Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 067
9 179
113
https://airportal.hu/elozetes-jelentes-fel-sem-szabadott-volna-szallnia-a-lion-air-737-max-gepenek

Nem volt repülőképes állapotban a Lion Air Boeing 737 MAX 8 repülőgépe, mely október 29-én a jakartai felszállást követően röviddel a tengerbe zuhant. Már a 189 ember halálát követelő katasztrófát megelőző napi, Denpasar – Jakarta járatot sem szabadott volna teljesíteni a később szerencsétlenül járt repülőgéppel, sőt az előző 3-4 járat során is komoly hibákat tapasztaltak a pilóták.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
T

Törölt tag 1586

Guest
GE90 hajtómű karbantartó üzem Anglia - Wales
Amikor ráadják a full teljesítményt abba beleremeg a tesztcella...
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
T

Törölt tag 1945

Guest
A korábbi sajnálatos Tu-22M balesethez képest, imhol egy ténylegesen ILS CAT3 viszonyok melletti leszállás...
... ahol a látótávolság a bombázó balesethez képest a töredéke.

(100m magasról indul a videó)
:eek:
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
552
1 252
93
A korábbi sajnálatos Tu-22M balesethez képest, imhol egy ténylegesen ILS CAT3 viszonyok melletti leszállás...
... ahol a látótávolság a bombázó balesethez képest a töredéke.

(100m magasról indul a videó)
:eek:

És itt nincs hó, hanem "jobban elüt" a ködtől a föld színe, mégis milyen későn bukkan ki a ködből.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 075
2 944
113
Repült már valaki 350-n?....fain?
Angelsoul ...te melyiket szereted a legjobban repülni?:)
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 365
113
Wow, van ilyen topic?!!?

Repült már valaki 350-n?....fain?
Angelsoul ...te melyiket szereted a legjobban repülni?:)

Hát mindig azt, amit éppen repülök :D
A 350-esnél talán a legnagyobb érzés a letétel lehet, (RA valami 20 méter körül van asszem?), annál kis túlzással azon a magaságon van touchdown, amikor Cessnával még csak a nagy fékszárnyat teszed ki a finalen :D:D

Akkor egy videó, ami megmutatja, miért imádom ezt:
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 075
2 944
113
Wow, van ilyen topic?!!?

Hát mindig azt, amit éppen repülök :D
A 350-esnél talán a legnagyobb érzés a letétel lehet, (RA valami 20 méter körül van asszem?), annál kis túlzással azon a magaságon van touchdown, amikor Cessnával még csak a nagy fékszárnyat teszed ki a finalen :D:D

Akkor egy videó, ami megmutatja, miért imádom ezt:

Köszönöm!

“Gépészkedett” a dő pájlót.

Nekem ez

 
Last edited by a moderator: