Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Egy új autóra 3M millát? Miért? Miféle akternathv univerzum az ahol egy 4,5M zsír új autóra még 3M-et kell költeni? Vagy ez a feautre csak a benzinesre vonatkozik...?

:confused::eek::confused::eek:

Én a Tesla árának környékén gondolkodtam. Audik, Volkswagenek, Toyoták, Hondák jártak az eszemben.
Ha egy kis háromhengeres, turbós, benzines rizsrakétáról beszélünk az valószínűleg nem fog elnyelni ennyit. Mondjuk 250 ezer kilométer körül azok is zsebbenyúlósak lesznek.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 701
113
Apropos fenntartás. Kokszosodás, turbó, injektor mennyire para mostani benzineseknél, mire kell számítani ?

Városi használatban a turbós benyásnál se sok jóra.....a túlbonyolított elektronika meg egy másik tészta. Az benzin/diesel autónak az ideális környezet az autópálya, de ugye legtöbbet rövid úton városban mennek velük így hamar leharcolódik az új autó is.

Én inkább nagyutazónak használnám, de nyilván a feltétlenül szükséges városi használat is bejátszik majd.

A kérdés nem is annyira az, hogy eszi-e az alkatrészt vagy hogy kokszosodik-e (nyilván), hanem hogy kb mennyi használat után kell vele számolni és nagyságrendileg mennyivel dobja meg a szervizköltséget, lehet-e pl. prémium üzemanyaggal elkerülni, lassítani a folyamatot.

Olyan véleményt is lattam hogy felesleges a kokszon aggódni, mert a gyártó a karbantartási ciklusba úgyis beépíti a szívótorkok tisztítását.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 075
2 944
113
Ez a villanyautó mizéria olyan vicces....urak jelenleg én nagyon jó helyzetben vagyok és több autót is megengedhetek magamnak + motor a városban...40-40 km oda vissza.
Nekem egy kicsit olyan,mintha én azzal érvelnék,hogy a 310 Le diesel X6-s 3 literrel kevesebbet fogyaszt,mint a benzines....és a bekerülési költség stb....ha valaki spórolásról beszél 15-20-25 miliós autóknál az VICC kategória......Ha valaki ilyet akar venni tegye szive joga de miért kell összemosni a spórolást a elektromossal nem értem....Mindig a South Park jut eszembe...


https://hu.wikipedia.org/wiki/Sznobriadó!
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 742
113
Egyébként ma is lehet szívó benzines kocsit venni újonnan is. Abba se kettős tömegű lendkerék, se turbó nincs. Sőt, van amelyik még mindig szívócső befecskendezéses. Az ilyen autók, ha rendesen szervizeled simán elmennek 250,000 km-t.
Akkor kell általában katalizátort cserélni, vagy más húzósabb dolgot, de a helyzet az, hogy egy 250,000 km-t futott elektromos autóban ilyenkor kellene aksit cserélni. Meg amit ugye senki nem ír, invertert vagy a digitális vezérlést. Ezek olyan 1-2 millió forintos tételek, csak szólok :)
A Mercihez, BMW-hez, Lexushoz meg ne mérjük a Teslát.... Nagyon nem ugyan az a liga . (Csak szeretné a Tesla....)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 701
113
Ez a villanyautó mizéria olyan vicces....urak jelenleg én nagyon jó helyzetben vagyok és több autót is megengedhetek magamnak + motor a városban...40-40 km oda vissza.
Nekem egy kicsit olyan,mintha én azzal érvelnék,hogy a 310 Le diesel X6-s 3 literrel kevesebbet fogyaszt,mint a benzines....és a bekerülési költség stb....ha valaki spórolásról beszél 15-20-25 miliós autóknál az VICC kategória......Ha valaki ilyet akar venni tegye szive joga de miért kell összemosni a spórolást a elektromossal nem értem....Mindig a South Park jut eszembe...


https://hu.wikipedia.org/wiki/Sznobriadó!


Faékszerűen egyszerű megközelítés. Aki hoz egy számára teljesen racionális döntést, és a drágább minőségi terméket választja, az sznob. Meg az is akinek nem volt elég jó a pottyantós és még a villanyt is bevezette, ugye?

A semmilyen autózási tapasztalattal nem rendelkező, gyakorlatilag teljesen fogalmatlanul elméleteket gyártó Molni mániája a Tesla köpködés, ami persze a premium szegmensben versenyez, de ő persze összehasonlítja egy olcsó népautóval, hogy mennyit lehet így spórolni.

Uramatyám, ez olyan mély és váratlan gondolat - olcso kocsit veszel drága helyett, akkor több pénzed marad more! - hogy én már most adnám érte a közgazdasági Nobel díjat. Meg annak is megosztva, aki az olcsó kefírt veszi a drága helyett.

Rajta kívül senki sem hozta fel, csak megjegyeztük, hogy nem a fapados Octaviákkal van egy súlycsoportban.

De nem csak ilyen van, mint az úgymond drága - a valóságban amúgy nagyon korrekt áru - Model 3 , ha a városi, agglós közlekedés minnel olcsóbb megoldása a cél.

Nissan Leaf, Hyundai Ioniq rogton ott van az olcsóbb kategóriában, de ide sorolnám az Opel Amperát is.

Ezek tízmillió körül, alatt elhozható kocsik újonnan is, a fenntartási költségük pedig töredéke egy belsőégésűnek.

Aki arra használja, hogy a városba ki meg beszaladgáljon, annak tökéletesek ezek. Urambocsá a kezdeti bekerülési áruk több. Annak, akinek igénye és pénze is van, teljesen korrekt áru céltermékek.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 742
113
Kurfürst

Most megnéztem, 11,5 millió forint a kezdő ára egy Nissan Leafnek.
Egy nála kicsit nagyobb Toyota Corolla 1.6 literes szívó benzin+automata 6,7 millió, a legdrágább felszereltséggel 7,6 millió forint.
Gondoltam úgy tisztességes, ha Japánt Japánhoz mérek, hasonló menetteljesítménnyel és automatában.
De ha valaki csak közlekedni akarna, akkor a méretben azonos, szívó benzines 1,4-s Fiat Tipo szedán "csak" 3,8-4,5 millió felszereltségtől függően.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 075
2 944
113
Faékszerűen egyszerű megközelítés. Aki hoz egy számára teljesen racionális döntést, és a drágább minőségi terméket választja, az sznob. Meg az is akinek nem volt elég jó a pottyantós és még a villanyt is bevezette, ugye?
....az ,hogy számodra racionális még lehet hülyeség..:D....drágább minőségi.....az biztos ,hogynincs Tesla-d...semmi gond..vicc az autó...(nem az elektromos voltáról beszélek a minőségéről)
Az utolsó mondatot nem komenntálom ,mert semmi köze az egész beszélgetéshez

"Ezek tízmillió körül, alatt elhozható kocsik újonnan is, a fenntartási költségük pedig töredéke egy belsőégésűnek."....most őszintén milyen autód van??
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 075
2 944
113
Kurfürst

Most megnéztem, 11,5 millió forint a kezdő ára egy Nissan Leafnek.
Egy nála kicsit nagyobb Toyota Corolla 1.6 literes szívó benzin+automata 6,7 millió, a legdrágább felszereltséggel 7,6 millió forint.
Gondoltam úgy tisztességes, ha Japánt Japánhoz mérek, hasonló menetteljesítménnyel és automatában.
De ha valaki csak közlekedni akarna, akkor a méretben azonos, szívó benzines 1,4-s Fiat Tipo szedán "csak" 3,8-4,5 millió felszereltségtől függően.
---jól mondod kezdő ár szar hatótávolsággal
 
M

molnibalage

Guest
A semmilyen autózási tapasztalattal nem rendelkező, gyakorlatilag teljesen fogalmatlanul elméleteket gyártó Molni mániája a Tesla köpködés, ami persze a premium szegmensben versenyez, de ő persze összehasonlítja egy olcsó népautóval, hogy mennyit lehet így spórolni.
Mióta kell vezetési tapasztalat ahhoz, hogy kiszámold egy autó árát és fogyasztását? Ettől megváltozik az áram ára? Vagy a benziné? Vagy az, hogy mennyi idő alatt tölt fel a kocsi. Egy olyan, mintha azt mondanád, hogy egy mérnök nem tud repülőgép hajtóművet tervezni, mert nem tud repülni és a pilóta nem tud repülni, mert nem ért a hajtóműhöz. Na , ez az igazi sznobság, nem az agyatlan villanyautó buzulás. Csak azért, mert gyakran ott a segged alatt a kocsi, attól az költségek nem változnak meg. Egy saját maga szerint autózáshoz értő egyén által költséget szoroztam meg kettővel, az autó árát 1/3-dal, a villanyautónál 0-nak vettem mindent...
... és kijött az, hogy pénzben drágább a fogyasztónak. És igen szennyezőbb a városnak.

De nem ez volt a kérdés.

De jó szokásod szerint semmit nem tettél hozzá. Csak személyeskedtél. Nem is vártam mást. A számokkal nem tudtál mit kezdeni...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 701
113
Kurfürst

Most megnéztem, 11,5 millió forint a kezdő ára egy Nissan Leafnek.

9,6-tol indul ténylegesen. Eleve ha bemész egy autószalonba és ránézel az üzletkötőre még ennél is kevesebb is lesz.

Egy nála kicsit nagyobb Toyota Corolla 1.6 literes szívó benzin+automata 6,7 millió, a legdrágább felszereltséggel 7,6 millió forint.

Igen, drágább mint a benzines alap. Cserébe a fenntartási költség a töredéke. Autót nem két évre vesz az ember, múltkor ki lett számolva Nissan Leaf vonatkozásában.


De ha valaki csak közlekedni akarna, akkor a méretben azonos, szívó benzines 1,4-s Fiat Tipo szedán "csak" 3,8-4,5 millió felszereltségtől függően.

Mindig van olcsóbb, de nem véletlen az árkülönbség. Olasz, francia nekem ajándékba se kellene.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 701
113
De jó szokásod szerint semmit nem tettél hozzá. Csak személyeskedtél. Nem is vártam mást. A számokkal nem tudtál mit kezdeni...

Mókuska, a számokkal te nem tudsz mit kezdeni. Múltkor tételesen ki lett számolva mennyire gyorsabban terül meg egy használt Nissan Leaf egy olcsóbb hagyományos belsőégésűvel szemben. A különbség milliós volt pár év alatt a Leaf javára.

Érdekes módon ezzel sem akkor, sem most nem tudsz kezdeni semmit, csak infantilis őrjöngés és a szokásos gumi ‘érveid’ rá a válasz.
 
M

molnibalage

Guest
9,6-tol indul ténylegesen. Eleve ha bemész egy autószalonba és ránézel az üzletkötőre még ennél is kevesebb is lesz.
Ja értem. Akkor ezek szerint a 4,2 listaáras Skoda s akkor ránézek az üzletkörőre és -20%, tehát 3,6M. Vagy ez a mágia csak villanyautónál működik?
Vagy várj, az autó szakértő barátunknál a 4,2-es autó nézés nélkül lett 6,0 misi.

giphy.gif


Ezek után mennyire gondoljam komolyan azt, hogy veled érdem kommunikáció lehetséges...? Ennyire marhaság és kettős mérce után?

Akkor én meg kacsintok a szakszervizben és -20% lesz a benzines javítás. Mert csak.

Igen, drágább mint a benzines alap. Cserébe a fenntartási költség a töredéke. Autót nem két évre vesz az ember, múltkor ki lett számolva Nissan Leaf vonatkozásában.
A számításomban 0-nak vettem a villanyos fenntartását. A más által megadott benzines költséget felszoroztam kettővel. Így sem lett olcsóbb pedig az sem 0.
Vagy akkor kérlek vezesd le, hogy ez hogyan lesz olcsóbb úgy, hogy az el nem költött pénzt csak minimális hozammal veszem figyelembe 0 kockázattal.

Mókuska, a számokkal te nem tudsz mit kezdeni. Múltkor tételesen ki lett számolva mennyire gyorsabban terül meg egy használt Nissan Leaf egy olcsóbb hagyományos belsőégésűvel szemben. A különbség milliós volt pár év alatt a Leaf javára.

Érdekes módon ezzel sem akkor, sem most nem tudsz kezdeni semmit, csak infantilis őrjöngés és a szokásos gumi ‘érveid’ rá a válasz.
Vezessed le. Linkeld.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 742
113
Kurfürst

Itt az árlista:
https://www-europe.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/hu/brochures/Pricelists/NEW_LEAF_HU.pdf

Jah, hogy az én adómból adnak rá 2 millió támogatást? Köszi, úgy is 2 millióval drágább, mint a legfullosabb Corolla, amire nem jár állami pénz.

" Eleve ha bemész egy autószalonba és ránézel az üzletkötőre még ennél is kevesebb is lesz."

Ezt úgy mondod, mintha más típus esetén ez fordítva lenne. Bemegyek a Toyotához, ránézek az üzletkötőre ezért plusz 2 millió XD
Nem, mindenhol lehet alkudni. Nem olyan rég az Opelnál 1 milliót tudtam volna alkudni az 5 milliós szívó benzin+automata+legjobban felszerelt Corsa árából. Ez 20% kedvezmény....
Szóval maradjunk inkább a lista áraknál, mert esélyes, hogy egy tömeg modell (főleg ha kifutó) árából többet elengednek, mint egy ehhez képest kisszériás elektromos kocsiéból.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 701
113
....az ,hogy számodra racionális még lehet hülyeség

Megjegyzem a Teslán továbbra is te meg Molni pattog csak. Aki szán 12-15 milliót egy kocsira, annak viszont reális alternatíva egy hasonlo kategóriájú hagyományos autóhoz képest.

"Ezek tízmillió körül, alatt elhozható kocsik újonnan is, a fenntartási költségük pedig töredéke egy belsőégésűnek."....most őszintén milyen autód van??

Szívómotoros benzines, és nem, elektromosra sem akarok váltani, mert az én felhasználásomnak nem felelne meg. Ettől még semmi nehézséget nem jelent elismerni, hogy van olyan felhasználás amire tökéletes és racionális döntés.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Igazad van, az az S-es.
http://handras.hu/tesla-model-3-magyarorszag/

De nem tök mindegy?
Tessék. 13 misi alatt nincs Tesla 3 és az csak a 415 km-es változat. A legdrágább 10 misi. 13 misi az 40k USD tája. Szóval mit zavar, hogy miben írom...?
https://www.mahzrt.hu/hirek/tesla-v...MI1YvvvIaW4wIViNOyCh3hmAS7EAAYASAAEgIkivD_BwE

Minimum kétszeres ára van egy Tesla 3-nak egy igen jó benzin hajtású autóhoz képest, aminek a hatótávolsága akkora, hogy oda-vissza nem járod meg vele Bp-t és egy vidéki várost sem legalább 30-60 perc állás nélkül.

Hogy TCO-ra hogyan hazudták be, amikor leírtam, hogy a kezdeti költséged úgy laza 7 millával magasabb, azt nem tudom. Mert 10 év alatt is csak az el nem költött pénz hozama ~3 milla és nem költöttél el 7 misit sem Tehát, ha 3,5 millával TÖBBE kerülne kerülne a benzines, mint a Tesla, akkor is ég mindig 7 misivel vagy bentebb.
De összesen nem költesz ennyi szervizre 10 év alatt kocsira. Az 100%.

Ki és hogyan hozta ki ezt az ökörséget...?
Az akksit 10-20 év múlva ki fogja majd átvenni tőled?


Nagyon nem mindegy, hogy milyen árakat hasonlítunk. Tipust meg aztán végkép. Ha mindegy akkor tudja a 0-100at 5.3 alatt. Hupsz hirtelen nem drága hanem olcsó.

Ha ez nem megy nézz ki azonos tipust. pl a pldaban lévp Hyundai Kona Electric vs sima. Electric indul 9.1misitől. https://www.ivanics.hu/uploads/menuitems/694/files/57645732_konaev_20190306.pdf 1.6T-GDIvel (ami elég vérszegény de legyen) kb azonos felszereltséggel start = kb premium 6.5. Sehol nincs meg a 7milliós difi. 3milliós difi sincs. Itt azonnal át kéne gondolni a "hogyan hazudták be" dolgokat.
Ezt a difit pedig ugye kb az első 12-15hónapban behozta. Onnan évente millió forintokkal jobban jár elektromossal....

Hogy mennyire ökörség nem tudom nekem nem tűnik annak. És aki megcsinálta nem úgy ismerem mint aki nem számolta végig 3*.

A pldaban lévő hyundainál nem tudom ki veszi át az aksit. Gyanítom a Hyundai. Teslanal ugye Tesla.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 701
113
Honda e.

https://totalcar.hu/tesztek

Ezt is kb 10 millió forintra saccolják, de még nincs hivatalos ár.

Ezt az elektromos tükör baromságot viszont hanyagolhatnák már, a legfeleslegesebb paraszthülyítés mostanában.