A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 161
10 900
113
Ez a CMI-nek a moduláris tornya, amit gyakorlatilag bármire fel lehet tenni. A torony különböző verziókban összelegózható. Minden cserélhető rajta tulajdonképpen. De a legfontosabb, hogy van 90,105, és 120mm es verziója is. A lengyelek a Rosomakra is felteszik szériában.
Link
Ezen a Btr aljzaton szerintem ez a 90mm-es a maximum, de még ez is necces. Kicsit kicsi a tömege hozzá. De szerintem belül is erősítéseket igényel a dolog, mert nem hinném, hogy a széria BTR héj elbírná ezt a nyíró/csavaró erőt, ami a 90mm-es elsütésekor éri. Én nem tartom alapvetően rossznak ezt a kerekes könnyűtank koncepciót, de alapos tervezést igényel a dolog. A franciák nagyon rá vannak gyógyulva az ügyre...

Persze, mert csak négereket kergetnek vele. Az meg legfeljebb AK-val lő vissza.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Persze, mert csak négereket kergetnek vele. Az meg legfeljebb AK-val lő vissza.
:)
eland-90s-detail.jpg

Ez a kis aranyos egy dél afrikai Eland 90.Leánykori nevén Panhard AML-90.Angolában a kubai harckocsizók nagyon nem komálták.Mert egy T55t 2km-röl simán kilőt.Mondjuk a kubai tankisták köztt biztos volt néger,szóval a négerkergetés stimmel
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 029
11 902
113
Ez a CMI-nek a moduláris tornya, amit gyakorlatilag bármire fel lehet tenni. A torony különböző verziókban összelegózható. Minden cserélhető rajta tulajdonképpen. De a legfontosabb, hogy van 90,105, és 120mm es verziója is. A lengyelek a Rosomakra is felteszik szériában.
Link
Ezen a Btr aljzaton szerintem ez a 90mm-es a maximum, de még ez is necces. Kicsit kicsi a tömege hozzá. De szerintem belül is erősítéseket igényel a dolog, mert nem hinném, hogy a széria BTR héj elbírná ezt a nyíró/csavaró erőt, ami a 90mm-es elsütésekor éri. Én nem tartom alapvetően rossznak ezt a kerekes könnyűtank koncepciót, de alapos tervezést igényel a dolog. A franciák nagyon rá vannak gyógyulva az ügyre...
Itten van erről egy kiváló videó:
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 690
6 460
113
Ez a CMI-nek a moduláris tornya, amit gyakorlatilag bármire fel lehet tenni. A torony különböző verziókban összelegózható. Minden cserélhető rajta tulajdonképpen. De a legfontosabb, hogy van 90,105, és 120mm es verziója is. A lengyelek a Rosomakra is felteszik szériában.
Link
Ezen a Btr aljzaton szerintem ez a 90mm-es a maximum, de még ez is necces. Kicsit kicsi a tömege hozzá. De szerintem belül is erősítéseket igényel a dolog, mert nem hinném, hogy a széria BTR héj elbírná ezt a nyíró/csavaró erőt, ami a 90mm-es elsütésekor éri. Én nem tartom alapvetően rossznak ezt a kerekes könnyűtank koncepciót, de alapos tervezést igényel a dolog. A franciák nagyon rá vannak gyógyulva az ügyre...
Itten van erről egy kiváló videó:
Jól néz ki és a promo videó is jó de hogy BTR-re nem raknám rá az tuti , akkormár Patriara vagy valami nagyobb eszközre
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 937
18 424
113
Jól néz ki és a promo videó is jó de hogy BTR-re nem raknám rá az tuti , akkormár Patriara vagy valami nagyobb eszközre

Ugye a miniszter úr egy interjúban, vagy többen is említette, nem dobunk ki mindent, amit még érdemes és lehet, használunk, felújítunk. Nyílván bizonyos idő intervallum keretén belül. Azonban, ez idáig az új nehéz vasak beszerzése mellett, nem hallhattunk híreket, a még meglévő, de régi eszközeink felújításáról. Lehet ez a kédés még véglegesen nem dőlt el, ezért nincs hír, vagy eldőlt és nem újítunk fel semmit, mert teljes fegyverzetcsere lesz. Utóbbi esetben, akkor nem számolunk már a T-72 harckocsikkal és a BTR harcjárművekkel. Mert szerintem, ez a két eszköz, ami elvileg szóba jöhet, vagy jöhetett, mint felújítható nehézfegyver.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
Ugye a miniszter úr egy interjúban, vagy többen is említette, nem dobunk ki mindent, amit még érdemes és lehet, használunk, felújítunk. Nyílván bizonyos idő intervallum keretén belül. Azonban, ez idáig az új nehéz vasak beszerzése mellett, nem hallhattunk híreket, a még meglévő, de régi eszközeink felújításáról. Lehet ez a kédés még véglegesen nem dőlt el, ezért nincs hír, vagy eldőlt és nem újítunk fel semmit, mert teljes fegyverzetcsere lesz. Utóbbi esetben, akkor nem számolunk már a T-72 harckocsikkal és a BTR harcjárművekkel. Mert szerintem, ez a két eszköz, ami elvileg szóba jöhet, vagy jöhetett, mint felújítható nehézfegyver.

Lehetnek még a kétéltű PTSZ, vagy egyéb műszaki mentő/vontatójárművek is felújítva. Nem csak az aktív harcegységek, hanem a háttér infrastruktúrákhoz tartozik sokféle jármű.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 418
46 274
113
Nagyon
Igen, a currusnál. Drágábban sikerült mintha új gyártású PTSz-3 verziót vettünk volna a ruszkiktól.
Én alapvetően szkeptikus vagyok a PTSZ-ek használhatóságával, de 1-1 ilyen hazai felújítás gazdasági szempontból nem túl rossz. Ha belegondolsz a Currus számláz X millió forintot a HM-nek. Ez ugye bruttó, tehát az Áfa egy az egyben visszakerül az államhoz. A Currusnál foglalkoztatott emberek fizetésenek van egy igen jelentős járuléktartalma, mind a cég, mind a munkavállaló részéről. Arról nem is beszélve, hogy a szaki a fizuját jó estben a hazai gazdaságban költi el. Ezen kívül a GDP-be is beleszámit az ügy, tehát javítja a makrogazdasági mutatókat.
Magyarán, ha azt vesszük, az ilyen felújítások nagyjából a nyereségbe és felhasznált alkatrészekbe kerülnek az államnak, már ha azokat nem idehaza gyártják....
Nem véletlen, hogy a Z2026 deklarált célja, hogy amit itthonról meg tudunk oldani, azt itthonról fogjuk.
Ha meg tudnánk venni a PTSZ3-at (embargó miatt nem hinném) akkor annak költségei nettó veszteség lenne az államnak.
Ezért érzem esélyesnek a Patriát mint lehetséges kerekes jármű beszállítót, mert ők gyakorlatilag az összes (talán az arabokat kivéve) eddigi kliensnél engedték a hazai gyártást, fejlesztést.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 937
18 424
113
Nagyon

Én alapvetően szkeptikus vagyok a PTSZ-ek használhatóságával, de 1-1 ilyen hazai felújítás gazdasági szempontból nem túl rossz. Ha belegondolsz a Currus számláz X millió forintot a HM-nek. Ez ugye bruttó, tehát az Áfa egy az egyben visszakerül az államhoz. A Currusnál foglalkoztatott emberek fizetésenek van egy igen jelentős járuléktartalma, mind a cég, mind a munkavállaló részéről. Arról nem is beszélve, hogy a szaki a fizuját jó estben a hazai gazdaságban költi el. Ezen kívül a GDP-be is beleszámit az ügy, tehát javítja a makrogazdasági mutatókat.
Magyarán, ha azt vesszük, az ilyen felújítások nagyjából a nyereségbe és felhasznált alkatrészekbe kerülnek az államnak, már ha azokat nem idehaza gyártják....
Nem véletlen, hogy a Z2026 deklarált célja, hogy amit itthonról meg tudunk oldani, azt itthonról fogjuk.
Ha meg tudnánk venni a PTSZ3-at (embargó miatt nem hinném) akkor annak költségei nettó veszteség lenne az államnak.
Ezért érzem esélyesnek a Patriát mint lehetséges kerekes jármű beszállítót, mert ők gyakorlatilag az összes (talán az arabokat kivéve) eddigi kliensnél engedték a hazai gyártást, fejlesztést.

EU pénzből ment annak a 8 db-nak a felújítása, alapvetően katasztrófavédelmi célból, erre is kaptuk a pénzt rá. Még ki is hangsúlyozták hogy hány évig, csak katasztrófavédelemre lehet használni őkat. :) Arra mondjuk nem árt ha van az országban ilyesmi, ha jön az árvíz, hóhelyzet, vagy valami ipari katasztrófa. Más kérdés, hogy a katasztrófavédelemnél illene lenni ilyesminek. Országosan legaláb egy tucatnak, vagy megyénkét 1-2 db-nak.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
Nagyon

Én alapvetően szkeptikus vagyok a PTSZ-ek használhatóságával, de 1-1 ilyen hazai felújítás gazdasági szempontból nem túl rossz. Ha belegondolsz a Currus számláz X millió forintot a HM-nek. Ez ugye bruttó, tehát az Áfa egy az egyben visszakerül az államhoz. A Currusnál foglalkoztatott emberek fizetésenek van egy igen jelentős járuléktartalma, mind a cég, mind a munkavállaló részéről. Arról nem is beszélve, hogy a szaki a fizuját jó estben a hazai gazdaságban költi el. Ezen kívül a GDP-be is beleszámit az ügy, tehát javítja a makrogazdasági mutatókat.
Magyarán, ha azt vesszük, az ilyen felújítások nagyjából a nyereségbe és felhasznált alkatrészekbe kerülnek az államnak, már ha azokat nem idehaza gyártják....
Nem véletlen, hogy a Z2026 deklarált célja, hogy amit itthonról meg tudunk oldani, azt itthonról fogjuk.
Ha meg tudnánk venni a PTSZ3-at (embargó miatt nem hinném) akkor annak költségei nettó veszteség lenne az államnak.
Ezért érzem esélyesnek a Patriát mint lehetséges kerekes jármű beszállítót, mert ők gyakorlatilag az összes (talán az arabokat kivéve) eddigi kliensnél engedték a hazai gyártást, fejlesztést.

kérdés hogy felújításnak számít-e amit a currusnál annak neveznek?! szentesi pontonhíd szállító krazok pl úgy "újjultak meg hogy festés előtt le se mosták nemhogy csiszolták van lakatolták volna a rohadt részt! egy az egyben ráfújták a zöldet a sárra!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 418
46 274
113
kérdés hogy felújításnak számít-e amit a currusnál annak neveznek?! szentesi pontonhíd szállító krazok pl úgy "újjultak meg hogy festés előtt le se mosták nemhogy csiszolták van lakatolták volna a rohadt részt! egy az egyben ráfújták a zöldet a sárra!
Csak saját magam tudom idézni:
de 1-1 ilyen hazai felújítás gazdasági szempontból nem túl rossz.
:rolleyes:
 
R

rejsz felügyelő

Guest
A gazdasági részét nem ismerem de szakmailag a rakat fos kategória. Nálam a magyar hadiipar fejlesztése ott kezdődne hogy a currus helyét behintjük sóval. Az itteni szakik és a régebben ott dolgozó ismerőseim elbeszélései alapján.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Nagyon

Én alapvetően szkeptikus vagyok a PTSZ-ek használhatóságával, de 1-1 ilyen hazai felújítás gazdasági szempontból nem túl rossz. Ha belegondolsz a Currus számláz X millió forintot a HM-nek. Ez ugye bruttó, tehát az Áfa egy az egyben visszakerül az államhoz. A Currusnál foglalkoztatott emberek fizetésenek van egy igen jelentős járuléktartalma, mind a cég, mind a munkavállaló részéről. Arról nem is beszélve, hogy a szaki a fizuját jó estben a hazai gazdaságban költi el. Ezen kívül a GDP-be is beleszámit az ügy, tehát javítja a makrogazdasági mutatókat.
Magyarán, ha azt vesszük, az ilyen felújítások nagyjából a nyereségbe és felhasznált alkatrészekbe kerülnek az államnak, már ha azokat nem idehaza gyártják....
Nem véletlen, hogy a Z2026 deklarált célja, hogy amit itthonról meg tudunk oldani, azt itthonról fogjuk.
Ha meg tudnánk venni a PTSZ3-at (embargó miatt nem hinném) akkor annak költségei nettó veszteség lenne az államnak.
Ezért érzem esélyesnek a Patriát mint lehetséges kerekes jármű beszállítót, mert ők gyakorlatilag az összes (talán az arabokat kivéve) eddigi kliensnél engedték a hazai gyártást, fejlesztést.
Hátazért nem ártana a minőségi munka sem....És a külfőldi asiránsnak is elő lehet irni a hazai kivitelezést.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 222
119 883
113
EU pénzből ment annak a 8 db-nak a felújítása, alapvetően katasztrófavédelmi célból, erre is kaptuk a pénzt rá. Még ki is hangsúlyozták hogy hány évig, csak katasztrófavédelemre lehet használni őkat. :) Arra mondjuk nem árt ha van az országban ilyesmi, ha jön az árvíz, hóhelyzet, vagy valami ipari katasztrófa. Más kérdés, hogy a katasztrófavédelemnél illene lenni ilyesminek. Országosan legaláb egy tucatnak, vagy megyénkét 1-2 db-nak.
Azóta amúgy fel lett még pár, saját költségen is.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 161
10 900
113
EU pénzből ment annak a 8 db-nak a felújítása, alapvetően katasztrófavédelmi célból, erre is kaptuk a pénzt rá. Még ki is hangsúlyozták hogy hány évig, csak katasztrófavédelemre lehet használni őkat. :) Arra mondjuk nem árt ha van az országban ilyesmi, ha jön az árvíz, hóhelyzet, vagy valami ipari katasztrófa. Más kérdés, hogy a katasztrófavédelemnél illene lenni ilyesminek. Országosan legaláb egy tucatnak, vagy megyénkét 1-2 db-nak.

Korábban fel lett nekik ajánlva. Két dolog miatt nem kellett nekik: pénzbe kerül üzemeltetni, illetve dolgozni kell vele.

Csak saját magam tudom idézni:

:rolleyes:

Nem, sehogy sem. A Currus egy tróger bagázs.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 376
7 860
113
https://jogalappal.hu/haditechnikai-egyuttmukodes-indul-budapest-es-belgrad-kozott/

Ha jól tudom a szerbek fejlesztettek ki külön fegyver rendszert a H145M helikopterhez!
A szerbek van BTR-80 hoz 20 mm tornyuk a régi torony helyére. Infra és hőoptikával.
Továbbá 60, 80,120 as aknavetőket gyártanak plusz lőszert hozzá.
Meg elég sok mindent fejlesztgetnek. Jóval több lehetőség van mint amit a cikkiró leírt.
Egyébként meg érdemes a yugoimport oldalán is szétnézni.
Egyébként gyártanak a 4x4 től a 8x8 ig (pszh) . Csak szerintem nincs elég hátterűk hozzá hogy nagyobb szériákba vágjanak. Kisebb szériákat le tudnak gyártani.