F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
54430389_992290140959720_3418170557407952896_n.png


Érdekes kevert konfig. A törzs alattit nem ismerem fel és a bal külső fehér rakéta is érdekes, hogy miért van fent. Az valami régebbi AAM-nek tűnik.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
54430389_992290140959720_3418170557407952896_n.png


Érdekes kevert konfig. A törzs alattit nem ismerem fel és a bal külső fehér rakéta is érdekes, hogy miért van fent. Az valami régebbi AAM-nek tűnik.
Python-3 izraeli légiharc-rakéta, infravörös önvezérlésű, a 80-as években volt jópár-tucatnyi légigyőzelmük vele. Lehet, hogy már az élettartama vége felé járhatott, és azért függesztették fel hogy közeli légiharc esetén azt indítsák elsőként. A törzs alatti az talán valami elektronikai felderítő-konténer, vagy ki tudja, az izraeliek nem túl bőbeszédűek a saját elektronikájukról.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113
Mondjuk elég vegyes a rakéta függesztés. Sparrow, amram,python 3 aztán 2db python 4 vagy 5-ös.

A 2011-ben Ostravában kiállított izraeli F-15ösökön is hasonlóan vegyes fegyverzet volt, csak póttartályokkal. Szerintem ez is valamilyen "megemlékező fotózás" lehetett.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
A Sas visszatér: nyolcvan új példány az F-15-ösökből

Negyvenöt éve repült az első Eagle, de ma is dolgozik a gyártósor. Hogyan lesz a modernizált F-15EX az ötödik generációs F-35-ös fegyverhordozója?
Az amerikai fegyveres erők beszerzési programja az Egyesült Államokon kívül is érdeklődésre tart számot, némi információt nyújtva az amerikai haderőfejlesztés irányairól, vagy akár a hiányosságokról. A 2020-as lista azonban olyan tételt tartalmaz, ami világszerte komoly meglepetést okozott. A hadügyi tárca száztíz harci gépet tervez beszerezni, héttel kevesebbet, mint 2019-ben, ezen belül negyvennyolc F-35-öst, nyolccal kevesebbet, mint az idei tervszám, és a légierő számára – itt a meglepetés – nyolc F-15EX típusú gépet, ami része, és ez az igazi meglepetés – egy nyolcvan gépes Eagle-csomagnak, amit 2024-ig tervez szolgálatba állítani a US Air Force. Korábban a haderőnemnek épp az F-35-ösök beérkezése volt az, ami kvázi feleslegessé tette ezeknek a negyedik generációs gépeknek a további szolgálatba állítását.



Az F-15-ösök váratlan reneszánsza – ezzel a címmel írt elemzést minderről a tekintélyes aviatikai szaklap és portál, a FlightGlobal. A cikk arra emlékeztet, a típus első példánya 1972-ben repült, vagyis negyvenöt évvel ezelőtt, amikor még Nixon volt az elnök és tartott a vietnami háború... Az is kétségtelen viszont, hogy az eredetileg a McDonnell Douglas által fejlesztett, erős, kéthajtóműves, többfeladatú, robusztus gépnek (sokan még mindig nem hiszik el, de fél szárnnyal is leszállt egyszer...) most is működik a gyártósora, hála a katari és a szaúdi megrendeléseknek. De mi szükség van erre a gépre annak a légierőnek, amely nem is egy, hanem immár két ötödik generációs típust tart szolgálatban?

Az elsődleges funkció az üzemidejüket kirepült F-15C-k pótlása elfogó vadászként. Más feladatkörben pedig éppenséggel az F-35-ös mellé rendelik a hadszíntereken az „öreg” kollégákat, mégpedig abból a megfontolásból, hogy az F-15-ös úgymond fegyverhordozója legyen a fejlettebb, de kisebb típusnak, amelynek belső fegyver-rekeszébe bizonyos nagyobb támadófegyverek nem férnek el, ha pedig külső fegyvertartókra függesztik a méretes muníciót, vége a „lopakodó” jellegnek és előnyeinek.



Vagyis az F-35-ös a maga alacsony észlelhetőségű kiképzésével, akár az ellenséges légtérben repülve, megtalálja és megjelölheti a célpontokat, az adatátviteli rendszer révén a céladatok megjelennek az F-15-ösök személyzete és fegyverrendszere számára is, és a megfelelő eszközt tehát erről a nagyobb gépről indíthatják, távolabbról, onnan, ahol a nem „lopakodó” gépek sincsenek annyira kiszolgáltatva a célpontot védő rakétáknak és vadászoknak. A szisztéma kicsit hasonlít arra az amerikaik által régóta használt „Vadmenyét-formációra”, amely elsősorban az ellenséges légvédelmi egységek kiiktatását kapta feladatul, hasonló munkamegosztással, a kilencvenes évek elején Magyarországon is tartott bemutatót az akkori felállásban Wild Weasel kötelék, egy F-16-os a maga akkor fejlett szenzoraival, és a hatalmas teherbírású F-4 Phantom.

Az sem lényegtelen, hogy noha az F-35-ös csak egy hajtóműves, az egy órára jutó üzemeltetési költsége ennek ellenére magasabb, 35 ezer dollár körüli. Mindeközben az F-15-ösökre bővebben van személyzet és az évtizedek alatt kiépült alkatrész-bázisa is stabil. A nyolcvan gép az F-15EX variáns lesz. A modernizálás elsősorban a passzív és aktív védelmi rendszer felújítását és új repülési szoftvert jelent, és valószínű, legalábbis a gyártó Boeing azt reméli, hogy a megrendelés egyben erősíti majd a Sasok újabb külföldi eladásainak esélyeit is.
http://iho.hu/hir/a-sas-visszater-nyolcvan-uj-peldany-az-f-15-osokbol-190320
 
M

molnibalage

Guest
Az elsődleges funkció az üzemidejüket kirepült F-15C-k pótlása elfogó vadászként.
Ez rész furcsa, mert elfogó vadász, mint típus megszűnt az F-106-tal 1988-ban. Az F-15 "klasszikus légifölény" vadászgép. Attól, hogy QRA és esetleg háborús készültségből végez felszállást ettől még nem elfogó vadászgép. Simán F-15-öt feladatkörét betölti.

Más feladatkörben pedig éppenséggel az F-35-ös mellé rendelik a hadszíntereken az „öreg” kollégákat, mégpedig abból a megfontolásból, hogy az F-15-ös úgymond fegyverhordozója legyen a fejlettebb, de kisebb típusnak, amelynek belső fegyver-rekeszébe bizonyos nagyobb támadófegyverek nem férnek el, ha pedig külső fegyvertartókra függesztik a méretes muníciót, vége a „lopakodó” jellegnek és előnyeinek.
Milyen fegyverekre gondolnak itt?

A JSOW-nak lesz hajtóműves változata, ami tudtommal elfér az F-35-be. Milyen hosszabb lándzsa kell amikor a stealth képesség miatt 100 km távolságig jó esetben azt csinál a gép, amit akar? Ok, JASSM, de hajtóműves JSOW mellett minek? Az F-35A egyik lényege, hogy a stealth miatt közel tud menni és nem 2-4 db nagyobb cuccot indít, hanem 8 db SDB I/II-őt.

Az külső függesztésű F-15-ös ellen alsó hangon 250 km távolságig jó az Sz-400, de elvi szinten messzebbre is jó az 40N6-tal. Persze lehet horizont alá menni, annak minden következményével. Tehát minek kell olyan platform, ami igen kevés célt indít, ergo igen kevés célcsatornát foglal le? SDB-vel közel menni nem tud, hiába visz el egy rakatot.

Boeing_orders_undisclosed_number_of_Cbham_s_BRU_61_SDB_carriage_systems_640_001.jpg


Vagyis az F-35-ös a maga alacsony észlelhetőségű kiképzésével, akár az ellenséges légtérben repülve, megtalálja és megjelölheti a célpontokat, az adatátviteli rendszer révén a céladatok megjelennek az F-15-ösök személyzete és fegyverrendszere számára is, és a megfelelő eszközt tehát erről a nagyobb gépről indíthatják, távolabbról, onnan, ahol a nem „lopakodó” gépek sincsenek annyira kiszolgáltatva a célpontot védő rakétáknak és vadászoknak.
Púder. Erre van megfelelő platform, úgy hívják B-52 és B-1. Erre új vadászgép elég elég muris és drága. Vagy egyszerűbb lenne akkor benyögni a valóságot, hogy túl lassan érkezik az F-35A, öregszik és kevés az F-16C, kell réskitöltés. Arcvesztés lehet, de az FB-111 is így született meg, ami azért nagyon nem volt egy B-1A sem B-1B...

A szisztéma kicsit hasonlít arra az amerikaik által régóta használt „Vadmenyét-formációra”, amely elsősorban az ellenséges légvédelmi egységek kiiktatását kapta feladatul, hasonló munkamegosztással, a kilencvenes évek elején Magyarországon is tartott bemutatót az akkori felállásban Wild Weasel kötelék, egy F-16-os a maga akkor fejlett szenzoraival, és a hatalmas teherbírású F-4 Phantom.
Hujujujujujuj...

Szezon és fazon. Az F-4G az 100%-ban SEAD gép, semmi másra nem használták. Az F-16-osra lehetett már AGM-45 és AGM-88-at is tenni, de nem volt HTS pod. Ez esetben max. arról lehet szó, hogy az F-4G adott át valahogy adatokat (volt azon Link 16....?), de ha ez nem volt lehetséges, akkor a HTS pod nélküli F-16C legfeljebb HAS (HARM As Senor) módban indíthatta az AGM-88-at, tehát ez nem igazán jó hasonlat. Ezen inkább arról szólhatott, hogy az F-4G volt a SEAD és az F-16C a DEAD bombákkal. Csak ez "picit" más dolog.

Az sem lényegtelen, hogy noha az F-35-ös csak egy hajtóműves, az egy órára jutó üzemeltetési költsége ennek ellenére magasabb, 35 ezer dollár körüli.
Na ez az, ahol megroppan az ég...

https://www.google.com/url?sa=t&rct...08-2012.xlsx&usg=AOvVaw39KBqhK9jBZNWYd8m_K9Xc

Izé. Az összes F-15 változat drágábban repült már 6-10 éve is. Azóta volt infláció is és a gépek öregedtek. Az upgrade-ek költségei is rakódnak rá az átlagra. Az F-35A költsége meg csökkenni fog jó darabig.

Mindeközben az F-15-ösökre bővebben van személyzet és az évtizedek alatt kiépült alkatrész-bázisa is stabil.
Én nem vettem észre valamit és nagy hirtelen megszűnt a generális USAF pilótahiány? Tessék csak beírni azt a keresőbe, hogy "USAF lacks pilot" vagy "USAF pilot shortage". 2016 óta csak úgy ömlenek a cikkek. Ez kezdetben 1000 pilóta volt. a 2018-as cikkben ez már 2000. Tehát kétszemélyes gépekkel csökkentjük a pilótahiányt az egyszemélyes F-35A-val szemben? Tessék...? Keresem a kandi kamerát.

https://www.businessinsider.com/air...-shortage-but-struggling-with-training-2018-7

Hát gyerekek, ekkora púderozását annak, hogy "kilobbiztunk 8 db gépet és esetleg még többet" még a büdös életben nem láttam.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
Ez rész furcsa, mert elfogó vadász, mint típus megszűnt az F-106-tal 1988-ban. Az F-15 "klasszikus légifölény" vadászgép. Attól, hogy QRA és esetleg háborús készültségből végez felszállást ettől még nem elfogó vadászgép. Simán F-15-öt feladatkörét betölti.


Milyen fegyverekre gondolnak itt?

A JSOW-nak lesz hajtóműves változata, ami tudtommal elfér az F-35-be. Milyen hosszabb lándzsa kell amikor a stealth képesség miatt 100 km távolságig jó esetben azt csinál a gép, amit akar? Ok, JASSM, de hajtóműves JSOW mellett minek? Az F-35A egyik lényege, hogy a stealth miatt közel tud menni és nem 2-4 db nagyobb cuccot indít, hanem 8 db SDB I/II-őt.

Az külső függesztésű F-15-ös ellen alsó hangon 250 km távolságig jó az Sz-400, de elvi szinten messzebbre is jó az 40N6-tal. Persze lehet horizont alá menni, annak minden következményével. Tehát minek kell olyan platform, ami igen kevés célt indít, ergo igen kevés célcsatornát foglal le? SDB-vel közel menni nem tud, hiába visz el egy rakatot.

Boeing_orders_undisclosed_number_of_Cbham_s_BRU_61_SDB_carriage_systems_640_001.jpg



Púder. Erre van megfelelő platform, úgy hívják B-52 és B-1. Erre új vadászgép elég elég muris és drága. Vagy egyszerűbb lenne akkor benyögni a valóságot, hogy túl lassan érkezik az F-35A, öregszik és kevés az F-16C, kell réskitöltés. Arcvesztés lehet, de az FB-111 is így született meg, ami azért nagyon nem volt egy B-1A sem B-1B...


Hujujujujujuj...

Szezon és fazon. Az F-4G az 100%-ban SEAD gép, semmi másra nem használták. Az F-16-osra lehetett már AGM-45 és AGM-88-at is tenni, de nem volt HTS pod. Ez esetben max. arról lehet szó, hogy az F-4G adott át valahogy adatokat (volt azon Link 16....?), de ha ez nem volt lehetséges, akkor a HTS pod nélküli F-16C legfeljebb HAS (HARM As Senor) módban indíthatta az AGM-88-at, tehát ez nem igazán jó hasonlat. Ezen inkább arról szólhatott, hogy az F-4G volt a SEAD és az F-16C a DEAD bombákkal. Csak ez "picit" más dolog.


Na ez az, ahol megroppan az ég...

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwj8y6z5jZHhAhWkmIsKHc-oD6sQFjAAegQIBRAC&url=https://timemilitary.files.wordpress.com/2013/04/afcap-data-for-2008-2012.xlsx&usg=AOvVaw39KBqhK9jBZNWYd8m_K9Xc

Izé. Az összes F-15 változat drágábban repült már 6-10 éve is. Azóta volt infláció is és a gépek öregedtek. Az upgrade-ek költségei is rakódnak rá az átlagra. Az F-35A költsége meg csökkenni fog jó darabig.


Én nem vettem észre valamit és nagy hirtelen megszűnt a generális USAF pilótahiány? Tessék csak beírni azt a keresőbe, hogy "USAF lacks pilot" vagy "USAF pilot shortage". 2016 óta csak úgy ömlenek a cikkek. Ez kezdetben 1000 pilóta volt. a 2018-as cikkben ez már 2000. Tehát kétszemélyes gépekkel csökkentjük a pilótahiányt az egyszemélyes F-35A-val szemben? Tessék...? Keresem a kandi kamerát.

https://www.businessinsider.com/air...-shortage-but-struggling-with-training-2018-7

Hát gyerekek, ekkora púderozását annak, hogy "kilobbiztunk 8 db gépet és esetleg még többet" még a büdös életben nem láttam.
Köszönöm az észrevételeidet, véleményedet, tanulok belőlük.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Hát gyerekek, ekkora púderozását annak, hogy "kilobbiztunk 8 db gépet és esetleg még többet" még a büdös életben nem láttam.

Én nem tudom, mennyire követed az amerikai belpolitikát, de Jim Mattis tábornok, korábbi védelmi miniszter lemondását követően most az a Patrick M. Shanahan a védelmi miniszter az USA-ban, aki 31 évet húzott le a Boeing-nél és egészen a senior vice president pozícióig vitte.
És láss csodát, visszavágták a 2020-as F-35A megrendelést és behúzták az F-15EX-et.
Az USAF soha nem jelezte korábban, hogy érdekli a 2001-ig gyártott F-15E modernizált változata. Ezek különféle jelölések alatt csak külföldre kerültek, a Boeing termékeiből végül már csak a Super Hornet és Growler gépeket adták el a Pentagonnak és azon belül is csak a Navy-nek.
Az utolsó Boeing termék, amit az USAF átvett, az a Raptorok úgymond kvázi "fele".
Szóval ennek az irracionális döntésnek erősen összeférhetetlenség szagú személyi háttere van.
 
M

molnibalage

Guest
Én nem tudom, mennyire követed az amerikai belpolitikát, de Jim Mattis tábornok, korábbi védelmi miniszter lemondását követően most az a Patrick M. Shanahan a védelmi miniszter az USA-ban, aki 31 évet húzott le a Boeing-nél és egészen a senior vice president pozícióig vitte.
És láss csodát, visszavágták a 2020-as F-35A megrendelést és behúzták az F-15EX-et.
Az USAF soha nem jelezte korábban, hogy érdekli a 2001-ig gyártott F-15E modernizált változata. Ezek különféle jelölések alatt csak külföldre kerültek, a Boeing termékeiből végül már csak a Super Hornet és Growler gépeket adták el a Pentagonnak és azon belül is csak a Navy-nek.
Az utolsó Boeing termék, amit az USAF átvett, az a Raptorok úgymond kvázi "fele".
Szóval ennek az irracionális döntésnek erősen összeférhetetlenség szagú személyi háttere van.
Pontosan erről beszélek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 839
113
Lehet,hogy én vagyok tájékozatlan de nem nagyon volt ez jellemző az amerikai csúcsvezetőkre.Nem emlékszem rá,hogy Bush vagy Obama alatt történt olyan,hogy egy miniszter a volt cégének adott megrendelést úgy,hogy az a megrendelés az amerikai államnak minden tekintetben a rosszabb választás legyen.Ugyanis itt nem arról van szó,hogy van előnye az F-15-nek az F-35-tel szemben szóval dobok már egy csontot a volt cégemnek hanem arról,hogy nulla előnye van az F-15-nek az F-35-el szemben még is dobok egy csontot.A vajda csinált ilyen itthon...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

galland

Well-Known Member
2012. szeptember 21.
354
344
63
Lehet,hogy én vagyok tájékozatlan de nem nagyon volt ez jellemző az amerikai csúcsvezetőkre.Nem emlékszem rá,hogy Bush vagy Obama alatt történt olyan,hogy egy miniszter a volt cégének adott megrendelést úgy,hogy az a megrendelés az amerikai államnak minden tekintetben a rosszabb választás legyen.Ugyanis itt nem arról van szó,hogy van előnye az F-15-nek az F-35-tel szemben szóval dobok már egy csontot a volt cégemnek hanem arról,hogy nulla előnye van az F-15-nek az F-35-el szemben még is dobok egy csontot.A vajda csinált ilyen itthon...

Esetleg nem lehetséges, hogy túl drága mulatság lenne F-35 küldeni mondjuk a tálibok esetleg az Isis ellen, mert kicsit durva lenne az ár érték arány egy feltételezett veszteség alkalmával? A régi flotta meg szépen lassan csak kiöregedik? Ez amolyan jó az F-4ek A-6-ok korában az A-1 skyraider is adott célokra felfogás lehet inkább. És tegyük hozzá, mint lehetséges célpontnak Kínának is igen sok "idős konstrukciójú" technikája van, amihez nem biztos, hogy kell F-35-ös .
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 839
113
Esetleg nem lehetséges, hogy túl drága mulatság lenne F-35 küldeni mondjuk a tálibok esetleg az Isis ellen, mert kicsit durva lenne az ár érték arány egy feltételezett veszteség alkalmával? A régi flotta meg szépen lassan csak kiöregedik? Ez amolyan jó az F-4ek A-6-ok korában az A-1 skyraider is adott célokra felfogás lehet inkább. És tegyük hozzá, mint lehetséges célpontnak Kínának is igen sok "idős konstrukciójú" technikája van, amihez nem biztos, hogy kell F-35-ös .

Bizosan olcsóbb az F-35 mint csak egy valamire tartani egy típust amit méregdrága üzemeltetni.Már eleve az F-35 mellett bármit rendszerben tartani felesleges pénzkidobás
(Talán az F-22 kivételével de abból meg alig van).
 
M

molnibalage

Guest
Esetleg nem lehetséges, hogy túl drága mulatság lenne F-35 küldeni mondjuk a tálibok esetleg az Isis ellen, mert kicsit durva lenne az ár érték arány egy feltételezett veszteség alkalmával? A régi flotta meg szépen lassan csak kiöregedik? Ez amolyan jó az F-4ek A-6-ok korában az A-1 skyraider is adott célokra felfogás lehet inkább. És tegyük hozzá, mint lehetséges célpontnak Kínának is igen sok "idős konstrukciójú" technikája van, amihez nem biztos, hogy kell F-35-ös .
Jelenleg az F-35A Lot 11 utáni flyaway ára kb. fele annak, ami az F-15SA/SG csomag árban van. Az F-15SA és SG saccolt darabára 100M USD táján van a kiegészítő felszerelés nélkül, pl. Sniper TGP pod vagy HTS pod (bár F-15-ön olyat még nem láttam asszem).

Igazából az sejlik fel, hogy egy podokkal teleaggatott F-15X a podok árával, hogy csak karcolja az F-35A integrált rendszereinek képességeit alulról többe kerül. A kevesebb tartalommal bíró F-15E drágábban repül, az új gépek ára magasabb.

Ezen vezérfonál alapján tökmindegy, hogy ha odaveszne egy gép, akkor pusztán az anyagiakat nézve mennyibe fájna. Vonalvastagságnyi különbség van mondjuk egy F-15E, egy F-35A vagy Navy részéről Super Hornettel CAS-olni. Még az agyonsztárolt A-10C is bőven 15k USD/óra felett repül és volt, hogy a 20k-t karcolgatta, ami pontosan az F-16C-nél szerepel a linkel Excel táblázatban. Csak az F-16C utazósebessége úgy min. kétszer nagyobb. Tehát azonos reakció időhöz kevesebb gép és repóra is elég. Szóval azzal érvelni, hogy az A-10C olcsóbb mondjuk úgy, elég muris próbálkozás.