C-130 Hercules / C-130J Super Hercules (Lockheed, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113

Elvesztette az irányítást vagy lelőtték?



"In 1969, Sergeant Paul Meyer was a US Air Force mechanic based at RAF Mildenhall in Suffolk.

At 23 he was already a Vietnam veteran and he was deeply unhappy - homesick for his wife and stepchildren and struggling with alcohol. His request to return to a USAF base in Langley, Virginia, had been turned down.

On the fateful night of 22 May 1969 something snapped. He drank heavily at a party and was then arrested for being drunk and disorderly. He was escorted back to his barracks and told to sleep it off.

Instead, using the assumed name "Capt Epstein", Meyer managed to take charge of aircraft 37789, a Hercules transporter C-130..."
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Semmi célzatosság nincs a dologban (;)) csak egy részletes C-130J prospektus...
https://www.lockheedmartin.com/cont...ocuments/C-130J/C130 Brochure_ Final 2015.pdf

Meg egy kép a KC-130-as fedélzeti 2x1800 gallonos (16300 liter =~ 13.3 tonna) teher fedélzeti póttartályai
fuel-tank.jpg
 
T

Törölt tag 1586

Guest
C-130 egy másik szerepkörben: Senior Scout SIGINT gép.
Ötletes megoldással a szükséges antenna erdőt a futóakna ajtókra és az ejtőernyős ajtókra építik. Ezek néhány óra alatt oda-vissza cserélhetők úgyhogy gyorsan lehet egy sima teherszállítóból ELINT gépet varázsolni
Senior-Scout-Antenna.jpg

A rendszer modult egyben lehet berakni a gép rakterébe
senior-scout-signal-intelligence-c130-hercules-1067x800.jpg

Egy ritka fotó a modul belsejéről
100925-F-1055B-549.JPG

Ha a szárny alatti pilonokra zavaró konténereket akasztanak akkor nemcsak hírszerzésre alkalmas a gép hanem elektronikus támadásra is.
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 358
22 881
113
Tegnap éjjel fél egy felé repült el az USAF egyik MC-130 Commando II-ese 2800 lábon az ország felett a Közel-Kelet irányából Lengyelország felé. Vajon milyen érdekes akcióban vehetett részt?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Íme az MC-130J Commando II-es a legújabb Raytheon AN/APQ-187 Silent Knight terepkövető / akadály elkerülő radarral…
https%3A%2F%2Fapi.thedrive.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F05%2Fsaddasdas224.jpg%3Fquality%3D85

Az új műszer segítségével a gép képes a teljes bevetését végigrepülni 30 és 300 m közötti magasságban, bármilyen időjárási és terepviszonyok között akár 300 csomós sebességgel.
A radar K sávban üzemel és LPI tulajdonságokkal bír.
Van promó videó is:

Végül egy privát kérés...ha lehet ebből a tipusból rendeljenek vagy 3-4 darabot.
Ez tud mindent - szállít, utántölt repülőt / helikoptert, képes különleges műveletekre és strapabíró.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 244
24 249
113
Íme az MC-130J Commando II-es a legújabb Raytheon AN/APQ-187 Silent Knight terepkövető / akadály elkerülő radarral…
https%3A%2F%2Fapi.thedrive.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F05%2Fsaddasdas224.jpg%3Fquality%3D85

Az új műszer segítségével a gép képes a teljes bevetését végigrepülni 30 és 300 m közötti magasságban, bármilyen időjárási és terepviszonyok között akár 300 csomós sebességgel.
A radar K sávban üzemel és LPI tulajdonságokkal bír.
Van promó videó is:

Végül egy privát kérés...ha lehet ebből a tipusból rendeljenek vagy 3-4 darabot.
Ez tud mindent - szállít, utántölt repülőt / helikoptert, képes különleges műveletekre és strapabíró.
És ( :) ) repképes. :)

D6x1kf7WkAAjSP-.jpg:large


https://www.thedrive.com/the-war-zo...-this-terrain-following-radar-they-badly-need
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 070
10 687
113
Íme az MC-130J Commando II-es a legújabb Raytheon AN/APQ-187 Silent Knight terepkövető / akadály elkerülő radarral…
https%3A%2F%2Fapi.thedrive.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F05%2Fsaddasdas224.jpg%3Fquality%3D85

Az új műszer segítségével a gép képes a teljes bevetését végigrepülni 30 és 300 m közötti magasságban, bármilyen időjárási és terepviszonyok között akár 300 csomós sebességgel.
A radar K sávban üzemel és LPI tulajdonságokkal bír.
Van promó videó is:

Végül egy privát kérés...ha lehet ebből a tipusból rendeljenek vagy 3-4 darabot.
Ez tud mindent - szállít, utántölt repülőt / helikoptert, képes különleges műveletekre és strapabíró.

Nem gondoltam volna, hogy lehet még csúnyább.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and nyugger

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
Out-of-service date RAF Hercules transporters extended to 2035

On 24 July 2019, UK's Ministry of Defence (MoD) reported to Jane's 360 that the out-of-service date (OSD) of the Royal Air Force (RAF) fleet of fourteen Lockheed Hercules C4/C5 transport aircraft will be extended by five years to 2035.

The projected OSD has now been pushed back for the second time, with the first push back from 2022 to 2030 that was announced in the Strategic Defence and Security Review (SDSR) 2015. As stated in this SDSR, the RAF planned to withdraw all Hercules C5 aircraft (C-130J) and to retain the fourteen Hercules C4 aircraft (C-130J-30). However, in August 2017 Hercules C4 ZH873 was abandoned in Iraq following a heavy landing. The extent of the damage to the airframe was beyond economical repair. The MoD's intention is still to field fourteen Hercules transport aircraft, so the fleet will be augmented by one Hercules C5 model (C-130J).

In order to see the fleet through to 2030 - and now 2035 - Marshall Aerospace and Defence Group (MADG) of Cambridge started work on the centre-wing box replacement effort for all fourteen aircraft. This work is part of a wider GBP 350 million (USD 436 million) investment in the Hercules transport fleet announced by the MoD in September 2016.

The RAF flies the Hercules C4 and Hercules C5 with 24/47 Squadron at Brize Norton (Oxfordshire). Most probably the fourteen Hercules aircraft will all be transferred to 47 Squadron, as 24 Squadron is re-equipping with the Atlas C1 (Airbus A400M).

In the future, the Atlas C1 will also be used to carry out the special forces work now done by the Herules C4/C5, but it will take time to fully roll out this capability. In some cases, it may remain preferential to use the smaller Hercules aircraft. Maybe a new small transport aircraft will be acquired in the future for the specified job.

Source: Jane's 360
 
  • Tetszik
Reactions: migfun
T

Törölt tag 1586

Guest
Jelenleg le van állítva az összes, múlt héten beszéltem egy orsztrák komával, hogy volt valalmi durva meghibásodás és a földön vannak.
Így születnek a legendák…
A helyzet a következő: 1 db repülőgépnél találtak egy "atipikus repedést" a szárközép részen a külső szárnyak csatlakozásánál.
Mivel kritikus problémáról van szó elrendelték a teljes flotta átvizsgálását.
Azóta újra repülnek a gépek. Egyetlen további gépnél találtak hasonló meghibásodást.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 959
113
Ezek szerint azóta végeztek az átvizsgálással, a cikk 6 napos, én meg előtte beszéltem vele. Akkor még a földön voltak. Szóval nincs ebben semmi legenda.