A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

kopoltyu

Well-Known Member
2017. február 3.
116
282
63
igazabol a motor cak egy dolog tok mindegy milyen motor van benne mert ugyanaz az elavult szar szar marad vedelem,fegyverzet teren... annyi pancelzatott kellene radobalni hogy meg se tudna mozdulni a futomu meg kikonyokolne alola aztan meg nem artana egy normalis torony besugarzasjelzo, elharito rendszer ,tuzvezeto rendszer ejszakai harcaszathoz minden es meg egy csomo dolog ami eszembe sem jut es akkor lenne valamink ami talan megallja a helyet
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Kamaz már 1992 vagy 93 óta nem gyárt motort mert a motorgyártó részlege leégett. Vagy Jumz motorral szerelték a 95 utáni kamazokat. Vagy néha maz motorral. Volt egy pár évig még a 90 es években hogy Rába-Man motorral is szerelték.
Kamaz motorok tulajdonképpen YAMZ motorok.A dizel Uralokban is az van,meg a BTRben,Meg amibe bele tudták kalapálni.Eredetileg egy 4hengerestöl a v16ig egy motorcsalád akart lenni,de a v8ason kivül a többi családtagot nemnagyon használják semmire.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 092
33 358
113
igazabol a motor cak egy dolog tok mindegy milyen motor van benne mert ugyanaz az elavult szar szar marad vedelem,fegyverzet teren... annyi pancelzatott kellene radobalni hogy meg se tudna mozdulni a futomu meg kikonyokolne alola aztan meg nem artana egy normalis torony besugarzasjelzo, elharito rendszer ,tuzvezeto rendszer ejszakai harcaszathoz minden es meg egy csomo dolog ami eszembe sem jut es akkor lenne valamink ami talan megallja a helyet
A tartalekosoknak.. Minek ful tining ???? Egy tartalekos apc nek.../meg csak nem is tartalekos ifv./ /a tunning hazai ipar betanulo lova. A 80 asok meg mehetnek bazisjarmunek. Atalakitva. Ujra hazai ipar betanulo lova.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 778
65 095
113
Na pár régebbi cikkecske neked , de most már mennem kell mert szomjas vagyok. A többit keresd ki te, addig is okosodsz a témában.
2005-ből (a leégés után 10 évvel)
https://kamaz.ru/en/press/news/engine_birthday_at_kamaz_inc/

2011 740.63 400LE
https://kamaz.ru/en/press/news/russia_s_best_engine/

2016
https://autopro.hu/gyartok/uj-eroforrasokat-fejleszt-a-Kamaz/18696/

2018 az új Liebherrel közös 6-os motor,eddig a régi végig gyártásban volt.
http://dieciochoruedas.blogspot.com/2018/01/kamaz-nuevo-motor-r6-el-nuevo-impulsor.html

Amúgy Minszkben ennyiért adnak egy felújított Kamaz 740 változatot 6 hónap garanciával. Érdemes a miénkkel kókányolni?
https://by.all.biz/en/maz-yamz-kamaz-engine-g270745

De van ukránból is ha valaki ragaszkodik hozzájuk, maximum havi 100db Kamaz motor állítólag.

Amúgy ez a bizonyos 740-es család és ennek van egy rakás változata 200-400Le közt.
http://energy.labscand.com/dieselmoottori-kamaz-740/
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and Szittya

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 376
7 859
113
Amúgy ez a bizonyos 740-es család és ennek van egy rakás változata 200-400Le közt.
Ráadásul Finnek által :D
Ezért is írtam. Nem érdemes komolyabb motor felújítással vacakolni. Katalógus oszt ha kimegy vagy széthajtják új bele. A régiek közül ami menthető,nem túl költséges felújítással. Tartalékba.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 092
33 358
113
Mind mentheto.
A motorfelujitas azert jobb mert mindek bele kell nezni a motorjaba... Es ha mar szetszedik a piacon levo alkatreszekkel./tovabbfejlesztett./ el hejettesiteni a fo elemeket... A a foelemek /fo elemjei/ ithon is legyarthatoak akar. /olcson./ olcsobban mint gyartotol utanrendelni./foleg ha egy nagyobb tetelbe van kinyomva./ a masik fontos erv az a 80 as alvazak kesobbi hasznositasa./ ugye 80\a sbol van amennyi tartalekosoknak tokeletes./ meg kihuzni azt a par evet az apc ig./ugyis zomeben ifv lessz./ 80 as alvaza tokeletresen hasznosithato de a nagy darabszam miatt a motorcsere ott nem gazdasagos./ es akkor jobb ha egy fajtanmotor van. Tuningolva bar.

A hazai hadiipar tamogatasa igen fontos. ! Emellett a fejleszteshez nagy mertekben hozza ad k+f cimen. A 80 asok hasznositasara mar evtized + ota kidolgozott tervek es kiserletek vannak azokat kell leporolni es mai vilagba attenni./komrendszer hasonlok./
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 092
33 358
113
A 80 alvazara van egy csomo hazai fejlesztes mar most is.
Muszakimento utasz mento sebesultszallito felderito parancsnoki stb.
Le van tesztelve 120 as aknavetovel./uj aknavetovel ujra kellene tesztelni csak...az alvaz megerosites es nyomasrendszere hasonlok mar ki lett fejlesztve ami a neheze./

Mistral platformnak el tudnam kepzelni... Dron elleni hadviseleshez is.

Parat meglehetne hagyni fegyverzett valtozatnak. A kiszerelt kpvtkkel meg valami csoves legvedelmi tuzerseg tanulmanyt vagy kikepzesi celzattal alkalmazni....

De akar kismeretu hidat is vethettne... Vagy katasztrofa vedelmi kialakitasa is lehetne ...

Hatarra is mehetne valami toronyfegyveres felderito optikakkal. Vagy granatvetovel!!!

Mobil foldradar platform

Maris egy csomo fejlesztesi lehetoseg ami szukseges is

Amivel sok tudas es tapasztalat szerezheto a jovo mernokgardajanak a jelenbe meg igen hasznos produktum
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 092
33 358
113
Kikerul egy csomo pkt... az ujrahasznositott 80 asokbol...

Taviranyitasoss robotra tokeletes fegyver vagy taviranyitasu geppuskanak. Elsuto szerkezete es rendszere adott... Elektromos elsutesuek.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 092
33 358
113
Ujrahasznositott 80 asbol iranyitani 2-4 ilyen taviranyitasu geppuskat. /akar optikai kabelen keresztul azert nem olyan rossz./ jobb a btr be ulni beasva mint par szaz m re arrebb gubbasztani a loveszteknobe vagy arokba nap 24 masod vonalba...vagy elorretolt orsegbe./
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 376
7 859
113
Mind mentheto.
A motorfelujitas azert jobb mert mindek bele kell nezni a motorjaba... Es ha mar szetszedik a piacon levo alkatreszekkel./tovabbfejlesztett./ el hejettesiteni a fo elemeket... A a foelemek /fo elemjei/ ithon is legyarthatoak akar. /olcson./ olcsobban mint gyartotol utanrendelni./foleg ha egy nagyobb tetelbe van kinyomva./ a masik fontos erv az a 80 as alvazak kesobbi hasznositasa./ ugye 80\a sbol van amennyi tartalekosoknak tokeletes./ meg kihuzni azt a par evet az apc ig./ugyis zomeben ifv lessz./ 80 as alvaza tokeletresen hasznosithato de a nagy darabszam miatt a motorcsere ott nem gazdasagos./ es akkor jobb ha egy fajtanmotor van. Tuningolva bar.

A hazai hadiipar tamogatasa igen fontos. ! Emellett a fejleszteshez nagy mertekben hozza ad k+f cimen. A 80 asok hasznositasara mar evtized + ota kidolgozott tervek es kiserletek vannak azokat kell leporolni es mai vilagba attenni./komrendszer hasonlok./
Zömében IFV lesz? Várjuk ki a végét. Mert volt itt már minden :) Kezdésnek egy török acv-15 re vagy 19 re beneveznék :D Úgy is teljes kiépitett teljes család van nekik rá. Ráadásul viszonylag olcsón, kiforottan. Már látom hogy küldenek el ...............
Egy dolog a hadipari felújítás és egy dolog a gyártás. A kettő nem ugyan az. Sokkal inkább átfedik egymást. Kezdésnek valami értelmes 4*4 es kellene. De nem komondor és társai. Olyasmi mint amit a belarusok csináltak.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 092
33 358
113
Atalakitassal szerzed meg azt a tapasztalatot ami alapjan letre tudod hozni azt a dolgot amit beepiteni kivansz a kezulo termekbe. Anelkul csak osszeszereles es license gyartas. /de ha mar license gyartunk legyen benne hazai hozzaadott ertek amit a 80 asokon meg lehet szerezni./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 092
33 358
113
Legszuro es tulnyomas rendszereket pl siman tudnank olyat fejleszteni ami apc re tokeletes abv vedelem teren..../vilagszinvonalat siman./ de ugye ez nekunk keves lenne... Az ehhez valo tudas megszerzese sohasem gyors es nem mindignolcso. 80 asokkal es a/a sok "modernizaciojaval " ez viszonylag olcson megoldhato. Ugy hogy a tartalekosok is jol jarnak es a regit se dobtuk ki.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 694
3 882
113
Mondasz valamit.....Elösször a NERt,és a regnáló Magyar Államot kéne szanálni azthiszem,francia forradalmi stilusban.Utána lehetne haderőt és hadiipert is ténylegessen fejleszteni
A politikai jellegű őrjöngésen túl is a Rába irdatlan haszonnal „adja tovább” a H-szériás teherautókat is. Ezen kívül buszozással foglalkoztak még két nekifutásból. (az első.... háát olyan lett, amilyen, a másodikból meg nem sok sz..r kerekedett ki)
Mind jobban járnánk, ha maradnának a kaptafánál: tengelyek, meg az az évi pár teherautó...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 101
1 221
113
Kamaz évi kb +40000 teherautót gyárt, a motort hozzá szintén. Elég nagy szériák? Persze több féle motor. A nálunk levő btr motorral műszakilag szerintem nem volna gond, elég régi Kamaz kóricál az utakon még amik komolyabb igénybevételt kaptak. Csak a LE kevéske, de igazából szét lett gyilkolva +500db btr-80, kell az az erősebb motor? Annál jobban vágtatnak vele terepen. A btr-82 300 lovas motorral van gyártva, szabvány 740.14 -es motor.
A sebességet le is lehet szabályozni. De ha komolyabb védelmet és fegyverzetet akarnánk a BTR-re kalapálni (ami nettó hülyeség) akkor kell az erősebb motor, hogy a teljesítmény mutatók nagyjából megmaradjanak. Persze emellé kell még jobb áttételű váltó, difi, a nagyobb súlyhoz igazított felfüggesztés, fékek stb.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
A politikai jellegű őrjöngésen túl is a Rába irdatlan haszonnal „adja tovább” a H-szériás teherautókat is. Ezen kívül buszozással foglalkoztak még két nekifutásból. (az első.... háát olyan lett, amilyen, a másodikból meg nem sok sz..r kerekedett ki)
Mind jobban járnánk, ha maradnának a kaptafánál: tengelyek, meg az az évi pár teherautó...
A politikai és állani rendszer teszi ilyenné a Rábát.Ha lehet büntetlenül lopni,akkor lopni is fognak.PSZH bár Csepel néven,és Csepel fődarabokbol épült,valójában a Rába gyártotta.És mivel nincs már másik komolyan vehető üzem,kézenfekvő,hogy újra a Rába legyen fejlesztve.Az eredeti H18 különben saját tervezésük volt,még Kamaz fülkével.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 694
3 882
113
A politikai és állani rendszer teszi ilyenné a Rábát.Ha lehet büntetlenül lopni,akkor lopni is fognak.PSZH bár Csepel néven,és Csepel fődarabokbol épült,valójában a Rába gyártotta.És mivel nincs már másik komolyan vehető üzem,kézenfekvő,hogy újra a Rába legyen fejlesztve.Az eredeti H18 különben saját tervezésük volt,még Kamaz fülkével.
A lehetőség előttem is ott lenne lépten-nyomon (meg gondolom előtted is), csak mi nem élünk vele.... Ez ilyen komcsi örökség lehet inkább, hogy ami a másé azt lehet vinni (vagy még inkább a „pénzügyi és jogi” szakemberek szívják magukba az ilyen jellegű tudományt valahol rendszerfüggetlenül)
A FUG /PSzH sikertörténetet ki is felejtettem... még egy teljesen felesleges, értelmetlen Rába projekt...
A H-18 első prototípusa a Csepel D705 fajta fülkével készült. A Kamaz fülkés verzió (vagy ugyanennek az átépítése) az későbbi, bár nagyrészt azzal futott a projekt, meg tán még a a kéznél lévő DAF fülkét is szerelték rá (a H14-re biztos).