Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Mit nem értesz. A VW kb. azzal számol, hogy 2030-ban már az eladott autójaik legalább 30%-a elektromos lesz. Ez a világ egyik legnagyobb (vagy a legynagyobb?) autógyártója. Ha ők így gondolkodnak, akkor a többi is kb. hasonlóan gondolkodik.
De ha azt nézzük, hogy a világ messze legnagyobb gyártója már Kína, ők pedig teljes gőzzel a villanyosokat fejlesztik, akkor méginkább igaz az, hogy az elektromos lesz a közeli jövő.
És igen, abban igazad van, hogy a 100 év alatt legyártott és abból ma kb. 1,3 milliárd működő autót nem két nap, amíg lecseréli az emberiség, de kb. 15 év múlva már a fejlett világ újautó eladásainak a többsége elektromos lesz.
Basszus, ha az világ összes gyártója ezt követné és valóban el is adható lenne az összes akkor is számold már ki, hogy mi lesz. Vagy ez mire akar érv lenni?
Ma nagyjából úgy 1,4 mrd 3 tonna alatti jármű van nagyjából.

Ha csak a mai évi 100 milliós gyártás marad 2030-ra érik el a 30%-ot és egyenletesen nő az eladás (3%-kal minden évben) akkor azt kapod, hogy 10 év alatt legyártott 1 mrd járműből csak 165M lesz elektromos. Ez még az amotrizálódó és növekvő mennyiséget sem fedi le. Ha addigra lesz kb. 1,8 mrd jármű, amiből ma csak 1,4mrd nem elektromos, akkor azt kapod, hogy 10% alatt lesz a villamos járművek száma úgy, hogy iszonyatosan hurráoptimista voltál.

Ja, és nem VW hozzá kiépíteni a villamos hálózatot és a termelői oldalt sem, nem az ő költsége. Így én is tudnék optimista enni...
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Mit nem értesz. A VW kb. azzal számol, hogy 2030-ban már az eladott autójaik legalább 30%-a elektromos lesz. Ez a világ egyik legnagyobb (vagy a legynagyobb?) autógyártója. Ha ők így gondolkodnak, akkor a többi is kb. hasonlóan gondolkodik.

Jajj ez nagyon édes.
;)

Tudod én még amcsiban voltam, amikor a VW napi 100x nyomta hogy Clean Diesel.


Most meg azt nyomja hogy:


Erre írtam, hogy a marketing forradalma...
... a hívők meg pont úgy hisznek a reklámnak, mint egykoron a Clean Diesel-nek.
:D
 
M

molnibalage

Guest
Jajj ez nagyon édes.
;)

Tudod én még amcsiban voltam, amikor a VW napi 100x nyomta hogy Clean Diesel.


Most meg azt nyomja hogy:


Erre írtam, hogy a marketing forradalma...
... a hívők meg pont úgy hisznek a reklámnak, mint egykoron a Clean Diesel-nek.
:D
A without local CO2 emission a kedvencem meg Németországban az, hogy hány százalék hiszi azt, hogy...
Mikor az átlagos német CO2g/kWh mellett már most szennyezőbb CO2 oldalról nézve villanyautóval járni...

Ha kb. 400g CO/kWh-val állít erő az ember áramot, akkor annak ez a következménye. Az, hogy időnként beesik alá a német grid, az senkit sem érdekel. A francia ezt ugyanebben az időszakban 40-ből kihozta. Na, ott van értelme a villanyautónak.

Egy átlagos május 2017-ből.
https://api.electricitymap.org/
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 851
15 210
113
Kicsit olyan érzésem van (ezt a topic-ot is olvasva), hogy sokan összekeverik a műszaki tudományok fejlődését, a marketing tudományának fejlődésével.
:D

Nekem meg olyan érzésem van, mintha egy Sheldon Cooper és egy Anatolij Sztyepanovics Gyatlov imitátor épp egy bizarr násztáncot járna. :D
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 573
16 152
113
Urak; aki ért az akkumulátor technikához, az tud valami bíztatót, esetleg áttörést írni? Mert a jelenlegi energiasűrűség-tömeg pillanatnyi teljesítmény (tölthetőségről és kisülési ciklusról nem beszélve) még nem elégséges.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Urak; aki ért az akkumulátor technikához, az tud valami bíztatót, esetleg áttörést írni? Mert a jelenlegi energiasűrűség-tömeg pillanatnyi teljesítmény (tölthetőségről és kisülési ciklusról nem beszélve) még nem elégséges.

Sajnos a 2000-ben a Nokia-3310-esben bemutatott NiMH -> Li-Ion váltás óta nagyságrendi előrelépés* nem történt.

150px-Nokia_3310_blue.jpg

*marketinget/hype-ot kivéve
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 851
15 210
113
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 851
15 210
113
6.2 literes bűnprimitiv pushrod-os cucc, egy 30 milliós pickup-ban, amiből egy év alatt majdnem annyit adtak el, mint villanyautóból 5 év alatt összesen.

'MURICA

Most olvasom hogy a Tesla is jön majd pickuppal, a Ford meg szégyenszemre villanyosítja a jó öreg F150-est.

https://hvg.hu/cegauto/20190604_tesla_pickup

Pickupban érdekes lehet az villany. Hely van az akksiknak bőven, a nyomaték brutális, és a vontatmány sem gyilkolja a motort.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Basszus, ha az világ összes gyártója ezt követné és valóban el is adható lenne az összes akkor is számold már ki, hogy mi lesz. Vagy ez mire akar érv lenni?
Ma nagyjából úgy 1,4 mrd 3 tonna alatti jármű van nagyjából.

Ha csak a mai évi 100 milliós gyártás marad 2030-ra érik el a 30%-ot és egyenletesen nő az eladás (3%-kal minden évben) akkor azt kapod, hogy 10 év alatt legyártott 1 mrd járműből csak 165M lesz elektromos. Ez még az amotrizálódó és növekvő mennyiséget sem fedi le. Ha addigra lesz kb. 1,8 mrd jármű, amiből ma csak 1,4mrd nem elektromos, akkor azt kapod, hogy 10% alatt lesz a villamos járművek száma úgy, hogy iszonyatosan hurráoptimista voltál.

Ja, és nem VW hozzá kiépíteni a villamos hálózatot és a termelői oldalt sem, nem az ő költsége. Így én is tudnék optimista enni...

És én mi a fészkes fenét írtam itt?

Szerintem Németországban úgy 2030-ra lesznek többségben az újonnan eladott kocsik között az elektromosok aránya. 2040-re többségben lesznek az utakon futó autók között is, 2050-re meg nagyrészt (úgy 90%-ban) kikopnak Németországból a belsőégésűek. A kevésbé gazdag EU országokban (pl. nálunk) mindez kb. 10-15 év késéssel fog bekövetkezni.

És itt?

És igen, abban igazad van, hogy a 100 év alatt legyártott és abból ma kb. 1,3 milliárd működő autót nem két nap, amíg lecseréli az emberiség, de kb. 15 év múlva már a fejlett világ újautó eladásainak a többsége elektromos lesz.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Jajj ez nagyon édes.
;)

Tudod én még amcsiban voltam, amikor a VW napi 100x nyomta hogy Clean Diesel.

Most meg azt nyomja hogy:

Erre írtam, hogy a marketing forradalma...
... a hívők meg pont úgy hisznek a reklámnak, mint egykoron a Clean Diesel-nek.
:D

Igen, és?
Nem állt át a fél világ a dízelre?
Most meg elektromosra fog átállni.
Az elektromosról meg mindenki tudja, hogy annyira zöld, amennyire az áramot zölden termeljük meg. Franciaországban pl. nagyon zöld, még Magyarországon is sokkal zöldebb, mint a belsőégésű, Németországban meg egyáltalán nem. De egyébként még Németországban is mindig jobb, ha csak a pusztában füstöl egy szénerőmű, mint több millió ember között több millió autó.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst