Il-112 / Il-212 (Iljusin, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Érdekes, hogy itt fordítva történnek a dolgok, mint korábban. Kezdetben volt ugye a Li-2 lényegében kiváltására az echte orosz Il-12, amiből végülis lett az Il-14, miután a 12-es nem volt sikeres gép. 663 Il-12-esből például 50 darabot még át is építettek Il-14-essé.
Most ugye előbb volt Il-114 és csak ezt követi az Il-112, bár ellentétben az ősökkele ez két nem egészen azonos kategóriájú gép.
Az Il-114-es egy alsószárnyas konstrukció, szép és jó, de érdemi taktikai feladatokra nem igazán alkalmas, mivel ez elsősorban utasszállító. (Tervezett haditengerész, partvédelmi csapásmérő és katonai utasszállító verziói vannak csak)
Az Il-112-es ezzel szemben egy felsőszárnyas, teherrámpás, harcászati feladatokra is alkalmas gép, ami tulajdonképpen egy az egyben tudja váltani az An-24/26/30/32 vonalat, illetve az An-140-est, már ahová ezt el akarnák adni. Az egykor volt, de végül sorozatban nem gyártott L-610-essel azonos kategória.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
243161.jpg
 

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 461
113

http://iho.hu/hir/felszallni-keszul-az-il-112v-190101
"...A két, egyenként 2800 lóerős tengelyteljesítményű Klimov TB7- 117CT gázturbinával és hatlapátos AV-112 állandó sebességű, állítható állásszögű légcsavarokkal felszerelt gép maximális felszállótömegét 21 tonnára tervezték, a hasznos terhelés eléri az öt tonnát. A teheráru helyett 26, teljesen felszerelt lövészkatona vagy ötven utas fér majd a gépre.
A 11,2 méter hosszú, 2,45 méter széles és 2,4 méter magas teherteret a T-alakú farokrész-kialakításnak köszönhetően rámpán is meg lehet közelíteni, így kisebb járműveket is képes hordozni. Az Il -112V kialakításánál alapkövetelmény volt, hogy képes legyen rövid vagy betonozatlan repülőterek használatára, illetve a sivatagitól a sarkvidékig terjedő időjárási körülmények elviselésére. A pilótafülkében is a színes LCD-kijelzők dominálnak, a magas fokú automatizáltságnak köszönhetően a gép két fős személyzettel repül. A 8100 méteres utazómagasságon a tervek szerint 3,5 tonnás terheléssel 2400 kilométert lesz majd képes megtenni a teherszállító."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 823
113
http://iho.hu/hir/felszallni-keszul-az-il-112v-190101
"...A két, egyenként 2800 lóerős tengelyteljesítményű Klimov TB7- 117CT gázturbinával és hatlapátos AV-112 állandó sebességű, állítható állásszögű légcsavarokkal felszerelt gép maximális felszállótömegét 21 tonnára tervezték, a hasznos terhelés eléri az öt tonnát. A teheráru helyett 26, teljesen felszerelt lövészkatona vagy ötven utas fér majd a gépre.
A 11,2 méter hosszú, 2,45 méter széles és 2,4 méter magas teherteret a T-alakú farokrész-kialakításnak köszönhetően rámpán is meg lehet közelíteni, így kisebb járműveket is képes hordozni. Az Il -112V kialakításánál alapkövetelmény volt, hogy képes legyen rövid vagy betonozatlan repülőterek használatára, illetve a sivatagitól a sarkvidékig terjedő időjárási körülmények elviselésére. A pilótafülkében is a színes LCD-kijelzők dominálnak, a magas fokú automatizáltságnak köszönhetően a gép két fős személyzettel repül. A 8100 méteres utazómagasságon a tervek szerint 3,5 tonnás terheléssel 2400 kilométert lesz majd képes megtenni a teherszállító."
Megvan annak a hatása, hogy jóval ducibb, mint egy An-26-os. :)
A teljesítmény egy leheletnyivel kevesebb, és 3 tonnával kisebb a felszállótömeg. 500 méterrel magasabbra bír felkapaszkodni. Viszont az újabb hajtóművek ellenére kb. megegyező tüzelőanyaggal ugyanannyi terhet majdnem ugyanolyan messzire képes elvinni.
Nopersze 3 emberrel kevesebb kell hozzá, meg van benne hely bőven (mondjuk az Ancsa nyúlánkabb, ezért abban is kb. 60 köbméternyi tehertér van).