Nimitz osztály (USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 670
75 494
113
A-6, K-6, EA-6, A-7 és S-3 szintén eltűnt, sima Hornetet mostanában már csak a Marines repül hordozóról, a Navy már teljesen átállt a Super Hornetre. Talán összesen 4 század Hornet/Super Hornet az átlagos szám napjainkban. Ezen változtat majd az F-35C, amiből a Navy mellett a Marines is rendelt.

Nekem az Super Hornet Hornet marad örökre.
 
M

molnibalage

Guest
Mit változtatott ezeken a számokon az,hogy az F-14-ből F-18 lett?Változott a századok száma(ugy az F-18 kisebb gép több lehet belőle a hordozón)?
A-6, K-6, EA-6, A-7 és S-3 szintén eltűnt, sima Hornetet mostanában már csak a Marines repül hordozóról, a Navy már teljesen átállt a Super Hornetre. Talán összesen 4 század Hornet/Super Hornet az átlagos szám napjainkban. Ezen változtat majd az F-35C, amiből a Navy mellett a Marines is rendelt.
4-5 század a realitás attól függően, hogy mennyire akarják kényelmetlenné tenni a saját életüket és milyen más képességet áldoznának fel.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 176
16 952
113
45720677_2211629695720002_8312243726290255872_o.jpg
 
M

molnibalage

Guest

A C-2-es résznél töprengtem el. Vajon a C-2-esek mennyit vannak parton? Meg lehet náluk az a luxus, hogy adott esetben gyakrabban tudnak kimenőre menni, még ha csak egy fél napra is, amikor szárazföldön szállnak le és bármi ok matt nem azonnal mennek vissza a deckre?
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 176
16 952
113
Hírhalomból: "Az eredeti tervek szerint 2024-ben kerülne sor felújítással egybekötve a nukleáris üzemanyag feltöltésére, de költségvetési okokból inkább a hajó kivonása mellett döntöttek."

Durva, élettartama felénél lesz majd. Nem is tudom, mikor volt ilyen utoljára a US Navy történelmében... Viszont ha beadnák a derekukat, és teszem azt India esetleg kifizetné, sokat faraghatna az akkorra már tetemes kínai hordozó fölényből.
 
M

molnibalage

Guest
Hírhalomból: "Az eredeti tervek szerint 2024-ben kerülne sor felújítással egybekötve a nukleáris üzemanyag feltöltésére, de költségvetési okokból inkább a hajó kivonása mellett döntöttek."

Durva, élettartama felénél lesz majd. Nem is tudom, mikor volt ilyen utoljára a US Navy történelmében... Viszont ha beadnák a derekukat, és teszem azt India esetleg kifizetné, sokat faraghatna az akkorra már tetemes kínai hordozó fölényből.
Tartalékba helyezéséről, ha jól értem. Soha nem volt USA szándék CV-t eladni bárkinek, csak egy légbőlkapott marhaság volt anno ez. Majd pont egy ennyire új egységet adnának el. Meg minek? Gépe sincs rá az indiaiknak, mert a vásárolt Rafale-ok tudtommal nem M változatok, amik képesek jenki hajóról is üzemelni.

Sanszosan azért ezt állítják le, mert a hajóban marad tartalék még élettartamban, a régebbi hajókkal nem éri meg szórakozni.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 176
16 952
113
Tartalékba helyezéséről, ha jól értem. Soha nem volt USA szándék CV-t eladni bárkinek, csak egy légbőlkapott marhaság volt anno ez. Majd pont egy ennyire új egységet adnának el. Meg minek? Gépe sincs rá az indiaiknak, mert a vásárolt Rafale-ok tudtommal nem M változatok, amik képesek jenki hajóról is üzemelni.

Sanszosan azért ezt állítják le, mert a hajóban marad tartalék még élettartamban, a régebbi hajókkal nem éri meg szórakozni.
Tudom, hogy minimálisnál is kisebb rá az esély, kósza felvetés volt. Egy Nimitz tartalékba helyezés az élettartama felénél elég radikális döntés, hordozókkal kapcsolatban ilyenre szerintem még nem volt példa.
 
M

molnibalage

Guest
Tudom, hogy minimálisnál is kisebb rá az esély, kósza felvetés volt. Egy Nimitz tartalékba helyezés az élettartama felénél elég radikális döntés, hordozókkal kapcsolatban ilyenre szerintem még nem volt példa.
Hasonló volt már, csak kicsit cikibb. A G.F építése és nyugdíjazása miatt sem változtattak és -1 db CV lett az aktív flotta nagysága.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 065
9 170
113
Hírhalomból: "Az eredeti tervek szerint 2024-ben kerülne sor felújítással egybekötve a nukleáris üzemanyag feltöltésére, de költségvetési okokból inkább a hajó kivonása mellett döntöttek."

Durva, élettartama felénél lesz majd. Nem is tudom, mikor volt ilyen utoljára a US Navy történelmében... Viszont ha beadnák a derekukat, és teszem azt India esetleg kifizetné, sokat faraghatna az akkorra már tetemes kínai hordozó fölényből.

Persze mindehhez hozzátartozik, hogy a Kongresszus részéről az a reakció, hogy ne is álmondjon erről a Pentagon, mert úgysem fog átmenni.
https://www.defensenews.com/naval/2...arly-aircraft-carrier-decom-is-a-non-starter/
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 176
16 952
113
Persze mindehhez hozzátartozik, hogy a Kongresszus részéről az a reakció, hogy ne is álmondjon erről a Pentagon, mert úgysem fog átmenni.
https://www.defensenews.com/naval/2...arly-aircraft-carrier-decom-is-a-non-starter/
Magyarán ez csak a szokásos éves sokkolás a törvényhozók felé, hogy "adjatok még pénzt vagy ez lesz."
LOL, az szép. Ha nem tudnám, hogy már 700 milliárd környékén van a Pentagon büdzséje, el se hinném.
 
M

molnibalage

Guest

A C-2-es résznél töprengtem el. Vajon a C-2-esek mennyit vannak parton? Meg lehet náluk az a luxus, hogy adott esetben gyakrabban tudnak kimenőre menni, még ha csak egy fél napra is, amikor szárazföldön szállnak le és bármi ok matt nem azonnal mennek vissza a deckre?

Szórád Tamás kommentje.

Az van, hogy a keleti parti hordozókon nem települ C-2-es. A századból 2-3 gépes detachment formájában a hajóhoz csatolják a gépeket, átjönnek a hordozóval Európába és amint a hajó a 6. flotta területére ér, máris szárazföldre települnek. Jellemzően Szicíliába. Az a bázisuk, nem a hajó. Onnan repülnek ki a hajóra és már mennek is vissza a szárazföldre. Aszerint települnek más reptérre, ahogy a hordozó mozog. Amíg a Földközin van, Sigonelláról és más repterekről kiszolgálják, de ha átmegy a Szuezin és belép az 5. flotta területére, akkor követik és valahol a Közel-Keleten települnek. A lényeg, hogy szárazföldön vannak, mert sok helyet foglalnak a hajón.

A nyugati parti hordozók esetében más a helyzet. Ott is detachment van, de a Csendes-óceán nagy szárazföld- távolságai miatt többet vannak a hajón. Ők sokszor éjszakáznak a hajón, míg a keleti partiak szinte soha.

Úgy emlékszem, éjszaka nem repülnek a hajóra, de utasszállítás biztosan nincs.
Aztán amikor hazaindul a hordozó, felveszi a C-2-eseket és viszi őket haza.

Szóval Atlantin és Földközin lenne C-2 pilótának és személyzetnek elég jó buli a folyamatos hordozós jelenléttel összevte.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 670
75 494
113
Szórád Tamás kommentje.

Az van, hogy a keleti parti hordozókon nem települ C-2-es. A századból 2-3 gépes detachment formájában a hajóhoz csatolják a gépeket, átjönnek a hordozóval Európába és amint a hajó a 6. flotta területére ér, máris szárazföldre települnek. Jellemzően Szicíliába. Az a bázisuk, nem a hajó. Onnan repülnek ki a hajóra és már mennek is vissza a szárazföldre. Aszerint települnek más reptérre, ahogy a hordozó mozog. Amíg a Földközin van, Sigonelláról és más repterekről kiszolgálják, de ha átmegy a Szuezin és belép az 5. flotta területére, akkor követik és valahol a Közel-Keleten települnek. A lényeg, hogy szárazföldön vannak, mert sok helyet foglalnak a hajón.

A nyugati parti hordozók esetében más a helyzet. Ott is detachment van, de a Csendes-óceán nagy szárazföld- távolságai miatt többet vannak a hajón. Ők sokszor éjszakáznak a hajón, míg a keleti partiak szinte soha.

Úgy emlékszem, éjszaka nem repülnek a hajóra, de utasszállítás biztosan nincs.
Aztán amikor hazaindul a hordozó, felveszi a C-2-eseket és viszi őket haza.

Szóval Atlantin és Földközin lenne C-2 pilótának és személyzetnek elég jó buli a folyamatos hordozós jelenléttel összevte.

Ezt a gyakorlatot nem értem.Ha így üzemeltetik őket(márpedig így üzemeltetik)akkor honnan lesz tapasztalat arra az esetre amikor ez a lehetőség(szárazföldi üzem)nem áll rendelkezésre bármilyen háborús okból kifolyólag?
 
M

molnibalage

Guest
Ezt a gyakorlatot nem értem.Ha így üzemeltetik őket(márpedig így üzemeltetik)akkor honnan lesz tapasztalat arra az esetre amikor ez a lehetőség(szárazföldi üzem)nem áll rendelkezésre bármilyen háborús okból kifolyólag?
Mivel a szállítás jellemző útvonala az, hogy szárazföldről a hajóra, ezért logikus, hogy nem ott foglalják a helyet tartósan, amikor nincs szállítási igény. Háború esetén még inkább fajsúlyosabb ez az egyirányúság. Akkor senki nem megy el a hajóról és oda áramlik be az anyag és fegyver. Meg háborús időben inkább vadászgép és ASW heli van a decken és nem egy cargo gép... Jön, kirakodik és húzzon onnan.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 026
113
Ezt a gyakorlatot nem értem.Ha így üzemeltetik őket(márpedig így üzemeltetik)akkor honnan lesz tapasztalat arra az esetre amikor ez a lehetőség(szárazföldi üzem)nem áll rendelkezésre bármilyen háborús okból kifolyólag?
Nem kell őket féltani, amíg az Atlantin áthajóznak bőven van idő annyit gyakorlatozni, hogy meglegyen a megfelelő leszállás-szám a biztonságos üzemeléshez. Ezek eleve szabályozott követelmények (mint a légitankolásnál is), elő van az írva hogy milyen gyakorisággal hány SIKERES légitankolás/hordozós leszállás kell a jogosítás fenntartásához, így tervezhető a kiképzés/gyakorlás ütemezése.