A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
5326833.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 480
113
Haragosan kezdete az évet a német védelmi miniszter.... elment Wunstorf-ba bázislátogatásra és beszólt az Airbusnak:

"A400M: wird teurer als erwartet, kommt später und kann nicht das, was er können sollte." Gelernt worden sei, dass die Abnehmerländer Interessen gegenüber dem Hersteller gemeinsam vertreten müssten."

- hiányzik az önvédelmi rendszer (Diehl - Elbit DIRCM-System, infracsapdák)
- nincs éjszakai bevethetőség (csak a gépek egy kis része képes rá)
- már 25 gépe van a németeknek (53 lesz összesen. 13 gép fog Lechfeld-ben állomásozni, 40 Wunstorf-ban)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Haragosan kezdete az évet a német védelmi miniszter.... elment Wunstorf-ba bázislátogatásra és beszólt az Airbusnak:

"A400M: wird teurer als erwartet, kommt später und kann nicht das, was er können sollte." Gelernt worden sei, dass die Abnehmerländer Interessen gegenüber dem Hersteller gemeinsam vertreten müssten."

- hiányzik az önvédelmi rendszer (Diehl - Elbit DIRCM-System, infracsapdák)
- nincs éjszakai bevethetőség (csak a gépek egy kis része képes rá)
- már 25 gépe van a németeknek (53 lesz összesen. 13 gép fog Lechfeld-ben állomásozni, 40 Wunstorf-ban)

Ahhoz képest, hogy az Airbus ezt a gépet úgy kapta hatalmi szóval a nyakába...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az A400M esetében ezt nehéz megmondani, mert jórészt csak a fejlesztő országok veszik bizonyára kedvezményes áron. - Ám a kedvezményes ár nem pótolja a pocsék bevethetőséget, így a németek "a kevesebbet tudó", de BEVETHETŐ Herky-ből is vettek...
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 790
12 120
113
Csak azért kérdeztem mert wikin 150 millióért van, nekünk kb. 80 lesz egy gépre de tegnap azt írta hogy két szép szemünkért mi megkapnánk fél áron is...
 
K

kamm

Guest
Csak azért kérdeztem mert wikin 150 millióért van, nekünk kb. 80 lesz egy gépre de tegnap azt írta hogy két szép szemünkért mi megkapnánk fél áron is...

Szo sem volt ilyesmirol, leirtam az okfejtesem. Lenyege, hogy az MSRP-hez kepest az Airbus nemreg kozzetett tavalyi eladasi arai 50% koruli diszkontot mutattak - ez persze csak a civil eladasokrol szol, de azer erdekes adat.
Masik erdekes adat, amit meg regen olvastam valahol, hogy az A400M flyaway cost $80M korul van, majd megprobalom eloturni a linket - ez ugye konkretan a sokat emlegetett $150M koruli arcedulanak (velhatoen listaarnak) szinten a fele korul van.
Harmadreszt lefogadom, hogy amikor van mas versenyzo is, kevesbe specializalt a megoldas, akkor igenis van verseny a vedelmi piacon is.
Tovabbi 'arlehajto' tenyezo szerintem, hogy az Airbusnak nagyon kellene egy ujabb "win", masik pedig hogy a nemetek regen megmondtak, hogy egy tucatot biztosan tovabbadnak, merthogy az o (orulten burokratikus, ellszallt) beszerzesi terveikhez kepest 10 evet kesik az osszes beigert funkcio es igy tovabb (ehhez inkabb semmit nem fuznek.)
Meglatjuk.
Nekem a wikipedias osszeg listaarnak tunik, de meg az sem jelent feltetlenul sokat, a katonai rendszerek arazasa gyakran teljesen politikai alapon megy (nezd meg pl mennyiert vesznek mindent mondjuk a szaudiak, mennyiert a finnek stb.) Masik, hogy a fene tudja, mi lesz az uzletbe ellentetelezeskent visszacsorgatva, talan sosem derul ki. Nem ismerem a hazai viszonyokat, de ha van egy ugyes, felkeszult, tobb nyelven is magabiztos es tapasztalt targyalocsapata a kormanyzatnak, akkor ebbol a sok negativ hirbol szerintem komoly arengedmenyt ki lehetne hozni...
 
K

kamm

Guest

Hmm, az ott linkelt cikkek szerint:

A malajok 2005-ben rendeltek (azaz velhetoen jo dragan)... arrol sem tudunk, mennyit kapnak vissza, mar ha volt kotber a szerzodesben (europaiak peldaul kapnak.)
A britekrol szolo adat projection, nem eladasi ar, raadasul a cikk ranezesre is minimum 5-10 (!) eves
NZ kapcsan viszont valaki alapvetoen felreforditotta az angol eredetit neked:
"What's even better is that it's likely to be good for the public purse too - Airbus is so desperate for new orders, it's likely to give us a big discount off the NZ$230m list price."
"Ami meg jobb, hogy ez valoszinuleg jot teszt majd a kozos penztarcanak is - az Airbus annyira ketsegbesetten szeretne uj rendelest kapni, hogy valoszinuleg komoly arengedmenyt ad majd nekunk a 230 millio uj-zelandi dollaros listaarbol."

Azaz nemcsak nem annyiert vettek, hanem joval olcsobban, de egyuttal azt is konkretan igazoljt, amit eddig is emlegettem: a 150M USD/135M EUR (~230M NZD) bizony listaar, abbol szokas elkezdeni alkudozni. Persze vannak a nyalanksagok, gondolom a weapon systems, tanker kit stb, amibol ki tudja, mi van a listaarban, mi nincs, azaz okosabbak nem lettunk. :)
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Hmm, az ott linkelt cikkek szerint:

A malajok 2005-ben rendeltek (azaz velhetoen jo dragan)... arrol sem tudunk, mennyit kapnak vissza, mar ha volt kotber a szerzodesben (europaiak peldaul kapnak.)
A britekrol szolo adat projection, nem eladasi ar, raadasul a cikk ranezesre is minimum 5-10 (!) eves
NZ kapcsan viszont valaki alapvetoen felreforditotta az angol eredetit neked:

"Ami meg jobb, hogy ez valoszinuleg jot teszt majd a kozos penztarcanak is - az Airbus annyira ketsegbesetten szeretne uj rendelest kapni, hogy valoszinuleg komoly arengedmenyt ad majd nekunk a 230 millio uj-zelandi dollaros listaarbol."

Azaz nemcsak nem annyiert vettek, hanem joval olcsobban, de egyuttal azt is konkretan igazoljt, amit eddig is emlegettem: a 150M USD/135M EUR (~230M NZD) bizony listaar, abbol szokas elkezdeni alkudozni. Persze vannak a nyalanksagok, gondolom a weapon systems, tanker kit stb, amibol ki tudja, mi van a listaarban, mi nincs, azaz okosabbak nem lettunk. :)
A bizonytalan árnál és a bevethetőségnél fontosabb az ár/érték arány. - Arról meg mindent elárul az a TÉNY, hogy NINCS KERESLET A TÍPUSRA...!

No ez az, amit Herky-ről nem lehet elmondani...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586
K

kamm

Guest
FYI ha nem tunt volna fel az ilyen ures, levegobol elohuzott, szubjektiv velemenyekre nem reagalok egy ideje, hiaba nyomod be ujra es ujra...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
FYI ha nem tunt volna fel az ilyen ures, levegobol elohuzott, szubjektiv velemenyekre nem reagalok egy ideje, hiaba nyomod be ujra es ujra...
"Levegőből előhúzott"...?!? - Olvass vissza, még csak lapoznod sem kell!

Találsz táblázatot a rendelésekről, melyből láthatod, hogy szinte csak a fejlesztő országok vásároltak. De találsz linket a németek haragjáról, és hogy "nehezen talál új vevőt az A400M típusára az Airbus".

Ez a jelen. - A jövőt meg az A380 nyomán könnyű lesz kitalálni...