L-39 Albatros / L-59 Super Albatros / L-39NG (Aero, Csehország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 535
72 525
113
48392526_1761891933915569_1214320651968446464_o.jpg


The first pre-serial L-39NG trainer and light attack aircraft made its first flight on 22nd December, at Aero Vodochody Airport. The new generation of the Czech jet trainer was piloted by Aero’s test pilots David Jahoda and Vladimír Továrek. At 10:38am, the aircraft took off from the runway, climbed up to 5,000 ft. and after 26 minutes successfully landed at Aero Vodochody. The maturity of the platform allowed the execution of some development tests during the flight.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 535
72 525
113
48392526_1761891933915569_1214320651968446464_o.jpg


The first pre-serial L-39NG trainer and light attack aircraft made its first flight on 22nd December, at Aero Vodochody Airport. The new generation of the Czech jet trainer was piloted by Aero’s test pilots David Jahoda and Vladimír Továrek. At 10:38am, the aircraft took off from the runway, climbed up to 5,000 ft. and after 26 minutes successfully landed at Aero Vodochody. The maturity of the platform allowed the execution of some development tests during the flight.


 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 535
72 525
113
Ukraine L-39 crash

Today, 2 July 2019, the Военно-воздушные силы Украины (Ukrainian Air Force) lost an L-39ZA in an accident near Starovirivka, Kharkiv region, around 16:00 hours local time.

It appears the L-39 Albatros got caught in the wake turbulence of another aircraft flying nearby, which caused the trainer aircraft to violently roll and the pilot eventually losing control all together. He managed to eject safely.

Given the location/region it is likely the Albatros belonged to
203rd Training Aviation Brigade (203 TrAB) of Kharkiv Air Force University. A serial is yet to become known.


https://mil.in.ua/u-chuguyevi-vpav-navchalnyj-litak-l-39/
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
L-39NG offered as Visegrád Four trainer jet

"The Czech, Hungarian, Polish, and Slovak air forces are discussing the possibility of collective fighter jet pilot training. Czech Defence Minister Lubomír Metnar said after a Visegrád Four (V4) meeting in Ostrava, Czech Republic, on 20 September that the L-39NG trainer could be the collective training platform."

https://www.janes.com/article/91534/l-39ng-offered-as-visegr%E1d-four-trainer-jet
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
Azon gondolkodom, hogy a csehek miert kezdtek bele ebbe a 39NG programba. Miben biztak? Nyilvan lattak a piac tultelitettseget, es lathattak azt is, hogy az elözö, L-159-es kiserletuk is remenytelenul kudarcot vallott. Raadasul a 39NG mar aerodinamikai koncepcioban is reg elavult, ezen a piacon ugysincs eselyuk csak csiszolgatassal, kiallitason se lehet feltunest kelteni ennyivel.

Szoval nem igazan ertem, hogy ebbe a 39NG-be miert kellett meg penzt elegetniuk.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Azon gondolkodom, hogy a csehek miert kezdtek bele ebbe a 39NG programba. Miben biztak? Nyilvan lattak a piac tultelitettseget, es lathattak azt is, hogy az elözö, L-159-es kiserletuk is remenytelenul kudarcot vallott. Raadasul a 39NG mar aerodinamikai koncepcioban is reg elavult, ezen a piacon ugysincs eselyuk csak csiszolgatassal, kiallitason se lehet feltunest kelteni ennyivel.

Szoval nem igazan ertem, hogy ebbe a 39NG-be miert kellett meg penzt elegetniuk.
Minden ország igyekszik valahogy életben tartani a hadiiparát, ami békeidőben nem könnyű, különösen ha repûlőgép gyártásról van szó és egy kicsi Közép.Eu.i országról.

A Csehek szerencséje hogy náluk a repipar hagyományosan igen fejlett és kiterjedt, ezèrt az állam abban bízik hogy az L39 NG programba pumpált pénz végső soron még akkor is hasznosulni fog ha maga az L39 NG nem lesz piaci siker. (értsd: a szakemberek, gyárak megmaradnak, megy a K+F, stb..)
 
M

molnibalage

Guest
Azon gondolkodom, hogy a csehek miert kezdtek bele ebbe a 39NG programba. Miben biztak? Nyilvan lattak a piac tultelitettseget, es lathattak azt is, hogy az elözö, L-159-es kiserletuk is remenytelenul kudarcot vallott. Raadasul a 39NG mar aerodinamikai koncepcioban is reg elavult, ezen a piacon ugysincs eselyuk csak csiszolgatassal, kiallitason se lehet feltunest kelteni ennyivel.

Szoval nem igazan ertem, hogy ebbe a 39NG-be miert kellett meg penzt elegetniuk.
A gép sanszosan filléres egy korszerű Hawk vagy az M.346 Master vagy a Jak-130-hoz képest. Igen, kevesebbet is tud, de ha valakinek erre van igénye...
Egyébként tudtommal van már rá rendelés, szóval nem igazán értem a megjegyezésedet. Úgy kb. 30 darabra. Ok, ez nem több ezer, de hát nem is a teljes VSz + Szovjetunió és 3. világ iskolagépét gyártják vele. Akik L-39 felhasználók voltak, azok sanszosan idővel NG felhasználók lesznek mínusz az USA beleszólása a hajómű miatt.
Viszont mivel ilyen kategóriájú iskolagépet tudtommal nem gyárt az USA nem igazán érdeke keresztbe tenni neki.

Minden ország igyekszik valahogy életben tartani a hadiiparát, ami békeidőben nem könnyű, különösen ha repûlőgép gyártásról van szó és egy kicsi Közép.Eu.i országról.

A Csehek szerencséje hogy náluk a repipar hagyományosan igen fejlett és kiterjedt, ezèrt az állam abban bízik hogy az L39 NG programba pumpált pénz végső soron még akkor is hasznosulni fog ha maga az L39 NG nem lesz piaci siker. (értsd: a szakemberek, gyárak megmaradnak, megy a K+F, stb..)
Igen, ez a másik fele. A tudás fenntartása is megéri a pénzt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
A gép sanszosan filléres egy korszerű Hawk vagy az M.346 Master vagy a Jak-130-hoz képest. Igen, kevesebbet is tud, de ha valakinek erre van igénye...
Egyébként tudtommal van már rá rendelés, szóval nem igazán értem a megjegyezésedet. Úgy kb. 30 darabra. Ok, ez nem több ezer, de hát nem is a teljes VSz + Szovjetunió és 3. világ iskolagépét gyártják vele. Akik L-39 felhasználók voltak, azok sanszosan idővel NG felhasználók lesznek mínusz az USA beleszólása a hajómű miatt.
Viszont mivel ilyen kategóriájú iskolagépet tudtommal nem gyárt az USA nem igazán érdeke keresztbe tenni neki.
.
.
Igen, de az L-159-nél is ez volt az alaphelyzet, és akkor még konkurrens tipus is kevesebb volt, sőt a Boeing is segitett műszakilag és lobbyerővel is, mégse jött össze. Azután érzem optimistának, hogy lényegében ugyanazt leporolva próbálnak még egy kört.
De hátha magáncégek is vesznek belőle, nem csak Szenegál.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
.
.
Igen, de az L-159-nél is ez volt az alaphelyzet, és akkor még konkurrens tipus is kevesebb volt, sőt a Boeing is segitett műszakilag és lobbyerővel is, mégse jött össze. Azután érzem optimistának, hogy lényegében ugyanazt leporolva próbálnak még egy kört.
De hátha magáncégek is vesznek belőle, nem csak Szenegál.

Pont ott volt a bökkenő, hogy volt egy csomó részegység az L-159-ben.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 097
113
Ahogy az L-159-nek úgy az NG-nek sincs létjogosultsága. Nem müszaki repülési üzemeltetési tulajdonságai miatt, hanem szimplán az amerikai hajtómű miatt. Azok az üzemeltetők akik az ALBA-t üzemelteték nem igazán puszipajtásai voltak az USA-nak. Tehát francia, ukrán, orosz stb. hajtóművel és francia, cseh, orosz avionikával simán elladható lett volna. Igy meg nem... (persze 1-2 afrikai ország és 1-2 bepalizott nemzet (pld mi..) vehetünk belőle, de ettől még nem lesz rentábilis a gyártás..
De tovább él a nemzeti repülőgépipar Csehországban...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 571
113
Szerencsétlen a mai nap az oroszo légierő számára

Lezuhant ma Kubányban egy L-39 gyakorló gép. a fiatal pilóta(főiskolai hallgató) életét vesztette.
yRQdEEvMGGY.jpg

pT5a6Qf4PyU.jpg


Este pedig Feodossziától 50 km-re gyakorló repülés közben a tengerbe zuhant egy Szu-27. A pilótát helikopterek és két hajó is keresi.