Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Megjegyzem ahány közlekedésmérnököt láttam, mind ilyen. Vagy elbaszott elméleti matematikus, vagy vonatbuzi, esetleg mindkettő. Arra jó, hogy kiszámolgassa mennyit lejthet a pálya és hány köbméter földet kell oda/elvinni, de egyébként egy doboz tejért se küldeném le a boltba.
Megjött az észosztó, aki egy alépítményt tervező építőmérnököt nem tudja megkülönböztetni a forgalomszervezéstől. Epic. Bearanyozta ez ma a napomat.
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 259
5 303
113
Ez már egyszer ki lett próbálva, hogy még érdemi kormányzás se volt, annyira nem volt központi beavatkozás semmi.

Azt kell mondjam, kurvára nem jött be.
Ez nem igaz. Központi kormányzás lehet, hogy nem volt, de központi beavatkozás igen. A millió hülye szabály, adó, bürokrácia, stb. nem tűnt el. Na majd ha ezek nem lesznek, akkor beszélhetünk.
 
M

molnibalage

Guest
Én ide sorolnám a gépészmérnöket is. Nevetséges pontszámok, mindenkit felveszünk, hordó aljából kapart kategória mindkettő.
Mármint hol?
https://www.bme.hu/felveteli-ponthatarok

480 pontos rendszerben 423 pont az 88%.
480 pontos rendszerben 389pont az 81%.

Engem 2001-ben 96 (80%) ponttal vettek fel a 120 pontos rendszerben és 91 (75%) volt asszem a bejutás.

Máshol nem néztem meg, de te generálisan fogalmaztál. Ha ez neked a "legalja"...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 033
10 068
113
Matróz Kommandó said:
Sajnos így van, és erről meg (többek között) a BME tehet, ahol a közlekkar a legalja. A Magyar Közút meg szimplán sóhivatal, főleg a forgalmászok!
Én ide sorolnám a gépészmérnöket is. Nevetséges pontszámok, mindenkit felveszünk, hordó aljából kapart kategória mindkettő.
Jaj, ne már, bakker. Egyrészt az igazán hülyék a statika/matematika tárgyakon kiesnek, ezért nagy ott a bukások/el nem végzések aránya. (hülyék persze kis százalékban mindenhol tudnak végezni, akár az orvosin is)
A Magyar Közút néha kiálthatatlan, néha idióta de vannak ott azért kurva jó szakemberek is, csak nem érzed hogy mekkora munkát végeznek a mindennapokban. Én rengeteget veszekedtem már velük, de soha nem éreztem őket sóhivatalnak. Olyan mintha a tisztiorvosi hálózatot látnád faszságnak, mert hülye szabályokat hoznak..
Amúgy ti ketten már bizonyítjátok is miért jó innen elmenni, amiket Molni fent emlegetett: a műszaki értelmiségnél mindenki okosabb itt!
Ja igen, és a (szakmailag) nagyon hülye gépész nem lesz kazán vagy motortervező és hasonló helyeken dolgozó, mert gyorsan kibasszák/átrakják managerkedni/értékesítőnek.
 

Matróz Kommandó

Well-Known Member
2017. március 21.
1 102
3 816
113
Matróz Kommandó said:
Sajnos így van, és erről meg (többek között) a BME tehet, ahol a közlekkar a legalja. A Magyar Közút meg szimplán sóhivatal, főleg a forgalmászok!

Jaj, ne már, bakker. Egyrészt az igazán hülyék a statika/matematika tárgyakon kiesnek, ezért nagy ott a bukások/el nem végzések aránya. (hülyék persze kis százalékban mindenhol tudnak végezni, akár az orvosin is)
A Magyar Közút néha kiálthatatlan, néha idióta de vannak ott azért kurva jó szakemberek is, csak nem érzed hogy mekkora munkát végeznek a mindennapokban. Én rengeteget veszekedtem már velük, de soha nem éreztem őket sóhivatalnak. Olyan mintha a tisztiorvosi hálózatot látnád faszságnak, mert hülye szabályokat hoznak..
Amúgy ti ketten már bizonyítjátok is miért jó innen elmenni, amiket Molni fent emlegetett: a műszaki értelmiségnél mindenki okosabb itt!
A tisztiorvosi hálózatot nem ismerem, a Magyar Közúthoz volt szerencsém. Nem kell bemutatni. Sóhivatal.
Miből gondolod, hogy csak te vagy műszaki értelmiségi?
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 991
53 878
113
Ne aggódjatok a tök mérnökök miatt, amíg lesznek kotrósok/egyéb gépkezelők az útépítéseken,nem lehet baj... :D
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Elnézést kérek a zavarásért, de úgy emlékszem vannak itt hozzáértő emberek:

Panellakásban közös fal hangszigetelésére mit érdemes beszerezni? ~18nm-ről lenne szó (valami idióta okból nem egyenes a fal hanem mindkét írányba betüremkedik)?

Lehetőleg egyedül felrakható cucc kellene (isotex-et néztem, mivel vékony és nem kellene újrafesteni se).
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 166
7 983
113
Kurva sok helyen elég is lenne egy ÉRTELMES gépkezelő, feleselgessen terveztetnek, de azért nem árt az a terv, ha jó...
A terv soha nem felesleges, hanem szükséges. Csak mindig a méretnek megfelelően: egy bekötőutat milliárdokért terveztetni pénzkidobás (lopás).