Mi-28 Havoc (Mil, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 174
113
A katapultülés nagyon fontos erény a Kamov 50/52-es családnál, csak még soha, senki használta élesben! Pedig történt már pár esemény, sőt katasztrófa is. Amúgy a Ka-52-es nagy előnye, hogy ott még komoly tartalék van csak abban, hogyha az S97 Raidernél látható (amúgy közel negyven éves) "Co-axial rigid rotor system"-hez hasonlót fejlesztenek ki. Minthogy erre van is élő koncepció Kamovéknál. Akkor is, ha csak egy forgószárnycserét hajtanak végre és 3+3-ról 4+4 lapátosra állnak át, de a tolólégcsavarral nem bíbelődnek, már komoly képességnövekedést kapnak, mind a max felszállótömeg, mind pedig a sebesség, illetve manőverezőképesség terén.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 174
113
A koaxiális rendszerek egyik hátránya, hogy szemből, nagy sebességnél zajosabbak, ugyanakkor előnye, hogy oldalról, illetve elhaladóban lényegesen halkabbak, mint a hagyományos forgószárny+faroklégcsavar kombinációk. Bár a korszerű, nyilazott lapátvéggel már a hagyományos forgószárnyak is zajosabbak szemből, lásd minden idők legdrágább, sohasem rendszeresített gépét, az alacsony észlelhetőségűnek szánt RAH-66 Comanche-ot, amiből 7 milliárd dollár fejlesztési költség és 450-680 millió dollár felmondási díj (bánatpénz) kifizetése után egy darabot se vett át az US Army...
 

sidewinder1

Member
2012. március 13.
217
2
18
Második szíriában nem nekirepült valaminek?

Oszlopnak ment emlékeim szerint, de boki linkelt róla egy orosz nyelvű hírt(Zvezda TV), amiben arról írtak,hogy a vizsgálat alapján azzal a géppel is reduktor gondok voltak és ez hozzájárult a baleset bekövetkezéséhez.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 865
113
Hiába kritizáljátok a mi-28nm gépet a ka-52 szemben .

A ka-52 lövésze nem fogja azt átélni hogy a fejmozdulatával irányítja a géppityut és megsorozza a népet mint az apache felvételei is mutatják. Erre nem gondoltok?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 174
113
Dehogynem. Fejjel céloz az is, aztan a jelölt célon tartva a gépet, tud tüzelni. Ezen a téren a forgatható ágyu nem előny.
 

sidewinder1

Member
2012. március 13.
217
2
18
Hiába kritizáljátok a mi-28nm gépet a ka-52 szemben .

A ka-52 lövésze nem fogja azt átélni hogy a fejmozdulatával irányítja a géppityut és megsorozza a népet mint az apache felvételei is mutatják. Erre nem gondoltok?

Nézd Roni, azt hiszem némileg figyelmesebben kéne olvasnod, és akkor jobban megértenéd amiket leírunk,mert akkor nem írnál ekkora marhaságokat,mint amiket időnként szoktál és most is sikerült.
1. Nézd át ki miket írt! A Mi-28NM-et senki nem kritizálta, legfeljebb a kinézete miatt,de az meg olyan,hogy valakinek vagy tetszik, vagy nem. Nekem például semmi bajom a Mi-28N kinézetével. Viszont az a gép egy prototípus. Még soha, sehol, semmilyen alakulatnál sem repült. Mindössze a gyári tesztelése kezdődött meg.Éppen ezért nem lehet a teljesítményéről pro és kontra véleményt mondani, mert még nem egy befejezett típus,hanem csak a gyári tesztprogramja elején tart. Majd ha a gyáriak úgy ítélik meg, hogy átadják állami tesztelésre(lehet,hogy ez még akár egy vagy több év is lehet),és onnan elkezdenek jönni az infók, hogy miként teljesít, akkor lehet róla valamit mondani érdemben. A csapatpróbán, majd a szolgálatban és persze éles harci körülmények között derülnek ki egy típus igazi képességei.
2. A többiek és én is a Mi-28N típust kritizáltuk, nem az NM variánst. Ismert tények, események,katasztrófák és a Kamov Ka-52 javára mutatkozó képességbeli különbségek alapján fogalmaztuk meg a géppel szembeni kritikánkat. Arra is felhívnám a figyelmedet, hogy a kritikusok között van egy szervezet, amit úgy hívnak, hogy az Oroszországi Föderáció Védelmi Minisztériuma. Ők is kritizálták a Mi-28N-t, mert nem tudja azt, amit az ígéretek szerint tudnia kéne.Úgy gondolom, hogy az orosz Védelmi Minisztérium mint mindkét típus alkalmazója, bármelyikünknél többet tud mindkét típusról.Így ha nekem, vagy a többi fórumozónak nem hiszel, akkor legalább nekik kéne hinned, mert bármelyikünknél kompetensebbek a témában,még akkor is, ha jelen esetben épp a kedvenc típusodat is kritizálják.
3. "A ka-52 lövésze nem fogja azt átélni hogy a fejmozdulatával irányítja a géppityut és megsorozza a népet mint az apache felvételei is mutatják. Erre nem gondoltok?"

ŐŐŐ( csak hogy klasszikusokat idézzek). Gondolom hobbi szinten sem repülsz semmilyen repülőeszközzel, így valószínű nem találkozhattál vadász/harci helikopterpilótákkal(többen is repülnek közülük vitorlázón, motorosgépen, civil helikoptereken a szabadidejükben) úgy,hogy hosszabb ideig tudnál velük beszélgetni kötetlenül.
Én annyiból szerencsés vagyok,hogy ez nekem megadatott( ez nem önreklám akart lenni). A beszélgetések tapasztalata(magyarok+1 orosz pilóta) bizony azt hozták, hogy egy emberből nem azért lesz vadász/ harci helikopter pilóta, fegyverrendszer operátor,hogy ő az "apache módjára megsorozhassa a népet a "géppityuval" ". Hanem azért, mert egyszer,vagy többször életében repült utasként, megtetszett neki, és rájött, hogy ő azt akarja csinálni egész életében,hivatásként. A REPÜLÉS szeretete miatt mennek oda, nem azért,hogy ölhessenek! 99,9999 %-uk pontosan azért szurkol,hogy ilyen szituációba soha ne kerülhessen!
Az sincs sehol megírva, hogy ne kaphatná meg a sisakcélzót a Kamov is. A KRET szállít a Mil és a Kamov számára is elektronikát,így pedig az Allesmor által leírt módon akár ő is részese lehet ennek az "élménynek"...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 174
113
A Mi-28-asnál, úgy mint a többi egy forgószárnyas, faroklégcsavaros helikopternél a gép teljesítményváltoztatásakor folyamatosan kell kompenzálni az oldalkormánnyal, illetve a bottal.
És egy ilyen helikopter folyamatosan 2-3 fokot bedőlve, enyhén csúszva repül. Ezek után a Mi-24P gépágyújának elsütésekor képzelhetitek, hogy milyen figyelem kellett a második tűzmegnyitáshoz ismét ráállni a célra, ha a nagy tűzgyorsaságú, relatíve hosszú sorozatot adott le a gép.

A Ka-52-esnél ilyen nincs, miközben a lőszerkészlet nem 230-250 darab, mint a Mi-28-asnál, vagy a Mi-24P-nél, hanem 460 darab, az ágyú folyamatosan stabilizálva a célra van rávezetve a tűzvezető rendszer által, a személyzet egymás mellett ülve jobban tud együtt dolgozni, a gépet sokkal könnyebb vezetni, sokkal pontosabban lehet irányon tartani, a koax forgószárnynak azonos hajtómű teljesítmény és reduktor hatásfok mellett 10-15%-al nagyobb teljesítménye van.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 865
113
"gondolom, hogy az orosz Védelmi Minisztérium mint mindkét típus alkalmazója, bármelyikünknél többet tud mindkét típusról.Így ha nekem, vagy a többi fórumozónak nem hiszel, akkor legalább nekik kéne hinned, mert bármelyikünknél kompetensebbek a témában,még akkor is, ha jelen esetben épp a kedvenc típusodat is kritizálják."

Tudom mi a különbség nagyon is jól.

Mi-28n: nincs prezident sz és a másik hogy a elektrooptikai rendszere gagyibb mint a ka-52 ezt láthattuk is.

"Ők is kritizálták a Mi-28N-t, mert nem tudja azt, amit az ígéretek szerint tudnia kéne."

Nem tudom mire gondolhattak de elég gáz.

Mondjuk már az is gáz hogy 8 évnyi fejlesztési mukával is csak ennyit tudtak elérni.

Ha rajtam múlt volna már hátúl tolólégcsavar lett volna és kaxos rotor.

http://charly015.blogspot.hu/
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 865
113
http://www.militaryparitet.com/editor/assets/new/Files4/X2_attack.JPG

Valami ehez hasonlót ha 3 évet is csúszik de megérte volna
 

sidewinder1

Member
2012. március 13.
217
2
18
A Mi-28-asnál, úgy mint a többi egy forgószárnyas, faroklégcsavaros helikopternél a gép teljesítményváltoztatásakor folyamatosan kell kompenzálni az oldalkormánnyal, illetve a bottal.
És egy ilyen helikopter folyamatosan 2-3 fokot bedőlve, enyhén csúszva repül.

Ez nagyon jól megvan csinálva a DCS:Mi-8MTV2-ben. Felszállásnál kéri a jobb lábat rendesen, ha jól emlékszem 170-180km/h-nál lehet vele úgy egyenesen repülni, hogy a pedálok középhelyzetben vannak, 200km/h felett pedig balra kell lépni. Nyilván szél esetén ez változik. Látszik,hogy a készítő Belsimtek cég vezetője jelenleg is aktív pilóta a típuson.
Itt a videóban az 53. perctől látható egy igazi függés Mi-17-essel a Tisza felett, jól látható mennyire be van lépve az oldalkormány:
https://www.youtube.com/watch?v=wLIVi9sPohs
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 865
113
De legalább taroltak volna vele a piacon is.

X-2 -től leshettek volna.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 568
113
Guruló tesztek
7ZyfR8IM6cE.jpg

Hát eléggé csúnya így szembol , az eredeti orr résszel jobban nézett ki.