Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
A LERX-ről. Tudom,hogy nem orosz találmány. Viszont ilyen, szinte teljes felületében kitérő lerx-et először ezen a gépen láttam. Előtte semmilyen más gépen. Korábban volt róla szó, hogy a kacsaszárnyak nagyon nem nincsenek jó hatással egy repülőgép radarvisszaverő felületére. Ezért nyilván nem rakhattak kacsaszárnyat rá, így viszont pótolták azt, igencsak kreatívan, mert az egészet integrálták a LERX-be. Ami aztán rögtön megszakítás nélkül folytatódik a szárnyakban, amiket pedig minimális hézaggal követnek a vízszintes vezérsíkok. Hely van kihagyva a vízszintes vezérsíkoknak a fékszárny belső részénél,hogy szabadon mozogjanak. A régebbi Szuhojokon vagy akármely 4-ik-3-generációs stb gépen korábban jól elkülöníthető volt, viszonylag távol voltak egymástól a szárnyak és a vízszintes vezérsíkok plusz az bizonyos 30-as Szuhojoknál a kacsaszárny. Most ezek gyakorlatilag beleérnek egymásba. Minimális hely van a vízszintes és szárnyak között is. A vízszintes vezérsík eleje, a belépőél egy része kb. "belelóg" a fékszárnyakba, ki is van neki vágva egy kis hézag a fékszárnyakból. Pont annyi hely van csak,hogy ne akadjanak össze. Sokkal integráltabb az egész gép, mint a korábbiak. Szinte a LERX-ektől a vízszintes vezérsíkok végéig futó egybefüggő szárny a repülőgép. A kormányvezérlőrendszerről. Igen, rendkívül fejletlen, mert orosz, akik köztudottan "hülyék" a programozáshoz, mégis a fél világ az orosz hackerecktől retteg... A másik fele, meg orosz vírusirtókat használ, bár ez a rettegő országok körében sem példa nélküli,igaz már csak a magánszektorban. De vissza az eredeti témához. Ez a rendszer olyan "fejletlen", hogy a kormányfelületek mellett a TVC rendszert is vezérli, továbbá a LERX-et is sikerült olyan "szerencsétlenre" csinálják, hogy például amikor lapos dugóhúzót repült a gép ( a repülésben ez az egyik legveszélyesebb, ha nem a legveszélyesebb helyzet, de ennek a gépnek ez is egy irányított manőver, így 80%-osan is) akkor a kacsaszárnyak helyére fejlesztett mozgó LERX aszimmetrikusan tért ki. A jobb oldali alaphelyzetben figyelt, a bal oldali pedig kitért lefelé,plusz mozogtak egyéb kormányfelületek is. Nyilván nem a pilóta állítgatta a kivételhez a LERX-et egy karral(vagy inkább kettővel,ha már aszimmetrikus kitérésről beszélünk), mint anno a MiG-23-as szárnyának nyilazási szögét.Bármilyen hihetetlen is, de a látottak alapján itt egy elképesztően komoly fejlettségű FBW rendszert láttunk üzemelni. A belépőélekbe épített radar hatékonyságáról pedig nem tartom kizártnak,hogy nálunk több ismeretttel rendelkeznek azok, akik tesztelik/fejlesztik.Teljesen más. Pár alap műrepülő manőver (némelyik egyben akaratlanul is előidézhető vészhelyzet) neve oroszul. Nyugalom latin betűkkel, fonetikusan írom le (én is a dok.filmekből tanultam): "pitla/mjortvaja pitla Nyesztyerova"= bukfenc, "stopor"= dugóhúzó, plockij stopor= lapos dugóhúzó "bocska"= orsó (a köznyelvben egyébként hordót jelent)
Prima.Az orosz mérnökök ismét kitettek magukért.De ettől még ez nem egy bevethető,sorozatgyártható gép,és nem jelenti azt sem,hogy képes leszellensúlyozni az amerikai(kinai) gépeket.A létező európai gépeket viszont felül fogja múlni,alighanem.Csakhogy az nekik kevés.Főleg,hogy a Su57böl már nem fognak tudni annyit épiteni,hogy mennyiséggel potolják a minőségi elmaradást.
Szupermanőverezésnek meg egyre kissebb a jelentősége.A légiharc rakéták elérték azt a fejletségi fokot,hogy a dogfith jelentősége másodrangú a harcelektronika és a fegyverzet mögött.Lehet,hogy jobban fog manőverezni az F22/35,J20/31 gépeknél,de nemsokra megy vele,ha mire kihasználhatná,már lelövik.
Különben én még oroszt tanultam-vagy legalábbis kellet volna....
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 559
113
30-as hajtómüvel, jobb oldalra is az kerül

g2FahDGVv8E.jpg
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 706
113
Prima.Az orosz mérnökök ismét kitettek magukért.De ettől még ez nem egy bevethető,sorozatgyártható gép,és nem jelenti azt sem,hogy képes leszellensúlyozni az amerikai(kinai) gépeket.A létező európai gépeket viszont felül fogja múlni,alighanem.Csakhogy az nekik kevés.Főleg,hogy a Su57böl már nem fognak tudni annyit épiteni,hogy mennyiséggel potolják a minőségi elmaradást.
Szupermanőverezésnek meg egyre kissebb a jelentősége.A légiharc rakéták elérték azt a fejletségi fokot,hogy a dogfith jelentősége másodrangú a harcelektronika és a fegyverzet mögött.Lehet,hogy jobban fog manőverezni az F22/35,J20/31 gépeknél,de nemsokra megy vele,ha mire kihasználhatná,már lelövik.
Különben én még oroszt tanultam-vagy legalábbis kellet volna....


"Különben én még oroszt tanultam-vagy legalábbis kellet volna..."

Én már nem. Nekem a német volt az első idegen nyelv az általánosban, amit utána a gimiben is tovább tanítottak. Összeszen 8 évig tanultam németül és kb se kép, se hang :D Angolt a gimmnáziumban kezdtem (lehetett volna még választani a franciát, de nekem eszem ágában nem volt, volt francia tv csatorna a TV 5 Monde, amit időnként néztem,és hallottam azt a nem tudom szebben megfogalmazni, de hányással kevert affektálást ami a francia nyelv akar lenni,így ez nem volt opció). Az angolból a nulláról eljutottam arra a szintre, hogy 2 tanév meg egy 4 hónapos tanfolyam után elsőre meglett a középfokú C nyelvvizsga. Az oroszt teljesen saját magam kezdtem tanulni, később itt is jártam tanfolyamra, de nem lehetett sajnos túl gyorsan haladni, mert heti 1-2 alkalom nem elég kb semmire. Szóval itt tovább tarott a dolog, 5 év után jutottam el odáig, hogy jelentkeztem a egy a nyelvvizsgázók körében félelmetes hírű inkvizíciós létesítmény által (Rigó utca) meghirdetett komplex, középfokú nyelvvizsgára (B2-szint az új neve,régen ez volt a C) oroszból. Sikerült az is, hála Istennek. A manőverek elnevezéseit pedig csak azért írtam így le, hogy valamennyire mindenki képben legyen,amikor például néz egy dokumentumfilmet ahol egy orosz vadászgép műrepül és közben ezeket a kifejezéseket emlegetik. Vagy éppen a pilóták az interjú során elemről elemre elmondják az általuk lerepült programot. A gépre és annak képességeire visszatérve pedig a jelenlegi főtervező azt mondta, hogy ők gyúrják a gépet a légiharc minden típusára. A BVR harcra és a közeli légiharcra is. A BVR-hez kap új fegyvereket, plusz ott az új AESA rendszerű radarja. Viszont a tervező véleménye szerint a közeli légharcot mint lehetőséget nem szabad teljesen kizárni az opciók közül. Arra is készen kell álljon egy 5. generációs gép, még ha nem is feltétlenül nagy a valószínűsége,de attól még készülnie kell rá és tudnia kell azt is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 169
113
Szerintem ez a 19.5 tonna hajtóművenkénti tolóerő a dinamikus maximum, tehát földközelben, sűrű levegőn, Mach 1.2-nél elérhető érték, ami még szintén nagyon soknak számít.
De ha nem, ha ez egy statikus érték, akkor ez a gép lesz az első, ami vadászgépként el fogja hagyni a Naprendszert...
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem ez a 19.5 tonna hajtóművenkénti tolóerő a dinamikus maximum, tehát földközelben, sűrű levegőn, Mach 1.2-nél elérhető érték, ami még szintén nagyon soknak számít.
De ha nem, ha ez egy statikus érték, akkor ez a gép lesz az első, ami vadászgépként el fogja hagyni a Naprendszert...
Szerintem az előbbi. Az F100 és AL-31-nél ezek az értékek úgy 15,5 tonna táján vannak.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 169
113
Ez a két kép jelent meg a nagy orosz internyetben a 30-as hajtóműről de figyelem! Ez a két hajtómű nem ugyanaz!
Ez a 30-as:
4bd6838ea95c.png


Ez meg valami méretarányosan kisebb modell(?)

s1200


Egyszerűen maga a fúvócső kisebb, mint amiket egy Szu-57-esen látni. De ez a modell nem is a RusJet-é. Annál mintha nagyobb lenne.
Ez a fúvócső nem is a konkurens MMPP Szaljut AL-31FM-3-asé, mert az meg így néz ki:

1526380537_izdeliya-30-2.jpg


Videó itt:

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Python

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 789
75 838
113
Ez a két kép jelent meg a nagy orosz internyetben a 30-as hajtóműről de figyelem! Ez a két hajtómű nem ugyanaz!
Ez a 30-as:
4bd6838ea95c.png


Ez meg valami méretarányosan kisebb modell(?)

s1200


Egyszerűen maga a fúvócső kisebb, mint amiket egy Szu-57-esen látni. De ez a modell nem is a RusJet-é. Annál mintha nagyobb lenne.
Ez a fúvócső nem is a konkurens MMPP Szaljut AL-31FM-3-asé, mert az meg így néz ki:

1526380537_izdeliya-30-2.jpg


Videó itt:


Akkor mi ez?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 559
113
Vasárnap a 2. részben részletesebben lesz a 30-as hajtómüről. Adás nov.18-án 9.55h-magyar idő 7.55h.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 169
113
És akkor lépjünk eggyel tovább. Ugyanis marhaságot írtam az egyik képpel kapcsolatban.
Ugyanis ez is a 30-as hajtómű!
s1200


Tehát ez:

4bd6838ea95c.png


És ez (igyen, másodjára rakom be ebbe a posztba ugyanazt a képet):

s1200


Ugyanaz!

A kompozit, farkasfogazott lamellák az ejektoros vektoráló fúvócső külső, külön szekciója, a fenti képen látható rendszer pedig csak a kritikus keresztmetszetig visszabontott első része a fúvócsőnek.

Íme a videó:


Az utolsó másodpercében látszik végszerelve a komplex fúvócső.
Ez egy ejektoros + Laval + TVC fúvócső.
All in One.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 430
18 855
113
Látom a jenkiknél és a kínaiknál meg lett oldva mert ott azt mondják hogy stealth bevonat az oroszoknál meg tarka barka "festés" :D

Mondjuk nekem meg bejön ez szürke pixeles festés :)



RZzVBCI.png


Sokkal jobb mint egy ilyen
5RAPSCITXBGULPO7VZSOXJGWI4.jpg

vagy ez
su35.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 169
113
Egyébként , ha valaki nem tudná a szériás gépek ilyen pixeles festésüek lesznek mint az 511-es. Azért is vitték Szíriába tesztelni mert ebben(utolsó protó) már minden rendszer benne van.

DXtnZb8X4AAvY4x.jpg
Mondjuk nekem pont az 511-es esetében furcsa, hogy nem üvegből van az OLSz gömbje. Lehet, befordítható, de az is lehet, hogy erre mégse tették fel valamiért a rendszert. Vagy csak simán át kéne néznem a mostani Zvezda videót, ahol emlékszem, hogy látni az OLSz üvegét, csak kérdés, melyik példányon?
 
  • Tetszik
Reactions: Python