Szu-34 / Su-34 Fullback (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

szegcsab

Well-Known Member
2015. január 25.
6 904
15 156
113
Itt meg így írják... : :(

Két pilótára is holtan találtak rá a két orosz vadászbombázó balesetének térségében

Holtan találtak rá a Japán-tengeren helyi idő szerint szombat hajnalban két pilótára is az orosz légierő két Szu-34-es vadászbombázójának előző napi balesetét követően, egy repülős sorsa továbbra is ismeretlen - közölte az orosz védelmi minisztérium

A két pilóta holttestét egyéni, felfújódó mentőtutajukban találták meg, s azzal együtt emelték az éjszakai mentésben részt vevő egyik hajó fedélzetére.

A rossz időjárási körülmények között gyakorlórepülést végző kétüléses vadászbombázók pénteki balesete 35 kilométerre a parttól történt. Az összesen négy főnyi legénység az ütközés után katapultált. Az orosz védelmi tárca korábbi közlése szerint az egyik gép navigátorát sikerült élve kimenteni, őt Habarovszkba szállították egy mentőrepülőgéppel.

http://m.atv.hu/kulfold/20190118-ke...adaszbombazo-balesetenek-tersegeben/hirkereso
 

grigorij3

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 455
18 683
113
Itt meg így írják... :

Két pilótára is holtan találtak rá a két orosz vadászbombázó balesetének térségében

A két pilóta holttestét egyéni, felfújódó mentőtutajukban találták meg, s azzal együtt emelték az éjszakai mentésben részt vevő egyik hajó fedélzetére.

A rossz időjárási körülmények között gyakorlórepülést végző kétüléses vadászbombázók pénteki balesete 35 kilométerre a parttól történt. Az összesen négy főnyi legénység az ütközés után katapultált. Az orosz védelmi tárca korábbi közlése szerint az egyik gép navigátorát sikerült élve kimenteni, őt Habarovszkba szállították egy mentőrepülőgéppel.

http://m.atv.hu/kulfold/20190118-ke...adaszbombazo-balesetenek-tersegeben/hirkereso

Egyszerűen csak fogalmuk sincs a technikáról, és az egyik a másiktól veszi át a hülyeségeket. Még annyi sem jut eszükbe, hogy legalább a vikipédián utánanézzenek a típusnak. Csak írnak, marha nagy szorgalommal és egoval. :D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and gacsat

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
380
1 289
93
Egyszerűen csak fogalmuk sincs a technikáról, és az egyik a másiktól veszi át a hülyeségeket. Még annyi sem jut eszükbe, hogy legalább a vikipédián utánanézzenek a típusnak. Csak írnak, marha nagy szorgalommal és egoval. :D


Azért az ellentmondó orosz hivatalos közlemények sem könnyítik meg a dolgot! A TASSZ és az INTERFAX egy órán belül adott ki két közleményt. Az egyik szerint mind a 2 katapultált hajózót megtalálták (viszont nem írnak arról semmit, hogy élve, vagy holtan). A másik szerint a sturmant megtalálták, állapota "kielégítő". A pilótát még keresik. Nekem az sem tiszta, hogy akkor van-e áldozata a balesetnek (katasztrófának), vagy nincs. És ha van akkor 1 vagy 2. Esetleg a sérülten leszálló gép személyzetéből is meghalt valamelyik?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 789
75 835
113
Azért az ellentmondó orosz hivatalos közlemények sem könnyítik meg a dolgot! A TASSZ és az INTERFAX egy órán belül adott ki két közleményt. Az egyik szerint mind a 2 katapultált hajózót megtalálták (viszont nem írnak arról semmit, hogy élve, vagy holtan). A másik szerint a sturmant megtalálták, állapota "kielégítő". A pilótát még keresik. Nekem az sem tiszta, hogy akkor van-e áldozata a balesetnek (katasztrófának), vagy nincs. És ha van akkor 1 vagy 2. Esetleg a sérülten leszálló gép személyzetéből is meghalt valamelyik?

Az újságírónak semmi más dolga nincs csak utánajárni dolgoknak mielőtt leírja.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 099
113
Erre találták ki a frissítést, amikor már van idő bővíteni, pontosítani a dolgokat.
Nemigazán foglalkoznak vele, jön egy frissebb infó, hozzáírják, de közben már teljesen mással foglalkoznak. Az igazság az, hogy az átlag olvasót nem is érdekli.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 034
24 593
113
Ilyenkor káosz van, nem kicsi! Még ami biztos, az is félre megy.
Amikor 1991-ben lezuhant egy pápai MiG-21Bisz Gyermelynél, akkor is a lezuhanás pontos helyének megadása ellenére, teljesen máshol keresték először.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 789
75 835
113
A legfrissebb amit én olvastam,hogy mind a 2 gép lezuhant,mind a 4 hajózó katapultált de csak 1-et sikerült élve kimenteni a fagyos vízből és még mindig keresnek eltűnt hajózót.Van akinek van ennél frissebb vagy más tartalmú híre ezzel kapcsolatban?
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
380
1 289
93
Összefoglalva ami eddig olvastam: A Khurbában állomásozó 277. BAP. 2 Szu-34-ese helyi idő szerint pár perccel 13 óra után kiképzési repülés közben összeütközött a Tatár-szoros felett, a parttól 35 km-re. Az ütközés után az egyik gép azonnal lezuhant, személyzete katapultált. A másik gép sérülten még megpróbált eljutni a legközelebbi légitámaszpontra, de nem sokkal később megszakadt vele a kapcsolat. A kérdéses időpontban a térségben -6 C volt, viharos szél fújt, és esett az eső. A katapultáláskor beinduló jeladók működése után rögtön megindították a személyzetek utáni kutatást. A Légierő kutató-mentő An-12-ese és 3 helikopter indult a helyszínre. A katasztrófa közelében több halászhajó is tartózkodott ezek egyike mentette ki az egyik navigátort, míg egy másik pár órával később megtalálta a 2 pilóta holttestét. Közben a kutatásba bekapcsolódott a flotta több hajója, és Tu-142-es és Il-38-as járőrgépek is. Ennek ellenére a másik sturmant eddig nem találták meg, de folytatják a kutatást. Orosz tájékoztatás szerint a hajózók viselték a VMSK 4 15 speciális túlélőruhát, amiben 24 óráig képes lehet kibírni az eltűnt hajózó, de egyre fogy az esélye, hogy élve találják meg. Sajnos.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Only supermen survive
The crash of two Su-34s in the Tatar Strait showed how difficult it is to escape after a bailout over the sea

In the course of the training flight over the Tatar Strait, two Su-34 fighter-attack aircraft touched. Crews ejected, one person - they turned out to be a navigator - managed to lift aboard a fishing vessel alive, he was promptly taken to the hospital, there is no threat to his life. Two of them - a pilot and a navigator - were found on life rafts without signs of life. Another pilot could not be found, an empty life raft was found.
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Before flying over the cold sea, crews put on VMSK-4 - a high-altitude sea rescue suit. In fact, this is a “dry” wetsuit with a warm outfit under it. Those who used it say that the thing is rather disgusting, and the pilots are trying in every way to minimize inconvenience, in particular, to loosen the rubber straps, which tighten the sealing cuffs. The VMSK has three ventilation valves, which the pilot must close during parachute descent, in preparation for landing. If this is not done (and the case when a person becomes unconscious after the ejection, it is quite possible), the water will get inside and only aggravate the situation, turning it into a practically deadly one.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Before flying over the cold sea, crews put on VMSK-4 - a high-altitude sea rescue suit. In fact, this is a “dry” wetsuit with a warm outfit under it. Those who used it say that the thing is rather disgusting, and the pilots are trying in every way to minimize inconvenience, in particular, to loosen the rubber straps, which tighten the sealing cuffs. The VMSK has three ventilation valves, which the pilot must close during parachute descent, in preparation for landing. If this is not done (and the case when a person becomes unconscious after the ejection, it is quite possible), the water will get inside and only aggravate the situation, turning it into a practically deadly one.
Nagyjából azt Írja, hogy.
Egymás melletti ülésekből sokkal nehezebb éppen pattintani, mint tandemből.
Majdnem mindig megsérül a második.
A pilóták szeretik elhagyni a ruha létfontosságú, de kényelmetlen részeit, főleg a gumi tömítéseket.
A levegőben lógva a pilótának el kellene zárni a ruhán négy szelepet.
Vízbe esés előtt az utolsó pillanatban el kellene oldania az ejtőernyőt.
Madzagon magához húzni a tutajt, és felmászni rá. Ez még a strandon (meztelenül) is nehéz.
Ellenőrizni a vészjeladót, bízva abban, hogy az is ellenőrizte, aki aláírta.
Régebbi tipusú vészjeladók csak pittyegnek, és ha négy van kis helyen, elég nehéz kiháromszögelni a helyüket. Az újak már koordinátákat is adnak.
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
380
1 289
93
Khurbai (Komszomolszk na Amure) szpotterek információi szerint a 2019. 1. 18.-ai katasztrófában megsemmisült egyik gép a piros 33-as oldalszámú, RF-81253 lajstromú Szu-34-es volt.
240624.jpg