KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

K

kamm

Guest

Erre nem emlekszem, de a hirre igen. Kb ugyanazt mondja, mint az osszes tobbi brazil hir: a brazilok probaljak a hozzajuk hasonlo, barati 'authoritarian right-wing' kormanyoknak eladni a gepet. Megjegyzem, ugy valamivel talan tobb ertelme lenne, ha az olaszok es a lengyelek is vennenek belole, az biztos - mert egyedul beleugrani egy szallitogepbe evtizedekre, ami meg keszen sincs, nos, az bizony hajmereszto orultseg.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 108
45 399
113
Paris Air Show 2019 - Le Bourget






Ezekről a felvételekről, és a körülményekről tudunk valamivel többet? Mennyire volt szeles az idő?
Segítsetek nekem! Nem nézegetek olyan túl sok airshow bemutató repülést, de nekem eléggé instabilnak tűnt ez a gép. Mintha folyamatos sebességproblémája lett volna, továbbá az irányváltásoknál is elég komoly oldalcsúszásokat kellett korrigálni. Ez most a gép, vagy a pilóta műve?
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Ezekről a felvételekről, és a körülményekről tudunk valamivel többet? Mennyire volt szeles az idő?
Segítsetek nekem! Nem nézegetek olyan túl sok airshow bemutató repülést, de nekem eléggé instabilnak tűnt ez a gép. Mintha folyamatos sebességproblémája lett volna, továbbá az irányváltásoknál is elég komoly oldalcsúszásokat kellett korrigálni. Ez most a gép, vagy a pilóta műve?
Sok videót megnéztem róla az utóbbi időben, nekem olyan nagyon-érzékenynek tűnik a "botkormány", vagy csak szimplán keményen repülik ezt a gépet. Van erő benne és egy kis csuklómozdulatra is brutál be-reagál...,gondolom...de majd valaki repülésben jártasabb megszakérti.
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 600
5 242
113
Sok videót megnéztem róla az utóbbi időben, nekem olyan nagyon-érzékenynek tűnik a "botkormány", vagy csak szimplán keményen repülik ezt a gépet. Van erő benne és egy kis csuklómozdulatra is brutál be-reagál...,gondolom...de majd valaki repülésben jártasabb megszakérti.

Majd jövőhéten jól megnézzük magunknak! ;)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ezekről a felvételekről, és a körülményekről tudunk valamivel többet? Mennyire volt szeles az idő?
Segítsetek nekem! Nem nézegetek olyan túl sok airshow bemutató repülést, de nekem eléggé instabilnak tűnt ez a gép. Mintha folyamatos sebességproblémája lett volna, továbbá az irányváltásoknál is elég komoly oldalcsúszásokat kellett korrigálni. Ez most a gép, vagy a pilóta műve?
Ez a gép nem erre a lassú sebességtartományra lett tervezve amivel végigrepülte a bemutatót, a nyilazott szárny is azt jelzi hogy a gép üzemi sebességtartománya jóval magasabban van. Meg az is, hogy a repülés alatt végig nyitott, felszálló helyzetben voltak a fékszárnyak és az orrsegédszárnyak is (az egyenes szárnyú/LGT-gépek stabilabban repülnek ilyen kis sebességnél is, de alapvetően lassúbbak is). Terhelés nélkül, minimális üzemanyaggal repülve könnyű a gép, és nem is repülhettek vele túl gyorsan mert akkor a közönség nem sokat látott volna belőle, szóval eléggé logikus a látható eredmény.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 471
113
Ezekről a felvételekről, és a körülményekről tudunk valamivel többet? Mennyire volt szeles az idő?
Segítsetek nekem! Nem nézegetek olyan túl sok airshow bemutató repülést, de nekem eléggé instabilnak tűnt ez a gép. Mintha folyamatos sebességproblémája lett volna, továbbá az irányváltásoknál is elég komoly oldalcsúszásokat kellett korrigálni. Ez most a gép, vagy a pilóta műve?

Elég szeles volt az idő akkor Párizsban....

U.S. Air Force Boeing KC-46 Pegasus Lands Wildly at Paris Air Show 2019

 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 108
45 399
113
Elég szeles volt az idő akkor Párizsban....
ez a leszállás nem a szeles idő miatt lett ilyen. Ez egy vagy szándékos vagánykodás volt, vagy egy elég komoly baki. Egészen nyilvánvaló, hogy ennél a ráfordulásnál nem volt meg már az alapvető magasság sem. Ugyanakkor azért el kell ismerni elég szépet mentett a pilóta.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 471
113
ez a leszállás nem a szeles idő miatt lett ilyen. Ez egy vagy szándékos vagánykodás volt, vagy egy elég komoly baki. Egészen nyilvánvaló, hogy ennél a ráfordulásnál nem volt meg már az alapvető magasság sem. Ugyanakkor azért el kell ismerni elég szépet mentett a pilóta.

Azert a zaszlot elegge fujta a szel.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Jó kis gép lehet a KC-390-ből DE:
- alapszabály (különösen repülőgépek esetében) hogy semmiből ne vedd meg az "A" modellt. Nem az a kérdés hogy jönnek e elő gyerek betegségek, hanem hogy mennyi és milyen hamar. A hadrafoghatóságát és az rep. óra klts.ket ez fájdalmasan érintheti...
- szerintem Mo.estében az elvárások egy új rámpás szállítógéppel kapcsolatban fontossági sorrendben az alábbiak:
--legyen kiforrott és megbízható,
--tudjon levegőben üza.t átdni Gripennek
--tudjon rövid távra minimum 25-30 tonnát elvinni
--legyenek erős taktikai képességei (terepkövető repülés, rövid leszállópálya, stb…)
A többi részletkérdés..
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 645
6 355
113
Egyet értek a Brazil szakértővel, tényleg hosszú távon ez érné meg nekűnk a legjobban.
van sok sok gép ami megérné nekünk ám ;)
Jó kis gép lehet a KC-390-ből DE:
- alapszabály (különösen repülőgépek esetében) hogy semmiből ne vedd meg az "A" modellt. Nem az a kérdés hogy jönnek e elő gyerek betegségek, hanem hogy mennyi és milyen hamar. A hadrafoghatóságát és az rep. óra klts.ket ez fájdalmasan érintheti...
- szerintem nekünk Mo.estében az elvárások egy új rámpás szállítógéppel kapcsolatban fontossági sorrendben az alábbiak:
--legyen kiforrott és megbízható,
--tudjon levegőben üza.t átdni Gripennek
--tudjon rövid távra minimum 25-30 tonnát elvinni
--legyenek erős taktikai képességei (terepkövető repülés, rövid leszállópálya, stb…)
A többi részletkérdés..
4 feltételedből hármat teljesít a KC a negyedikbe pedig ha valaki okosan csinálja nagyon jó dolgokat lehetne kihozni , de hát ki tudja mit akarnak ezek fent már ...:rolleyes::rolleyes: