A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1586

Guest
Belgakat meggyozhette, ami lattak a gyarban, meghirdettek a maradek Herculeseiket eladasra, mert jovore az osszeset Atlasok valtjak:
Aviation24.be: Belgian Air Force puts C-130 Hercules fleet on sale
https://www.aviation24.be/military-...-air-force-puts-c-130-hercules-fleet-on-sale/
Így is mondhatjuk…
...meg úgy is hogy a Belgák ősöreg 1972-es évjáratú C-130 flottája fölött eljárt az idő és úgy döntöttek hogy A400-ast vesznek helyette.
Legkevésbé az a valószínű hogy gyárban látottaktól tették függővé a döntésüket...
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
Olyan erős ez a hajtómű, hogy le kell kötözni a földön, nehogy a levegőbe ugorjon! :D (saját fotó @dudi :D)
KKFyLke.jpg
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 645
6 356
113
Így is mondhatjuk…
...meg úgy is hogy a Belgák ősöreg 1972-es évjáratú C-130 flottája fölött eljárt az idő és úgy döntöttek hogy A400-ast vesznek helyette.
Legkevésbé az a valószínű hogy gyárban látottaktól tették függővé a döntésüket...
sok sok sok mindent bele lehet magyarázni de tény hogy lett volna más opciójuk ők mégis a nagyobb vas mellett döntöttek
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Olyan erős ez a hajtómű, hogy le kell kötözni a földön, nehogy a levegőbe ugorjon! :D (saját fotó @dudi :D)
KKFyLke.jpg
Ez is igaz!! :D Meg az is, hogy ha a szél meg is pörgeti a légcsavaron keresztül a hajtóművet, olyan fordulatszámra nem tudja felpörgetni hogy az olajszivattyú üzemi nyomású kenőolajat szállítson, vagyis a csapágyak hiányos kenéssel pörögnének, ami nem biztos hogy jót tenne az egészségüknek!! :( Így inkább rögzítik a légcsavarokat ... ;)
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 645
6 356
113
Ez is igaz!! :D Meg az is, hogy ha a szél meg is pörgeti a légcsavaron keresztül a hajtóművet, olyan fordulatszámra nem tudja felpörgetni hogy az olajszivattyú üzemi nyomású kenőolajat szállítson, vagyis a csapágyak hiányos kenéssel pörögnének, ami nem biztos hogy jót tenne az egészségüknek!! :( Így inkább rögzítik a légcsavarokat ... ;)
pocok magyarázata sokkal viccesebb az jobban tetszik :D :D
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Bevallom töredelmesen,hogy afölött elsiklottam.Nincs valamilyen fék a hajtóműben?
Ha lenne fék, akkor nem kellene lekötni a srófot. De teljesen fölösleges, csak a súlyt és a meghibásodási lehetőséget növelné, ha STOP-ba teszik a gázkart azzal elzárják a tüzelőanyag-betápot, ekkor úgyis leáll a hajtómű meg a légcsavar is 30-40 másodpercen belül. Helikoptereknél előfordul forgószárny-fék (a Mi-8/17-ben is van), mert ezeknél a nagyobb átmérő/tehetetlenség miatt sokkal tovább tartana míg leáll a forgószárny forgása.