F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

therob

Active Member
2012. december 26.
923
248
43
190430-F-OF524-230.jpg


Biztos hogy azok radarkeresztmetszet növelő eszközök? Nem valami antenna vagy áramlásmódosító, ami utólag vált szükségessé?

Elhelyezése alapján, csak az F-35-tel azonos magasságról vagy magasabbról érkező radarjelekre lehet hatása.

Az eredeti képen nem említik:
https://www.mildenhall.af.mil/News/...force-f-35as-conduct-first-combat-employment/


Alig találni olyan képet, ahol nincsenek ott a "dudorok":

160303-F-WS319-932.JPG


Nekem úgy tűnik, hogy csak a teszt- és előszéria gépeiről hiányzik a két dudor.

Keresgéljetek már egy kicsit ti is. Hány olyan képet találtok, ahol nincs ott a két dudor?


(Persze ettől még lehet RCS növelő és szigorúan betartják az utasításokat, mert mindig fenn van. De hogy még bevetéseken is?!.)
A dudorokból alul is van kettő. Bár érdekes, hogy a Raptornál egy darabbal megoldják.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
190430-F-OF524-230.jpg


Biztos hogy azok radarkeresztmetszet növelő eszközök?

99.9%-ra biztos.



Alig találni olyan képet, ahol nincsenek ott a "dudorok":

160303-F-WS319-932.JPG


Nekem úgy tűnik, hogy csak a teszt- és előszéria gépeiről hiányzik a két dudor.

Keresgéljetek már egy kicsit ti is. Hány olyan képet találtok, ahol nincs ott a két dudor?

535eaf74ecad04e44a1f7329-960-640.jpg


De valóban nem sok ilyen kép van. Amúgy a Luneburg-lencsék a polgári légiirányítás számára is kifejezetten hasznosak egy polgári légtérben repkedő stealth-gép esetén.


(Persze ettől még lehet RCS növelő és szigorúan betartják az utasításokat, mert mindig fenn van. De hogy még bevetéseken is?!.)

Ilyen bevetéseken naná, hogy fent van. Pont az lenne a furcsa, ha nem lenne rajtuk.
A szírek-irániak elleni izraeli mókázások esetén viszont esélyesen nem volt fent. Csak épp arról nem nagyon fogunk képet látni...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A dudorokból alul is van kettő. Bár érdekes, hogy a Raptornál egy darabbal megoldják.
A Raptor az alapból nagyobb magasságú bevetésekre tervezett gép, arra nemigen lát rá felülről egy AWACS, míg az F-35 elsősorban inkább közepes magasságra tervezett csapásmérő, amire üzemszerű működésének nagy részében felülről simán rámérhet az AWACS. Ott nem árt ha békeidőben van komoly visszaverő eszköz felül is - ha nincs ellenséges vadász-fenyegetés.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
Közös vadászgép? Soha többet...

A jelek szerint a Lockheed Martin F-35 Lighnting II-es vadászgépcsalád után ismét külön-külön típust fejlesztenek majd a fegyvernemek. Ami elméletben mindenre jó lenne, az a gyakorlatban drága és rengeteg kompromisszummal jár...


Mint ismeretes, az F-35A változatot, amely hagyományosan, repülőterekről üzemelhet csak az amerikai légierő vásárolta meg. Az F-35B a helyből fel- és leszállni képes változat, a tengerészgyalogság igényeit kielégítendő (az A és a B változatot számos külföldi ország is megvásárolta). Az F-35C pedig a haditengerészet katapulttal indítható és speciális fékezőrendszerrel „befogható” változata. Az ötödik generációs Lightning II-eseknek, mint látható, teljesen más igényeknek kellett megfelelnie, méghozzá úgy, hogy a lehető legtöbb közös alkatrészt, elemet, fedélzeti rendszert kapja meg mindhárom alváltozat.



Az amerikai haditengerészet leendő, új generációs vadászbombázó repülőgépét már nem a légierővel közösen együttműködve fejlesztik ki. Ennek oka, hogy eltérő feladatrendszerrel kell majd megküzdenie az akár a pilóta jelenléte nélkül is harcolni képes gépeknek. A leendő légierős vadászgéppel szemben ugyanis alapkövetelmény lesz a jól működő, modern légvédelmi rendszerekkel lefedett területek feletti támadás – ez viszont minél jobb (és drágább) „lopakodást”, azaz a radarok elől hatékony védelmet nyújtó, nehezen észlelhető kialakítást kapott.



Ezzel szemben Angie Knappenberger, a haditengerészet légi hadviselési igazgatóhelyettese szerint erre a tengerészeknek nincsen szüksége. S ha nem kell, akkor fizetni se szeretnének érte: fejlesztessen ki és gyártasson le a légierő olyan „szuperlopakodót”, amilyet csak szeretne, az az ő dolguk. A tengerészek a mélységi csapásmérést viszont nagy hatótávolságú, szintén „lopakodó” cirkálórakétákkal oldanák meg, de ha kell, majd kérnek segítséget a csúcsfegyverzettel ellátott légierőtől. Ez azonban nem jelenti azt, hogy egyes rendszereket ne vennének át: a az elektronikai önvédelmi és hadviselési fedélzeti eszközök, a radar, a titkosított adat- és hangkommunikációért felelős berendezések, a fegyverzet ettől még lehet közös. Az egyelőre a hangzatos „Következő Generációs Légifölény” (Next Generation Air Dominance, NGAD) nevet kapott elképzelésben szereplő gép akár az F-35B/C-kben már működő és ott bizonyított elemekből is kaphatna. Attól viszont Knappenberger kifejezetten óvakodott, hogy az NGAD-t hatodik, tehát új generációs gépnek nevezze. Képességekben gondolkodunk, nem elnevezésekben, tette hozzá az igazgatóhelyettes.

http://iho.hu/hir/kozos-vadaszgep-soha-tobbet-190507
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1586
K

kamm

Guest
Elég érdekes videó nem csak a Lockheed és a politika viszonyáról


Minden igy megy idekint, ami amerikai fejlesztes, elkepeszto, egeszen obszcen pazarlas megy.. Nem veletlenul mondom, hogy semmivel nem rosszabb az europai industry, plane, hogy ott meg kulonbozo orszagok is vannak...

....meanwhile a Raytheon line card cirka fele kulfoldi (norveg, izraeli, brit, nemet stb) fejlesztes, ok csak eladjak a Pentagonnak.
 
M

molnibalage

Guest
Elég érdekes videó nem csak a Lockheed és a politika viszonyáról

A PE része igaz, de a többi része mondjuk úgy, hogy...

Azzal érvelni, hogy akkoriban COIN volt csak. Remek. Akkor ennyire erővel dobják ki az egész US Navy-t.
Most akkor döntse már el, hogy fejlett vagy nem fejlett az F-35 és mit mutat fel az ellenfél.

Ez a Vox mondjuk úgy sok videóban eléggé szarrágó magatartást mutat, hogy semmi sem jó. Ismerem a csatornát minden előnyével és hátrányával.

Egyébként a videó is elég érdekes, mert úgy mutatja be, mintha ez valami amerikai szokás lenne. Khöm. rajtad a szemem Tornado és Eurofighter Typhoon. Csak itt nem államok, hanem országok vannak...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 676
34 557
113
Gyártási hiba okozta első F-35 lezuhanását - GAO jelentés
https://sputniknews.com/science/201905121074925951-manufacturing-defect-F35-crash/

"According to a document obtained by POGO, F-35 officials re-categorized major design flaws instead of fixing them in order to claim that the program had completed its development phase.
A POGO(Project On Government Oversight) által megszerzett dokumentum szerint az F-35 tisztviselők a főbb tervezési hibákat átminősítették azok kijavítása helyett, annak érdekében hogy bejelenthessék a program fejlesztési szakaszának lezárulását."

 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Gyártási hiba okozta első F-35 lezuhanását - GAO jelentés
https://sputniknews.com/science/201905121074925951-manufacturing-defect-F35-crash/

"According to a document obtained by POGO, F-35 officials re-categorized major design flaws instead of fixing them in order to claim that the program had completed its development phase.
A POGO(Project On Government Oversight) által megszerzett dokumentum szerint az F-35 tisztviselők a főbb tervezési hibákat átminősítették azok kijavítása helyett, annak érdekében hogy bejelenthessék a program fejlesztési szakaszának lezárulását."
Na brávó, a Boeing után most a LM-ról is kiderült hogy módosítások és szerszámok helyett csak papírokkal és pecsétekkel javítják a hibákat?!! Túl nagy fiúk lettek ezek ketten a repülős-piacon, és azt hiszik mindent szabad nekik (sajnos úgy tünik, így is van). A szándékosság miatt ennek már sötétzárka-kategóriának kellene lenni!! :mad::hadonaszos:
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Van az a pénz, vagy juttatás, vagy valami .
Én is valami speciális "juttatásban" gondolkodnék, némi sötétzárka meg vagyon-elkobzás formájában!! Csak hogy tanuljon belőle az is aki csinálta, meg az is akivel nagyon elszaladna a szekér legközelebb ...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 695
113
Na brávó, a Boeing után most a LM-ról is kiderült hogy módosítások és szerszámok helyett csak papírokkal és pecsétekkel javítják a hibákat?!! Túl nagy fiúk lettek ezek ketten a repülős-piacon, és azt hiszik mindent szabad nekik (sajnos úgy tünik, így is van). A szándékosság miatt ennek már sötétzárka-kategóriának kellene lenni!! :mad::hadonaszos:

Tanulták az ukránoktól.
 

Sivatagiróka

Well-Known Member
2017. február 7.
276
603
93
Van valami hír a japán F-35 ről? Mert megtalálni megtalálták , de arról nem szól a fáma hogy ki is emelték... nagy a csend