[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 894
5 191
113
Itt nagyon sokan alábecsülik a magyar háttértudást és lehetőségeket. Az egész csak pénz és akarat kérdése. Van az országban élvonalbeli gyártás is más területeken. Mindenki a szalagmunkára asszociál ipar hallatán. Pedig pl.: ott a Richter gyógyszerfejlesztése, ami világszinten élvonalbeli és nemhogy könnyű, hanem hatalmas tudást, végtelen precizitást, teszteket, időt, pénzt igényel, és bonyolultabb mint egy új benzin vagy dízelmotor kifejlesztése mégis meg tudjuk csinálni. Bámulatos hogy a rákosi-kádári népnevelés, hogy becsüljük le magunkat, még bukásuk után 1 generációnyi idő elteltével is milyen erősen tartja magát a nép nagy részében. (majdnem mindenkiben)
A századfordulón élen jártunk a kutatás-fejlesztésben, még az első világháború után is talpra álltunk ugyan volt visszaesés, de kapaszkodtunk vissza. Ennyit jelent a nemzetbe meg népbe vetett hit. Ami most hiányzik az emberek nagy részéből. Mert igenis meg tudnánk bármit csinálni, csak ki kell tartani és kinevelni olyanokat akik kellően okosak és elkötelezettek a fejlődés iránt. (nem csak majd megveszünk mindent és csücsülünk a babérjainkon mentalitásba süllyedünk. Így az örök lemaradásba kárhoztatunk )
Kb semmi értelme nem lenne több 10 millárd dollárért kifejleszteni egy potens harci gépet.Még egy akkora gdp-vel rendelkező ország mint Németország is a Franciákkal közösen fejleszt!
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
Kb semmi értelme nem lenne több 10 millárd dollárért kifejleszteni egy potens harci gépet.Még egy akkora gdp-vel rendelkező ország mint Németország is a Franciákkal közösen fejleszt!

Hát egyedül elég necces, de valahol el kell kezdeni. Nehéz olyan partnereket találni akikkel évtizedekig nem lesz komoly vita. Lengyeleken kívül talán Izrael jöhetne szóba. Német-francia-angol-usa-oo. kizárva. Kínával nem érdemes mert lenyúlnák az egészet és ők irányítanának a végén, nekünk meg kuss lenne.
 
M

molnibalage

Guest
Itt nagyon sokan alábecsülik a magyar háttértudást és lehetőségeket.
Miért van olyan érzésem, hogy közöd nincs a magyar iparhoz és tervezéshez, de még a műszaki tudományokhoz sem?

Az egész csak pénz és akarat kérdése.
Kínában mindkettő megvan, mégis 40 éves szovjet hajtóművek színvonalát karcolgatják úgy, hogy 20 éve ezzel foglalkoznak és pofátlanul lopnak.

Van az országban élvonalbeli gyártás is más területeken.
Kérem sorold fel a magyar fejlesztésű gázturbinák típusait, legyártott darabszámát és máig tartó evolúcióját. Lol...
És ez csak egy példa vol

Mindenki a szalagmunkára asszociál ipar hallatán. Pedig pl.: ott a Richter gyógyszerfejlesztése, ami világszinten élvonalbeli és nemhogy könnyű, hanem hatalmas tudást, végtelen precizitást, teszteket, időt, pénzt igényel, és bonyolultabb mint egy új benzin vagy dízelmotor kifejlesztése mégis meg tudjuk csinálni.
Apró hiba a nevetséges összehasonlításodban, hogy a vegyiparnak itthon van kontinuitása. Gázturbina gyártás meg pl. soha nem volt. Élvonalbeli repülőgép licenszgyártása is utoljára a Me-109 esetén volt, de abban sem vagyok biztos, hogy a motorokat nem a németektől kaptuk-e hozzá.

Cseheknél van repipar kontinuitás és L-39NG szintű gépet tudnak összerakni külföldi hajtóművel...

Bámulatos hogy a rákosi-kádári népnevelés, hogy becsüljük le magunkat, még bukásuk után 1 generációnyi idő elteltével is milyen erősen tartja magát a nép nagy részében. (majdnem mindenkiben)
Bámulatos, hogy a minden alap nélküli álmodozás mennyire ostoba ötleteket és kommenteket tud kitermelni

A századfordulón élen jártunk a kutatás-fejlesztésben, még az első világháború után is talpra álltunk ugyan volt visszaesés, de kapaszkodtunk vissza.
Ez is csak egy városi legenda. Volt néhány szabadalom, amin mai napig rugózunk. A valóság az volt, hogy pont úgy importáltuk a technológiát egy csomó "magyarnak" tartott gyártóüzembe, ahogy az elmúlt 20+ évben Kína. Ebből született az a legenda, hogy micsoda fejlesztési és gyártási potenciál volt itt. A gyenge masszából kilógó kivételeket veszik az emberek általánosnak.

Ennyit jelent a nemzetbe meg népbe vetett hit.
A műszaki tudományok nem hiten alapulnak.

Mert igenis meg tudnánk bármit csinálni, csak ki kell tartani és kinevelni olyanokat akik kellően okosak és elkötelezettek a fejlődés iránt. (nem csak majd megveszünk mindent és csücsülünk a babérjainkon mentalitásba süllyedünk. Így az örök lemaradásba kárhoztatunk
Ez rizsa, semmi több. Ettől megyek a falnak. Jelenleg ennek közelében sem vagyunk. Ha 20 év múlva sikerülne elérni az akkor 60 éves AL-31 szintjét mondjuk azzal mire megyünk?

Olyan szinten nincs szakember az országban, hogy egy 20 ezer m3-es tartály hibamentes gyártása is néha megugorhatatlan szint. Az sem egszerű, de sehol nincs mondjuk egy gázturibinához képest. Mindent úgy, hogy a lemezeit sem itthon gyártották talán. Mutasd azt a magyar gyártóművet, ahol hi-tech polimer vagy acél kompresszorlapátokat gyártanak vagy egykristály turbinalapátokat.

Remélem Allesmor majd jön és felhomályosít minket.


Olyan szinten álomvilágban élsz, hogy arra szavak nincsenek.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Itt nagyon sokan alábecsülik a magyar háttértudást és lehetőségeket. Az egész csak pénz és akarat kérdése. Van az országban élvonalbeli gyártás is más területeken. Mindenki a szalagmunkára asszociál ipar hallatán. Pedig pl.: ott a Richter gyógyszerfejlesztése, ami világszinten élvonalbeli és nemhogy könnyű, hanem hatalmas tudást, végtelen precizitást, teszteket, időt, pénzt igényel, és bonyolultabb mint egy új benzin vagy dízelmotor kifejlesztése mégis meg tudjuk csinálni. Bámulatos hogy a rákosi-kádári népnevelés, hogy becsüljük le magunkat, még bukásuk után 1 generációnyi idő elteltével is milyen erősen tartja magát a nép nagy részében. (majdnem mindenkiben)
A századfordulón élen jártunk a kutatás-fejlesztésben, még az első világháború után is talpra álltunk ugyan volt visszaesés, de kapaszkodtunk vissza. Ennyit jelent a nemzetbe meg népbe vetett hit. Ami most hiányzik az emberek nagy részéből. Mert igenis meg tudnánk bármit csinálni, csak ki kell tartani és kinevelni olyanokat akik kellően okosak és elkötelezettek a fejlődés iránt. (nem csak majd megveszünk mindent és csücsülünk a babérjainkon mentalitásba süllyedünk. Így az örök lemaradásba kárhoztatunk )
Néhány dolgot azért ne felejts el:
- Magyarországon a gyógyszergyártásnak sok évtizedes szakmai múltja van, tehát ma nem a 0-ról kezdve működik az ágazat
- a nagy teljesítményű repülőgépek önálló kifejlesztésének és gyártásának 0, azaz nulla az előtörténete Magyarországon (sajnos, de ez van)
- a nagy teljesítményű harcigépek olyan összetett műszaki termékek (aerodinamikai kutatások, sárkány/kompozit technológia, csúcs-elektronika, csúcsminőségű fém és kerámia-kohászat a hajtóműhöz, nyomtatott alkatrészek repipari-minőségű előállítása!!) hogy azok ÖNÁLLÓ kifejlesztésére és önálló gyártására a hidegháború vége óta az USA, Franciaország, Nagy Britannia, Kína és Oroszország képes, senki más, ebből is Kína még mindig korlátozottan (hajtómű-fejlesztés és gyártás terén problémáik vannak)!! Bármilyen más tipust nézel az utóbbi évtizedekből, azok vagy több ország által közösen kifejlesztett és gyártott gépek (Eurofighter, Tornado, Jaguar), vagy főleg hajtómű-téren külső beszállítóval (Viggen, Gripen, J-10, JF-17, J-20) támogatott programok. A franciák már kb. 20 éve közölték, hogy a Rafale volt az utolsó önálló francia fejlesztésű és gyártású harcigép, mert költségeibe kis híján belerokkant a francia légi-ipar (pedig ott "kicsivel" több a felhalmozott tőke és ipari-fejlesztési tapasztalat is!!). Szóval hitből csak vallást lehet építeni, csúcstechnológiát meg sajnos nem. Ahhoz pénz kell - háromszor, mint a háborúhoz - és technológiai fejlesztések a teljes ipar területén, tehát évtizedek folyamatos munkája és befektetése - ha van miből!! Az utóbbi manapság erősen hiányos, magyar nagytőke nem létezik a megfelelő szinten, az a pici magántőke ami meg van napi megélhetésért küzd a tőkenagyhatalom külföldi konkurenciával, nem tud évtizedes fejlesztésekbe belevágni és türelemmel kivárni az eredményt (sok eredménytelen és pénzt zabáló vakvágány közben, amivel néha a fejlesztések járnak).
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Hát egyedül elég necces, de valahol el kell kezdeni. Lengyeleken kívül talán Izrael jöhetne szóba. Német-francia-angol-usa-oo. kizárva. Kínával nem érdemes mert lenyúlnák az egészet és ők irányítanának a végén, nekünk meg kuss lenne.
Hát ezt jól kiszámoltad, pont azokat zártad ki, akiknek életképes repiparuk van, tehát esetleg tudnának valamit besegíteni!! Nem tudom észrevetted-e, de Izraelnek sincs már önálló rep-ipara saját tipussal, belátták hogy arra még az ő pénzük se elég. Kína meg könyörgök, mit nyúlna le tőlünk, már a mai kínai ipar is minimum a Holdon van hozzánk képest!!
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 049
6 489
113
Kínában mindkettő megvan, mégis 40 éves szovjet hajtóművek színvonalát karcolgatják úgy, hogy 20 éve ezzel foglalkoznak és pofátlanul lopnak.

Ezen már én is gondolkoztam, hogy vajon miért nem képesek a Kínaiak egy normális hajtóművet összerakni, amikor minden mást lemásolnak és csinálnak belőle működőt, csak pont ez nem megy, pedig mennyit beleadtak már ebbe is. Az Oroszokat szerintem már le is hagyták a légiharc rakétáikkal, ott sikerült a másolás nekik (persze ott nyugatiakat másoltak).
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ezen már én is gondolkoztam, hogy vajon miért nem képesek a Kínaiak egy normális hajtóművet összerakni, amikor minden mást lemásolnak és csinálnak belőle működőt, csak pont ez nem megy, pedig mennyit beleadtak már ebbe is. Az Oroszokat szerintem már le is hagyták a légiharc rakétáikkal, ott sikerült a másolás nekik (persze ott nyugatiakat másoltak).
Nagy teljesítményű és élettartamú gázturbinás hajtóművet az tud gyártani, aki erre alkalmas turbinalapátot és turbinatárcsát tud gyártani, ez a hajtóműgyártás alfája és omegája!! Ezt meg nem millió-tonna acélban mérik, hiszen a spec nagyszilárdságú, hőálló és hosszú üzemidőt kibíró anyagból hajtóművenként mindössze néhány-100kg kell, de annak csúcs-minőségűnek, és minden legyártott grammnak azonos minőségűnek kell lenni!! És ez már a gyártás, de az első lépés az önálló felépítése az ehhez szükséges iparnak (hatalmas energia-igény!!), utána meg a K+F, hogy egyáltalán meglegyen a gyártási technológia, a hogyan kell csinálni.
 
M

molnibalage

Guest
Ezen már én is gondolkoztam, hogy vajon miért nem képesek a Kínaiak egy normális hajtóművet összerakni, amikor minden mást lemásolnak és csinálnak belőle működőt, csak pont ez nem megy, pedig mennyit beleadtak már ebbe is. Az Oroszokat szerintem már le is hagyták a légiharc rakétáikkal, ott sikerült a másolás nekik (persze ott nyugatiakat másoltak).
Melyik rakéta másolata a PL-10, PL-12? Kiről másolták a világ legkisebb méretű AESA radarját, amiről @Hpasp tette fel képet valahova?
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
Miért van olyan érzésem, hogy közöd nincs a magyar iparhoz és tervezéshez, de még a műszaki tudományokhoz sem?


Kínában mindkettő megvan, mégis 40 éves szovjet hajtóművek színvonalát karcolgatják úgy, hogy 20 éve ezzel foglalkoznak és pofátlanul lopnak.


Kérem sorold fel a magyar fejlesztésű gázturbinák típusait, legyártott darabszámát és máig tartó evolúcióját. Lol...
És ez csak egy példa vol


Apró hiba a nevetséges összehasonlításodban, hogy a vegyiparnak itthon van kontinuitása. Gázturbina gyártás meg pl. soha nem volt. Élvonalbeli repülőgép licenszgyártása is utoljára a Me-109 esetén volt, de abban sem vagyok biztos, hogy a motorokat nem a németektől kaptuk-e hozzá.

Cseheknél van repipar kontinuitás és L-39NG szintű gépet tudnak összerakni külföldi hajtóművel...


Bámulatos, hogy a minden alap nélküli álmodozás mennyire ostoba ötleteket és kommenteket tud kitermelni


Ez is csak egy városi legenda. Volt néhány szabadalom, amin mai napig rugózunk. A valóság az volt, hogy pont úgy importáltuk a technológiát egy csomó "magyarnak" tartott gyártóüzembe, ahogy az elmúlt 20+ évben Kína. Ebből született az a legenda, hogy micsoda fejlesztési és gyártási potenciál volt itt. A gyenge masszából kilógó kivételeket veszik az emberek általánosnak.


A műszaki tudományok nem hiten alapulnak.


Ez rizsa, semmi több. Ettől megyek a falnak. Jelenleg ennek közelében sem vagyunk. Ha 20 év múlva sikerülne elérni az akkor 60 éves AL-31 szintjét mondjuk azzal mire megyünk?

Olyan szinten nincs szakember az országban, hogy egy 20 ezer m3-es tartály hibamentes gyártása is néha megugorhatatlan szint. Az sem egszerű, de sehol nincs mondjuk egy gázturibinához képest. Mindent úgy, hogy a lemezeit sem itthon gyártották talán. Mutasd azt a magyar gyártóművet, ahol hi-tech polimer vagy acél kompresszorlapátokat gyártanak vagy egykristály turbinalapátokat.

Remélem Allesmor majd jön és felhomályosít minket.


Olyan szinten álomvilágban élsz, hogy arra szavak nincsenek.

Nyugodtan menj a falnak egy ilyen végtelenül beképzelt alakért nem kár. Műszaki tudományok oktatáson alapulnak és a fejlesztésen. A K+F-re fordított alacsony GDP% annak is köszönhető, hogy hozzád hasonló alakok is vannak vezető pozícióban. Azért mert nincs valaminek múltja nem jelenti, hogy jövője sincs. Tudom fejleszteni költséges, meg fárasztó.
De én úgy látom, ha rajtad múlna még a kőbalta korszakában élne az emberiség.
Abból, hogy lebecsülöd a potenciát jó nem származik, ez nem realizmus, ez pesszimizmus.
És képzeld szerintem több közöm van a fejlesztésekhez mint neked, igaz nem katonai, hanem civil szférában, de határozottan ipari területen.

Valahol megértelek, hisz aki kutatót ritkán lát, melóst és politikai szereplőket meg annál többet annak nem lehet megmagyarázni.
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
Néhány dolgot azért ne felejts el:
- Magyarországon a gyógyszergyártásnak sok évtizedes szakmai múltja van, tehát ma nem a 0-ról kezdve működik az ágazat
- a nagy teljesítményű repülőgépek önálló kifejlesztésének és gyártásának 0, azaz nulla az előtörténete Magyarországon (sajnos, de ez van)
- a nagy teljesítményű harcigépek olyan összetett műszaki termékek (aerodinamikai kutatások, sárkány/kompozit technológia, csúcs-elektronika, csúcsminőségű fém és kerámia-kohászat a hajtóműhöz, nyomtatott alkatrészek repipari-minőségű előállítása!!) hogy azok ÖNÁLLÓ kifejlesztésére és önálló gyártására a hidegháború vége óta az USA, Franciaország, Nagy Britannia, Kína és Oroszország képes, senki más, ebből is Kína még mindig korlátozottan (hajtómű-fejlesztés és gyártás terén problémáik vannak)!! Bármilyen más tipust nézel az utóbbi évtizedekből, azok vagy több ország által közösen kifejlesztett és gyártott gépek (Eurofighter, Tornado, Jaguar), vagy főleg hajtómű-téren külső beszállítóval (Viggen, Gripen, J-10, JF-17, J-20) támogatott programok. A franciák már kb. 20 éve közölték, hogy a Rafale volt az utolsó önálló francia fejlesztésű és gyártású harcigép, mert költségeibe kis híján belerokkant a francia légi-ipar (pedig ott "kicsivel" több a felhalmozott tőke és ipari-fejlesztési tapasztalat is!!). Szóval hitből csak vallást lehet építeni, csúcstechnológiát meg sajnos nem. Ahhoz pénz kell - háromszor, mint a háborúhoz - és technológiai fejlesztések a teljes ipar területén, tehát évtizedek folyamatos munkája és befektetése - ha van miből!! Az utóbbi manapság erősen hiányos, magyar nagytőke nem létezik a megfelelő szinten, az a pici magántőke ami meg van napi megélhetésért küzd a tőkenagyhatalom külföldi konkurenciával, nem tud évtizedes fejlesztésekbe belevágni és türelemmel kivárni az eredményt (sok eredménytelen és pénzt zabáló vakvágány közben, amivel néha a fejlesztések járnak).

Nem mondtam, hogy Magyarország egyedül csinálja meg. De olyanokkal kellene közösen akik nem telepednek ránk, így a jelenlegi szereplőkről sajnos nem mondható el. Ha a német-meg a francia, nem lenne ilyen hatalommániás idióta velük lehetne, de azok így keresni kell másokat. elsőnek Lengyeleket és Izraelt kérdeznék meg, aztán jöhetnek mások is, persze mérlegelés után.
 
M

molnibalage

Guest
Nyugodtan menj a falnak egy ilyen végtelenül beképzelt alakért nem kár.
Beképzeltség az, amikor felvázolom a realitásokat?

Műszaki tudományok oktatáson alapulnak és a fejlesztésen. A K+F-re fordított alacsony GDP% annak is köszönhető, hogy hozzád hasonló alakok is vannak vezető pozícióban.
Nem vagyok vezető pozícióban. Talán ezért nem kellene személyeskedni, mert se a témáról, se rólam nincs fogalmad.

De én úgy látom, ha rajtad múlna még a kőbalta korszakában élne az emberiség.
Ezt miből vezetted le?

Abból, hogy lebecsülöd a potenciát jó nem származik, ez nem realizmus, ez pesszimizmus.
Láttam a "potenciált" 10+ éve helikopter fejlesztésnél.

És képzeld szerintem több közöm van a fejlesztésekhez mint neked, igaz nem katonai, hanem civil szférában, de határozottan ipari területen.
Honnan tudnád, hogy nekem mihez van a közöm, amikor láthatólag azt sem tudod, hogy mit csinálok?
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
Hát ezt jól kiszámoltad, pont azokat zártad ki, akiknek életképes repiparuk van, tehát esetleg tudnának valamit besegíteni!! Nem tudom észrevetted-e, de Izraelnek sincs már önálló rep-ipara saját tipussal, belátták hogy arra még az ő pénzük se elég. Kína meg könyörgök, mit nyúlna le tőlünk, már a mai kínai ipar is minimum a Holdon van hozzánk képest!!

Jó az egy sikeres végkimenetel esetére írtam mondjuk 20-30 év múlva van egy fasza kis gép, aztán mindent kicuccolnának nekünk meg csak a papírok maradnak meg, vagy ugyanúgy függnénk tőlük mintha mondjuk USA vagy Orosz gépet vennénk.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 894
5 191
113
Kb semmi értelme nem lenne több 10 millárd dollárért kifejleszteni egy potens harci gépet.Még egy akkora gdp-vel rendelkező ország mint Németország is a Franciákkal közösen fejleszt!
Hát egyedül elég necces, de valahol el kell kezdeni. Nehéz olyan partnereket találni akikkel évtizedekig nem lesz komoly vita. Lengyeleken kívül talán Izrael jöhetne szóba. Német-francia-angol-usa-oo. kizárva. Kínával nem érdemes mert lenyúlnák az egészet és ők irányítanának a végén, nekünk meg kuss lenne.
Még licenc gyártásának is csak 100+ darabszám esetén.van értelme.Amit maximum lenne értelme fejleszteni kézifegyverek,teherautó,pszh..
 
  • Tetszik
Reactions: honved and alali77

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
Beképzeltség az, amikor felvázolom a realitásokat?


Nem vagyok vezető pozícióban. Talán ezért nem kellene személyeskedni, mert se a témáról, se rólam nincs fogalmad.


Ezt miből vezetted le?


Láttam a "potenciált" 10+ éve helikopter fejlesztésnél.


Honnan tudnád, hogy nekem mihez van a közöm, amikor láthatólag azt sem tudod, hogy mit csinálok?


A stílusodról lerí, hogy cseppet sem vagy szerény. A fórumon többször tanúbizonyságot tettél arról, hogy előszeretettel húzol le szinte mindent. Továbbá a vezető pozíciót nem rólad írtam, hanem, hogy hasonló emberek vannak. Tessék elolvasni, és nem dühből kommentelni.
Ha úgy vesszük nem személyeskedtem, hanem a realitást írtam le.
A helikopter fejlesztésnél, meg nem tudom mit láttál, de valószínű az akkor inkább pénzlenyúlásról szólt, ha ilyen negatív tapasztalattal rendelkezel.
Van sok olyan ember az országban akikben megvan a lehetőség megfelelő oktatással a világ legjobb Kutatói és fejlesztői legyenek. Csak ehhez pénzt és Infrastruktúrát kell biztosítani. Ennyi az egész.

A szalagmelósokat meg kispista-szintű beszállítókat ne keverjül össze a fejlesztőkkel.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 596
6 015
113
Apró hiba a nevetséges összehasonlításodban, hogy a vegyiparnak itthon van kontinuitása. Gázturbina gyártás meg pl. soha nem volt. Élvonalbeli repülőgép licenszgyártása is utoljára a Me-109 esetén volt, de abban sem vagyok biztos, hogy a motorokat nem a németektől kaptuk-e hozzá.

Cseheknél van repipar kontinuitás és L-39NG szintű gépet tudnak összerakni külföldi hajtóművel...
.
.
Jol emlekszem, hogy a Videoton, meg az ereje teljeben, probalt egy Mig-21 tovabbfejlesztest, Fedelzeti Adatközlöt akartak epiteni egy meglevö antenna felhasznalasaval? Azutan nem boldogultak vele es feladtak.
 
M

molnibalage

Guest
A stílusodról lerí, hogy cseppet sem vagy szerény.
Mi lenne, ha stílus helyett műszaki tartalomra figyelnél?

A fórumon többször tanúbizonyságot tettél arról, hogy előszeretettel húzol le szinte mindent.
Mutassad azon alapokat, amire lehetne alapozni egy magyar hajtómű fejlesztést és gyártást. Nincs alapja. Semmi. Szerinted mikorra és mennyiből sikerülne csak egy olyan szintű hajtóművet tervezni - nem legyártani - amit gyártásba mernénk venni mondjuk csak egy L-39-eshez?
Ha gyártható is lenne hol van olyan hazai cég, aki képes legyártani a hajtómű elemeit?

Ha úgy vesszük nem személyeskedtem, hanem a realitást írtam le.
Nem, te álmodozol. A realitás az, amit többen magyaráznak itt neked. Ha még gázturbinát is terveznénk, akkor első körben erőművit kellene talán, mert annak igénybevétele "picit" egyszerűbb, ahogy a vezérlése is, mert nincs nincs szélsőséges AoA határ, nincs 7G-as betépés, nincs gázkar rángatás.

A helikopter fejlesztésnél, meg nem tudom mit láttál, de valószínű az akkor inkább pénzlenyúlásról szólt, ha ilyen negatív tapasztalattal rendelkezel.
Szóval nem tudod, hogy mit láttam, mit csináltam, de osztod az észt.
Nem tennéd meg azt as szívességet, hogy befejezed a személyeskedést és megmutatod a magyar gázturbinagyártást és fejlesztést, hogy lássuk mire lehet építkezni?

Svédország nem képes erre, pedig 60+ éve épít szuperszonikus vadászgépet. A Draken előbb repült, mint MiG-21...
... és a svédek soha nem fejlesztettek saját hajtóművet, mert nincs rá erőforrás.
A svéd és magyar K+F és ipart összemérni felesleges is.
Mondjak svéd világcégeket IPAR területén, amik fogalmak? Tudsz mondani magyart?

.
.
Jol emlekszem, hogy a Videoton, meg az ereje teljeben, probalt egy Mig-21 tovabbfejlesztest, Fedelzeti Adatközlöt akartak epiteni egy meglevö antenna felhasznalasaval? Azutan nem boldogultak vele es feladtak.
Nem tudom.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 894
5 191
113
Nálunk sokkal gazdagabb országok se fejlesztenek,gyártanak harci gépet nem véletlenül.Van amit lenne és van is értelme támogatni a magyar iparban Pl.buszgyártás,mezőgazdasági gépgyártás.Max 2 tucat harci gépre van szüksége az országnak ezért semmi értelme belefogni.
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
Mi lenne, ha stílus helyett műszaki tartalomra figyelnél?


Mutassad azon alapokat, amire lehetne alapozni egy magyar hajtómű fejlesztést és gyártást. Nincs alapja. Semmi. Szerinted mikorra és mennyiből sikerülne csak egy olyan szintű hajtóművet tervezni - nem legyártani - amit gyártásba mernénk venni mondjuk csak egy L-39-eshez?
Ha gyártható is lenne hol van olyan hazai cég, aki képes legyártani a hajtómű elemeit?


Nem, te álmodozol. A realitás az, amit többen magyaráznak itt neked. Ha még gázturbinát is terveznénk, akkor első körben erőművit kellene talán, mert annak igénybevétele "picit" egyszerűbb, ahogy a vezérlése is, mert nincs nincs szélsőséges AoA határ, nincs 7G-as betépés, nincs gázkar rángatás.


Szóval nem tudod, hogy mit láttam, mit csináltam, de osztod az észt.
Nem tennéd meg azt as szívességet, hogy befejezed a személyeskedést és megmutatod a magyar gázturbinagyártást és fejlesztést, hogy lássuk mire lehet építkezni?

Svédország nem képes erre, pedig 60+ éve épít szuperszonikus vadászgépet. A Draken előbb repült, mint MiG-21...
... és a svédek soha nem fejlesztettek saját hajtóművet, mert nincs rá erőforrás.
A svéd és magyar K+F és ipart összemérni felesleges is.
Mondjak svéd világcégeket IPAR területén, amik fogalmak? Tudsz mondani magyart?


Nem tudom.

Ha komolyan beleállnánk 2035- köré terv kész lenne meg a háttérinfrastruktúra mondjuk rajtunk kívül kb.5 hasonló ország finanszírozási és fejlesztési segítségével. 2045 körül reálisan legördülhetne a gyártósorról az első. Kb. 4generáció eleje képességű gép. 4+-os nem valószínű elsőre.

A beszólásokat meg mellőzd, mert ez még mindig mutatja, hogy nagy az arc és így nehéz beszélgetni veled, hogy folyamatosan lenézed a másikat. (Ez a jó tanács a jellemfejlődéshez)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 925
113
Ma hazánkban önálló repülőgépfejlesztés a Corvus/Magnus vonalon van, ahol a szit az, hogy Lycoming/Continental dugattyús motort, vagy Siemens elektromos hajtást és szintén külföldi légcsavart illesztenek egy hazai kompozit sárkányhoz. Ez a maxium.

A vadászgép fejlesztés ma már csak nagyon keveseknek éri meg, mert a szint már az EF/Rafale/Gripen/Szu-35, vagy az F-35-ös. Ide beszállni már lehetetlen.