India vadászgép beszerzési programja

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 090
113
36 Rafale vásárlása után. Ez most vagy kirakat tender, hogy tovább tárgyaljanak a franciákkal, vagy tényleg képesek lennének a Szu-30, MiG-29, Tejas, Mirage-2000 és a Rafale mellé egy hatodik 4. generációs típust rendszeresíteni.
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
552
1 246
93
36 Rafale vásárlása után. Ez most vagy kirakat tender, hogy tovább tárgyaljanak a franciákkal, vagy tényleg képesek lennének a Szu-30, MiG-29, Tejas, Mirage-2000 és a Rafale mellé egy hatodik 4. generációs típust rendszeresíteni.

Igen, benne lehet a nyomásgyakorlás is. Viszont ha a korábbi állapotot nézed, akkor is eléggé vegyesfelvágott volt a paletta:

Szu-30MKI, MiG-29, Mirage-2000, Jaguar, MiG-27, MiG-21 (X+1 verzió), aztán jött a Tejas is.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Igen, benne lehet a nyomásgyakorlás is. Viszont ha a korábbi állapotot nézed, akkor is eléggé vegyesfelvágott volt a paletta:

Szu-30MKI, MiG-29, Mirage-2000, Jaguar, MiG-27, MiG-21 (X+1 verzió), aztán jött a Tejas is.
Volt az indiánoknak MiG-23 és MiG-25 is, gyakorlatilag majdnem minden amihez adott időpontban hozzáfértek és ki is tudták fizetni.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 546
4 690
113
Kérdés:

Nem ide ajánlották az amerikaiak az F-16V-t. Talán ott is kellene gyártani, hiszen a gyártósor helye kellett az F-35-ös gyártásnak.
És a komplett szlovák, bolgár és szerintem horvát esetleges beszerzés azért volt fontos, mert csalinak akarták az indiai döntéshez, hiszen
ők gyárthatnák a további megrendeléseket is.

Remélem nem kombináltam túl...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Kérdés:

Nem ide ajánlották az amerikaiak az F-16V-t. Talán ott is kellene gyártani, hiszen a gyártósor helye kellett az F-35-ös gyártásnak.
És a komplett szlovák, bolgár és szerintem horvát esetleges beszerzés azért volt fontos, mert csalinak akarták az indiai döntéshez, hiszen
ők gyárthatnák a további megrendeléseket is.

Remélem nem kombináltam túl...
Megnéztem volna a szlovák légierő parancsnokának az arcát, amikor átadáskor elolvassa a MADE IN INDIA feliratot az új Falcon-juk oldalán :D
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 546
4 690
113
Megnéztem volna a szlovák légierő parancsnokának az arcát, amikor átadáskor elolvassa a MADE IN INDIA feliratot az új Falcon-juk oldalán :D
De azt jól tudom, hogy jelenleg nincs gyártósor amin a Viperek készülnének?
Szerintem ezt ha így van, akkor ők is tudják.
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
552
1 246
93
De azt jól tudom, hogy jelenleg nincs gyártósor amin a Viperek készülnének?

Részben igaz, de a gyártósor megvan, csak helyet változtat: Fort Worth-ből a dél-karolinai Greenville-be költözik 2018 óta, de idén már kezdik is a Bahrain által rendelt gépek összeszerelését az új helyen. Egyébként ugyanez a gyártósor költözik majd egy esetleges tendergyőzelem esetén Indiába.
https://htka.hu/2017/03/29/koltozik-az-f-16-os-gyartosora/
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Ha úgy nézzük, akkor az új típus (részben) három másikat vált ki. Jaguar, és két MiG.
 
T

Törölt tag 008

Guest
Részben igaz, de a gyártósor megvan, csak helyet változtat: Fort Worth-ből a dél-karolinai Greenville-be költözik 2018 óta, de idén már kezdik is a Bahrain által rendelt gépek összeszerelését az új helyen. Egyébként ugyanez a gyártósor költözik majd egy esetleges tendergyőzelem esetén Indiába.
https://htka.hu/2017/03/29/koltozik-az-f-16-os-gyartosora/
A munkások is költöznek majd Indiába? Mert ha nem, gyanítom az F-16 baleseti statisztikái picit elromlanak....mondjuk MiG szintre. :D
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
552
1 246
93
A munkások is költöznek majd Indiába? Mert ha nem, gyanítom az F-16 baleseti statisztikái picit elromlanak....mondjuk MiG szintre. :D

Nem véletlenül nem sikerült megegyezni a franciákkal a helyi gyártásról.

Az eddig megrendelt Rafale-ok mind Franciaországban készülnek, pedig az eredeti terv az volt, hogy az első 18 példány készül a gyártónál, utána Indiában folyik majd az összeszerelés, először 100%-ban külföldi alkatrészekkel, majd szépen lassan felkúszik a helyi gyártású komponensek aránya. A Dassault Aviationnek azonban nem tetszett, hogy csakis az állami tulajdonban lévő HAL /Hindustan Aeronautics Ltd/ vállalattal köthetnének licenszgyártási szerződést, inkább a Reliance Industriest preferálták.)

Végül lemondtak a helyi gyártásról, cserébe inkább technológiai és gazdasági transzferben állapodtak meg: a franciáknak be kell segíteniük indiai fejlesztésekbe radar és csökkentett észlelhetőség terén 3 milliárd Dollár értékben. Ebben a Dassault – Thales – Safran trió lesz érintett elsősorban.

Kíváncsi leszek, hogy ki nyeri a mostani beszerzést és mi lesz a licenszgyártással, majd a minőséggel és a garanciális reklamációval...

Érdekes látni az is, hogy a most pályázók kivel kötöttek/kötnek megállapodást:
Master.jpg
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 362
113
A munkások is költöznek majd Indiába? Mert ha nem, gyanítom az F-16 baleseti statisztikái picit elromlanak....mondjuk MiG szintre. :D

Alapvetően ez a megállapítás egyáltalán nem hülyeség.
SA nyugati gépeit 90%ban nyugatiak üzemeltetik (a maradék tíz meg az arab főnök, akiket igyekeznek távol tartani a gépektől), vagyis jó eséllyel az aviationjobsearch tele is lenne azonnal több ezer jól fizető munkalehetőséggel EASA szakszós embereknek...