Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1711

Guest
Érdemes megnézni, hogy a kínaiak már most is milyen árakon adják az autókat.
BYD Yuan EV 3,3 millió forinttól kapható, 300 km-es hatótávval.
Ezt mondom már mióta. Csak most ilyen drágák az elektromos autók, azért mert nem épülnek olyan nagy mennyiségekben, mint a hagyományosak és a fejlesztési és gyárépítési költségeket kevés autóra kell leosztani.

Kínai belső piacos ár kínai belső piacos autóhoz, az árból hiányzik a 60.000 yuan állami támogatás.
Mivel szénhidrogénből behozatalra szorulnak, ezért minden megoldás, jó megoldás.
 
T

Törölt tag 1945

Guest

Az elektromos autó vezetőjének magányossága.
:D

Mire nyolcvan százalék fölé mennek az akksik, az összes pesti újságíró haver, aki lejött megnézni a megnyitót, lassan hazaér. Másfél órája állok a fogadóépület mögött. Már a cafetériások is elcuccoltak, csak a cigire időnként kiugró portások látványa nyugtat meg, hogy nem zárták még rám az egész placcot. Biztos lehetett volna ezt okosabban, sőt, csak úgy lehetett volna, de annyira magától értetődő volt, hogy majd lesz valahogy, aztán a matricavétellel, a reggelivel, az össze-vissza lassú töltéssel együtt úgy elsodortak a történések, hogy itt állok bő tíz órával azután, hogy reggel elindultam rongyos kétszázötven kilométerre az otthontól, és csak a megcsúszott megnyitónak köszönhetem, hogy legalább a cikket, amiért jöttem, haza tudom vinni.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 845
5 046
113
13. millió egy ilyen pöcsköszörü.... még csak nem is szép...de ez lehet csak az én ízlésemnek.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Az elektromos autó vezetőjének magányossága.
:D

Mire nyolcvan százalék fölé mennek az akksik, az összes pesti újságíró haver, aki lejött megnézni a megnyitót, lassan hazaér. Másfél órája állok a fogadóépület mögött. Már a cafetériások is elcuccoltak, csak a cigire időnként kiugró portások látványa nyugtat meg, hogy nem zárták még rám az egész placcot. Biztos lehetett volna ezt okosabban, sőt, csak úgy lehetett volna, de annyira magától értetődő volt, hogy majd lesz valahogy, aztán a matricavétellel, a reggelivel, az össze-vissza lassú töltéssel együtt úgy elsodortak a történések, hogy itt állok bő tíz órával azután, hogy reggel elindultam rongyos kétszázötven kilométerre az otthontól, és csak a megcsúszott megnyitónak köszönhetem, hogy legalább a cikket, amiért jöttem, haza tudom vinni.
Tetszett volna olyan 80-100km-es karikán belül maradni a 13millás csoda-autóval, akkor nem lett volna ilyen hülye érzése az úrnak. És persze ennél nagyobb "hatalmas" távolság család+csomaggal való megtételéhez tartani egy másik, legalább 10millás benzines autót is, mert manapság ez a BIZTONSÁGOS FEJLŐDÉS útja?!!
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
T

Törölt tag 1711

Guest
Tetszett volna olyan 80-100km-es karikán belül maradni a 13millás csoda-autóval, akkor nem lett volna ilyen hülye érzése az úrnak. És persze ennél nagyobb "hatalmas" távolság család+csomaggal való megtételéhez tartani egy másik, legalább 10millás benzines autót is, mert manapság ez a BIZTONSÁGOS FEJLŐDÉS útja?!!

Vagy vesz egy Prius/Ioniq Plug-int és városban villanyozik, pályán benzint éget, de asszem ezt már írtam párszor :)
 
M

molnibalage

Guest
Ooorky

Ilyen árak mellet veszek egy szívó benzines kocsit 5 millióért, a maradék 7 millióból meg tankolok 17,500 liter benzint, ami olyan 220-250,000 km-re elegendő :D
A maradék milliót beteszem államkötvénybe és abból tankolok meg...

Éves 3,5%-os hozammal az 245k HUF/év, ha elköltöd midig az éves hozamot. 400 forintos liter ár mellett az 612 liter benzin. 6,5l/100 km-es átlagfogyasztással 9400 km jön ki belőle. Aki nem autózik sokat, mert ésszel tolja vagy nem is kell...

250 munkanappal számolva ez 38 km/nap.
 
M

molnibalage

Guest
A hibrideknél mennyire dobja meg a tömegüket és a fogyasztást az, ha hosszú távon cipelni kell a kettős hajtást és az akksit? Mert ez alapján, ha te mondjuk 500-800 km-re ész vele, akkor még a fogyasztása is nagyobb. Még egy céges munkaautónak sem felelne meg adott esetben.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 850
15 185
113
Mert a Priusnak olyan marha nagy fogyasztása van?

Céges autónak meg az ismerve, hogy valami olcso fapados kiskompakt, amit kedvező pénzügyi feltételekkel kínálnak, műszakilag attól még lehet tökéletesen szar is - a nagy része úgyis leasingelt, nem a cég gondja, ha betojik rajta valami.

A Prius, vagy akármelyik hybrid meg nem olcso ezért a leasing se lesz az. Viszont a Camry-t most hozzák be, csak a hybridet, na az pl. tökéletes céges közép-felsővezetői céges kocsi.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ooorky

Ilyen árak mellet veszek egy szívó benzines kocsit 5 millióért, a maradék 7 millióból meg tankolok 17,500 liter benzint, ami olyan 220-250,000 km-re elegendő :D

Én is egy batár dízelt vettem végül, bár kissé egyedi körülmények miatt (apósék szőlőhegyen laknak, anno a Yaris orrát rendszeresen odavertem, az én szüleim meg szó szerint az ország túlsó végében).
Viszont munkába járásra jobb lenne egy Plug-in, mivel az éves futás fele ingyen lenne (kihúznám az irodából a kábelt, 12 óra alatt bőven fel kell töltődnie).
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Hehe jó cikk. A városi kis mákőrlő nem jó Gran Turismonak. Ki a fene gondolta volna. Nekem is az a legnagyobb bajom az MX5 Mazdával, hogy nincs benne felező, meg gyakran leér az alja terepen.
Ez tök jó, de hogy 13M HUF-ért te egy városi ingázó kisautót veszel az nettó röhej. Akkor nem költöm el a 13 milliót veszek egy nagyobb elektromos bringát 600k-ért és csá. 40-50-es tempóval lehet csapatni és nem ragadsz bent a dugóban, de komoly távolság tehető meg vele rövid idő alatt. A megpsórolt 12 millát meg befekteted. Vagy veszel egy 10+ éves benzines kisautót és villamos bringát. A kisautót korlátokkal, használod, ha nagyon kell, de az is drága.

Az autó a magyar átlagkeresetek mellett nettó pénzkidobás, akár sokat mész vele, akár keveset.