Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 962
113
Most olvasom hogy a Tesla is jön majd pickuppal, a Ford meg szégyenszemre villanyosítja a jó öreg F150-est.

https://hvg.hu/cegauto/20190604_tesla_pickup

Pickupban érdekes lehet az villany. Hely van az akksiknak bőven, a nyomaték brutális, és a vontatmány sem gyilkolja a motort.

Subaru is hibridizál, mondjuk csak kigyorsításnál akarják kiküszöbölni a boxerek alacsony fordulati gyengeségét vele.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 962
113
Most olvasom hogy a Tesla is jön majd pickuppal, a Ford meg szégyenszemre villanyosítja a jó öreg F150-est.

https://hvg.hu/cegauto/20190604_tesla_pickup

Pickupban érdekes lehet az villany. Hely van az akksiknak bőven, a nyomaték brutális, és a vontatmány sem gyilkolja a motort.

Subaru is hibridizál, mondjuk csak kigyorsításnál akarják kiküszöbölni a boxerek alacsony fordulati gyengeségét vele.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 962
113
Most olvasom hogy a Tesla is jön majd pickuppal, a Ford meg szégyenszemre villanyosítja a jó öreg F150-est.

Inkább a Tesla kamionról mesélj. Hány db-nál jár a gyártás?

F150-esnél már a turbo V6-ost is a hülye európaiak miatt fejlesztették ki (mint a Mustang-nál a turbo I4-et),a piacvezetőnek illik minden réteget kielégiteni.
Mondjuk azt extra vicces lehet amikor egy hirtelen zápor miatt hazafelé elfogy dagonyázás közben a szufla és hívni kell a komát, hogy ne egy kanna benzinnel, hanem egy aggregátorral gyüjjön a kukoricásba, meg hozzon hideg élelmet is, mert ez el fog tartani pár óráig.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 764
14 707
113
Hogy jön ide a Tesla kamion? Most megint visszamegyünk oda a károgók szerint rég csődbe kellett volna mennie, senki sem fogja venni a Model X-et (LOL), senki sem fogja megvenni a Model 3-at (ROFLOL), ami amúgyis csak egy nagyon drága Skoda Octavia?

Trendvonalakról beszélünk, és azért az, hogy az ilyen őstuskó-deepsouth MURICA járgányt is, mint az F-150 is villanyosítják (persze lesz még tahó változat), sejtet valamit.

Ahogyan az is, hogy a Honda, aki mellesleg a világ legnagyobb motorgyártója, 6 éven belül 0 darab belsőégésű motorral szerelt gépkocsi eladását tervezi Európában. Helyette ilyen kis kei car szarságok lesznek, mint a Honda E.

Lehet nem szeretni de erre tart a világ.
 
M

molnibalage

Guest
Hogy jön ide a Tesla kamion? Most megint visszamegyünk oda a károgók szerint rég csődbe kellett volna mennie, senki sem fogja venni a Model X-et (LOL), senki sem fogja megvenni a Model 3-at (ROFLOL), ami amúgyis csak egy nagyon drága Skoda Octavia?
Minden más cég régen csődbe menne tartósan ilyen mutatókkal. Kb. még a hype tartja fent, de kb. ennyi. Eddig volt talán két enyhén nyereséges rövid időszak, de aztán emlékeim szerint megint mentek tőkét kunyerálni.

Trendvonalakról beszélünk, és azért az, hogy az ilyen őstuskó-deepsouth MURICA járgányt is, mint az F-150 is villanyosítják (persze lesz még tahó változat), sejtet valamit.
Próbálják. Aztán majd meglátjuk az árat és a praktikumot.

Ahogyan az is, hogy a Honda, aki mellesleg a világ legnagyobb motorgyártója, 6 éven belül 0 darab belsőégésű motorral szerelt gépkocsi eladását tervezi Európában. Helyette ilyen kis kei car szarságok lesznek, mint a Honda E.
Terv. A légi iparban is sokan terveztek és sok mindent. Soroljam az orbitális bukták sorát...? Az, hogy valamit terveznek az nem eredmény.

Bukta.

Bukta. Concorde és szuperszonikus szállítás? Bizony bukta

Bukta.

Bukta.

Ez csak úgy lendületből volt, ennél több zakó volt. Az, hogy most úgy tűnik, hogy nagyot lehet álmodni semmi sem garantálja azt, hogy az álom szép vagy megvalósítható.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 962
113
Hogy jön ide a Tesla kamion? Most megint visszamegyünk oda a károgók szerint rég csődbe kellett volna mennie, senki sem fogja venni a Model X-et (LOL), senki sem fogja megvenni a Model 3-at (ROFLOL), ami amúgyis csak egy nagyon drága Skoda Octavia?

Úgy jön ide, hogy Musk nyomatja a full kreténségeit (hyperloop, autós csőutazás a város alatt, villanykamion, villanypickup), közben a világ nagyvárosai egymást tapossák a villamos buszok beszerzése kapcsán (nagyon helyesen), de mivel egy busz nem hype-olható és egyedi ezért leszarja.
 
T

torsen

Guest
Az autó 90%-ban ugyanúgy épül fel, üzemanyag tank mérete nő meg + nem kell a motorgyártó részleg, azt átadod a beszállítónak, hogy tekercselje a motorokat a készülő autó mellett.
Elektronika minimálisan változik, rengeteg forgácsolás, csiszolás, csavarozás munkafázis kimarad, nem kell váltóművet beépíteni stb.

Kb. kivették a 22 éve gyártott Prius-ból a belső égésű részt és azt mondták ez egy új dolog...

Kiváncsivá tettél! És mi lett az eredmény a "belsőégésűtlen" Priusból?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 761
113
torsen

A hibrid Toyota Priust és a tisztán elektromos Toyota RAV4 EV-t ugyan abban az évben, 1997-ben mutatták be, és gyártották mindkettőt.
Hol volt ekkor még a Tesla???? :D:D:D
Akkoriban az EV tized annyira volt népszerű, mint a hibrid, ami szintén marginális eladásokat hozott, mondjuk egy Corollához képest.
Szóval a sorozat gyártásra és piacra kész technológia teljesen adott volt akkoriban is. ;)
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_RAV4_EV
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius
 
T

torsen

Guest
torsen

A hibrid Toyota Priust és a tisztán elektromos Toyota RAV4 EV-t ugyan abban az évben, 1997-ben mutatták be, és gyártották mindkettőt.
Hol volt ekkor még a Tesla???? :D:D:D
Akkoriban az EV tized annyira volt népszerű, mint a hibrid, ami szintén marginális eladásokat hozott, mondjuk egy Corollához képest.
Szóval a sorozat gyártásra és piacra kész technológia teljesen adott volt akkoriban is. ;)
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_RAV4_EV
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius

1997-ben Tesla? Talán lemezjátszót gyártott Csehszlovákiában? :D
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 761
113
torsen

"1997-ben Tesla? Talán lemezjátszót gyártott Csehszlovákiában? :D"

Pont erről beszélek :) Már nem tudom követni ki milyen követ fúj a topikban, de kezd kicsit agyamra menni a villanyautó hype.
A Musk féle Tesla semmi újat nem hozott létre ezen a területen a marketingen kívül szerintem.
A nyugati világ meg jól öntökön rúgja magát ezzel az erőltetett EV baromsággal. Értelmetlen baromság az egész.
Maga az EV kocsi nem rossz dolog önmagában, de jelenleg 0 esélye van annak, hogy kiváltsák a hagyományos autókat. És úgy látom, hogy nincs is nagyon értelme kiváltani ezeket a kocsikat. Ha már minden áron meg akarjuk váltani a világot akkor kevesebb SUV-t az utakra! :hadonaszos:
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 962
113
torsen

"1997-ben Tesla? Talán lemezjátszót gyártott Csehszlovákiában? :D"

Pont erről beszélek :) Már nem tudom követni ki milyen követ fúj a topikban, de kezd kicsit agyamra menni a villanyautó hype.
A Musk féle Tesla semmi újat nem hozott létre ezen a területen a marketingen kívül szerintem.
A nyugati világ meg jól öntökön rúgja magát ezzel az erőltetett EV baromsággal. Értelmetlen baromság az egész.
Maga az EV kocsi nem rossz dolog önmagában, de jelenleg 0 esélye van annak, hogy kiváltsák a hagyományos autókat. És úgy látom, hogy nincs is nagyon értelme kiváltani ezeket a kocsikat. Ha már minden áron meg akarjuk váltani a világot akkor kevesebb SUV-t az utakra! :hadonaszos:

Elvenni a villanyautótámogatást és felajánlani a volántársaságoknak, hogy kamatmentes hitelre vehetnek villanybuszt helyi közlekedésre, a leadott roncsok után meg kapnak pár millió forintot.
Ezzel lehetne elkezdeni a városok levegőjének tisztitását.

+plusz így a pénz is nagyrészt országon belül maradna.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 761
113
Ooorky

Szerintem még egy régi busz is kevésbé szennyező, mint egy villanyautó ha a busz tele van utassal, és a nézőpontunk az utas/km/co2.
 
T

torsen

Guest
torsen

"1997-ben Tesla? Talán lemezjátszót gyártott Csehszlovákiában? :D"

Pont erről beszélek :) Már nem tudom követni ki milyen követ fúj a topikban, de kezd kicsit agyamra menni a villanyautó hype.
A Musk féle Tesla semmi újat nem hozott létre ezen a területen a marketingen kívül szerintem.
A nyugati világ meg jól öntökön rúgja magát ezzel az erőltetett EV baromsággal. Értelmetlen baromság az egész.
Maga az EV kocsi nem rossz dolog önmagában, de jelenleg 0 esélye van annak, hogy kiváltsák a hagyományos autókat. És úgy látom, hogy nincs is nagyon értelme kiváltani ezeket a kocsikat. Ha már minden áron meg akarjuk váltani a világot akkor kevesebb SUV-t az utakra! :hadonaszos:

Én nem fújok követ:D, ahhoz gyenge a tüdőm (pedig megvolt már a maraton, a Balaton átúszás, a Mátrabérc, a Tortúra 65 stb.). Van Gajdán Miklósnak egy videója, aminek az elejével egyetértek: "útelágazódáshoz" érkeztünk (a la D209). A belsőégésű egyértelműen lefelé tart a törvényi előírások és a szerkezeti bonyolultság miatt. De még versenyképes. A váltótípusnál meg a rajtvonalnál olyanok vannak, mint a "hagyományos" hibrid, plug-in-hibrid, akkus villany, FC villany hidrogénnel, FC villany metanollal esetleg stb. Per pillanat a média az akkus villanyt tolja, mert szerencsésen találkozott a gazdag, zöld réteg igénye a "nulla emissziós" járműre, és a Tesla Model S piacra lépése. És ne felejtsük el, hogy volt egy Tesla Roadster is, ami szinte visszhang nélkül halt ki, mert éppen ennek a gazdag, zöld rétegnek nem ez kellett (apró kocsi, 2 üléssel, csomagtartó alig). A Tesla kapcsán sokan sokféle megállapítást tesznek, pl olyanokat hogy zseniális, meg olyat hogy primitív. Szerintem meg egy logikus jármű. Tömegcuccokból (7000db 18650-es akku) épül fel. Alkalmazza az olyan okosságokat, mint pl. a gördeszka alváz, ami egyben akku is, ami sokféle felépítményt tesz lehetővé minimális fejlesztéssel és helytakarékos, a súlypontra is kedvezően hat. Hozzá kell tenni, hogy ezt sem ők találták ki, a GM-nek volt egy Sequel nevű hidrogén FC koncepció autó platformja, amit 5-6 évvel a Model 3 előtt mutattak be.
https://www.alamy.com/chassis-of-th...cell-concept-vehicle-at-the-image3015171.html
De tény, hogy az elektromos hajtásvezérlését (aki belelátott) nagyon jónak tartja. Az utasteret meg lehet szeretni/utálni. Pl. aki "csőműszer" buzi, annak nem jön be a 21 collos LCD. A hipsztereknek meg ez jön be, és ők a vevők. (A csőműszeresek amúgy is az üveghangú sor6-t preferálják.) Sok dolgot leírtunk már, de a villanyautó tömegesedéséhez szerintem "csak" 3 dolog kell: hatótáv (szerintem kb 600km már OK), rövid töltés (szerintem max 15 perc, különben befulladnak a töltőpontok), és az ár, ami az üzemeltetési költségekkel együtt versenyképessé teszi. (ha az elmű 99Ft-ot kér a villanyért kWh-ként, akkor kb. 1500Ft/100km ami még a határeset nálam. A csóró országokban, lsd. Mo., nem nagyon érv a hosszútávú költségek alacsony értéke, mert az első tételt sem tudjuk kifizetni, nem bírjuk megvenni a kocsit.)
Visszatérve a "kőfújásra", én jelenleg hibrid párti vagyok. Nagyon bírom a Toyota/Lexus HSD-t. Szerintem nagyon nagy ötlet. Tartós, megbízható, jó, könnyű, takarékos. Kicsi akkuval dolgozik, nincs nagy holtsúly, amit cipelni kell. Én mondjuk a kiskategóriában (pl. Yaris) a vevők felé hangsúlyozva, hogy előnyöket elsősorban a városban reméljenek, bevetnék egy akku helyett szuperkondit alkalmazó változatot, ami még kisebb tömeg, elvileg végtelen élettartam. Hosszabb távon hiszek az FC-ben és a hidrogénben. Különösen a nap/szélenergia rohamos terjedése (hogy okos vagy nem más kérdés, ez van!) miatt, ahol a hidrogén lehet a megújuló energia "akkuja".
Amúgy meg mindig elmondom, hogy sajnos ez még csak nem is racionális kérdés, mert példának okáért el szoktam mondani, hogy a házi videózás hajnalán 3 formátum versengett: a megfordítható kazettás, praktikus Video2000 (Phillips/Grundig), a profi képminőségű Beta (Sony), és a leggagyibb VHS (JVC/Panasonic). És ki nyert? Aki a legtöbb hollywoodi studiót nyerte meg arra, hogy a filmjeit az ő formátumán hozza forgalomba...
Amúgy meg Molnival maximálisan egyetértek: ha már ilyen kurva sokan vagyunk ezen a bolygón/városban, akkor vegyünk vissza az igényeinkből, különben úgy járunk, mint az a hajó, amin az óceán közepén fogy el az egyébként elegendő élelmiszere, mert a legénység az út első felében dőzsölt, és mindenki éhen hal. Kerékpár (akár pedelec is), "okos" járművek, járműmegosztás, sűrű környezetbarát ingyenes tömegközlekedés.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 067
9 179
113
No, ez szép kövér nagy mák volt.

Háttér: részeg illető az iccaka folyamán a vasúti pályára parkolt, a tehervonat meg szintén éjszaka szépen kisiklott és majdnem eldózerolta a videóban látható házat.

 
M

molnibalage

Guest
.
Amúgy meg Molnival maximálisan egyetértek: ha már ilyen kurva sokan vagyunk ezen a bolygón/városban, akkor vegyünk vissza az igényeinkből, különben úgy járunk, mint az a hajó, amin az óceán közepén fogy el az egyébként elegendő élelmiszere, mert a legénység az út első felében dőzsölt, és mindenki éhen hal. Kerékpár (akár pedelec is), "okos" járművek, járműmegosztás, sűrű környezetbarát ingyenes tömegközlekedés.
Ráadásul minél sűrűbb, annál inkább alternatíva az elektromos hajtás, mert tervezett és ismétlődő vonalon járnak a járművek és sűrű igénybevételhez könnyebb az infrastruktúrát kiépíteni. Pl. egy buszgarázsban és végállomáson gyorstöltőt.