F-22 Raptor (Lockheed Martin,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 515
113
A new metallic 3D printed bracket alongside the aluminum part it will replace on an F-22 Raptor during depot repair at Hill Air Force Base, Utah, Jan 16, 2019.

5036985-min-1024x1024.jpg


https://www.hill.af.mil/News/Articl...t-metallic-3d-printed-part-installed-on-f-22/
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 860
113
Nagyon szép fordulás ! Ráadásul nem is magasan és alacsony sebességgel (legalább is nem tűnik gyorsnak )
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113

Ezt a Hoower Pitch -hez hasonló szűk irányváltást ilyen alacsonyan még nem láttam. Vagyis láttam, a Raptorok szoktak ilyesmi látványosságokat produkálni, mikor az amerikai "belpiacos" hétvégi vidéki ersókra megérkeznek. Általában az ilyen helyekre is géppárok mennek és a leszállás előtt szoktak kifogyasztani ezzel a módszerrel (régebben az F-15-ösök dolga volt ez, ők a maguk módján kb 40-45 foking belerántásokkal szórakoztatták a nagyérdeműt). A különbség csak annyi, hogy ezeket a legtöbbször ferde emelkedő fordulóval teszik, így a figura befejeztével ismét a megfelelő magasságra ugranak fel a hosszúfalon, ahonnan vagy egy újabb hasonló miatt jönnek be, vagy abból már a végső bejövetelt csinálják.

Itt a demoprogram Hoower Pitch-ét láthattuk totál vízszintesen, de igen alacsonyan.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Fairfordban előadta ezeket a kis sebességű manővereket?
Ott is, meg egy az egyben a 2008-as Farnborough-i elemek ezek.
De ennyit számít a különbség egy jól megvágott videó, egy élőben, de fényképezőn át nézett műsor és a szabad szemmel lekövetett megfigyelés között.
Ettől még ezek a manőverek továbbra is látványosak és érdekesek, de minden extravaganciájuk ellenére még így is jóval az F-22 Raptor valós manőverezési tartományán belül vannak és minden látszólagos szertelenség ellenére vonalzó mentén, elvágólag repült szigorú koreográfia elemei ezek.
 
M

molnibalage

Guest
RIAT 2017 USAF F-22 RAPTOR

Tényleg kb. ugyanaz. A kis sebességű loop az, ami talán picit gyengébb, a többi szinte dekára ugyanaz.

Ott is, meg egy az egyben a 2008-as Farnborough-i elemek ezek.
De ennyit számít a különbség egy jól megvágott videó, egy élőben, de fényképezőn át nézett műsor és a szabad szemmel lekövetett megfigyelés között.
Ettől még ezek a manőverek továbbra is látványosak és érdekesek, de minden extravaganciájuk ellenére még így is jóval az F-22 Raptor valós manőverezési tartományán belül vannak és minden látszólagos szertelenség ellenére vonalzó mentén, elvágólag repült szigorú koreográfia elemei ezek.
Ezzel azt akarod mondani, hogy nem mentek közel vagy át sem lépték azt a piros vonalat, amit keleten virtusból sokszor?

A vonalzó mentén miatt érzem akkor azt, hogy dekára ugyanaz.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Ezzel azt akarod mondani, hogy nem mentek közel vagy át sem lépték azt a piros vonalat, amit keleten virtusból sokszor?

A vonalzó mentén miatt érzem akkor azt, hogy dekára ugyanaz.

A Raptor +60/-40 fokos állásszöggel repülhető, +10/-3 g-ig, tehát igazából lehetne vele még meredekebb kunsztokat is gyártani, jóval feszesebb, jóval sűrűbb manőverkombinációkkal, de a földközeli demozásnál az USAF megköveteli, hogy mindegyik egymást követő demopilóta le tudja repülni a programot. És lehetőleg ne is verje oda magát.
Az F-15-ösből kiindulva akár harminc hosszú éven át, változatlanul.

Ne feledd, az oroszoknál elsősorban berepülőpilóták bemutatóztak, ahol mindenkinek személyes saját stílusa volt/van, egymás után a különféle években Pugacsov, Kvocsur, Bogdan mind másképp repült a Szu-27-essel. És most csak a Szu-27-esről beszélek.

De, hogy az USAF demoival ekvivalens analógiát is mondjak, a katonák az oroszoknál is vonalzó mentén repülnek mind a mai napig. Sztrizsi, Vityazi ezer éve ugyanazt a manőverkombinációt mutatja, talán a Szu-30SzM hozott el kb húsz évnyi Szu-27P/UB után pár új szólóelemet és mintha egy hangyányival szorosabb kötelékezést.