.jpg:large
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Két hete voltam a malborki keritésnél, de csak földmunkát láttam a torony környéken. Gépet egy darabot se.
Amúgy tök jó hely szpotterileg.
Remélem, ha van repülés, akkor is hasonlóan inaktív az őrszolgálat és nem viszi el a lelkes magyar kukkolót a lengyel sintér...
 

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
252
958
93
Két hete voltam a malborki keritésnél, de csak földmunkát láttam a torony környéken. Gépet egy darabot se.
Amúgy tök jó hely szpotterileg.
Remélem, ha van repülés, akkor is hasonlóan inaktív az őrszolgálat és nem viszi el a lelkes magyar kukkolót a lengyel sintér...

Allesmor hozzászólásához egy videó, bár ez egy belga hadgyakorlat során készült. Az üzemeltetési kultúra címszó alatt roppantmód tetszik a beszállólétra aljára helyezett kis kefe, melyen a T. pilóta megtörli bakancsának talpát (02:13-nál), nehogy koszos legyen a gép padlója...

 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 479
113
Allesmor hozzászólásához egy videó, bár ez egy belga hadgyakorlat során készült. Az üzemeltetési kultúra címszó alatt roppantmód tetszik a beszállólétra aljára helyezett kis kefe, melyen a T. pilóta megtörli bakancsának talpát (02:13-nál), nehogy koszos legyen a gép padlója...



Ez nem hadgyakorlat volt, hanem a 40. Sanicole Airshow szpotternapja Kleine Borgelben. Ezt én végignéztem élőben :cool:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 479
113
Két hete voltam a malborki keritésnél, de csak földmunkát láttam a torony környéken. Gépet egy darabot se.
Amúgy tök jó hely szpotterileg.
Remélem, ha van repülés, akkor is hasonlóan inaktív az őrszolgálat és nem viszi el a lelkes magyar kukkolót a lengyel sintér...


Hétfőn Minsk Mazowiecki-ben a 28-as oldalszámú gép biztos hogy repült.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 033
24 590
113
A Zsuk-AME (FGA50) AESA lokátorról magyarul!
Elkészült a prototípus, hamarosan beépítik a MiG-35 repülőgépbe és elkezdhetik vele a teszteket. Igyekezniük kellett, mert az orosz HM csak az új lokátorral hajlandó megrendelni a MiG-35 típust!
Az Zsuk-AE lokátorról már régebben is szó eset, alapvetően a 160 km-es (nagy méretű célok esetén) "kis" felderítő hatótávolsága miatt feküdt meg a Mig-35 az Indiai tenderen. (A mechanikus antennával rendelkező N010M Zsuk-M lokátor hasonló adata: 180 km.)
A két meghibásodás közötti 100-150 órát az új lokátor esetben sikerült felhozni 500-600 órára. A 2009-ben még 170 g-os TR (adó-vevő) modult 2013-ra 10 g-ra "fogyasztották" le.
A Zsuk-AME lokátor felderítési hatótávolsága (nagy méretű célok esetén) 260 km. 30 légi célt képes követni és 6 célra rakétát rávezetni. A földi célok esetén 4-et.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
MiG-35-ös géppár bírkózik az elemekkel az An-12-es mögött. Nem ismerem az időjárási körülményeket, de szemmel láthatóan jobban kell küzdeni a pozíció tartással, mint a Szu-57-eseknek.
Ajtó-ablak kinn van, ritka látvány a nyitott hátsó féklap (szerintem sokan azt se tudták, hogy a 9.15-ös óta van ilyen), ahogy a hatalmas és igen nagy szögben kitéríthető fékszárny is látványos.
Ahogy a Krüger-lapok is a LERX-en.

De ami igazán fajsúlyos, az a kedvenc akcióriporterünk jellegzetes ordibálása, ami még ezen a hatalmas zajon is átüt! :)

 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
MiG-35-ös géppár bírkózik az elemekkel az An-12-es mögött. Nem ismerem az időjárási körülményeket, de szemmel láthatóan jobban kell küzdeni a pozíció tartással, mint a Szu-57-eseknek.
Ajtó-ablak kinn van, ritka látvány a nyitott hátsó féklap (szerintem sokan azt se tudták, hogy a 9.15-ös óta van ilyen), ahogy a hatalmas és igen nagy szögben kitéríthető fékszárny is látványos.
Ahogy a Krüger-lapok is a LERX-en.

De ami igazán fajsúlyos, az a kedvenc akcióriporterünk jellegzetes ordibálása, ami még ezen a hatalmas zajon is átüt! :)

Ezeket a számítógép nyitogatja ki?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 841
113
Valahogy én már nem erőltetném ezt a mig-35 vásárlást.
Exportra még el is megy de az oroszoknak ?

Amúgy is egy vesztes gép volt a hidegháborúban sosem vizsgázott jól a mig-29 sehol sem .
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 413
44 018
113
Valahogy én már nem erőltetném ezt a mig-35 vásárlást.
Exportra még el is megy de az oroszoknak ?

Amúgy is egy vesztes gép volt a hidegháborúban sosem vizsgázott jól a mig-29 sehol sem .
Hol kellett volna jól szerepelnie a hidegháborúban :D?
Utána sem szerepelt jól, de mondjuk az azért nem csak a gépen múlt, hogy az Irakiak/Szerbek nem gyakták le néhány ilyennel az ellenük felvonuló fél világot...
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and gacsat

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
MiG-35-ös géppár bírkózik az elemekkel az An-12-es mögött. Nem ismerem az időjárási körülményeket, de szemmel láthatóan jobban kell küzdeni a pozíció tartással, mint a Szu-57-eseknek.
Ajtó-ablak kinn van, ritka látvány a nyitott hátsó féklap (szerintem sokan azt se tudták, hogy a 9.15-ös óta van ilyen), ahogy a hatalmas és igen nagy szögben kitéríthető fékszárny is látványos.
Ahogy a Krüger-lapok is a LERX-en.

De ami igazán fajsúlyos, az a kedvenc akcióriporterünk jellegzetes ordibálása, ami még ezen a hatalmas zajon is átüt! :)


Lesz egy Vojennaja Prijomka film a MiG-35 teszteléséről.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 413
44 018
113
Ha nem szorosan a hidegháborút nézzük akkor az etióp-eritreai konfliktusban..
Ott szórványos harcok voltak, igen igen kétes/lejárt üzemidős rakéták, zsoldosok mind két oldalon, de az tény hogy a Szu-27 vonal ellen elvéreztek.
Csak hát az nem is az Ő kategóriája, árban egyik a másiknak 1.5x-volt már akkor is.