Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 841
113
Na ezt most nem értem.

a Szu-57 volt felfegyverezve rendkívül hosszú hiperszonikus rakéta P-37M.
"Nos, persze, a külső csattal"

Ami annyit jelent hogy nem belső térből oldották az R-37M rakétát.

És megemlíti hogy Szíriában oldották le a kh-59mk2 cirkáló rakétát


Bombák” fúró „is használható minden típusú repülőgép -. A távoli stratégiai bombázók támadni repülőgép a jövőben lehetséges lesz, hogy ezt a bombát, és a Szu-57”, - mondta A.Kochkin.
"A bomba fő célja az ellenséges légvédelmi rendszerbe való belépés nélkül célokat találni: a gép leesik a bombát, tervezi és az öncélzó harci elemek fedik le a célterületet" - mondta Kochkin.

Ennél a résznél a meg a "Drel" bombáról van szó.

https://sputniknews.com/military/201802201061828966-russia-bomb-drel-manufacturer/


Ami megint bosszantó hogy nagy kuss a levegő-levegő rakétákról :confused:
 

superjet100

Member
2015. június 9.
53
60
18
Nananana...
A megrendelő egy LEO ra kihegyezett, marha olcsón oda terhet feljuttató, megbízható és gyakran/gyorsan bevethető újrafelhasználható eszközt kért.
Kaptak helyette egy olyat, ami az általad lenézett szojuzoknál sokkal drágábban juttatott fel terhet, megölt 14 űrhajóst, nem volt sem megbízható sem gyorsan bevethető, és annyira volt újrafelhasználható, hogy szinte újra kellett építeni minden használat után.
Nehogy már sikersztori legyen belőle...

Amit írtam korábban, tessék értelmezni!

Nem azt mondtam hogy jelenleg korszakos csoda van az oroszoknál, hanem azt állítottam, hogy van igazad abban hogy Korolev halála után volt törés(főleg a politikai kapcsolatai, szervező képessége ütötte meg őket, nem ő volt ott az egy személyes lángész/koponya), de az N1 után azért a SZOVJET vonal igen is tett le az asztalra nagy dolgokat, hogy mást ne mondjak, űrállomások sorát, a MIR azért korában nagy durranás volt én azt gondolom, az Enyergija/Buran páros sem egy szarkupac(s kurvára nem szolgai STS koppintás, hiába hasonlít külsőleg a kettő), de még az általad ezek szerint lenézett 50 éves polírozott szarok, a Proton/Progressz és Szojuz rakéta és űrkapszulák is megfeleltek és jelenleg is megfelelnek akár az USA-nak is, ha embert/érzékeny ellátmányt kell feljuttatni akár az ISS-re.

Az tény hogy jelenleg főleg a magánszektor tőke erejének, és kísérletező képességének/bátorságának (vakmerőségének?) köszönhetően a jövőben megint nagyon az USA-nak áll a zászló, de kurvára nem arról beszéltünk, hogy 5-10 év múlva ki hol fog tartani, hanem arról hogy megütötte e az USA-t, Szu-t a két nagy koponya, egy német és egy orosz származású korszakos zseni halála.

Erre mondtam azt, hogy szerintem egyértelműen meg, mindkettő fájó pont volt, és volt is törésvonal utánuk, de idővel azért helyre áll minden, mert mindenki pótolható egy idő után.

Értjük egymást így már, hogy agyon kellett magyarázzam?


https://www.kepfeltolto.com/kep/astronaut
:D
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 841
113
Érdekes hogy 19:55-től egy sokkal kisebb HMD-t mutat a csávó amit a kezébe is vesz majd 21:00-nál egy másik is van ami sokkal nagyobb
Vagy lehet szétosztották benne az elektronikát hogy ne a pilóta homlokát húzza a súly?

Majd boki elmondja mit magyarázott a tag :)
 

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 173
2 918
113
Érdekes hogy 19:55-től egy sokkal kisebb HMD-t mutat a csávó amit a kezébe is vesz majd 21:00-nál egy másik is van ami sokkal nagyobb
Vagy lehet szétosztották benne az elektronikát hogy ne a pilóta homlokát húzza a súly?

Majd boki elmondja mit magyarázott a tag :)
Ezek más-más típusok... ember szerint tesztelik ezeket...
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 587
8 692
113
Érdekes hogy 19:55-től egy sokkal kisebb HMD-t mutat a csávó amit a kezébe is vesz majd 21:00-nál egy másik is van ami sokkal nagyobb
Vagy lehet szétosztották benne az elektronikát hogy ne a pilóta homlokát húzza a súly?

Majd boki elmondja mit magyarázott a tag :)

A sisakokból többféle volt. A sisakok az új generációs ZS-10 (Zasitnij Slem= Védősisak) példányai. Az alap ZS-10-et a Zvezda cég gyártja ( akik a világ legjobb katapultüléseit,űrszkafandereit is). Az elektronikát viszont egy szentpétervári cég fejleszti hozzá. A sisak pontos típusa leolvasható volt az egyik példányról,amikor ráközelített a kamera: ZS-10-50. Az emberünk azt mondta,hogy azért van ott több prototípus, mert mindet különféle tesztekre szánják. Az egyikkel kimondottan a sisak vezérlőrendszerének tesztjét végzik, mert a sisak is egy "elektronikus agy" ahogy korábban elmondták, a másikkal a kimondottan a sisakban lévő képi megjelenítő rendszert tesztelik, meg van egy változat amit kimondottan amit csak katapaultálási tesztekhez használnak. A "sima" ZS-10-es sisakot használják már, Szergej Bogdan is olyanban repült. Az "elektronikus aggyal" felszereltet még nem. Ezért is fontos a katapultálási tesztekhez való példány, mert tegyük föl,hiába lesz egy szuper,sosem látott képességű,mindent tudó sisakdisplay-sisakcélzó egyveleg, ha a katapultálási teszteken rossz eredményt hoz, akkor nem rendszeresíthető, mert addig nem lehet abban a formájában pilóták fejére adni.Egyáltalán nem kizárt, amit írsz,(jó látni,hogy nem csak idegből tudsz valami nagyon korszakos megállapítást tenni, aminek általában köze nincs a valósághoz). ugyanis fontos, hogy a sisak jó súlyelosztású legyen, ne terhelje a nyakat (főleg katapultálásnál). Magyarországról a helikopteres világból is van erre orosz gyártmányú példa: a Mi-17N gépek visszaérkeztek Magyarországra, amihez kaptak a pilóták vadonatúj sisakokat,amikre éjjellátó volt szerelhető: ZS-7V sisak, Geofizika éjjellátóval. Az éjjellátó alkalmazásához minden sisak hátuljára direkt erre készüt súlyok voltak felilleszthetők,hogy kompenzálják az éjjellátó súlyát, előrehúzó hatását.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 587
8 692
113
Ha megtalálom igen.

Ez engem is nagyon érdekel. Mert amikor a gépágyús tesztet láttuk akkor úgy kezdte a műsorvezető a mondandóját,hogy : "ellentétben a rakéta tesztekkel, a gépágyú tesztek nem titkosak". Rakéta indítást is csak CGI-ben mutattak az adásban.Aztán bemutatta, hogy miként modellezik számítógépen a gépágyú ideális elhelyezését annak figyelembevételével, hogy a gépágyú által kibocsátott gázok miként hatnak a kompozit sárkányelemekre.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 587
8 692
113
Egy kis összefoglaló,csak a leglényegesebbekről: az "elektronikus agy" együttműködik a pilótával,akár a feladatok 90%-át képes egyedül végezni. Elejétől a végéig beprogramozható neki egy harci feladat már a földön,a fegyveralkalmazást is beleértve. A pilóta akár végig is ülheti az egészet úgy,hogy nem igazán csinál semmit, csak megerősítésként lenyomja az indító gombot amikor kell (szerintem ez már lassan az UCAV szint). A gép természetesen önállóan hazatér a feladat után, ha el van neki beállítva. Az "elektronikus agy" ról bővebben: minden átfut rajta, az összes érzékelőtől befutnak hozzá az adatok,azt érzékeli és azok alapján dönt. A hivatalos neve egyébként információs és irányító rendszert jelent magyarra fordítva. A gép 360 fokban lát maga körül minden fontosat. Erre a célra 6 különböző alrendszer szolgál amelyek különböző érzékelési tartományokban működnek. Kezdve a föld és vízfelszíni célok ellen használható rendszertől a minden időben leszállást biztosítóig, vagy éppen a radarvezérlésű rakéta indítására figyelmeztető, vagy hőkereső fejes rakéta indítására figyelmeztetőig. Ez a repülőgép 6 "szeme" a 6 szemből kapott információk mind az agyba futnak ami az összes infót értékelve dönt. Láthattuk amikor a műsorvezető mutatja az "agyat" a földi tesztközpontban (két nagy fekete doboz egy rack szekrényben) és felhívja a különbséget a nagy vastag kábelköteg melletti vékony fekete színűekre. A rendszer főtervezője, Dmitrij Gribov mondja el, hogy a vékony fekete kábelekben már fotonok segítségével zajlik az adatátvitel, ami sokkal gyorsabb mint az eddigiek, ez gyakorlatilag egy áttörés az avionikában, egy páratlanul fejlett rendszer.De ehhez magát a komplett gyártó iparágat is a nulláról kellett kiépíteni.
Láthattunk egy "szimulátort" ami valójában nem is szimulátor, ahogy a kabinban ülő Szergej Csernyisov berepülőpilóta elmondta. Ez is egy fejlesztő platform ezzel "tanítják repülni" az új gépet. A fejlesztő platformon próbálják ki a különböző eljárásokat a földön, amiket később élesben a levegőben is végrehajtanak. Szergej Csernyisov ezután egy BVR légiharcot mutatott be a nézőknek, láthattuk, hogy a repülőgép önállóan rangsorolta a célokat a veszélyességük szerint és utána mehetett is a rakétaindítás. A már megsemmisült célok kaptak egy x jelet, jelezvén,hogy találat érte őket. A HUD jobb alsó sarkában pedig a 38-tól induló csökkenő szám azt jelezte, hogy mennyi idő van még hátra az utolsóként indított rakéta találatáig. A fejlesztői platformot a cég összes teszteléssel foglalkozó osztálya használja, a kabin ergonómia felelősöktől a harci alkalmazási részlegig bezárólag továbbá a 929.GLIC( Cskalovról Elnevezett Állami Repülési Kutató Intézet) katonai berepülőpilótái is, elvégre ők képviselik a végfelhasználót, a légi és kozmikus erőket. Centrifuga: nem lehetett teljesen mutatni, ahogy még mindig nem láttuk a Szu-57 műszerfalát a teljes valójában. A centrifugában fel lett építve egy Szu-57 kabin a megfelelő kezelőszervekkel, ott lehet vizsgálni még a földön,hogy miként dolgoznak az új géppel a kijelölt hajózók nagy túlterhelés mellett.
Szíriai alkalmazás: elismerték,hogy Szergej Bogdan végezte,civil létére. A harci alkalmazás új generációs fegyverek tesztelése volt. Szergej Bogdan elmondta, hogy összességében több hónapot vett igénybe az egész folyamat, és,hogy olyan újgenerációs fegyvereket vetettek ott be élesben,háborúban amit korábban Aktyubinszk környékén, a 929-esek lőterén kipróbáltak. Két gép volt kint, a másikat katonai berepülőpilóta vezette, nem említették,hogy ki, de volna tippem.
Az 511-es példány: ő volt a szíriai bevetések első számú szereplője is, a Szuhojnál, csak "Elnök" kódnéven említik, mert ő a végleges változat,az amiben már minden rendszer megtalálható amit a megrendelő kért és maximálisan teljesíteni tudja a megrendelő elvárásait,ahogy Mihail Sztrelec főtervező elmondta. Vagyis az 511-es a szériagyártás alapja,a végleges verzió. Azt már csak én teszem hozzá,hogy a 30-as hajtómű kivételével. Az első szériagyártott Szu-57 2019-ben kerül átadásra. A 929-eseknél már képzik a gépre a lipecki harci alkalmazási központ pilótáit. Ezt már Radik Barijev a központ vezetője mondta el. Továbbá beszélt a katonai berepülőpilóta képzés folyamatáról is. A megfelelő hajózók kiválogatásuk után egy 2 éves képzés végén vizsgázhatnak le, sikeres vizsga esetén megkapják a harmad ossztályú berepülőpilóta vagy harmad osztályú berepülő navigátor minősítést. Egy osztály létszáma 9 fő. Közülük 7 pilóta 2 pedig navigátor. Szergej Bogdan is itt végzett. Az első évben nem repülnek, van viszont 22 féle elméleti tárgy az aerodinamikától az idegen nyelven(angol) keresztül a berepülések végrehajtásának elméletiéig sokminden. A második évben kezdenek repülni. A fémcsontváz az épület előtt a kezében a lámpával, mellette egy útjelző táblával. Az útjelző tábla a világ más berepülőpilóta képző iskoláinak irányát és távolságát jelzi. A fémcsontváz a viharlámpával pedig a berepülőpilóták életét szimbolizálja és a minél nagyobb odafigyelésre, a hibákból való tanulásra próbálja felhívni a figyelmet. Mert minden elméleti és gyakorlati tudás ellenére a berepülés tud lenni olyan, mint egy sötét és életveszélyes helyen viharlámpával mászkálni, aminél az óvatlan lépések hatására csak a csontváz (vagy az se) marad az ember után.Ez pedig országfüggetlen. A berepülőpilóta státusz még mindig a legveszélyesebb munka a repülésen belül.
A gépágyúról: 30 milis, a tesztek szabadon filmezhetőek voltak, ahogy írtam korábban,a beépítés megfelelő helyét korábban számítógépes modellezéssel is vizsgálták. A gép mellett a hangárban egy kicsit Andrej Sendrik beszélt a fedélzeti gépágyú jelentőségéről. Andrej Sendrik jelenleg első osztányú berepülőpilóta, ő repülte az dei Győzelem Napján az egyik Szu-57-est. Egyébként ő Vlagyimir Sendrik fia, vagyis a család a Szuhojnál repül :) Andrej Sendrik a következőket mondta a gépágyúról: ez az utolsó esélyed, egy váratlan helyzetben. Amikor már minden elfogyott,de győzni kell a harcban, akkor tudod alkalmazni a gépágyút.
Nagyjából ennyi.