Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 510
15 712
113
A most bevezetett SZÜF rendszer nagyon jó, azonnal le tudod kérdezni a 2 éves műszaki vizsgákon készült képeket, azon látszanak a törések, javítások, és a km óra is. Még frankó kis grafikon is van ahol látszik az éves futásteljesítmény, lehet látni, ha valami gyanúsan nem stimmel.

Mármint a magyar műszaki vizsgán már átment járművek esetében, mert sajnos a rendszer gyengéje, hogy a külföldről behozott kocsi órája ahogy jön Németországból Magyarországra a saját lábán szinte magától is visszafelé képes pörögni, mielőtt először eljutna a honosítás során a magyar műszaki vizsgára.. de addig sajnos fiatalod hat. Erre max lehet gyanakodni a rendszámból (15 éves kocsin friss sorozatú rendszám), vagy kiszűrheti a szervízkönyv, ami szintén feltünteti a km állást ha meg nem hamisították.

Viszont miután egy kocsi már forgalomba került itthon, az új rendszerben már nehéz mókolni, és ezzel a magyar használtautó piac pár évre visszamenően jelentősen tisztult.

Ettől függetlenül a magyar használtautó piac rákfenéje nem ez. Km állás tökmindegy, az állapot a lényeg. Itthon teljesen hiányzik a tárgykultúra, karbantartásról nem csak kocsik esetén, de másnál se nagyon hallott a magyar. Azon spórol. Hajtja amíg lehet, aztán megpróbálja lepasszolni másnak...
Az itthoni kocsik sokszor jobbak, mint a németek. Ad.1 aki itthon új autót vesz(vett)-cégek, tehetösek- azok nem spóroltak a szervízeken sem. Ad.2 itthon még alacsonyabb a műhelyóra, mint usa, anglia esetleg németek (a mók és gány hazája az usa). Ad.3 itthon nem sózzák péppé az utakat, mint ausztriában, így kevésbé porlad a fém. Ami autóink voltak használtan, az itthoniak messze verték az osztrák, olasz vagy német importot. Igaz nem is "tesa" meg "főnök" volt az eladó :)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 333
113
Az a baj, hogy a másik oldalon is furcsa elvárások vannak. Ha tisztességesen elmondod, hogy ez és ez javítva lett, itt meghúztak, fényezve van, Tesco parkolóban rám nyitották az ajtót, az élből nem tudtuk kihúzni a horpadást, glettelve van, akkor mindenki menekül, mintha leprás lennél. 10 éves autódban miért van 160 000 kilométer? A kereskedőnél látott alig kicsivel több pénzért 90 ezerrel is. Nagyon kevés embert érdekel, hogy nem egy mocskos, bizonytalan előéletű, állapotú romot árulsz. A legkevesebb probléma akkor van, ha jön a nepper, olcsóbban elviszi de legalább az ember nem idegeskedik hónapokig.
A hülye meg majd visszatekert órával, de legalább drágábban megveszi a kereskedésből.
A legnagyobb baj inkább az, hogy a többségnek csak akkor fontos az autója állapota amikor el akarja adni. Ahogy lefikázza pár leendő vevő elkezdi kendácsolni az autóját. Amikor ebbe belefárad elviszi egy kereskedésbe (nem a konténeres bandák jelentik nálam a kereskedést). Ha szerencséje van és lát benne fantáziát a kerskedés megveszik, ha nem akkor lehetőséget biztosítanak bizományos értékesítésre, ekkor ugye max akkor lesz pénze belőle miután elkel.
Az emberek elvárásai valóban nélkülöznek minden realitást. 15 éves autóban nem lehet 200.000km felett, rozsdamentes Mazdát keres 1 millióért, 8 új gumit, és természetesen minden legyen kicserélve az autón amit ő sem cserélne ki, de azért elvárja.
A km óra tekerésről saját tapasztalat, hogy a tulajok gyakran tekertetik vissza az órát, hogy kimaxolják a kérhető összeget az autóért.

Az örök kedvenc cikkek:

A magyar használtautó-vásárló hülye!
https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/10/12/a_magyar_hasznaltauto-vasarlo_hulye/


https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/12/30/a_magyar_hasznaltauto-vasarlo_hulye_2._resz/
 

therob

Active Member
2012. december 26.
923
248
43
Igen, az oratekeres megakadalyozasa szerintem sem technikai kerdes, hanem valami lobbi van mogotte, vagy amig a jogszabalyok nem kovetelnek szigorubb technikai megoldast minek koltenene penzt a fejlesztesre - hozzaallas. Persze ez amolyan piaci res is reszben, mert ha egy gyarto meglepne akkor reklamozhatna magat ugy,h. ha majd a mi autonkat veszitek hasznaltan annal tuti jo lesz a km-ora ertek. Ez siman felvet olyan kartelgondolkodast is, ami a multkor a motorfejleszteseknel kibukott. Ez lehet tudatos vagy pango viz helyzetbol adodo is.
Ameddig az emberek autót vesznek bőrkabátos "arany" nyakláncos neppertől addig kitalálhatsz bármit. Az emberek annyira buták és/vagy naívak, hogy az hihetetlen. Távol álljon tőlem a rasszizmus, de c-betűstől ne vegyünk már autót.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and rappali_

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 761
17 817
113
https://ecomento.de/2019/04/18/ifo-institut-studie-kritisiert-elektroauto-umweltbilanz/

"...
Egy Tesla Model 3 elektromos autó akkumulátora 11-15 tonna szén-dioxodot termel a tanulmány szerint. Tízéves élettartamot tekintve és évente 15 ezer kilométernyi út megtétele esetén ez kilométerenként 73-98 gramm szén-dioxid-kibocsátást eredményez.

Ugyanez a Tesla kilométerenként 156-181 gramm szén-dioxidot bocsát ki, ha a számításoknál figyelembe veszik az akkumulátor működéséhez szükséges elektromos hálózat szén-dioxid-kibocsátását, ami így jelentősen nagyobb, mint az összehasonlításként használt Mercedes típusú dízelautóé... "

Tudom, biztos a Merci fizette ezeket..
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
https://ecomento.de/2019/04/18/ifo-institut-studie-kritisiert-elektroauto-umweltbilanz/

"...
Egy Tesla Model 3 elektromos autó akkumulátora 11-15 tonna szén-dioxodot termel a tanulmány szerint. Tízéves élettartamot tekintve és évente 15 ezer kilométernyi út megtétele esetén ez kilométerenként 73-98 gramm szén-dioxid-kibocsátást eredményez.

Ugyanez a Tesla kilométerenként 156-181 gramm szén-dioxidot bocsát ki, ha a számításoknál figyelembe veszik az akkumulátor működéséhez szükséges elektromos hálózat szén-dioxid-kibocsátását, ami így jelentősen nagyobb, mint az összehasonlításként használt Mercedes típusú dízelautóé... "

Tudom, biztos a Merci fizette ezeket..

A Tesla köztudottan nem túl zöld autó. Annál még néhány benzines is zöldebb. Látszik, hogy azt is amerikai gyártó készíti. Ha zöldet akarsz, akkor európai vagy japán gyártót nézz.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
https://ecomento.de/2019/04/18/ifo-institut-studie-kritisiert-elektroauto-umweltbilanz/

"...
Egy Tesla Model 3 elektromos autó akkumulátora 11-15 tonna szén-dioxodot termel a tanulmány szerint. Tízéves élettartamot tekintve és évente 15 ezer kilométernyi út megtétele esetén ez kilométerenként 73-98 gramm szén-dioxid-kibocsátást eredményez.

Ugyanez a Tesla kilométerenként 156-181 gramm szén-dioxidot bocsát ki, ha a számításoknál figyelembe veszik az akkumulátor működéséhez szükséges elektromos hálózat szén-dioxid-kibocsátását, ami így jelentősen nagyobb, mint az összehasonlításként használt Mercedes típusú dízelautóé... "

Tudom, biztos a Merci fizette ezeket..


Más számítások szerint az EU-ban használt elektromos jármű 15-25 százalékkal kisebb mértékben terheli meg a környezetet teljes élettartama során, mint egy hagyományos jármű. Kínában a szénből nyert energia miatt nagyobb a megterhelés, mint a dízel vagy benzines jármű esetében.

https://www.eea.europa.eu/publications/electric-vehicles-from-life-cycle
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113

Ha az áramot környezetbarát módszerekkel termelik, akkor az autó is környezetbarát lesz. Németországban értelemszerűen sokkal több CO2 kibocsátással közlekedik egy elektromos autó, mint Franciaországban. Ezt eredményezte a németeknél a "zöldek" ámokfutása, és ezt jelenti, hogy a franciák 70%-ban az atomot használják.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 960
113
e903e20adb526f22e9bbaa1d1fcaea5a.jpg
 
M

molnibalage

Guest

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 960
113
Igazából a durva az, hogy magától összehozta ezt.
Akkor képzeljük el, hogy a lenti helyen 3 kocsit töltenek egymás mellett. Na micsoda hőfejlődés lesz ott...?

Vajon mikor jön el az a pont, hogy ilyen esetek miatt ideiglenesen kitiltják őket a mélygarázsokból?

Nem látok sehol töltésre utaló részt, elvileg bal hátul kellene kilógnia a kábelnek.
Egy újabb spontán öngyulladás, legalább most nem égett bent senki, szomszédos autókat viszont szépen leamortizálta...


Anno nekünk is gyulladt ki álló autónk, az ablakmosó érzékelője lett zárlatos.
 
M

molnibalage

Guest
Nem látok sehol töltésre utaló részt, elvileg bal hátul kellene kilógnia a kábelnek.
Egy újabb spontán öngyulladás, legalább most nem égett bent senki, szomszédos autókat viszont szépen leamortizálta...

Anno nekünk is gyulladt ki álló autónk, az ablakmosó érzékelője lett zárlatos.
Azért írtam, hogy magától. Még tölteni sem kellett.
 
  • Tetszik
Reactions: Ooorky