KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 359
113
@Terminator
A portugál parlamentben ma elhangzott, hogy törlik a portugál KC390 beszerzési terveket, ha nem lesz alacsonyabb az árcédula. C130J-t vagy A400M-et vennének helyette.

Nagyon elszállhatott a KC-390 ára, ha a gyártásban résztvevő fő partner sem akarja már megvenni...

A másik két típusról eddig az volt az információ, hogy sokkal drágább.
wow , elég nagy pofon lenne a programnak meg a braziloknak hogy ha már a fő partner is offolná a beszerzést. Nagyon kíváncsi lennék hogy milyen ajánlatot kaptak a portugálok de ha ők sokalták és az A400 meg herky felé néznek inkább akkor mi milyet kaptunk volna ??
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113
@Terminator

wow , elég nagy pofon lenne a programnak meg a braziloknak hogy ha már a fő partner is offolná a beszerzést. Nagyon kíváncsi lennék hogy milyen ajánlatot kaptak a portugálok de ha ők sokalták és az A400 meg herky felé néznek inkább akkor mi milyet kaptunk volna ??

Portugálok 5 gépért és egy szimulátorért max 830 millió Eurót akarnak fizetni. Az 947 millió USD? Az egy repülőgépre eső programköltség így 189,4 millió USD.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 359
113
@Terminator
Portugálok 5 gépért és egy szimulátorért max 830 millió Eurót akarnak fizetni. Az 947 millió USD? Az egy repülőgépre eső programköltség így 189,4 millió USD.
az mondjuk kemény :D basszus , akkor mi milyen árcédulát kaptunk volna vajon? 220-280/db vagy mi ?? az már simán 3 felújított herky vagy mondjuk 2 újszerű na.
190 milla az egy fő partnernek :D ez sokkoló és akkor még csak nem is néztem hogy ez a max amennyit akartak fizetni , ezek szerint az árcédula csak nagyobb volt :D
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113
@Terminator

az mondjuk kemény :D basszus , akkor mi milyen árcédulát kaptunk volna vajon? 220-280/db vagy mi ?? az már simán 3 felújított herky vagy mondjuk 2 újszerű na.
190 milla az egy fő partnernek :D ez sokkoló és akkor még csak nem is néztem hogy ez a max amennyit akartak fizetni , ezek szerint az árcédula csak nagyobb volt :D


Ha jól értem, 97 millió Euró helyett 120 millió Euró-t kérnek a brazilok gépenként. (Azaz 110,6 millió USD helyett 136,8 millió USD gépenként.)

5 gép * 97 millió Euro= 485 millió Euro Ez lenne az öt gép, a maradék 345 millió Euro meg a szimulátor és a támogatás, képzés, pótalkatrész stb. Ennyit fizetnének ki maximum a portugálok.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113
Ha jól értem, 97 millió Euró helyett 120 millió Euró-t kérnek a brazilok gépenként. (Azaz 110,6 millió USD helyett 136,8 millió USD gépenként.)

5 gép * 97 millió Euro= 485 millió Euro Ez lenne az öt gép, a maradék 345 millió Euro meg a szimulátor és a támogatás, képzés, pótalkatrész stb. Ennyit fizetnének ki maximum a portugálok.


Majdnem háromszorosa a 2017-ben tervezett 50-55 millió USD árnak...
A portugálok a kétszeresét még hajlandóak lennének kifizetni érte.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 359
113
@Terminator
Majdnem háromszorosa a 2017-ben tervezett 50-55 millió USD árnak...
A portugálok a kétszeresét még hajlandóak lennének kifizetni érte.
ahhoz képest amennyit tud a gép a többi versenytárshoz képest azt kell mondani hogy a Portugálok igen nagylelkűek akkor
@tonyo
biztos beleszámolták a csúszást valamint a megropant gép árát is :D
:D
amúgy az a 120 is igen kemény szerintem és ennél ugye csak több lehet azaz ár amit kértek a brazilok gépenként
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ha jól értem, 97 millió Euró helyett 120 millió Euró-t kérnek a brazilok gépenként. (Azaz 110,6 millió USD helyett 136,8 millió USD gépenként.)

5 gép * 97 millió Euro= 485 millió Euro Ez lenne az öt gép, a maradék 345 millió Euro meg a szimulátor és a támogatás, képzés, pótalkatrész stb. Ennyit fizetnének ki maximum a portugálok.
Ha tényleg ennyi, akkor ez a gép is olyan lesz, mint az A400M. - Tehát a kutyának sem fog kelleni...!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
@formosa1

azért az A400-as max 37 tonnát elvisz míg a brazil csoda max 26-ot :D
Ez üzemképességi kérdés is, ha 7 gépből csak egyetlen-egy üzemképes (mint a germán A-400-oknál is előfordult) akkor biza nagyon gyatra az a szállítási kapacitás!! Ja, meg még rohadt drága is, mert az Atlasz min.!! a duplájába kerül mint az utána következő legdrágább tipus!!
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 359
113
@emel
Ez üzemképességi kérdés is, ha 7 gépből csak egyetlen-egy üzemképes (mint a germán A-400-oknál is előfordult) akkor biza nagyon gyatra az a szállítási kapacitás!! Ja, meg még rohadt drága is, mert az Atlasz min.!! a duplájába kerül mint az utána következő legdrágább tipus!!
ohm, nem? :D az Atlasz ára durván 150-160 misi között van de politika kérdése is, igaz ezt már sokszor tisztáztuk hogy az atlasz ide elég nagy lenne, főleg ha abból indulunk ki hogy itthon egy darab ancsát kéne leváltani de mivel vannak más kritériumok is kicsit bonyolultabb a helyzet, ha azt vesszük mondjuk hogy az atlasz ára 150-160 millio USD és 37 tonnát visz max (ami kicsit nagy) , akkor inkább már vennék herky-t 120-130 millióért ellehet hozni + ha felújított/használt akkor olcsóbb és 33 tonnát visz vagy ott van az olasz C27 , elvileg megfelel a kritériumok nagy részének egyetlen probléma vele hogy picit pici de így is elvisz 17 tonnát ami az ancsa majd háromszorosa, ami a bevethetőséget illeti , és ha csak ez a két típus van, még mindig A400 mellett döntenék mert német-francia(európai) + logisztikailag könnyebb megoldani mindent mint a brazilokkal
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
@emel

ohm, nem? :D az Atlasz ára durván 150-160 misi között van de politika kérdése is, igaz ezt már sokszor tisztáztuk hogy az atlasz ide elég nagy lenne, főleg ha abból indulunk ki hogy itthon egy darab ancsát kéne leváltani de mivel vannak más kritériumok is kicsit bonyolultabb a helyzet, ha azt vesszük mondjuk hogy az atlasz ára 150-160 millio USD és 37 tonnát visz max (ami kicsit nagy) , akkor inkább már vennék herky-t 120-130 millióért ellehet hozni + ha felújított/használt akkor olcsóbb és 33 tonnát visz vagy ott van az olasz C27 , elvileg megfelel a kritériumok nagy részének egyetlen probléma vele hogy picit pici de így is elvisz 17 tonnát ami az ancsa majd háromszorosa, ami a bevethetőséget illeti , és ha csak ez a két típus van, még mindig A400 mellett döntenék mert német-francia(európai) + logisztikailag könnyebb megoldani mindent mint a brazilokkal
Hogy mitől egyszerűbb a logisztika Franciaországból mint Brazíliából azt mondjuk senki se tudja. Hogy a fenében javíthatják például azt a sok kínai Boeinget olyan távol Seattle-től...
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 359
113
@blogen
Hogy mitől egyszerűbb a logisztika Franciaországból mint Brazíliából azt mondjuk senki se tudja. Hogy a fenében javíthatják például azt a sok kínai Boeinget olyan távol Seattle-től...
hát mondjuk úgy oldják meg hogy kínában van Boeing gyár Zhoushan-ban. pl ........
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 359
113
@vilmoci
Jó lesz az 20-nak is. :)
Jó lesz az 11-nek is, amúgy meg az is egy nagy hombár...
Hivatalosan , papíron 33 és 17 tonna , nyilván távolság és rakomány függő de max-ból indultam ki :D + ha ilyen logikából indulink ki akkor az ancsa max 5 és fél tonnája max 2 ...
Az meg hombár , hát , nem tudom , lehet máshogy gondoljuk hogy mi a hombár de az ugye megvan hogy a C27 kisebb mint az ancsa? :D

@blogen
Igen, micsoda szerencse, hogy egyfajta modelt gyártanak mindkét helyen: A Boeinget!
és ezzel most mit szerettél volna mondani :D ? ha nem érted hogy miért egyszerűbb logisztikailag megoldani dolgokat franciaországból mint braziliából azzal nem tudok mit kezdeni :D
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 590
5 196
113
@vilmoci


Hivatalosan , papíron 33 és 17 tonna , nyilván távolság és rakomány függő de max-ból indultam ki :D + ha ilyen logikából indulink ki akkor az ancsa max 5 és fél tonnája max 2 ...
Az meg hombár , hát , nem tudom , lehet máshogy gondoljuk hogy mi a hombár de az ugye megvan hogy a C27 kisebb mint az ancsa? :D

@blogen

és ezzel most mit szerettél volna mondani :D ? ha nem érted hogy miért egyszerűbb logisztikailag megoldani dolgokat franciaországból mint braziliából azzal nem tudok mit kezdeni :D

És mégis mi akadályozza meg az Embraer-t, hogy legyen egy európai logisztikai központjuk?
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 359
113
@ms07
És mégis mi akadályozza meg az Embraer-t, hogy legyen egy európai logisztikai központjuk?
minek nyitnának? ha a portugálok is lemondják(volt itt róla cikk) akkor majdhogynem nem lesz európai megrendelő, a franciáknál ez a logisztikai támogatás már itt van,készen , nem kell rá várni max annyit amíg ideér a szállítás, ha a brazilok most eldöntenék holnap
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 647
6 359
113
ha a brazilok most eldöntenék holnap hogy nyitnak itt egy központot az több év lenne ,ég engedélyeztetik/számolnak vele hogy smint éri meg ha megéri egyáltalán ennyi vásárló mellett , szóval lényeg a lényeg , egyszerűbb ha franicaországból jönnek cuccok, a brazilokat nem akadályozza semmi, max az eu-s jogszabályok de ez más kérdés szerintem