Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 816
113
A Szu-34-esen cserélték a kacsaszárnyakat. Egy kék gépét kapra meg.

Ugyanitt, csak molnibalage-nak, 1:14-nél keró vészleengedéssel pózolás a kamera felé.

Kérdezni akartam,hogy miért csinálta.
Amúgy amikor bekapcsolja fullon az utánégetőt akkor oda is ilyen mennyiségben ömlik a kerozik.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Azért ebbe a topicba tettem, mert egy Szu-34-es kabinjában ülünk, bár a lekövetett gép egy Szu-35Sz.
A 34-es lézeres rásegítésű elektro-optikai rendszere követi a nálánál alacsonyabban repülő légi célt:

 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
2 960
5 887
113
Azért ebbe a topicba tettem, mert egy Szu-34-es kabinjában ülünk, bár a lekövetett gép egy Szu-35Sz.
A 34-es lézeres rásegítésű elektro-optikai rendszere követi a nálánál alacsonyabban repülő légi célt:

Alacsonyaban lévő?

Az ebben a szituációban nem nagy dolog, mivel az optikai rendszer a hasa alatt van.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 534
113
Az normális, hogy a keró drágább, mint a benzin/gázolaj? Nem tudom, hogy olcsóbbnak kéne-e lennie, mert igyekeznek olcsón üzemeltetni a nagy fogyasztású gépeket, vagy drágább, mert speciális üzemanyaggal akarják kimaxolni a hajtómű teljesítményt. Vagy nagy forgalmú reptereken olcsóbb is, csak nálunk nem lehet annyira levinni az árakat.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 933
53 495
113
1600 liter felett bruttó 640 HUF/L hatszáz negyven forint az ára per liter.
Forrás: Debrecen airport uza árlista.


A koronagyarmatokon fűtésre alkalmazott kerozin nem egyezik meg a repülésben használt kerozinnal?
~1.40€/ liter a kúton a dízel olaj,~0.90€/liter a fűtő kerozin,ha többet veszel,pl 300€-ért,akkor lemegy 70 cent környékére/liter,és kihozza a tanker a házhoz.
Azért kérdem,mert annó a hazánkban ideiglenes állomásozó szovjet tankerek is kihozták a kerozint,amivel a Mig29-ek repültek,a fóliásoknak,simán fűtöttek vele,csak némi 2T-t tetttek bele,hogy ne koptassa az olajégő szivattyúját,mert elég "száraz" volt,a gyakorlatban ez igaz is volt,mert ha az ujjadra cseppentettél belőle,nem csúszott,szemben a gázolajjal,ami jól csúszott.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

thomashewitt

Active Member
2015. március 21.
472
165
43
A koronagyarmatokon fűtésre alkalmazott kerozin nem egyezik meg a repülésben használt kerozinnal?
~1.40€/ liter a kúton a dízel olaj,~0.90€/liter a fűtő kerozin,ha többet veszel,pl 300€-ért,akkor lemegy 70 cent környékére/liter,és kihozza a tanker a házhoz.
Azért kérdem,mert annó a hazánkban ideiglenes állomásozó szovjet tankerek is kihozták a kerozint,amivel a Mig29-ek repültek,a fóliásoknak,simán fűtöttek vele,csak némi 2T-t tetttek bele,hogy ne koptassa az olajégő szivattyúját,mert elég "száraz" volt,a gyakorlatban ez igaz is volt,mert ha az ujjadra cseppentettél belőle,nem csúszott,szemben a gázolajjal,ami jól csúszott.
A kerozinban nincs útalap, nekem soknak tűnik, mint a hajókba tankolt diesel miatt, amikor leverték a nyersolajat, inkább körbehajózták Afrikát, mint a Szuezi átkelést fizessék, nem lehet drágább a benzinkútasnál sztm.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
A koronagyarmatokon fűtésre alkalmazott kerozin nem egyezik meg a repülésben használt kerozinnal?
~1.40€/ liter a kúton a dízel olaj,~0.90€/liter a fűtő kerozin,ha többet veszel,pl 300€-ért,akkor lemegy 70 cent környékére/liter,és kihozza a tanker a házhoz.
Azért kérdem,mert annó a hazánkban ideiglenes állomásozó szovjet tankerek is kihozták a kerozint,amivel a Mig29-ek repültek,a fóliásoknak,simán fűtöttek vele,csak némi 2T-t tetttek bele,hogy ne koptassa az olajégő szivattyúját,mert elég "száraz" volt,a gyakorlatban ez igaz is volt,mert ha az ujjadra cseppentettél belőle,nem csúszott,szemben a gázolajjal,ami jól csúszott.
Nálunk a kúton 60 penny egy liter kerozin/fűtőolaj. Én is azzal fűtök, de én 43 pennyt fizettem most mert 500 litert rendeltem. Állítólag ezzel repülni is lehetne, mondjuk nem próbáltam még. :D Büdösnek büdös az tuti!
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 933
53 495
113
Nálunk a kúton 60 penny egy liter kerozin/fűtőolaj. Én is azzal fűtök, de én 43 pennyt fizettem most mert 500 litert rendeltem. Állítólag ezzel repülni is lehetne, mondjuk nem próbáltam még. :D Büdösnek büdös az tuti!


Engem is kisértetiesen emlékeztet arra a kerozinra,amit annó terítettek a szovjetek.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

tiz

Well-Known Member
2016. július 21.
358
2 375
93
A kerozinban nincs útalap, nekem soknak tűnik, mint a hajókba tankolt diesel miatt, amikor leverték a nyersolajat, inkább körbehajózták Afrikát, mint a Szuezi átkelést fizessék, nem lehet drágább a benzinkútasnál sztm.

Sugárhajtású gépekben használt üzemanyagoknak szigorúbb szabványoknak és minőségbiztosításnak kell megfelelni, ezért drágább. Cserébe nem fog megfagyni -40 fokon, nem fogja eltömíteni az üzemanyag rendszert a különböző szennyeződésekkel, kevésbé koptatja az alkatrészeket.

Rövid összefoglaló: https://aviation.stackexchange.com/...es-between-fuel-types-comparing-with-vehicles
Hosszú leírás: https://www.cgabusinessdesk.com/document/aviation_tech_review.pdf
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
1 040
4 966
113
DutRYwIWoAArMBH.jpg:large